• طرح معاينه فني از درب منزل

هشت خط جدید سیار اضافه شد

طرح معاینه فنی از درب منزل (معاینه فنی پرتابل)

5 مهر 1402 16:44

هشت خط جدید سیار اضافه شد

مهر 1402: شادی مالکی، مدیرعامل ستاد مراکز معاینه فنی خودروهای شهر تهران، از آغاز به کار معاینه فنی از مقابل منازل خبر داد و گفت امسال با اضافه شدن هشت خط تعداد خطوط ارائه خدمات سیار به ۱۵ خط افزایش یافت. در 6 ماهه دوم امسال پرتابل های معاینه فنی در منازل راه اندازی می شود.

وی توضیح داد این اقدام برای نخستین بار انجام می شود و به همین جهت با کارخانجات سازنده وارد مذاکره شدیم تا در 6 ماهه دوم امسال شاهد فعالیت یک تا 2 دستگاه پرتابل معاینه فنی از مقابل منازل باشیم. براساس برنامه ریزی انجام شده، این پرتابل ها به صورت کوتاه مدت در برج های مسکونی واحدهای متمرکز و ارگان های دولتی استقرار پیدا می کنند. تعرفه آنها نیز مشخص است به طوری که در حال حاضر تعرفه معاینه فنی خودروهای سبک 92 هزار تومان و خودروهای سنگین 119 هزار تومان محاسبه می شود که در طرح معاینه فنی در منازل هزینه ای نیز بابت جابجایی پرتابل های معاینه فنی از شهروندان و مراجعه کنندگان اخذ خواهد شد.

معرفی نسل جدید معاینه فنی در نیمه دوم 1402

مرداد 1402: شادی مالکی، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران، در خصوص میزان سرمایه‌گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی در جهت تامین تجهیزات پروژه مراکز سیار گفت حدود 3 میلیارد تومان جهت استقرار این هشت واحد سیار هزینه شده است. همچنین 1.8 میلیارد تومان در جهت اورهال و تجهیز مراکز و خطوط معاینه فنی اختصاص یافته است. ضمن اینکه برای کاهش صف‌‎های طولانی معاینه فنی در برخی مراکز پذیرش اینترنتی صورت گرفت.

وی افزود برای اولین بار تعمیرگاه‌های ویژه بانوان برای خدمت‌رسانی به بانوان محترم پایتخت راه‌اندازی شد که در این مراکز از نیرو‌های متخصص بانو در زمینه خودرو استفاده می‌شود. در بازه‌های 10 الی 15 دقیقه‌ای که شهروندان در انتظار دریافت گواهی معاینه فنی برای خودروهایشان هستند، آموزش‌های مرتبط با خودرو و یا غیرمرتبط به آن‌ها ارائه خواهد شد.

در 6 ماه دوم سال 1402 شاهد رونمایی از نسل جدید خطوط سیار معاینه فنی تحت عنوان معاینه فنی پرتابل خواهیم بود. با راه‌اندازی این خط امکان انجام معاینه فنی از درب منزل میسر خواهد شد. نحوه ارائه خدمات در خطوط سیار از طریق ثبت‌نام در سامانه تهران من است. همچنین نحوه استفاده از خطوط پرتابل نیز اعلام خواهد شد.


اخبار معاینه فنی خودرو و موتور

آخرین اخبار معاینه فنی خودرو، هزینه معاینه فنی، قوانین معاینه فنی موتورسیکلت، مبلغ جریمه معاینه فنی، نحوه استعلام معاینه فنی، جریمه نداشتن معاینه فنی، آدرس مراکز فنی را در مجموعه مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:

دیدگاه کاربران