• رنو ترايبر گزينه واردات خودرو به ايران

شاسی بلندی 7 نفره برای آسیایی‌ها

رنو ترایبر؛ دو رگه فرانسوی - هندی

30 خرداد 1398 12:59

بازار خودروی کشور هند برای شرکت فرانسوی رنو بسیار با اهمیت است به همین دلیل این شرکت کراس اور جدیدی عرضه کرده که کاملا مختص بازار این کشور طراحی و ساخته شده و در همین کشور نیز به فروش خواهد رسید.

ترایبر هرچند برای بازار هند ساخته شده اما مدیران رنو به عرضه آن در سایر کشورهای جهان نیز فکر می‌کنند.این خودرو Triber نام داشته و به زودی به جمع سایر کراس اورهای این برند در بازار هند یعنی مدلهای کوئید، داستر و کپچر خواهد پیوست. بد نیست بدانید که رنو ترایبر قادر است تا هفت سرنشین را در خود جای دهد و به گفته شرکت سازنده، در صورت چیدمان پنج نفره نیز بالاترین ظرفیت را در میان سایر خودروهای همکلاسش دارد.

نمی توان کتمان کرد که در نمای بیرونی، ترایبر همچون نسخه‌ای طویل شده از رنو کوئید نیوفیس به نظر می‌رسد هرچند که شباهت‌هایی نیز با فورد اکواسپرت در نمای عقب دارد!

در نمای جلو همچون سایر مدلهای عرضه شده توسط رنو در سالهای اخیر، لوگوی بزرگ رنو به همراه جلوپنجره با خط های افقی جلب نظر می کند. چراغ مه شکن جلو در لنز چراغ جانمایی شده و روی سپرها نیز نوار باریک LED به چشم می‌خورد که در حقیقت دی‌لایت‌های این خودرو هستند.

رنو ترایبر گزینه واردات خودرو به ایران

طراحی داخلی را در کل می‌توان مینیمال دانست هرچند که با وجود صفحه نمایش بزرگی که در کنسول وسط نصب شده و به قابلیت اندروید اتو مجهز است، حال و هوای داشبورد بسیار متفاوت خواهد بود. البته باید اشاره کنیم که این صفحه نمایش به عنوان یکی از امکانات سفارشی این خودرو محسوب می‌شود.

به غیر از دکمه‌های کنترل سیستم تهویه و استارت پیشرانه، فضای خالی برای وسایل به همراه ورودی های USB و AUX جلب نظر می‌کند. بد نیست بدانید یک کنترلر سه حالته نیز برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع صندلی‌های ردیف دوم توسط راننده پیش بینی شده که در پشت اهرم ترمز دستی قرار گرفته است.

پیشرانه ای که در دل رنو ترایبر نصب خواهد شد، نمونه‌ای یک لیتری و بنزین سوز بوده که 72 اسب بخار قدرت و 96 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که هرچند پیشرانه هیجان انگیزی نیست اما طبق ادعای رنو، می‌تواند پاسخگوی نیاز مشتریان این خودرو باشد. جعبه دنده ترایبر به صورت استاندارد پنج سرعته دستی بوده اما امکان انتخاب جعبه دنده نیمه اتومات (AMT) نیز برای خریداران فراهم است.

رنو ترایبر گزینه واردات خودرو به ایران

رنو مدعی شده که ترایبر در حال حاضر در بازار هند رقیب مستقیمی نداشته و امکان بالقوه‌ای برای فروش دویست هزار دستگاه از آن ظرف 3 سال آینده برای سازنده وجود دارد. هنوز درباره قیمت این خودرو سخنی به میان نیامده اما رنو وعده داده که در هنگام عرضه ترایبر در نیمه دوم سال 2019، آن را با قیمتی رقابتی بدست مشتریانش برساند.


تجربه رانندگی با رنو مگان

تجربه رانندگی با رنو ساندرو

تجربه رانندگی با رنو کپچر


تولید ترایبر قرار شده در کارخانه رنو واقع در Chennai آغاز شود. یکی از مدیران گروه رنو یعنی آقایThierry Bolloré  ، هند را به عنوان بازاری مهم و کلیدی برای رنو معرفی کرده و گفته که هرچند رنو در بازار هند، سابقه کمی داشته اما براساس برنامه ریزی‌های استراتژیک خود، دو برابر شدن آمار فروش محصولاتش را تا سال 2022 هدف گذاری کرده است. آقای «تیری بالور» همچنین گفته که رنو ترایبر، خودرویی مختص بازار هند است اما رنو به عرضه آن در سایر کشورهای جهان نیز فکر می‌کند.

دیدگاه کاربران