قیمت جدید با استاندارد 85گانه

بررسی سایپا کوییک S تیپ DA

8 بهمن 1402 15:13

قیمت کوییک اس 85گانه در زمستان 1402

بهمن 1402: از روز یکشنبه مورخ 1402/11/08 و همزمان با صدور دعوتنامه‌های جدید برای مشتریان شرکت سایپا، قیمت کوییک S استاندارد 85گانه نیز با افزایش چندمیلیون تومانی همراه شده است:

قیمتگذاری کوییک اس سایپا
مدل استاندارد 85گانه
قیمت قدیم 287,966,000
قیمت جدید 294,504,000

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

قیمت کوییک S جدید در پاییز 1402

آبان 1402: همزمان با صدور دعوتنامه‌های سایپا، قیمت مدل‌های جدید کوییک S نیز از تاریخ هشتم آبانماه، مطابق جدول زیر مشخص شده است:

قیمت انواع کوییک اس سایپا
مدل قیمت پایه قیمت نهایی
کوییک S تیپ DA 236.872 281.592
کوییک S با استاندارد 85گانه 242.342 287.966

*قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

توجه داشته باشید که کوییک S با استاندارد 85گانه، همان کوییک S تیپ DA است که علاوه بر چراغ دی‌لایت و اتولایت، به سنسور فشار باد تایر (TPMS) و سیستم کنترل پایداری (ESC) نیز تجهیز شده است.

کوییک اس تیپ DA چیست

شهریور 1402: اگر پیگیر اخبار خودرو باشید، حتما در جریان هستید که سازمان ملی استاندارد، خودروسازان را از تابستان 1402 مجبور کرد تا برخی از تجهیزات ایمنی را الزاما روی محصولات‌شان قرار دهند. شرکت سایپا نیز در همین راستا، تغییراتی در امکانات کوییک S داد و به این ترتیب، تیپ DA خلق شد. اما باید بدانید که کوییک اس تیپ DA در دو نسخه مختلف در بازار کشورمان وجود دارد!

سری اول کوییک S تیپ DA، که تولیدش از اوایل تابستان 1402 آغاز شد، فقط 2 آپشن جدید دارد که یکی «سنسور نور» یا همان چراغ اتولایت است و دیگری نیز «سنسور باد تایر» یا TPMS.

اما سری دوم کوییک S تیپ DA که تولیدش از نیمه شهریورماه 1402 آغاز شده، علاوه بر این آپشن‌ها، دو ویژگی کاملا جدید دیگر نیز دارد: «سیستم کنترل پایداری» یا TCS که قابلیت خاموشن شدن هم دارد و همچنین «سیستم کمکی حرکت در سربالایی» یا HSA که همواره فعال است.

متاسفانه فرمان دی‌کات، در همه نسخه‌های تحویلی کوییک اس تیپ DA وجود ندارد و کاملا وابسته به شانس مشتریان است! همچنین سیستم مالتی مدیا (شامل دوربین عقب+مانیتور 7 اینچ+نویگیشن) به همراه سیستم ضدسرقت پیشرفته (ردیاب)، روکش چرم صندلی‌ها و سینی زیر موتور نیز بصورت سفارشی قابل نصب هستند. دکمه‌های کنترلی روی فرمان نیز فقط در کوییک‌هایی که فرمان دی‌کات دارند، قابل سفارش خواهد بود.

قیمت جدید کوییک S در سال 1402

فروردین 1402: شرکت خودروسازی سایپا، از ابتدای سال جاری، قیمت کوییک اس را افزایش داده است. درحالیکه قیمت کوییک S سایپا، در زمستان 1401 حدود 184.8 میلیون تومان تعیین شده بود، اما از ابتدای بهار 1402، قیمت این خودرو افزایش 83 میلیونی را تجربه کرده و به قیمت جدید 268.1 میلیون تومان رسیده است.

زمان قیمت خام کارخانه قیمت فروش نهایی
زمستان 1401 159 میلیون و 698 هزارتومان 184 میلیون 662 هزارتومان
بهار 1402 225 میلیون و 400 هزارتومان 268 میلیون و 194 هزارتومان

*تفاوت قیمت قدیم و قیمت جدید سایپا کوییک اس.

صفر شدن خودروهای ناقص و افزایش تولید

مرداد 1401: هدف‌گذاری گروه سایپا از اواخر سال گذشته، تکمیل تمامی خودروهای ناقص بوده و اکنون در سال جاری، اولویت اولیه خود را بر اتمام خودروهای ناقص کوییک اس گذاشته و این شرکت قبل از  تعطیلات تابستانی به این مهم دست یافت. سایپا با وجود مشکلات تامین نشدن بعضی از قطعات، خصوصا ECU، از سوی شركت داخلی طرف قرارداد با مگاموتور، توانست در سال جاری علاوه بر تکمیل همه خودروهای ناقص کوییک اس، به موازات با تیراژ محدود، تولید کند كه پيامد آن تحويل بيش از 3500 دستگاه خودرو كوييک اس از ابتدای سال به مشتريان است.

لازم به ذکر است که برنامه بعدی سایپا افزایش تولید این محصول استراتژیک با برنامه‌ای افزایشی بوده که در ادامه با بهبود روند تامین، تيراژ تولید روزانه و تحويل به مشتری افزايش خواهد يافت.ناگفته نماند که جهت رضایت‌مندی مشتریان محترم، برای آن دسته از تعهدات خودروی کوییک اس که موعد تحویل خودرو با تاخیر مواجه بوده است، خودرو کوییک پیشنهاد شده تا در صورت تمایل نسبت به اجرای تبدیل اقدام و بلافاصله خودرو مشتری تخصیص شود.

تولید کوییک اس با 4 ستاره کیفی

شهریور 1400: براساس جدیدترین گزارش ارزشیابی کیفی خودرو، محصول جدید سایپا کوییک S توانسته در مردادماه 1400 و در اولین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت، به 4 ستاره کیفی دست پیدا کند.

پیش از این نیز خودرو کوییک معمولی به 4 ستاره کیفی رسیده بود اما کوییک R همچنان در سطح 3 ستاره کیفی باقیمانده است.

تفاوت کوییک S با کوییک G چیست؟

فروردین 1400: بعد از مدت‌ها انتظار و بعد از سپری شدن چندین مرحله از پیش فروش سایپا برای خودروی کوییک جدید، حالا این شرکت برای نخستین‌بار دست به انتشار اطلاعات و تصاویر تیپ‌های S و G کوییک فیس‌لیفت زده است.

»» کاتالوگ رسمی کوییک اس و جی (PDF) ««

همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، تیپ کوییک G در کنسول مرکزی و همچنین در مجموعه صفحه کیلومتر، تفاوت زیادی با تیپ کوییک S دارد.

طبق اطلاعات رسمی سایپا که در فروردین‌ماه 1400 منتشر شده، تفاوت تیپ‌های کوییک جدید در ویژگی‌های زیر است:

تیپ خودرو کوییک S کوییک G
مانیتور لمسی x دارد
دوربین عقب x دارد
نویگیشن x دارد
کنترل صدا روی فرمان x دارد
روکش چرم صندلی x دارد
سنسور باد تایر x دارد
چراغ اتولایت x دارد
شیشه دودی عقب x دارد
رینگ آلومینیومی x دارد

*اطلاعات فوق از سایت خودروسازی سایپا گردآوری شده است.

مشخصات سایپا کوییک اس

بهمن 99 | سایپا کوییک S، در واقع نسخه فیس‌لیفت کوییک معمولی است و لحاظ طراحی و سطح تجهیزات، یک پله بالاتر از کوییک آر قرار می‌گیرد. در قسمت بیرونی خودرو، مهم‌ترین تغییری که در کوییک اس رخ داده، جلوپنجره و سپر جدید جلوست. اما جزییات دیگری مانند چراغ‌ها، رینگ‌ها و سپر عقب، بدون تغییر باقی مانده‌اند. در تصویر زیر، تفاوت چهره کوییک اس و کوییک معمولی را به خوبی مشاهده می‌کنید.

به محض ورود به کابین کوییک است، اولین نکته که جلب توجه می‌کند، تغییر طراحی در پنل دکمه‌های سمت چپ فرمان است. همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، دکمه‌های زیر در این پنل به چشم می‌خورد:

  • تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو،
  • برف پاک کن عقب،
  • آب‌پاش برف پاک کن عقب،
  • قفل شیشه‌های عقب،
  • صندوق پران.

البته در تیپ‌های گرانتر کوییک نیوفیس، مانند تیپ کوییک G و همچنین تیپ کوییک اتومات جدید، باید شاهد اضافه‌شدن 3 دکمه‌ دیگر نیز به پنل فوق باشیم. این دکمه‌ها عبارتند از:

  • سنسور نور (اتولایت)،
  • فعال سازی کروز کنترل،
  • محدودکننده سرعت (اسپید لیمیتر)،

دومین نکته‌ جدیدی که در کابین کوییک اس خودنمایی می‌کند، تغییر صفحه کیلومتر است که دقیقا مشابه ساینا اس طراحی شده و ویژگی‌هایی مانند کامپیوتر سفری، نشانگر سنسور عقب، نشانگر وضعیت تعویض دنده و ... وجود دارد. البته بازهم باید یادآوری کنیم که در تیپ‌های گران‌تر کوییک نیوفیس، ویژگی‌هایی دیگری مانند نشانگر کنترل پایداری، نشانگر سنسور باد تایر و نشانگر سنسور نور (اتولایت) نیز به صفحه کیلومتر اضافه خواهند شد.

سومین نکته جدیدی که در کابین کوییک اس، جلب توجه می‌کند، تغییر غربیلک فرمان بوده و بهتر است بگوییم که همان غربیلک فرمان کوییک اتومات پلاس، حالا در کابین کوییک اس دنده‌ای هم دیده می‌شود. دقیقا همین نوع فرمان دی‌کات، قبلا نیز در کوییک آر و ساینا اس هم استفاده شده بود.

همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، فرمان کوییک اس، فاقد دکمه‌های کنترلی (برای تنظیم سیستم صوتی و بلوتوث) بوده چراکه سایپا از این دکمه‌ها، فقط در تیپ‌های گران‌تر کوییک نیوفیس استفاده کرده است.

در قسمت فنی، متاسفانه باید بگوییم که سایپا نتوانسته موتور M15GSI ساخت مگا موتور را به تولیدانبوه برساند. این یعنی سری اول کوییک نیوفیس، با همان موتور M15 کوییک معمولی تحویل خریداران شده ولی با این تفاوت که به دریچه گاز برقی مجهز است. اما در نیمه اول سال 1400، سایپا قول داده تا موتور M15GSI جدیدش را، هم روی کوییک اس و هم روی ساینا اس، نصب کند.

موتور M15GSI که قرار است در سایپا اطلس نیز بکار گرفته شود، استاندارد آلایندگی یورو5 (قابل ارتقا به یورو6) دارد و چندین ارتقای مهم در آن صورت گرفته است مانند: اضافه شدن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ و سیستم جرقه‌زنی جدید.

این تغییرات مختصر اما مفید، باعث شده تا قدرت این موتور به محدوده 90 تا 94 اسب بخار و گشتاور تولیدی‌اش نیز به محدوده 135 تا 138 نیوتن متر برسد. همانطور که گفتیم، متاسفانه سری اول تعهدات کوییک اس و ساینا اس، بدون موتور M15GSI بدست خریداران می‌رسد.

اولین تصاویر از کوییک جدید

تیر 99 | هم اکنون نسخه اولیه آن با نام کوییک S به مرحله تولید آزمایشی رسیده و احتمالا در تابستان امسال نیز، تولیدانبوهش شروع می‌شود. بعد از پروژه‌های جدید سایپا مانند سایپا شاهین، تیبا 2 پلاس، ساینا S و پراید 151 پلاس، حالا باید کوییک S را پنجمین محصول جدید سایپا بدانیم که در سال 99 راهی بازار می‌شود.

از یک طرف می‌دانیم که سایپا در تهیه و تامین گیربکس اتومات برای محصولاتش با مشکلات جدی روبروست. از طرف دیگر می‌دانیم که هم کابین کوییک اتومات و هم کابین ساینا اتومات، اندکی با نسخه دنده‌ای آنها متفاوت است. حال اگر این دو موضوع را کنار هم قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که سایپا می‌خواهد کابین «کوییک S» را به تقلید از کابین «کوییک اتومات» بسازد؛ یعنی دقیقا شبیه همان کاری که سایپا برای «ساینا S» هم انجام داده است.

پس با این اوصاف، در کوییک S جدید (که قطعا دنده ای است، نه اتومات!)، علاوه بر تغییر احتمالی سپرها و شاید هم گرافیک چراغ ها، باید منتظر دیدن فرمان دی‌کات به همراه سیستم مولتی مدیا (با نویگیشن، مانیتور لمسی و دوربین عقب) و همچنین صفحه کیلومتری جدید نیز باشیم.

البته بعید نیست که سایپا از سایر آپشن های «کوییک اتومات پلاس» برای کوییک جدید نیز استفاده کند؛ آپشن هایی مثل دکمه های کنترلی فرمان، سنسور فشار باد تایر، بلوتوث و حتی کیلس استارتر. 

فیس لیفت جدید کوییک قرار است در دو نسخه کوییک S یا تیپ پایه و کوییک G یا تیپ فول، به بازار بیاید و احتمالا در سال 1400 با سقف دو رنگ (مدل R) نیز قابل خریداری خواهد بود.


راهنمای خرید کوییک

اگر به دنبال مشخصات فنی خودرو کوییک، تفاوت انواع کوییک سایپا و تست خودروهای کوییک هستید، توصیه می‌کنیم که مطالب خواندنی زیر را از دست ندهید:

همچنین در صورتیکه مالک خودرو کوییک هستید، احتمالا مطالب زیر نیز برای‌تان جالب خواهد بود:


اخبار سامانه فروش خودرو

چگونگی ثبت نام در سامانه فروش یکپارچه خودرو وزارت صمت، شرایط خرید خودرو از سامانه یکپارچه فروش خودرو، ادرس سایت سامانه تخصیص خودرو و سایت فروش ایرانی کار را در مقاله سامانه یکپارچه خودرو مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/9/12
دوستانی که کوییک اس و ۲۰۶ تیپ دو داشتن، کوییک اس صفر بگیرم یا ۲۰۶ تیپ دو مدل ۹۷؟
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1402/10/1
اگه ۲۰۶ تمیز سراغ داشتی اونو بگیر
0
0
ناشناس 1402/9/12
سلام ،من تازه این خودرو رو گرفتم ، ایراد یا کاستی نسبت به ۲۰۶ وی ۸ میتونم بگم ۱. شتاب اولیه خیلی پایین به دلیل دریچه گاز برقی ۲ نداشتن فلشر در هنگام ترمز شدید
پاسخ
0
0
0
RrrrSoheil 1401/5/29
سلام بنده در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۷ یک دستگاه خودرو کوییک اس از کارخانه تحویل گرفتم که از همان روز دارای چند نقص فنی از جمله 1_روش بودن چراغ چک 2_لرزش خودرو 3_نوسان دور موتور 4_ گاز خوردن بی مورد 5_ مصرف سوخت بالا صدی 12 لیتر 6_روشن بودن چراغ ABS و چوب(سنگ) شدن ترمز 7_صدای غیرعادی از چرخ یا غیره در زمان گردش به سمت راست 8_خطا و هنگ کردن سنسور عقب سمت راننده بوق ممتد میزند 9_صدای غیرعادی در زمان روشن بودن کولر و گرم بودن خودرو 10_پله پله کردن کلاج بعد از یکی دو ساعت رانندگی 11_تغییر خود به خود مود رادیو پخش 12_چشمک زدن برخی مواقع چراغ چک و لرزش شدیدتر خودرو و غیره بنده از آن موقع بارها و بارها و چندین و چند بار به نمایندگی های مختلف سایپا از جمله نمایندگی مرکزی شماره یک مراجعه کردم و بارها ماشین را با مدت های چند روز تا چند هفته برای تعمیر نگه داشته اند ولی همچنان با گذشت بیش از پنج ماه همه این موارد وجود دارد لازم به ذکر است چند بار چند قطعه مثل سنسور اکسیژن بالا و پایین و سنسور ABS و غیره هم تعویض کردند ولی درست نشده که نشده و همچنان بنده بی خودرو هستم و آنها هم مشغول ریشه یابی هستند بنده هم بابت این موضوع همه کاری کردم از شکایت در همه ارگان‌ها و غیره ولی متاسفانه همه این حرف ها و حمایت ها روی کاغذ هست و در عمل هیچ عدالتی و قانونی وجود ندارد درخواستم این هست کسی می‌تواند کمکی کند راهکاری دارد جایی را میشناسد که ای سی یو روی این ها که مگا هست را ریمپ کند یا قطعات داشته باشد که درست کند چون به دلیل این ایرادات از جمله نداشتن ترمز ماشین قابل فروش هم نیست
پاسخ
0
1
2
HadiXrma 1401/5/19
اونی که از پراید یا پیکان سوارش شده جز تمجید تجربه دیگه ای نداشته که برای کسی موعظه کنه! اونی که به هر دلیلی از خودروهای پژوی قدیمی و عهد بوقی و کهنه و اسقاطی 20 سال پیش سوار این ماشین شده بازم هم جز تمجید چیزی نداره که بیان کنه! اما اونی که از خودروهای جدیدتر خانواده ایران خودرو سوار این ماشین شده اینا رو بهت میگه: صدای موتور بشدت وحشتناک! اینو بیشتر زمانی متوجه میشی و عذاب میکشی که یه مسافرت برون شهری چند ساعته داشته باشی! کافیه سرعتت تو 80 به بالا فیکس باشه مغزت از شدت نویز و ارتعاش و صدای موتور شل میشه!!! با وجود تعویض روغن موتور فابریک با روغن موتور اصل آلمانی ادینول با کیفیت SN فول سینتتیک و کاهش قابل توجه صدای موتور اما باز هم پرصدا و اعصاب خورد کن هست! صدای کابین و متریال داخلی فقط تا 2500 کیلومتر خوب و بی صدا بود بعد این حجم کم از مسافت کیلومتر اونم با لاستیک کره ای که براش تهیه کردم و رانندگی شهری تو آسفالت معقول در سرعت های پایین و نورمال شهری و دوره آب بندی؛ به هرجور صدایی افتاده از وز وز درب های جلو تا صدای وحشتناک باد تو سرعت بالا و صدای نویز از داشبورد و باقی اجزاش! کیفیت اسپیکرهای خودرو کاملا توهین به شعور مشتری هست! کسی که موسیقی میفهمه و با موسیقی لذت میبره و گوشش به موسیقی عادت کرده محاله با این کیفیت عهد بوقی موسیقی گوش بده! سیستم تعلیق بشدت ضعیف و در حد پراید! نه کنترل ایستایی داره و نه تعادل مناسب برای ری اکشن آنی مواقع مثلا خطر! کلا زیاد تند بری و بخوای ری اکشن داشته باشی قلبت از حلقومت میاد بیرون! ترمز های بشدت ضعیف و ابتدایی و غیر استاندارد حتی با وجود تاثیر مثبت چسبندگی لاستیک خارجی نسبت به لاستیک های بنجل وطنی! یه بار با سرعت 120 تا از روی آب رد شدم دیسک های جلو رو آب گرفت ترافیک جلو باعث شد ترمز کنم اما ترمز همانا و لرزش شدید فرمان و اتاق و خودم هم همانا! یعنی چی که با ماشین از رو آب رد بشی و دیسک ها آب بخوره و اینطوری و به این شدت دهشتناک فرمون بلرزه! مسافرت طولانی با این ماشین یعنی جهالت و خودکشی! همونطور که گفتم نه تعادل مناسبی داره و نه تعلیق محکم و قرصی! کورس فرمون کم دور یعنی در مقایسه به تمام خودروهای خاندان ایران خودرو کورس فرمان سایپایی یک دور کمتر میچرخه! همچنین فرمان سفت با وجود هیدرولیک و وزن کم خودرو!!! انگار یه چیز من درآوردی از فرمون معمولی قدیمی درآوردن که بزور بشه هیدرولیک! صندلی های بشدت ناراحت و غیر استاندارد و بی ارگونومی که تو مسافت های شهری و ترافیک هم خسته کننده هست چه برسه بری باهاش مسافرت چند صد کیلومتری! لرزش فرمون از بدو تحویل از کمپانی و عدم حل مشکل توسط نمایندگی و اقدامات لازم توسط خودم در یک خدمات لاستیکی خبره، با کاهش لرزش مواجه شد اما باز هم به کل درست نشد و بی خیالش شدم و این لرزش فرمون رو از خیلی از دارندگان خودروی تحویل سایپایی شنیدم و دیدیم پس یه سندرم هست نه یک مشکل که سر من بیاد! عدم کشش و قدرت کافی با کولر روشن تو جاده (تو شهر زیاد محسوس نیست) همچنین صدا و ارتعاش عجیب موتور بعد از روشن شدن کولر که همه موتورهای M15های سایپا این مشکل رو دارن انگار گلوشو گرفتی داره خفه میشه خرخر، زر زر تر تر! با دما و سرعت باد معقولی داره. همچنین عدم گشتاور مناسب تو شیب های ملایم! کافیه با سرعت بالا نیش ترمز بزنی و 20 30 تا سرعتت بیاد پایین تا به مسیر هموار نرسی باید بری با پرایدها هم سنگر بشی و لاین سرعت رو برای بقیه باز کنی! این مشکلاتی که گفتم شاید بعضی از سایپا سوارا منو ملامت کنن و بگن انتظار ماشین میلیاردی دارم اما اشتباه نکنن انتظارم ماشین 200 میلیونی هست! و این انتظارات حداقل های کنترل کیفی یه خودروساز باید باشه نه حداکثرها! ایراد میلیاردی یعنی ایراد به رادار تابلوخوان و ترمز برقی و اتوهلد و سیستم ESP و سنسور فشار باد تایر و رادار تغییر لاین و روکش های فابریک چرمی و از این قبیل...؛ نه این ایراداتی که لازمه هر خودروسازی هست که دقیق و حساب شده و حتمی تو خودرو مهندسی بشه!
پاسخ
3
1
1
ناشناس 1402/9/13
عجب حوصله ای :)
0
0
mehdi4498 1402/7/14
فک کنم رقیب شرکت سایپا باشی اینقدر کارشناسی تخریبشون کردی خخخ
0
1
Ali1365amini 1401/7/12
قربون دهنت
0
1
Ert67 1400/9/17
من کوییک sرا با مونیتور و چند ویژگی دیگه که با کوییک ار فرق داشت ثبت نام کردم و حالا میگن هیچکدام از این ویژگیها را نداره و امشب قیمت قبلی کارخانه را ۱۳۲ میلیون اعلام کرده و با ۱۸ درصد افزایش قیمت شده۱۵۹میلیون در صورتیکه ۱۵۵ میلیون از ما گرفتن بجای ۱۳۲.این دزدی تو روز روشنه واقعا بیقانونی تا چقدر.
پاسخ
1
0
3
AMERIS 1400/10/30
سلام پارسال شهریور-1399. * ۵۱ میلیون پول گرفتن آبان سال1400دعوت نامه دادن 118میایون‌دوباره بریزید شده تقریبا 170میلیون بعد کوییک ار واقعا این چه وضعی هست چقدر ملت رو گول میزنید پای من ماشین شده ۱۸۰ م بعد یکسال پیاده روی واقعا چرا کیفیت هم که هزار ماشاالله دستگیره درب رو‌میگیری باز بکنی می‌شکنه بعد رفتم نمایندگی میگه این مال تزیینات ماشین هست ربطی به گارانتی نداره باشه ماشین صفر با ید هنوز کار نکرده هزار تا دستگیره بشکنه بعد دونه ای ۱۸۰ هزار تومان پول بگیرید ای لعنت خدا بر شما کسی پول ما شین صفر میده باید چند سال راحت باشه با این کیفیت مسخره هنوز هزار کار نکرده تازه کمک جلو خراب شده که گفتم باید ۴ هزار کار کنه بعد باشه فعلا دور شماست اگر قدرتی داشتم بدجور آبرو از شما می‌بردم
0
0