• مراکز معاينه فني خودرو تهران

نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی در ایام نوروز 1403

آدرس و ساعت مراکز معاینه فنی خودرو تهران 1402

27 اسفند 1402 13:32

نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی در ایام نوروز 1403

اسفند 1402: محمدمهدی میرزایی قمی، سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، درباره نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی در ایام تعطیلات نوروز توضیح داد در روز 29 اسفند ماه 1402 مراکز بیهقی، شهید آبشناسان از ساعت 7 الی 22 و کلیه واحدهای سیار و مراکز معاینه فنی به استثنا ابوذر و چیتگر از ساعت 7 الی 14 فعال هستند. از دوم فروردین ماه الی چهارم فروردین ماه مراکز بیهقی، شهید آبشناسان از ساعت 7 الی 22 و مراکز خاوران، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، بعثت، فداییان اسلام، ایران خودرو 5062 از ساعت 7 الی 14 فعال هستند. همچنین در روز 4 فروردین ماه مرکز شقایق به جمع مراکز فعال در این ایام اضافه می‌شود.

وی افزود در روزهای غیر تعطیل، شرایط کاری مانند سایر روزهای عادی است که شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران inspection.tehran.ir از وضعیت کاری مطلع شوند. ضمنا خدمت رسانی به شهروندان در روزهای جمعه 10 فروردین ماه و 12 فروردین ماه در مراکز بیهقی و شهید آبشناسان از ساعت 7 الی 22 و مراکز شقایق، امام رضا(ع)، شهدای زمان‌آباد، بعثت، فداییان اسلام، آزادی از ساعت 7 الی 14 انجام خواهد شد.

وی همچنین توضیح داد بنا بر درخواست شهروندان ظرفیت پذیرش حضوری در مراکز افزایش یافته و در کلیه مراکز پذیرش حضوری نیز انجام می‌شود. البته توصیه می‌شود شهروندان حدالامکان از مراجعه اینترنتی استفاده کنند. در حال حاضر با توجه به اقدامات انجام شده درخصوص افزایش خطوط معاینه فنی و ساعت کاری مراکز و همچنین مدیریت صف از طریق پذیرش اینترنتی، کلیه مراکز فاقد صف انتظار بوده و شهروندان در صورت سلامت خودرو می‌توانند در کمتر از نیم ساعت نسبت به انجام معاینه فنی خودروی خود اقدام نمایند. اولویت پذیرش در مراکز با مراجعین اینترنتی بوده و نحوه پذیرش حضوری به نحوی مدیریت می‌شود که باعث ایجاد صف و اتلاف وقت شهروندان نشود.

ساعت کاری مراکز در ماه رمضان

اسفند 1402: سید محمد مهدی میرزایی قمی، سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، درباره تغییرات ساعت کاری مراکز در این ماه، توضیح داد که ساعت کاری مراکز با هدف خدمت رسانی شایسته به شهروندان و روزه داران گرامی، در ماه پایانی سال برنامه ریزی شده است. از ابتدای ماه مبارک رمضان، 22 اسفند، مراکز بیهقی و شهید آبشناسان از ساعت 7 صبح الی 22، مراکز نیایش، الغدیر، دماوند، سراج، شهید چمران از ساعت 7 الی 17 و مراکز شقایق ، خاوران، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، بعثت، فداییان اسلام، چیتگر، ابوذر، آزادی، ایران خودرو (5062) و کلیه واحد های سیار از ساعت 7 الی 18 فعال هستند.

وی در خصوص وضعیت مراجعات به مراکز اظهار کرد روزانه در حدود 6300 دستگاه خودرو به مراکز مراجعه می نماید که با توجه به توسعه خطوط معاینه فنی ، افزایش ساعت کاری مراکز و همچنین مدیریت نحوه پذیرش اینترنتی و حضوری در یکسال اخیر خوشبختانه در حال حاضر در هیچ کدام از مراکز صف نداریم و شهروندان در صورت سلامت خودرو می توانند در کمتر از نیم ساعت نسبت به دریافت معاینه فنی خودروی خود اقدام نمایند.

آقای میرزایی قمی توضیح داد جهت استفاده روزه داران گرامی از خدمات مراکز معاینه فنی پس از افطار دو مرکز بیهقی و شهید آبشناسان تا ساعت 22 فعال هستند و از مراجعه کنندگان در زمان اذان مغرب در این مراکز با افطاری ساده پذیرایی می گردد. البته به این موضوع تاکید می شود ساعت کاری مراکز نسبت به شرایط مراجعات قابل برنامه ریزی بوده و این آمادگی وجود دارد که حسب نیاز شهروندان در هرکدام از مراکز افزایش ساعت کاری داشته باشیم.

وی همچنین افزود شهر تهران از بضاعت 64 خط معاینه فنی مختص خودروهای سبک در 17 مرکز معاینه فنی ثابت و 15 واحد سیار تک خطه و همچنین سه مرکز معاینه فنی تک خطه مختص خودروهای سنگین برخوردار بوده و شهروندان می توانند جهت اطلاع از آدرس و نحوه فعالیت مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir  مراجعه و یا با سامانه پاسخگو 96006000 تماس حاص نمایند.

افزایش ساعت کاری مراکز معاینه فنی از اول آذرماه

آذر 1402: شادی مالکی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، اعلام کرد که از ابتدای آذر ماه ،ساعت کاری کلیه مراکز معاینه فنی سبک و سنگین به مدت یک ساعت افزایش و مراکز از ساعت ۷ صبح الی ۱۸ آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

وی در این باره توضیح داد با عنایت به تشدید آلودگی هوا در روزهای اخیر و اهمیت انجام پایش آلایندگی خودروها از ابتدای آذر ماه ساعت کاری کلیه مراکز معاینه فنی شهر تهران به مدت یک ساعت افزایش یافته است. در حال حاضر مراکز معاینه فنی بیهقی، شهید آبشناسان و شقایق به صورت شبانه روزی و دیگر مراکز از ساعت 7 صبح الی 18 فعال هستند. در حال حاضر شهر تهران از بضاعت 17 مرکز ثابت و 15 واحد سیار مختص خودروهای سبک مشتمل بر 64 خط معاینه فنی و 11 خط موتورسیکلت و سه مرکز خطه معاینه فنی خودروهای سنگین برخوردار بوده و ظرفیت پذیرش سالانه در حدود 3 میلیون دستگاه خودرو را دارا است.

وی افزود به منظور تسهیل در ارائه خدمات و مدیریت صف، پذیرش در برخی مراکز معاینه فنی خودروی شهر تهران (بالغ بر 50 درصد از ظرفیت) صرفا اینترنتی انجام می شود. مراجعه به مراکز بیهقی، نیایش، شهید آبشناسان، سراج، دماوند و شهید چمران و تعدادی از واحدهای سیار تنها با تعیین وقت قبلی از طریق نوبت گیری اینترنتی در سامانه «تهران من» امکان پذیر است. البته بجز این مراکز، مراجعه بصورت حضوری و یا نوبت گیری اینترنتی به سایر مراکز نیز امکان پذیر است. با توجه به تفاوت نحوه پذیرش و فعالیت برخی از مراکز در روزهای تعطیل از شهروندان درخواست می شود جهت اطمینان از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند. همچنین می توانند در صورت هرگونه سوال با کارشناسان سامانه پاسخگو 96006000 تماس حاصل نمایند.

خانم مالکی همچنین تاکید کرد با توجه به تمهیدات انجام شده و افزایش ظرفیت پذیرش از ابتدای آذرماه به شهروندان توصیه می شود انجام معاینه فنی دوره ای خودروی خود را به روزهای پایانی سال موکول نکرده و هرچه سریعتر به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه نمایند.از آنجائی‌که برای خودروهای شخصی زمان دوره ای انجام معاینه فنی یک ساله است دریافت گواهی در زمان های مناسب از سال می تواند در دریافت خدمات بهتر و مدیریت زمان و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان موثر باشد.

7 مرکز معاینه فنی ویژه سرویس مدارس

شهریور 1402: شادی مالکی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، با اشاره به لزوم اخذ معاینه فنی برای خودروهای سرویس مدرسه، از والدین دانش‌آموزان درخواست کرد که نسبت به دارا بودن معاینه فنی سرویس مدرسه فرزند خود حساس باشند و رانندگان با توجه به تمهیدات اتخاذ شده مبنی بر اختصاص 7 مرکز معاینه فنی برای معاینات سرویس مدرسه، بدون نوبت قبلی و بدون معطلی می‌توانند معاینه فنی بگیرند.

وی افزود مرکز شهید چمران به عنوان مرکز تخصصی تاکسی و شش خط معاینه فنی به صورت ویژه در مراکز سراج، الغدیر، شقایق، شهید آبشناسان، نیایش و دماوند به سرویس مدارس جهت پذیرش این خودروها بدون نیاز به دریافت نوبت اینترنتی و خارج از نوبت سرویس دهی می کنند. در مورد سرویس مدرسه چک لیست دیگری در کنار آزمون های اصلی انجام می شود تا ضریب ایمنی افزایش یابد. چک لیست ارزیابی فنی سرویس مدارس متفاوت بوده و این خودروها با حساسیت بیشتری در مراکز شهر تهران از لحاظ ایمنی مورد کنترل و ارزیابی قرار می گیرند. از آنجایی که مسافران سرویس مدارس، دانش آموزان هستند، در هنگام معاینه فنی شاخص هایی همچون قفل شدن درها، کمربندها، دارا بودن کپسول اطفای حریق و ....چک خواهد شد.

وی همچنین از مسئولین مدارس تقاضا کرد تا جهت حفظ سلامت دانش آموزان و آرامش خانواده ها حتما از سرویس مدارس دارای گواهی معاینه فنی که از اعتبار آن بیش یک ماه نگذشته استفاده کرده و به شدت در این خصوص حساسیت های لازم را لحاظ نمایند. بدون تردید مراجعه این خودروها به مراکز معاینه فنی شهر تهران به منزله داشتن حداقل ایمنی های لازم جهت تردد است.

ساعت کاری مراکز معاینه فنی در 1402

خرداد 1402: عبداله متولی، مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور، ساعت فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو در کشور و شهر تهران را تشریح کرد.

طبق گفته‌های وی، با توجه به تغییر ساعت کار ادارات دولتی از ساعت ۶ صبح تا ۱۳، تمامی مراکز معاینه فنی در کشور به جز شهر تهران فعالیت خود را از ساعت ۷ صبح آغاز خواهند کرد. در شهر تهران نیز ۳ مرکز بیهقی، آبشناسان و شقایق به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی فعالیت می‌کنند و به شهروندان ارائه خدمات خواهند داشت.

وی افزود سایر مراکز معاینه فنی خودرو در شهر تهران نیز فعالیت خود را از ساعت ۷ صبح آغاز خواهند کرد. البته مقرر شده رییس ستاد مراکز معاینه فنی خودرو در تهران در صورت مراجعه شهروندان و در صورت لزوم ساعات فعالیت را تغییر دهد که حتما اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

احداث سه مرکز معاینه فنی در شمال تهران

خرداد 1402: سه مرکز معاینه فنی خودرو در شمال تهران ایجاد می شود که به گفته مهدی صباغ، شهردار منطقه یک، این مراکز با هدف تکمیل سرانه های خدماتی منطقه و تسهیل خدمات رسانی به شهروندان با مالکیت شهرداری احداث خواهد شد.

وی در این بازه گفته که این مراکز در پایانه شهید دستواره، بلوار اوشان و بزرگراه شهید بابایی (ورودی بوستان یاس فاطمی) ایجاد می‌شود تا تردد شهروندان منطقه برای معاینه فنی به شرق و غرب تهران را کاهش دهد.

پذیرش خودروهای فاقد پلاک در تمام مراکز فنی

اردیبهشت 1402: عبدالله متولی، مدیرامور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور، اظهار کرد با توجه به هماهنگی به عمل آمده با پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درخصوص ساماندهی پذیرش خودروهای مزایده‌ای، زیرساخت‌های لازم در سامانه سیمفا ایجاد شده است تا کاربران پذیرش مراکز معاینه فنی بتوانند، خودروهای مزایده‌ای فاقد پلاک انتظامی را با دریافت و رویت کاردکس مزایده و یا معرفی‌نامه از مرکز تعویض پلاک در بستر سیمفا پذیرش کرده و برای خودروی مورد نظر پس از انجام آزمون‌های ظاهری، آلایندگی و ایمنی درصورت قبولی در این آزمون‌ها گواهی معاینه فنی موقت با اعتبار 15روزه صادر کنند.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور گفت طبق قانون، یکی از مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک، ارائه گواهی معاینه فنی معتبر است. از آنجایی که پیش از این، پذیرش خودروهای مزایده‌ای در سامانه سیمفا به علت نداشتن پلاک مقدور نبوده است و مالکان این خودروها بلاتکلیف بودند که با تدابیر به عمل آمده این امکان در تمامی مراکز معاینه فنی سراسر کشور فراهم شده است.

براساس گفته‌های وی، معاینه فنی صادره برای خودروهای فاقد پلاک دارای اعتبار 15روزه است و مسئولیت نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده کارگروه معاینه فنی استان و ستادهای معاینه فنی شهرداری‌ها است. این معاینه فنی صرفا برای اخذ پلاک صادر می‌شود و این خودروها باید پس از نصب پلاک دوباره برای دریافت معاینه فنی مراجعه کنند. اعتبار گواهی معاینه فنی صادره برای این خودروها از تاریخ صدور تنها 15 روز است که پس از آن به صورت خودکار اعتبار آن تمام شده و در لیست خودروهای فاقد معاینه فنی قرار می‌گیرند و مشمول اعمال قانون شده و روزانه 50 هزار تومان جریمه خواهند شد.

حذف صف انتظار در مراکز معاینه فنی تهران

فروردین 1402: شادی مالکی، مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، عنوان کرد  از دو ماه گذشته در راستای تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان نسبت به اینترنتی کردن تعدادی از مراکز اقدام شده که این رویکرد توانسته در حل معضل صف موثر واقع شود. در حال حاضر به رغم مراجعه روزانه بالغ بر هفت هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران، کلیه مراکز فاقد صف انتظار هستند و مراجعین در کمتر از نیم ساعت نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام می‌نمایند.

وی افزود در حال حاضر پذیرش در 10 مرکز معاینه فنی شهر تهران مشتمل بر 28 خط معاینه فنی خودروهای سبک صرفا اینترنتی انجام می‌شود. مراجعه به مراکز بیهقی، نیایش، شهید آبشناسان، سراج، دماوند و شهید چمران و چهار واحد سیار نوبنیاد، گیلان، هنگام(شماره 4) و هنگام (شماره 8) تنها با تعیین وقت قبلی از طریق نوبت‌گیری اینترنتی در سامانه تهران من امکان‌پذیر است. البته تاکید می گردد بجز ده مرکز صدر الاشاره مراجعه بصورت حضوری و یا نوبت‌گیری اینترنتی به سایر مراکزامکان‌پذیر است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی توضیح داد آزمون‌ها و کنترل‌های انجام شده در مراکز معاینه فنی شهر تهران منطبق بر آیین‌نامه، دستورالعمل و استانداردهای ابلاغی دولت انجام می‌گردد و به صورت مستمر صحت عملکرد مراکز معاینه فنی و و انطباق سنجی رویه های آن مراکز با دستورالعمل ها توسط کارگروه استانی وزارت کشور ، ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و سایر دستگاه های نظارتی دارای تکلیف در این ارتباط پایش و کنترل می شود. ضمنا براساس مصوبات دولت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران متشکل از پلیس راهور، سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران اداره می‌شود.

نرخ معاینه فنی در سال 1402

فروردین 1402: شادی مالکی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی، عنوان کرد بنا بر درخواست شهروندان و به منظور تسهیل در ارائه خدمات و مدیریت صف، از تاریخ دهم فروردین‌ماه، مرکز معاینه فنی شهید چمران نیز به مراکز صرفاً اینترنتی اضافه شد. در حال حاضر پذیرش در 10 مرکز معاینه فنی شهر تهران مشتمل بر 28 خط معاینه فنی خودروهای سبک صرفاً اینترنتی انجام می‌شود. مراجعه به مراکز بیهقی، نیایش، شهید آبشناسان، سراج، دماوند و شهید چمران و چهار واحد سیار نوبنیاد، گیلان، هنگام (شماره 4) و هنگام (شماره 8) تنها با تعیین وقت قبلی از طریق نوبت‌گیری اینترنتی در سامانه تهران من امکان پذیر است. البته تاکید می‌شود بجز 10 مرکز صدرالاشاره مراجعه به‌صورت حضوری و یا نوبت گیری اینترنتی به سایر مراکز امکان پذیر است.

وی درباره فعالیت مراکز در ماه مبارک رمضان توضیح داد مرکز بیهقی به صورت شبانه روزی، مرکز شهید آبشناسان در دو شیفت کاری 7 صبح الی 18 و 18 الی 4 صبح و سایر مراکز و واحدهای سیار معاینه فنی از ساعت 7 الی 18 فعال هستند. ضمناً از شهروندان درخواست می‌شود با توجه به فعالیت تعدادی از مراکز در روزهای تعطیل حتماً جهت اطمینان از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند.

خانم مالکی در خصوص هزینه انجام معاینه فنی در سال 1402 اظهار کرد بنا بر مصوبه دولت از ابتدای امسال نرخ بهای خدمات معاینه فنی در مراجعه نخست برای خودروهای سبک 92 هزار تومان، خودروهای نیمه سنگین و سنگین 119 هزار تومان و موتورسیکلت 22 هزار تومان است. هزینه مراجعه مجدد وسایل نقلیه که به علت نقص فنی پیش از 15 روز، پس از رفع ایراد به مراکز مراجعه می‌کنند، برای هر بار مراجعه با توجه به تعداد آزمون‌های لازم برای کنترل وسیله نقلیه متفاوت است. در مراجعه مجدد و انجام دو آزمون هزینه آن برای خودروهای سبک 19 هزار و 500 تومان، خودروهای نیمه سنگین و سنگین 22 هزار تومان و موتورسیکلت 3 هزار و 900 تومان است. در صورتی که تعداد این آزمون‌ها به سه یا بیش‌تر افزایش یابد مبلغ مراجعه مجدد برای خودروهای سبک 30 هزار تومان، خودروهای نیمه سنگین و سنگین 33 هزار تومان و موتورسیکلت شش هزار تومان احتساب می‌شود.

وی افزود بنا بر مصوبات دولت خودروهای دارای سوخت CNG موظفند در هر دوره معاینه فنی ابتدا نسبت به بازرسی چشمی تجهیزات و قطعات گازسوز اقدام کنند. هزینه انجام بازرسی چشمی قطعات و تجهیزات گازسوز(به جز مخزن) برای خودروهای سبک و نیمه سنگین و سنگین 24 هزار تومان و بازرسی چشمی هر مخزن CNG بدون باز کردن 28 هزار تومان است.

ساعت کاری مراکز معاینه فنی در نوروز 1402

اسفند 1402: شادی مالکی، مدیر عامل ستاد معاینه فنی تهران، نحوه فعالیت مراکز منتخب شهر تهران در ایام تعطیلات نوروز 1402 را بصورت زیر اعلام کرده است:

  • در روز 29 اسفند ماه: مراکز سراج، شهید آبشناسان، شقایق، خاوران، امام رضا، شهدای زمان آباد، فدائیان اسلام، آزادی و ایران خودرو، واحدهای سیار جیحون و گیلان از ساعت 7 صبح لغایت 14،
  • در روز 1 فروردین ماه: مراکز سراج، شهدای زمان آباد، ایران خودرو و واحدهای سیار جیحون و گیلان از ساعت 8 صبح لغایت 17،
  • از 2 تا 3 فروردین ماه: مراکز معاینه فنی شهید آبشناسان، شقایق، خاوران، امام رضا، شهدای زمان آباد، بعثت، فدائیان اسلام، ایران خودرو، واحدهای سیار جیحون و گیلان از ساعت 8 صبح لغایت 17،
  • در روز 4 فروردین ماه: مراکز شهید آبشناسان، شقایق، خاوران، امام رضا، شهدای زمان آباد، بعثت، فدائیان اسلام، ایران خودرو، واحدهای سیار جیحون و گیلان از ساعت 8 لغایت 14،
  • مرکز بیهقی در تمامی این ایام به صورت شبانه روزی و 24 ساعته خدمت رسانی می‌نماید.
فعالیت مراکز معاینه فنی در ایام نوروز

از شهروندان در خواست می شود باتوجه به فعالیت مراکز منتخب در این ایام، جهت اطلاع از آخرین ساعت کاری و نحوه فعالیت مراکز شهر تهران به سایت ستاد معاینه فنی خودرو تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه نمایند.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی در ارتباط با فعالیت مراکز معاینه فنی پس از تعطیلات نوروز گفت: پس از تعطیلات از 5 فروردین ماه سال 1402 کلیه مراکز فعال بوده (به استثنا مرکز بیهقی که به صورت شبانه روزی است) و کلیه مراکز فنی از ساعت 7 صبح لغایت 17 ارائه خدمات می نمایند.

مرکز معاینه فنی بیهقی شبانه روزی شد

اسفند 1401: سخنگوی شهرداری تهران در صفحه مجازی شخصی خود اعلام کرد با افزایش مراجعه شهروندان به مراکز معاینه فنی شهر تهران در روزهای پایانی سال، مرکز بیهقی شبانه‌روزی شد. صف‌های طولانی مراکز در روزهای اخیر هم با تغییر شیوه پذیرش از حضوری به نوبت‌گیری اینترنتی در 7 مرکز اصلی کاهش چشم‌گیر داشته است.

پذیرش اینترنتی در مراکز معاینه فنی تهران

اسفند 1401: شادی مالکی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، خبر داد از روز چهارشنبه مورخ 10 اسفندماه، پذیرش خودروها در دو مرکز معاینه فنی نیایش و دماوند نیز تنها با تعیین وقت قبلی از طریق نوبت‌گیری اینترنتی انجام می‌شود. این تصمیم با عنایت به استقبال شهروندان از اجرای طرح پذیرش صرفا اینترنتی در دو مرکز بیهقی و شهید آبشناسان، که از ابتدای همین ماه آغاز شده، اتخاذ گردیده است.وی افزود به‌جز چهار مرکز اشاره شده که از مراکز پرازدحام به ویژه در ماه های پایانی سال هستند، در سایر مراکز معاینه فنی می‌توان مراجعه بصورت حضوری و یا نوبت‌گیری اینترنتی داشت.

براساس گفته‌های خانم مالکی، با اضافه شدن دو مرکز نیایش و دماوند به مراکز دارای پذیرش صرفا اینترنتی، بالغ بر 50 درصد از مراجعات با تعیین وقت قبلی و پذیرش اینترنتی در مراکز معاینه فنی شهر تهران انجام می‌شود. البته تاکید می‌شود بزودی در گام‌های بعدی پذیرش در کلیه مراکز معاینه فنی شهر تهران صرفا با تعیین وقت قبلی انجام خواهد شد و دیگر شاهد هیچگونه صف انتظاری برای دریافت معاینه فنی در مراکز شهر تهران نخواهیم بود. کیفی‌سازی خدمات در ابتدا نیازمند شناسایی صحیح نیاز ذی‌نفعان و سپس پیاده‌سازی یک برنامه تحولی جهت اصلاح فرایندها است. به همین خاطر برای ارتقا سطح کیفی خدمات، مدیریت صف و توزیع مراجعات در مراکز و به حداقل رساندن زمان معطلی شهروندان در صف انتظار، این ستاد نسبت به انجام این رویکرد نوین در نحوه پذیرش اقدام کرده است.

لازم به ذکر است که شهروندان می‌توانند با استفاده از سیستم نوبت‌دهی اینترنتی که از طریق سامانه «تهران من» و یا سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در دسترس است و همچنین نوبت تلفنی(96006000) با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر مراجعه کنند.

نوبتدهی اینترنتی در مراکز فنی تهران

بهمن 1401: خانم شادی مالکی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی، خبر داده که از ابتدای اسفندماه 1401، پذیرش خودروها در مرکز معاینه فنی بیهقی و مرکز معاینه فنی آبشناسان تنها با تعیین وقت قبلی و بصورت نوبتدهی اینترنتی انجام می‌شود. البته به غیر از این دو مرکز، در سایر مراکز معاینه فنی تهران، پذیرش خودروها با مراجعه حضوری یا اینترنتی امکان‌پذیر است.

آنطور که مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران می‌گوید، به منظور حذف صف خودروها در برخی مراکز فنی، به خصوص در روزهای پایانی سال، بزودی پذیرش اینترنتی خودروها برای همه مراکز فنی شهر تهران، الزامی شده و صرفا با تعیین وقت قبلی انجام می‌گردد.

برای این منظور، متقاضیان جهت دریافت نوبت اینترنتی معاینه فنی، باید از طریق سامانه تهران من یا از طریق سامانه ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اقدام کنند. همچنین کارشناسان سامانه، امکان پاسخ‌دهی تلفنی از طریق تماس با شماره 96006000 را نیز دارند.

افتتاح مرکز معاینه فنی آزادی در تهران

بهمن 1401: مرکز معاینه فنی آزادی با مشارکت بخش خصوصی، در روز اول بهمن‌ماه افتتاح شد.

شادی مالکی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی، درباره آخرین وضعیت توسعه و گسترش مراکز معاینه فنی شهر تهران توضیح داد در شهر تهران 54 خط معاینه فنی خودرو سبک و 11 خط معاینه فنی موتورسیلکت در 16 مرکز ثابت و هفت خط سیار وجود دارد و سه مرکز معاینه فنی تک خطه نیز برای معاینه فنی خودروهای سنگین در تهران موجود است. این مراکز، ظرفیت پذیرش سالانه دو میلیون و 600 دستگاه خودرو را دارند. با توجه به لزوم توسعه کمی و زیرساختی مراکز معاینه فنی با بخش خصوصی، افزایش ظرفیت معاینه فنی در راستای تسهیل در خدمت‌رسانی در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه با دریافت مجوزهای لازم مرکز آزادی، با پتانسیل بخش خصوصی راه‌اندازی شد.

وی افزود آخرین توسعه خطوط معاینه فنی مربوط به سال 1398 است و از آن به بعد توسعه‌ای در خطوط نداشتیم. گفت: بنابر تدبیر شهردار تهران بعد از سه سال مرکز معاینه فنی آزادی با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شد.

مالکی گفت این مرکز در غرب تهران واقع شده و هزار و 760 مترمربع مساحت دارد. دو خط معاینه فنی خودروهای سبک و یک سالن بازرسی چشمی خودروهای گازسوز دارد و با آغاز به کار این مرکز ظرفیت سالانه مراکزمعاینه فنی شهر تهران 56 هزار دستگاه خودرو افزایش خواهد یافت. کلیه تجهیزات این مرکز در راستای حمایت از تولید داخل، ساخت ایران است که توانسته تمام استانداردهای لازم را کسب کند.


ساعت کاری مراکز معاینه فنی

شهروندان تهرانی قبل از مراجعه به مراکز معاینه فنی تهران، می‌توانند آخرین وضعیت و ساعت کاری مراکز را در سامانه ستاد معاینه فنی تهران استعلام بگیرند. همچنین در ساعات اداری، امکان پاسخگویی به سوالات شهروندان درباره ساعت کاری مراکز معاینه فنی از طریق سامانه تلفنی 96006000 نیز فراهم شده است.

نوبتدهی مراکز معاینه فنی

طبق اعلام ستاد معاینه فنی، شهروندان تهرانی برای مدیریت زمان و به حداقل رسیدن زمان انتظار در مراکز، می‌توانند از طریق حساب کاربری‌شان در سایت تهران من، برای دریافت نوبتدهی اینترنتی معاینه فنی اقدام کنند. همچنین برای نوبت اینترنتی معاینه فنی، به نکات زیر نیز دقت داشته باشید:

1- در صورت دریافت نوبت اینترنتی معاینه فنی، امکان لغو نوبت اینترنتی تنها 2 ساعت قبل از فرارسیدن زمان نوبت و با مراجعه به قسمت «سوابق رزرو معاینه فنی» در سامانه تهران من امکان‌پذیر است. در غیراینصورت امکان برگرداندن هزینه‌های مربوطه وجود ندارد.

2- در صورت مراجعه و ثبت پذیرش در هر یک از مراکز معاینه فنی تهران، به مدت 15 روز امکان پذیرش را در سایر مراکز معاینه فنی تهران ندارید. بنابراین از دریافت نوبت اینترنتی در سایر مراکز فنی، اکیدا خودداری کنید.

3- استفاده از خدمات سیستم نوبتدهی اینترنتی معاینه فنی برای خودروهای گازسوز امکان پذیر نیست. این خودروها باید قبل از انجام معاینه فنی، برای گرفتن تاییدیه سلامت سیستم CNG اقدام نمایند.

4- خودروهای تاکسی فقط در صورت عدم استفاده از تخفیف‌های سازمان تاکسیرانی، می‌توانند از نوبتدهی اینترنتی معاینه فنی اقدام کنند.

5- ثبت نام اینترنتی خودروهای سبک دیزلی تنها در «مرکز معاینه فنی شقایق» امکان‌پذیر است.

6- در صورت گذشتن از زمان نوبت اینترنتی، هزینه پرداختی متقاضی تا 14 روز محفوظ خواهد ماند. بنابراین ثبت‌نام کننده همچنان امکان مراجعه به همان مرکز را طی این مدت، خواهد داشت.

7- برای لغو نوبت اینترنتی مراکز معاینه فنی، به قسمت سوابق رزرو معاینه فنی در سایت تهران من مراجعه کنید. 

8- در مراکز معاینه فنی، قسمت پذیرش خودروهاییی که نوبت اینترنتی گرفته‌اند، مجزا شده است. بنابراین در هنگام مراجعه به مرکز، از ایستادن در صف خودروهای پذیرش حضوری و همچنین از پرداخت هرگونه وجه، خودداری کنید.

9- در صورت مردودی وسیله نقلیه در آزمون معاینه فنی، از دریافت مجدد نوبت تا 15 روز از اخذ نوبت اینترنتی معاینه فنی، چه در آن مرکز و چه در سایر مراکز فنی خوددرای کنید. در غیراینصورت، امکان پذیرش شما در مراکز وجود نداشته و هزینه‌های مربوطه (ناشی از دریافت نوبت مجدد) نیز به شما برگردانده نمی‌شود.

همچنین شهروندان تهرانی در صورت داشتن هرگونه سوال درباره نوبتدهی اینترنتی مراکز معاینه فنی، می‌توانند در ساعات اداری با سامانه تلفنی 96006000 در تماس باشند.

خلوت‌ترین مراکز معاینه فنی تهران

شهروندان تهرانی از طریق سامانه طول صف مراکز معاینه فنی تهران امکان مشاهده خلوت‌ترین مراکز معاینه فنی را دارند. در این سامانه، تعداد خودروهای موجود در صف مراکز فنی به همراه زمان تقریبی انتظار آنها، بصورت آنلاین، قابل مشاهده است.

مراکز معاینه فنی خودرو سبک تهران

در تهران، حداقل 15 مرکز معاینه فنی خودرو وجود دارد که عبارتند از:

  • مرکز معاینه فنی ابشناسان.
  • مرکز معاینه فنی الغدیر.
  • مرکز معاینه فنی ابوذر.
  • مرکز معاینه فنی امام رضا.
  • مرکز معاینه فنی ایران خودرو.
  • مرکز معاینه فنی ایرتویا.
  • مرکز معاینه فنی بیهقی.
  • مرکز معاینه فنی چمران.
  • مرکز معاینه فنی خاوران.
  • مرکز معاینه فنی چیتگر.
  • مرکز معاینه فنی سراج.
  • مرکز معاینه فنی دماوند.
  • مرکز معاینه فنی زمان اباد.
  • مرکز معاینه فنی شقایق.
  • مرکز معاینه فنی فداییان اسلام.

در ادامه، ساعت کاری مراکز معایه فنی خودرو تهران به همراه آدرس مرکز معاینه فنی خودروهای سبک تهران را مشاهده می‌کنید:

مرکز معاینه فنی ابشناسان

  • آدرس مرکز ابشناسان: تقاطع آبشناسان با شاهین شمالی
  • تلفن مرکز ابشناسان: 02144460002
  • سامانه پاسخگویی: 96006000
  • ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: 7:30 صبح الی 16
  • ساعت کاری جمعه: 7:30 صبح الی 14

بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی ابشناسان، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 15 و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت 8 صبح الی 14 امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی نیایش

  • آدرس مرکز نیایش: بزرگراه همت، بلوار اشرفی اصفهانی (مسیر جنوب به شمال)، بعد از بزرگراه نیایش، خیابان یکم
  • تلفن مرکز نیایش: 02144827281
  • سامانه پاسخگویی: 96006000
  • ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: 7:30 صبح الی 15
  • ساعت کاری جمعه: تعطیل است!

بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی نیایش، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 15 و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت 8 صبح الی 14 امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی الغدیر

  • آدرس مرکز الغدیر: یافت آباد، بلوار الغدیر، روبروی بیمارستان شهدا
  • تلفن مرکز الغدیر: 02166209745
  • سامانه پاسخگویی: 96006000
  • ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: 7:30 صبح الی 15
  • ساعت کاری جمعه: تعطیل است!

بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی الغدیر، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 15 و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت 8 صبح الی 14 امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی ابوذر

  • آدرس مرکز ابوذر: کیلومتر 13 جاده قدیم کرج، نرسیده به چهارراه ایران خودرو
  • تلفن مرکز ابوذر: 02144907719
  • سامانه پاسخگویی: 96006000
  • ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: 7:30 الی 16
  • ساعت کاری جمعه: تعطیل است!

بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی ابوذر، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 صبح الی 15 و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت 7:30 صبح الی 14 امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی امام رضا

  • آدرس مرکز خاوران: جاده خاوران، سه راه افسریه، بزرگراه امام رضا، یک کیلومتر بعد از سه راه سلیمان
  • تلفن مرکز امام رضا: 02133855600
  • ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: 7:30 صبح الی 16
  • ساعت کاری جمعه: 7:30 صبح الی 14

بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی امام رضا، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 15 و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت 8 صبح الی 14 امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی ایران خودرو

  • آدرس مرکز ایران خودرو: کیلومتر 20 جاده قدیم کرج
  • تلفن مرکز ایران خودرو: 02144989109
  • ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه: 8 الی 15
  • ساعت کاری پنج شنبه: 8 الی 12 ظهر
  • ساعت کاری جمعه: تعطیل است!

مرکز معاینه فنی ایرتویا

  • آدرس: خیابان دماوند، بعد از سه راه تهرانپارس، ایرتویا
  • تلفن مرکز ایرتویا: 02173452450
  • این مرکز تا اطلاع ثانوی، غیرفعال است.

مرکز معاینه فنی بیهقی

  • آدرس مرکز بیهقی: میدان آرژانتین، پارکسوار بیهقی، ضلع شمال شرقی پارکسوار
  • تلفن مرکز بیهقی: 02188523062
  • سامانه پاسخگویی: 96006000
  • ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: 7:30 صبح الی 16
  • ساعت کاری جمعه: 7:30 صبح الی 14

بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی بیهقی، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 15 و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت 8 صبح الی 14 امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی چمران

  • آدرس مرکز چمران: خیابان شهید رجایی، بالاتر از پل شهید آوینی، جنب مرکز تجاری، خیابان معاینه فنی خودرو
  • تلفن مرکز چمران: 02155231700
  • سامانه پاسخگویی: 96006000
  • ساعت کاری شنبه تا پنج‌شنبه: 7:30 صبح الی 15
  • ساعت کاری جمعه: تعطیل است!

بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی چمران، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 15 و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت 8 صبح الی 14 امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی خاوران

  • آدرس مرکز خاوران: جاده خاوران، بعد از خاور شهر، روبروی مرکز تعویض پلاک
  • تلفن مرکز خاوران: 02133856464
  • ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: 7:30 الی 16
  • ساعت کاری جمعه: 7:30 الی 14

بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی خاوران، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 15 و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت 8 صبح الی 14 امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی دماوند

  • آدرس مرکز دماوند: بعد از سه راه تهرانپارس، بعد از ساختمان ایرتویا، روبروی بیمه ایران
  • تلفن مرکز دماوند: 02177297673
  • سامانه پاسخگویی: 96006000
  • ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: 7:30 صبح الی 15
  • ساعت کاری جمعه: تعطیل است!

بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی دماوند، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 15 و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت 8 صبح الی 14 امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی زمان آباد

  • آدرس مرکز زمان اباد: شهرری، کمربندی دوم تهران، نرسیده به میدان غنی اباد، خیابان شهدای زمان اباد
  • تلفن مرکز زمان آباد: 02133534598
  • ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: 7:30 الی 16
  • ساعت کاری جمعه: 7:30 صبح الی 14
  • امکان پذیرش خودروهای سبک دیزل نیز در این مرکز وجود دارد.

بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی زمان اباد، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 15 و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت 8 صبح الی 14 امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی سراج

  • آدرس مرکز سراج: میدان رسالت، خیابان فرجام، خیابان سراج، جنب پمپ گاز
  • تلفن مرکز سراج: 02177375680
  • ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: 7:30 صبح الی 15
  • ساعت کاری جمعه: تعطیل است!

بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی سراج، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 15 و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت 8 صبح الی 14 امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی شقایق

  • آدرس مرکز شقایق: بزرگراه آزادگان، بعد از میوه تره بار مرکزی، بلوار شقایق
  • تلفن مرکز شقایق: 02155849829
  • سامانه پاسخگویی: 96006000
  • ساعت کاری شنبه تا پنج‌شنبه: 7:30 الی 15
  • ساعت کاری جمعه: تعطیل است!
  • امکان پذیرش خودروهای سبک دیزل نیز در این مرکز وجود دارد.

بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی شقایق، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 15 و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت 8 صبح الی 14 امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی چیتگر

  • آدرس مرکز چیتگر: کیلومتر 12 جاده مخصوص، داخل مجموعه تعویض پلاک چیتگر
  • تلفن مرکز چیتگر: 02144906223
  • ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: 7:30 صبح الی 16
  • ساعت کاری جمعه: تعطیل است!

مرکز معاینه فنی فداییان اسلام

  • آدرس مرکز فداییان اسلام: اتوبان آزادگان شرقی، خروجی فداییان اسلام شمال، جنب بازار سنگ فاطمیه، کوچه خسروی
  • تلفن مرکز فداییان اسلام: 02133604284
  • ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: 7:30 صبح الی 16
  • ساعت کاری جمعه: 7:30 صبح الی 14

بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی فداییان اسلام، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 15 و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت 8 صبح الی 14 امکان‌پذیر است.

مراکز معاینه فنی خودرو سنگین تهران

در تهران، حداقل 3 مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین وجود دارد که عبارتند از:

  • مرکز معاینه فنی سنگین بسیج.
  • مرکز معاینه فنی سنگین جنت اباد.
  • مرکز معاینه فنی سنگین ترمینال غرب.

در ادامه، ساعت کاری مراکز معایه فنی سنگین به همراه آدرس مرکز معاینه فنی سنگین تهران را مشاهده می‌کنید:

مرکز معاینه فنی بسیج

  • آدرس مرکز بسیج: میدان بسیج، ابتدای بزرگراه امام رضا، باند کندرو، بعد از دومین پل عابرپیاده، توقفگاه شماره سه (ویژه اتوبوس شرکت واحد)
  • سامانه پاسخگویی: 96006000
  • ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: 7:30 صبح الی 15
  • ساعت کاری جمعه: تعطیل است!

مرکز معاینه فنی جنت اباد

  • آدرس مرکز جنت اباد: اتوبان همت، جنت اباد، خیابان کبیرزاده غربی (ویژه اتوبوس شرکت واحد)
  • سامانه پاسخگویی: 96006000
  • ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: 7:30 صبح الی 15
  • ساعت کاری جمعه: تعطیل است!

مرکز معاینه فنی پایانه غرب

  • آدرس مرکز ترمینال غرب: پایانه غرب، پشت جایگاه سوخت جدید، مجتمع تعمیرگاهی (ویژه اتوبوس شرکت واحد)
  • سامانه پاسخگویی: 96006000
  • ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: 7:30 صبح الی 15
  • ساعت کاری جمعه: تعطیل است!

مراکز معاینه فنی موتورسیکلت تهران

در تهران، حداقل 5 مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین وجود دارد که عبارتند از:

  • مرکز معاینه فنی موتورسیکلت سراج.
  • مرکز معاینه فنی موتورسیکلت الغدیر.
  • مرکز معاینه فنی موتورسیکلت شقایق.
  • مرکز معاینه فنی موتورسیکلت نیایش.
  • مرکز معاینه فنی موتورسیکلت ابشناسان.

ساعت کاری مراکز معایه فنی موتورسیکلت و همچنین آدرس مرکز معاینه فنی موتور تهران را در بخش «مراکز معاینه فنی سبک» اشاره کرده‌ایم.

مراکز سیار معاینه فنی تهران

از طریق لینک مراکز سیار معاینه فنی تهران، می‌توانید محل استقرار و نشانی مراکز فنی سیار و همچنین ساعت کاری مراکز معاینه فنی سیار را مشاهده کنید.

مراکز معاینه فنی شهرستان

از طریق سامانه سیمفا می‌توانید آدرس مراکز معاینه فنی کرج، مراکز معاینه فنی مشهد، مراکز معاینه فنی اصفهان، مراکز معاینه فنی شیراز، مراکز معاینه فنی تبریز و سایر مزاکر فنی خودرو در سراسر کشور را مشاهده کنید.


اخبار معاینه فنی خودرو و موتور

آخرین اخبار معاینه فنی خودرو، هزینه معاینه فنی، قوانین معاینه فنی موتورسیکلت، مبلغ جریمه معاینه فنی، نحوه استعلام معاینه فنی، جریمه نداشتن معاینه فنی، آدرس مراکز فنی را در مجموعه مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/11/25
تلفن پاسخگو۹۶۰۰۶۰۰۰ پاسخگو نیست! به سایت ارجاع میدهد‌کسانی تلفن میزنند که باسایت مشکل دارند.
پاسخ
0
0
0
امیرچ 1402/10/6
سلام شرایط دریافت معاینه فنی ماشین های خارجی مثل بنز اتاق تانک یا کپل چطور هست؟
پاسخ
0
0
0
حقیقت 1402/6/16
بهتره قیمت کپسول مخزن تعویضی راداخل مرکز بزنید
پاسخ
0
0
0
سمي 1402/4/19
اطلاعات اشتباهه، شقايق شبانه روزي نيست، من شب كلي راه رفتم تا اونجا بسته بود
پاسخ
0
0
0