تیپ جدید اسپشیال به بازار آمد

سانگ یانگ تیوولی توربو فایتر و اسپشیال

27 آذر 1400 09:40

آذر 1400: شرکت رامک خودرو بعد از آنکه تیوولی توربو فایتر را در اواسط سال 1400 به بازار فرستاد، حالا برای عرضه دومین تیپ از تیوولی توربو آماده شده است. نام این تیپ جدید را «اسپشیال توربو» گذاشته‌اند که تحویل آن از اواخر آذرماه شروع شده و به لطف مه‌شکن‌های سه‌تایی در سپر جلو، و چراغ‌های LED جدیدش در جلو، براحتی با تیپ «فایتر توربو» متمایز شده. اما تغییرات جالب دیگری نیز برای تیپ اسپشیال رخ داده است.

نکته مهم‌تر این است که رامک خودرو برای تیوولی اسپشیال، آپشن‌های جدید و بسیار خوبی را اضافه کرده که قبلا در تیپ فایتر، آنها را ندیده بودیم. این آپشن‌های جدید عبارتند از:

  • تنظیم برقی صندلی راننده
  • تنظیم گودی کمر صندلی راننده
  • سردکن صندلی‌های جلو
  • شارژر وایرلس
  • تهویه اتومات دوگانه
  • رادار نقطه کور

برخی از ویژگی‌های جدید تیوولی اسپشیال توربو را در تصاویر زیر، مشاهده می‌کنید:

مشخصات تیوولی توربو فایتر

شهریور 1400: بعد از تیوولی مونتاژ و همچنین تیوولی سولار، حالا سومین سری سانگ یانگ تیوولی با عنوان تیوولی توربو فایتر برای تحویل به حواله‌داران رامک خودرو آغاز شده است. همانند رکستون امپرور، نمی‌دانیم که قطعات مونتاژی برای تیوولی توربو به چه تعدادی وارد کشور شده اما احتمالا نباید منتظر عرضه انبوه یا اعلام فروش جدید برای آن باشیم. از آنجایی که رامک خودرو، معمولا هیچ علاقه‌ای به معرفی محصولاتش ندارد، پس برای پی‌بردن به امکانات جدید یا تغییرات احتمالی در آپشن‌های تیوولی فایتر، باید منتظر گذشت زمان باشیم!

عکس تیوولی فایتر توربو در ایران

اما به لحاظ ظاهری، چند تفاوت مهم میان تیوولی سولار با تیوولی فایتر وجود دارد که عبارتند از: مشکی‌شدن رنگ رینگ‌ها (اما سایز و طرح آن مشابه تیپ سولار است)، مشکی‌شدن قاب آینه‌های جانبی (درحالیکه در تیپ سولار، همرنگ بدنه بود) و نهایتا اضافه‌شدن لوگوی TGDI روی درب‌ سمت شاگرد. البته اگر کاپوت را بالا بزنید، روی کاور موتور نیز عبارت e-XGI 150T را خواهید دید.

منتقدین سانگ یانگ تیوولی، یکی از بزرگترین ایراداتی که به تیوولی آرمور یا حتی تیوولی سولار نسبت می‌دادند، موتور تنفس طبیعی‌اش بود که اگر آنرا با پژو 2008 مونتاژ ایران خودرو یا سیتروئن C3 مونتاژ سایپا مقایسه می‌کردید، حرفی برای گفتن نداشت.اما بعد از فیس‌لیفت تیوولی، سانگ‌یانگ دست به کار شد و از قلب توربوشارژ برای تیوولی استفاده کرد؛ قلبی که حالا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در جدول زیر، تفاوت نسخه‌های قبلی تیوولی بازار ایران  راب نسخه تیوولی فایتر مشاهده می‌کنید.

کد موتور e-XGI 160 e-XGI 150T
نوع موتور 1.6 لیتری 1.5 لیتری توربو
قدرت 128 اسب بخار 161 اسب بخار
گشتاور 160 نیوتن متر 260 نیوتن متر

*اطلاعات جدول فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

مهم‌ترین نکته در تیوولی فایتر این است که حجم موتور با آنکه نسبت به قبل کاهش یافته، اما استفاده از تکنولوژی T-GDI باعث افزایش راندمان آن نسبت به موتور تنفس طبیعی سابقش شده است. نکته دیگر اینکه سیستم محرکه در تیوولی فایتر همچنان از نوع دیفرانسیل جلوست. البته در سایر بازارهای جهان، امکان سفارش نسخه AWD آنرا هم دارید. همچنین گیربکس خودرو نیز 6 دنده باقیمانده اما ضرایب دنده آن بهبودیافته است.

قیمت تیوولی توربو رامک خودرو

برای اطلاع از آخرین اخبار رامک خودرو، مقاله شرایط فروش سانگ‌یانگ را مطالعه کنید. همچنین از لینک قیمت خودرو نیز می‌توانید قیمت انواع محصولات سانگ یانگ در ایران، از جمله قیمت تیوولی فایتر توربو را در بازار آزاد مشاهده کنید.

معرفی تیوولی فیس لیفت

شرکت سانگ یانگ در اواسط بهار 1398، نسخه فیس‌لیفت از مدل محبوب تیوولی را در کره جنوبی به علاقمندان معرفی کرد. با وجود آن‌که شرکت سازنده این خودرو را با لقب «تیوولی کاملاً جدید» معرفی کرده اما در حقیقت با یک نسخه فیس‌لیفت روبه‌رو هستیم.

در نمای جلو میتوان به راحتی جلوپنجره جدید و چراغ‌های جلو با گرافیک تازه را تشخیص داد. اندازه ورودی هوا در سپر جلو بزرگتر از مدل قبلی شده و چراغ‌های سه گانه با فرم افقی نیز به عنوان چراغ مه‌شکن تیوولی انجام وظیفه خواهند کرد. در نمای جانبی شاهد تغییر خاصی نسبت به نمونه‌های فعلی تیوولی نیستیم اما در نمای عقب می‌توان به تغییر گرافیک چراغ‌های عقب، ضربه‌گیرهای عریض‌تر و همچنین در صندوق بار با طراحی جدید اشاره کرد که در بخش بالای محل نصب پلاک، فرمی برآمده پیدا کرده است.

با ورود به فضای کابین تغییرات مدل فیس‌لیفت با نسل فعلی کاملاً آشکار می‌شود چراکه با طراحی جدید بخش میانی داشبورد روبه‌رو می‌شویم. در مقابل چشمان راننده یک صفحه نمایش 10.25 اینچی نصب شده تا اطلاعات موردنیاز را به اطلاع او برساند. صفحه نمایش 9 اینچی نیز در میانه داشبورد نصب شده تا سرنشینان از امکانات سیستم اطلاعات سرگرمی استفاده کنند.

سانگ یانگ تیوولی مدل 2020

به غیر از بخش میانی داشبورد، طراحی و کیفیت مواد استفاده شده در دسته دنده نیز تغییر یافته است. طراحی فرمان تغییری نداشته اما طراحی ورودی‌های هوا نیز کاملاً متفاوت با قبل است.

نسخه فیس‌لیفت سانگ یانگ تیوولی از اواسط 2019 در وطن اصلی این خودرو یعنی کره جنوبی و با قیمت پایه‌ای معادل 13 هزاردلار عرضه شد. سانگ یانگ همچنین به مشتریانی که در اولین پیش‌فروش تیوولی نیوفیس شرکت کردند، یک تیشرت تیوولی نیز اهدا کرد.

دیدگاه کاربران