فیس‌لیفتی تازه برای سال 2021

برادران اسپرت بنز E کلاس جدید آمدند

7 خرداد 1399 13:30

حدود 3 ماهی می‌شود که مرسدس بنز از نخستین فیس لیفت کلاس E سدان نسل پنجم (اتاق W213) رونمایی کرده؛ فیس‌لیفتی که با مدل 2021 به بازار جهانی خواهد آمد و یک آلمانی باوقارتر و البته مدرن‌تر را از کلاس E به نمایش گذاشته است.

مرسدس برای نسخه‌های کوپه و کانورتیبل کلاس E نیوفیس، کابینی مدرن آماده کرده است، اما مهم‌ترین نکته در خانواده کلاس E مدل 2021، بهبودهایی است که مرسدس برای پیشرانه‌های آن انجام داده.اما بعد از نسخه سدان کلاس E، حالا نوبت به برادران اسپرتش یعنی نسخه کوپه (اتاق C238) و همچنین نسخه کانورتیبل (اتاق A238) آن رسیده تا آن‌ها هم برای عرضه به عنوان مدل 2021 آماده شوند.

تغییرات این دو برادر اسپرت، دقیقاً شبیه همان چیزی است که مرسدس برای کلاس E سدان بکار برده بود؛  چراغ‌های LED استاندارد (که تا قبل از این به‌عنوان آپشن در اختیار مشتریان قرار می‌گرفت) با طراحی جدید، جلوپنجره جذاب و کاملاً تازه آن، خلاصه همه اتفاقاتی است که برای چهره این دو خودرو، رخ داده. البته مشتریانی که ویژگی‌های اسپرت بیشتری را از این آلمانی انتظار دارند، قطعاً به سراغ نسخه AMG Line می‌روند که هم خطوط عمودی در جلوپنجره‌اش دارد و هم این‌که به رینگ‌هایی بزرگتر از سایز استاندارد 18 اینچ، مجهز است.

کابین مرسدس بنز E کلاس کروک 2021

مرسدس برای نسخه‌های کوپه و کانورتیبل کلاس E نیوفیس، کابینی مدرن آماده کرده است. می‌گوییم «مدرن» چون آلمانی‌ها علاوه بر تریم و روکش و فرمان جدید، برای نخستین بار از سیستم چندرسانه‌ای MBUX برای این دو خودرو استفاده کرده‌اند؛ سیستمی که همه آن را با مانیتورهای عریضش می‌شناسند! یک مانیتور 12.3 اینچی برای کنسول و با قابلیت نصب سیستم‌های Apple CarPplay و Android Auto و یک مانیتور 12.3 اینچی دیگر نیز به عنوان صفحه کیلومتر.

اگر یادتان باشد، مرسدس برای تکمیل سیستم MBUX، سال 2019 از پد کنترلی جدیدی با صفحه لمسی (برای کنترل سیستم چندرسانه‌ای) استفاده کرد. روی فرمان هم از دکمه‌های لمسی خازنی نسل جدید و همچنین از نسل جدید سیستم تشخیص صدای به اسم Hey Mercedes بهره گرفت.

اما مهم‌ترین نکته در خانواده کلاس E مدل 2021، بهبودهایی است که مرسدس برای پیشرانه‌های آن انجام داده. به عنوان مثال در نسخه E450 دیگر با یک پیشرانه خورجینی V6 سرورکار نداریم چراکه مرسدس با ثابت نگه داشتن حجم 3.0 لیتری‌اش، حالا یک پیشرانه خطی I6 را روی آن نصب کرده که با سیستم کمکی EQ Boost، می‌تواند 362 اسب‌بخار و 500 نیوتن‌متر را به چرخ‌هایش منتقل کند. حتی نسخه AMG E53 نیز از همین آرایش پیشرانه تازه سود می‌برد تنها با این تفاوت که قدرتش به حدود 430 اسب‌بخار و گشتاورش نیز به نزدیکی 520 نیوتن‌متر می‌رسد.

هنوز کسی نمی‌داند که با این قدرت و گشتاور، شتاب این آلمانی چقدر است اما در عوض می‌دانیم که مرسدس، حداکثر سرعت آن‌ها را به صورت الکترونیکی در 210 کیلومتر برساعت، محدود کرده است.

مرسدس بنز E کلاس کروک 2021

این قلب 6 سیلندر جدید، فقط با جعبه‌دنده 9 سرعته اتومات همراه می‌شود و مشتریان می‌توانند مدل دیفرانسیل عقب یا مدل دو دیفرانسیل 4MATIC کلاس E را هم سفارش دهند.

هرچند تا به این تاریخ، مشخصات کامل فنی، قیمت و لیست تجهیزات کلاس E کوپه و کانورتیبل مدل 2021 منتشر نشده اما مرسدس قول داده که تا اواخر سال 2020، همه چیز را درباره این فیس‌لیفت جذاب، رسانه‌ای می‌کند.

دیدگاه کاربران