• معاينه فني ويژه بانوان

فعالیت بانوان تعمیرکار در مرکز آبشناسان

تعمیرگاه خودرو زنان و معاینه فنی ویژه بانوان

28 تیر 1402 11:56

فعالیت بانوان تعمیرکار در مرکز آبشناسان

تیر 1402: شادی مالکی، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران، اعلام کرد در مرکز معاینه فنی شهید آبشناسان تعمیرگاه خودرو ویژه بانوان فعال است و همه تعمیرکاران آن بانوان متخصص هستند. این تعمیرگاه با هدف تسهیل در ارائه خدمات به این قشر، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای بانوان مستعد و علاقمند ایجاد شده و از تاریخ ۲۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ آغاز به کار کرده است. کلیه تعمیرکاران این تعمیرگاه از بانوان متخصص هستند و برای استفاده عموم بانوان آزاد است و ساعت فعالیت آن بیشتر از ساعت کاری مرکز برنامه‌ریزی شده است.

افتتاح تعمیرگاه ویژه بانوان در مرکز سراج

تیر 1402: شادی مالکی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، خبر داد که دومین تعمیرگاه ویژه بانوان در مرکز معاینه فنی سراج تا پایان تابستان راه‌اندازی می‌شود. وی افزود اولین تعمیرگاه ویژه بانوان در مرکز شهید آبشناسان راه اندازی شده و دومین مرکز ویژه بانوان هم که سراج نام دارد، تا پایان تابستان تحویل شهروندان می‌شود.

خانم مالکی گفت خط ویژه بانوان در مرکز نیایش راه اندازی شده و در این خط یک نفر همیار از ابتدا تا انتهای کار همراه با مراجع کننده است. ضمن این که کلیه خدمات و تست‌های معاینه فنی توسط کاردار فنی ما صورت می‌گیرد. ارائه مشاوره فنی خودرویی در صورت نیاز و درخواست به بانوان داده می‌شود. مشابه این خط برای آقایان هم ظرف چند ماه آینده راه اندازی خواهد شد.

وی گفت که مرکز نیایش مجهز به سالن انتظار شده است. زمانی که مراجعین در انتظار دریافت خدمات هستند، در این سالن حضور دارند و می‌توانند در زمان تست معاینه فنی از این سالن استفاده کنند. همچنین می‌توانند در این سالن جدید خدمات آموزشی دریافت کنند. این خدمات آموزشی صرفا مربوط به خودرو نیست و مرتبط با محیط زیست است؛ حتی سعی می شود آموزش‌های تفکیک از مبدا را باتوجه به اینکه نزدیک به ۳۰ درصد از مراجعین ما خانم ها هستند، در این مراکز داشته باشیم. مرکز سراج در شرق تهران و خیابان سراج واقع شده و نزدیک به میدان هنگام است؛ این مرکز پهنه شرقی تهران را پوشش می‌دهد. خدمات ویژه خودرویی ویژه مانند کارواش و کارشناسی رنگ و بدنه هم وارد مراکز شده است. در حال حاضر بحث خودروهای سیار سوخت رسان را در مراکز پیش می‌بریم که مجهز به ون کافه ها هستند. تا پایان تیرماه کارواش در مراکز معاینه فنی راه اندازی می‌شود.

راه اندازی خط معاینه فنی ویژه بانوان

تیر 1402: شادی مالکی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، اعلام کرد خدمات جدید این مرکز در راستای رویکرد جدید مدیریت شهری مبتنی بر نوآوری و ارتقای کیفیت فضاهای مخصوص بانوان، آموزش شهروندی، ارتقا کیفی خدمات و تعامل با مشتریان برنامه‌ریزی شده است.

وی توضیح داد از آنجایی که در برخی از مراکزمعاینه فنی شهر تهران نظیر مرکز نیایش، سهم مراجعه بانوان در حدود ۵۰ درصد است؛ بنا بر نیاز سنجی انجام شده، یک خط معاینه فنی ویژه بانوان با خدمات مشخص و متناسب با ایشان اختصاص یافته است. در این خط معاینه فنی یکی از کارکنان فنی آمادگی دارد تا به عنوان همیار، در تمامی مراحل انجام آزمون های معاینه فنی خودرو تا اخذ گواهی معاینه فنی ضمن همراهی، نسبت به ارائه خدمات مشاوره فنی وضعیت خودرو در صورت تمایل مراجعین اقدام کند.

وی افزود در فاز نخست این طرح برای خط ویژه بانوان راه اندازی شده و در فاز بعدی به صورت عمومی برای سایر مراجعین و البته به صورت اختیاری ارائه خواهد شد. این خدمات جدید برای بانوان در این فاز حسب نیاز سنجی انجام شده است. در خط معاینه فنی ویژه بانوان با عنایت به حضور همیار ملاحظاتی متناسب با بانوان در انتقال و توضیح مسائل فنی خودرو انجام خواهد شد. با توجه به آنکه معمولا بانوان در مسائل فنی و تعمیراتی خودرو کمتر از آقایان درگیر هستند، حتی ادبیات مشاوره و توضیحاتی که در خصوص اعلام نقص و ایراد و رفع آن بیان می شود باید متفاوت و متناسب برای بانوان باشد.

افتتاح اولین تعمیرگاه زنان در تهران

بهمن 1401: شادی مالکی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، از راه‌اندازی تعمیرگاه‌های تخصصی ویژه بانوان در مراکز معاینه فنی شهر تهران خبر داد. این تعمیرگاه در مرکز معاینه فنی آبشناسان، واقع در غرب تهران راه‌اندازی شد.

راه اندازی اولین تعمیرگاه فنی ویژه بانوان

وی در این باره توضیح داد در حال حاضر مرکز معاینه فنی آبشناسان روزانه 700 دستگاه خودرو در مراجعه اول پذیرش می‌کند که از این تعداد، حدود 180 دستگاه خودرو در آزمون‌های معاینه فنی مردود و نیاز به مراجعه به بخش تعمیرگاهی برای رفع ایراد دارند. از خودروهای دارای نقص فنی، بالغ بر 30 درصد یعنی تعداد 55 دستگاه خودرو متعلق به بانوان است که در نظرسنجی انجام شده در مراکز معاینه فنی شهر تهران نشان می‌دهد بخش زیادی از مراجعه‌کنندگان بانو به بخش تعمیرگاهی مراکز به منظور رعایت موازین، سهولت در ارتباط و احساس امنیت و اعتماد بیش‌تر تمایل به استفاده از یک فضای کاری مختص به بانوان را دارند. در مراحل بعدی، پس از دستیابی به بهترین الگو نسبت به توسعه آن در کلیه مراکز معاینه فنی شهر تهران اقدام می‌شود.

راه اندازی اولین تعمیرگاه فنی ویژه بانوان

خانم مالکی گفت کلیه تعمیرکاران این واحد تعمیراتی از بانوان متخصص هستند. در این تعمیرگاه تلاش شده کلیه خدمات عمومی سریع خودرویی نظیر تعویض روغن و بازدید ترمز به مراجعه‌کنندگان بانو ارائه شود که این واحدهای تعمیرگاهی علاوه بر ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان مرکز، برای استفاده عموم بانوان نیز آزاد بوده و ساعت فعالیت آن بیش‌تر از ساعت کاری مرکز برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود این رویکرد جدید با دو هدف مشخص برنامه‌ریزی شده است؛ در مرحله نخست پاسخ به نیاز بانوان و تسهیل در ارائه خدمات شایسته به این قشر بوده و در مرحله دوم برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای بانوان مستعد و علاقمند در این حوزه در فضایی مناسب انجام شده است.


اخبار معاینه فنی خودرو و موتور

آخرین اخبار معاینه فنی خودرو، هزینه معاینه فنی، قوانین معاینه فنی موتورسیکلت، مبلغ جریمه معاینه فنی، نحوه استعلام معاینه فنی، جریمه نداشتن معاینه فنی، آدرس مراکز فنی را در مجموعه مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:

نویسنده : مرتضی برجسته

دیدگاه کاربران