در رقابت با خودروهای آسیایی

فولکس‌واگن ID.4 بهترین خودروی سال 2021

3 اردیبهشت 1400 11:12

در سال 2005 بود که آئودی A6 توانست جایزه نخستین دوره از رقابت خودروی سال را به دست آورد. از آن زمان تاکنون شاهد برگزاری این رقابت سالانه در پنج رده بهترین خودروی اسپرت، بهترین طراحی، بهترین خودروی لوکس، بهترین خودروی شهری و البته بهترین خودروی سال هستیم.

در جدیدترین دوره این رقابت، فولکس‌واگن ID.4 توانست با شکست هوندا e و تویوتا یاریس تاج برترین خودروی سال 2021 را بر سر بگذارد. هیات داوران بهترین خودروی سال از 94 متخصص از سراسر جهان تشکیل شده که پس از بررسی هر خودرو و سنجش موارد موردنظر، اقدام به امتیازدهی می‌کنند. شرط مهم احراز صلاحیت هر خودرو برای شرکت در رقابت بهترین خودروی سال، سابقه عرضه حداقل یک ساله در حداقل دو قاره از 7 قاره جهان است.

در جدیدترین دوره این رقابت، فولکس‌واگن ID.4 توانست تاج برترین خودروی سال 2021 را بر سر بگذارد. این خودرو در فینال این رقابت، با هوندا e و تویوتا یاریس مواجه شده که البته هیچکدام در ایالات متحده به فروش نرسیده و در رده­ای کاملاً متفاوتی داشتند. فولکس‌واگن ID.4 خودروی برقی جادار و راحت با عملکرد فنی مناسب است، که حتی در نسخه تک-موتوره با 201 اسب‌بخار قدرت هم قادر است با یک بار شارژ کامل باتری، 400 کیلومتر مسافت را طی کند.

اما در سایر رده­‌ها، با اسامی آشنایی روبرو هستیم که در برخی موارد کاملاً قابل انتظار بود. نسل جدید مرسدس‌بنز S کلاس که به عنوان یک سدان پرچمدار توانسته استانداردهای تازه‌­ای در فناوری و تجمل ارائه نماید، لقب بهترین خودروی لوکس 2021 را کسب نموده است.

پورشه 911 توربو هم عنوان بهترین خودروی پرفورمنس را دریافت کرده است. این خودرو که در نسخه استاندارد 572 اسب‌­بخار قدرت در اختیار دارد، می­‌تواند ظرف تنها 2.7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد.

هوندا e که تا مرحله فینال پیش رفته، در نهایت به عنوان بهترین خودروی شهری 2021 قانع شده است. این خودرو در اروپا و ژاپن به فروش می­‌رسد. لندرور دیفندر هم موفق به کسب عنوان بهترین طراحی در میان خودروها شده است.

بهترین خودروی سال 2019

بهترین خودروی سال 2020

بد نیست بدانید رده‌­ای به نام بهترین خودروی سبز (بدون آلایندگی) هم تا چند سال قبل در میان جوایز بهترین خودروی سال وجود داشت که خودروهای برقی و هیبرید برای دریافت آن رقابت می‌­کردند. این رده از سال 2020 حذف شده ولی قرار است از سال آینده و به صورت انحصاری برای خودروهای برقی شروع بکار کند.

دیدگاه کاربران