• چري آريزو 5 توربو IE
  • چري آريزو 5 توربو IE
  • چري آريزو 5 توربو IE
  • چري آريزو 5 توربو IE
  • چري آريزو 5 توربو IE
  • چري آريزو 5 توربو IE
  • چري آريزو 5 توربو IE
  • چري آريزو 5 توربو IE
  • چري آريزو 5 توربو IE
  • چري آريزو 5 توربو IE
  • چري آريزو 5 توربو IE
  • چري آريزو 5 توربو IE
  • چري آريزو 5 توربو IE
  • چري آريزو 5 توربو IE
  • چري آريزو 5 توربو IE
  • چري آريزو 5 توربو IE
  • چري آريزو 5 توربو IE
  • چري آريزو 5 توربو IE
  • چري آريزو 5 توربو IE
  • چري آريزو 5 توربو IE
  • چري آريزو 5 توربو IE

تکامل سدان محبوب مدیران‌ خودرو

تست و بررسی چری آریزو 5 توربو IE

4 مرداد 1402 11:33

آریزو 5 یکی از موفق‌ترین محصولاتی است که چری تاکنون در کشورمان عرضه نموده؛ نه این‌که برترین عضو خانواده باشد؛ نه اصلاًً! اتفاقاً ماشین‌های خیلی بهتر از این در سبد محصولات چری (به خصوص تحت برند جدید فونیکس) حضور دارند که حتی قابل قیاس با سدان اقتصادی قصه ما نیستند؛ اما مسئله اینجاست که آریزو 5 توانسته قدرت کافی، زیبایی نسبی، امکانات قابل قبول و ایمنی مناسب را در کنار فاکتور مهم «قیمت رقابتی» گرد هم آورد و همین باعث محبوبیتش شده است.

سری اول آریزو 5 به جزء طراحی ظاهری خوب و آپشن‌های مکفی حرف خاصی برای گفتن نداشت و با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس‌طبیعی چندان قدرتمند به نظر نمی‌رسید؛ ولی خوشبختانه چینی‌ها اهل درجا زدن نیستند و در طول زمان با اضافه کردن توربو، اصلاح ساختار گیربکس و چند آپشن اضافه، خودرو کامل‌تری روانه بازار نمودند تا آریزو 5 هم مثل باقی خواهران و برادرانش از قافله پیشرفت عقب نماند.

امروز قصد داریم در مورد تیپ IE که پس از فروش موفقیت‌آمیز نسخه TE معرفی شد صحبت کنیم. این محصول از نظر مشخصات فنی شباهت کامل با مدل تازه وارد S (اسپرت) دارد، اما در آریزو 5 توربو S ظاهر ماشین تغییر کرده، سپرها و جلوپنجره مورد بازطراحی قرار گرفته‌اند، فرمان به شکل D درآمده، چیدمان برخی ادوات داخلی مورد بازنگری قرار گرفته و دو آپشن صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی‌های جلو به لیست امکانات ماشین اضافه شده است، تا در نهایت با خودرویی کامل‌تر و صدالبته مقداری گران‌تر روبرو باشیم. باقی خصوصایت این دو یکسان است و با خواندن همین متن میتوانید با هر دو نسخه آشنا شوید. پس لطفاً مثل همیشه «باما» همراه باشید.

بررسی طراحی ظاهری چری آریزو 5 IE

مدت زمان زیادی از معرفی آریزو 5 گذشته و طبیعی است که نماینده مدیران‌ خودرو دیگر جلوه روزهای اولیه‌ را نداشته باشد؛ با این حال فرم کشیده چراغ‌ها، حجم‌دهی منطقی به سپرها و استفاده از خطوط ساده و هماهنگ در بدنه، ظاهری شکیل را پدید آورده‌اند که هنوز هم بعد از گذشت این همه سال زیبا و پخته به چشم می‌آید. به نظر من بهترین قسمت طراحی آریزو 5 همین سادگی خطوطش است؛ در واقع اینجا هیچ قطعه اضافه و ناهماهنگی دیده نمی‌شود و همه چیز دقیقاً همان جایی قرار گرفته که باید باشد.

چری آریزو 5 توربو IE

در چری آریزو 5 نسخه IE، طرح جلوپنجره تغییر یافته و به سبک اصطلاحاً کهکشانی درآمده و ترکیب این قضیه با رینگ‌های جدید 5 پر که با کلیپرهای قرمز رنگ بیش از پیش خودنمایی می‌کنند مقداری به جذابیت‌های خودرو افزوده است؛ هرچند شاید بهتر باشد خیلی روی این تغییرات تاکید نکنم زیرا به قدری خفیف هستند که ممکن است در نگاه اول کسی حتی متوجهشان نشود! در واقع اگر به دنبال تنوع هستید مجبورید به سراغ تیپ اسپرت بروید چراکه در آن مدل طراحی جلوپنجره و سپرها به کل مورد بازنگری قرار گرفته است؛ البته اگر از من بپرسید می‌گویم به نظرم جلوپنجره مدل اسپرت، هارمونی کم‌نقص بدنه آریزو 5 را مقداری خدشه‌دار نموده و همین مدل پیش رو ظاهر هماهنگ‌تری دارد؛ ولی در عوض تیپ S برخلاف میهمان امروزمان حس تنوع‌طلبی انسان را تا حدی ارضا می‌نماید.

بررسی کابین چری آریزو 5 IE

بعضی معتقدند ظاهر ماشین برای دیگران است و کابینش برای خودمان؛ گویا مهندسان چری با همین طرز فکر نسخه IE را توسعه داده‌اند چراکه هرچه در نمای بیرونی تغییرات اندک بود، داخل اتاق شاهد تحولات اساسی هستیم و حالا چری آریزو 5 جدید به برادر پولدارترش یعنی چری آریزو 6 (نسخه قدیم) بسیار نزدیک شده است.

البته هنوز هم کیفیت قطعات در سطح پایین‌تری قرار دارد، چرم کمتری در کابین بکار رفته و در برخی جزئیات تفاوت‌هایی دیده می‌شود، اما نمای کلی و اکثر المان‌ها، مشابه چیزی است که در مدل 6 مشاهده کرده بودیم. اکنون استفاده از خطوط افقی در طراحی، نمایشگر بزرگ‌تر از قبل، چیدمان شکیل کنسول میانی و اهرم دنده، رنگ‌بندی مناسب و بهره‌گیری از طرح فیبرکربن در کنار اضافه شدن آپشن‌هایی نظیر ترمز پارک برقی، حس و حال مدرنیته بیشتری به مخاطب القاء می‌کنند.

چری آریزو 5 توربو IE

محل قرارگیری دریچه‌های تهویه و طرح رودری‌ها نیز نسبت به قبل تفاوت پیدا کرده و یک پنل لمسی شیک جایگزین کلیدهای ساده تنظیمات سیستم تهویه قدیمی شده است؛ البته این پنل علیرغم ظاهر مدرنش از ارگونومی ضعیفی برخوردار است و همین باعث شده در فیس‌لیفت جدید یعنی تیپ S این قسمت مجدداً طراحی و اصلاح شود.

فرمان تغییر زیادی نکرده است و برخلاف مدل Dشکل نسخه S اینجا با یک دایره کامل سر و کار داریم، ولی پشت سرش نشانگرهای آنالوگ جدید به کمک یک نمایشگر کوچک دیجیتال، اطلاعات مورد نیاز را با وضوح خوبی در اختیارمان قرار می‌دهند. کیفیت متریال هم متوسط است، که با توجه به قیمت و رقبا نمره قبولی را بدست می‌آورد. مثلاً برای قسمت رویه داشبورد از فوم نرم نیز بهره گرفته شده است، ولی در بخش‌های زیرین، خشکی پلاستیک‌ها مقداری توی ذوق می‌زند.

چری آریزو 5 توربو IE

در خصوص میزان جادار بودن ماشین هم باید گفت مهندسان چری موفق شده‌اند فضای داخل را به خوبی مدیریت کنند به شکلی که علیرغم ابعاد نه‌چندان بزرگ بدنه با اتاق نسبتاً جاداری طرف هستیم، که توانایی میزبانی از 4 سرنشین بزرگسال و یک کودک (و یا 5 نفر با جثه متوسط) را خواهد داشت. البته برای این‌که جای پای سرنشینان عقب راحت‌تر شود مقداری از صندوق عقب مایه گذاشته‌اند و نتیجه این‌که محفظه صندوق 430 لیتری آریزو 5 از سدان‌های هم‌سایز نظیر تارا و دنا کوچک‌تر شده است؛ هرچند همین فضا هم به راحتی نیازهای معمول یک خانواده متوسط را پاسخ خواهد داد و جای نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد.

بررسی امکانات چری آریزو 5 IE

زمانی که آریزو 5 برای اولین بار قدم به کشورمان گذاشت، چیزهایی مثل سانروف و نمایشگر مرکزی، امکانات کاملاً لوکسی به حساب می‌آمدند و می‌توانستیم با همین گزینه‌های اندک به ماشین‌های وطنی فخرفروشی کنیم؛ ولی با روی کار آمدن ماشین‌های آپشنال داخلی از قبیل دنا پلاس توربو و ارتقاء سطح امکانات چینی‌های تازه‌وارد، انتظارات هم بالا رفت و از این رو در نسخه جدیدتر آریزو 5 یعنی IE گزینه‌هایی نظیر: فرمان برقی، ترمز پارک الکترونیکی با اتوهلد به تجهیزات ماشین اضافه شدند و صفحه نمایش هم به 8 اینچ ارتقاء یافت تا در کنار گزینه‌های قبلی یعنی: سیستم پایش فشار باد تایرها، کیسه هوا برای سرنشینان جلو به همراه ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای (جمعاً 6 عدد)، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، سیستم‌‎های‌ کمکی کشش و پایداری شامل TCS , HAS , EBA , BOSCH ESP، سیستم ورود و استارت بدون کلید، آینه‌های تاشوبرقی، تهویه مطبوع الکتریکی، کروز کنترل، سانروف برقی، روکش‌های چرم، دوربین عقب داینامیک، سنسور پارک عقب، نمایشگر مرکزی با قابلیت Mobile Mapping، چراغ‌های روشنایی در روز و امکان انتخاب حالت‌های رانندگی ECO و SPORT لیست کامل‌تری در اختیار داشته باشیم.

چری آریزو 5 توربو IE

با این حال هنوز هم جای خالی موارد بسیاری نظیر: تهویه مطبوع تمام اتومات دوکاناله، صندلی‌برقی برای سرنشینان جلو، گرمکن و تهویه صندلی‌ها، آینه وسط الکتروکرومیک، شارژر وایرلس و مواردی از این دست احساس می‌شود که البته برخی از آن‌ها مثل صندلی برقی راننده و گرمکن به تیپ S اضافه شده‌اند، ولی مابقی همچنان از دسترس آریزو 5 سواران دور هستند.

بررسی مشخصات فنی چری آریزو 5 IE

پیشرانه آریزو 5 جدید تغییر خاصی نداشته و این یعنی با همان پیشرانه 1.5 لیتری MPI توربوشارژر روبرو هستیم، که روی نسخه TE سوار بود؛ البته با توجه به شرایط خاص کشور این خبر بدی به حساب نمی‌آید چراکه پیشرانه مذکور در این سال‌ها با بنزین و شرایط آب و هوایی ایران ما سازگار نشان داده و مهم‌تر اینکه به‌دلیل حضور طولانی مدت در بازار از نعمت وفور لوازم یدکی و تعمیرکار ماهر نیز بهره می‌برد.

این پیشرانه خروجی به نسبت خوبی هم دارد و می‌تواند چیزی در حدود 147 اسب‌بخار قدرت (دور موتور 5500) و 210 نیوتن‌متر گشتاور (از دور موتور 1750 الی 4000) تولید کند که برای وزن 1.4 تنی ماشین (برخی منابع کمی سبک‌تر اعلام شده) کافی به نظر می‌رسد.

چری آریزو 5 توربو IE

مشکل تاخیرهای اعصاب خوردکن گیربکس قبلی هم با روی کار آمدن جعبه‌دنده آریزو 6 تا حد زیادی برطرف شده است و حالا ماشین سبک‌بال‌تر از گذشته شتاب می‌گیرد. البته ساختار کلی سیستم انتقال قدرت همچنان از نوع حوصله‌سربر CVT است، اما گیربکس جدید که قابلیت شبیه‌سازی 9 سرعت را دارد (مدل قبلی 7 سرعته بود) واکنش‌های به مراتب بهتری از خودش نشان می‌دهد و با لگ اولیه کمتر و انتقال قدرت بهتر، بر توانایی‌های حرکتی ماشین افزوده است. تازه فرمان هم برقی شده است و همین نکته چند اسبی که برای سیستم هیدرولیک به هدر می‌رفت را احیا نموده.

طبق ادعای کمپانی، آریزو 5 در هر صد کیلومتر (شرایط رانندگی ترکیبی) به 6.9 لیتر بنزین نیاز دارد، که البته این عدد مربوط به شرایط استاندارد است و در دنیای واقعی 10 الی 15 درصد به آن اضافه می‌شود.

چری آریزو 5 توربو IE

برای سیستم تعلیق هم در جلو از نوع مک‌فرسون استفاده شده است، ولی در قسمت عقب کمی خسیس‌بازی درآورده‌اند و مدل ارزان‌قیمت Torsion Beam (میله پیچشی) را انتخاب نموده‌اند، که نسبت به انواع Multi-Link (چند اتصالی) انعطاف کمتری دارد؛ البته سیستم‌های کمکی پایداری این نقطه ضعف را تا حدی پوشش می‌دهند، اما باز هم چنین تعلیق ساده‌ای قادر نیست سواری بی‌نقص و پایداری ایده‌آل را به‌صورت همزمان به شما هدیه کند.

در خصوص ایمنی هم باید گفت میهمان امروزمان 5 ستاره CNCAP چین را در کارنامه دارد، که هرچند از نظر اعتبار به پای Euro-NCAP و IIHS نمی‌رسد، اما جای نگرانی خاصی هم باقی نمی‌گذارد.

تجربه رانندگی با چری آریزو 5 IE

هم من و هم شما می‌دانیم که امروز با یک سدان معمولی سر و کار داریم و نباید در طول تست منتظر اتفاق عجیب و غریبی باشیم؛ همین که ماشین توی دست باشد، سر و صدای اضافه ندهد و در بحث توانایی‌های حرکتی خوب ظاهر شود برایمان کافی خواهد بود. با این حال باید اعتراف کنم که چری آریزو 5 IE با این کابین جدید حس بسیار خوبی به من می‌دهد و حالا به نظرم حال و هوای اتاقش به خودروهای گران‌تر و لوکس‌تر نزدیک شده است. دید پیرامونی هم مثل قبل عالی است و کنترل ابعاد جمع و جور بدنه، حتی برای راننده‌های تازه کار ساده به نظر می‌رسد.

استفاده از سیستم کمکی برقی، فرمان ماشین را نرم‌تر کرده و خوشبختانه غربیلک در سرعت‌های بالاتر مقداری سنگین می‌شود تا دقتش پایین نیاید؛ از همه مهم‌تر این‌که تاخیر اولیه گیربکس در نسخه جدید کاهش یافته و پدال گاز به فرمان راننده واکنش‌های به مراتب بهتری نشان می‌دهد. البته هنوز هم برای اوج‌گیری ماشین باید منتظر بوست کامل توربو بمانیم و لگ اولیه محسوس است، اما سرعت عمل بهتر جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک باعث شده این مورد کمتر از قبل آزاردهنده باشد؛ نتیجه این‌که بدون فشار خاصی توانستیم شتاب صفر تا صد را در حوالی 10 ثانیه ثبت کنیم، که برای یک سدان اقتصادی اتوماتیک عدد مناسبی است. تازه در زمان تست فشار، دمای هوا و همچنین کیفیت سوخت ایده‌آل نبودند وگرنه می‌شد این رکورد را تا چند دهم ثانیه بهبود بخشید.

چری آریزو 5 توربو IE

من شخصاً طرفدار گیربکس‌‎های ضریب‌پیوسته نیستم ولی این یکی کارش را درست انجام می‌دهد و اگر هم لذت رانندگی پایین‌تری دارد، در عوض خیلی کم‌دردسرتر از انواع دوکلاچه ظاهر می‌شود. تنها مشکل زمانی است که پدال گاز را تخته می‌کنیم، چون در این شرایط دور موتور بیش از حد بالا می‌ماند و عایق‌بندی متوسط کابین هم نمی‌تواند جلوی نفوذ صدای نه چندان زیبای موتور به داخل را بگیرد. البته خیلی هم نگران نشوید زیرا در هنگام رانندگی عادی سکوت و آرامش خوبی بر فضا حاکم است. سیستم صوتی هم نه آنقدرها قدرتمند و با کیفیت است که حتی سیستم‌بازهای مشکل‌پسند را راضی نگاه دارد و نه آنقدر ضعیف که افراد معمولی را به تعویض زودهنگام بلندگوها وادار نماید.

ترمزها نیز شرایط خوبی دارند و در صورت استفاده از تایر مناسب، می‌توان روی قدرت آن‌ها و عملکرد سیستم‌های کمکی نظیر ABS و EBD حساب باز کرد؛ ESP هم به خوبی وظایفش را انجام می‌دهد و در پیچ‌های تند به موقع وارد مدار می‌شود؛ فقط نباید فراموش کرد که سیستم کنترل پایداری الکترونیکی توان معجزه ندارد و قرار نیست ضعف تعلیق عقب را به طور کامل برطرف نماید. پس بهتر است در پیچ‌های تند مقداری محتاط بود، چون نرمی سیستم تعلیق و ساختار Torsion Beam در قسمت عقب، هندلینگ ماشین را در سطح متوسط نگاه داشته؛ در عوض همین نرمی نسبی، کیفیت سواری را ارتقاء بخشیده و ضربات حاصل از دست‌اندازها به ندرت به کابین منتقل می‌شوند.

راند نهایی با چری آریزو 5 IE

چری آریزو 5 IE یک سدان اقتصادی است که با طراحی خوب، شتاب مناسب و آپشن‌های کافی به شما حسی نزدیک به خودروهای نیمه‌لوکس را می‌دهد؛ البته در برخی ریزه‌کاری‌ها مثل عایق‌بندی، کیفیت متریال و لذت رانندگی، خصلت‌های اکونومی‌ آن لو می‌روند، ولی با این حال باید قبول کرد که خوبی‌هایش حسابی بر مشکلاتش می‌چربند. به خصوص که در تیپ IE ضعف گیربکس برطرف شده و ماشین با داشبورد جدید و آپشن‌های تکمیلی به سدان برتر کمپانی یعنی آریزو 6 نزدیک شده است.

چری آریزو 5 توربو IE

نکته مثبت دیگر این‌که چری آریزو 5 در طول سال‌ها حضور در بازار داخلی از لحاظ استهلاک برادری خودش را ثابت نموده و با گارانتی 5 سال یا 150 هزار کیلومتر، جانشین شایسته‌ای برای سدان‌های دست دوم کره‌ای نظیر هیوندای اکسنت (که رفته رفته پا به سن می‌گذارند) نشان می‌دهد. هرچند در این بین باید دردسرهای نگهداری از پیشرانه توربو و افت قیمت بیشتر چینی‌ها را هم مد نظر قرار داد.

در خصوص رقبای صفرکیلومتر نیز باید گفت مدیران خودرو حاشیه امن خوبی برای فرزندش ایجاد کرده. در واقع چری آریزو 5 جدید برای آن‌هایی که می‌خواهند خودرویی بهتر و کامل‌تر از پلتفرم‌های قدیمی وطنی داشته باشند در دسترس‌ترین گزینه است و از طرف دیگر فاصله قیمتی خود با محصولات برتر بازار نظیر کی ام سی J7 را به خوبی حفظ نموده. تنها رقیبی که قادر است موی دماغش شود ریسپکت گروه بهمن است که آن هم اشتراکات فنی پرشماری با آریزو5 دارد، اما در بحث تعلیق، فاصله محوری و برخی آپشن‌ها گوی سبقت را از رقیب ربوده و می‌تواند نماینده مدیران‌ خودرو را به دردسر بیاندازد.

عکاس: سیاوش سیدنژاد


قیمت آریزو 5 توربو IE

در جدول زیر، آخرین قیمت رسمی آریزو 5 توربو جدید را مشاهده می‌کنید:

زمان توربو IE
آبان 1400 680 میلیون
آذر 1400 727 میلیون
فروردین 1401 714.1 میلیون
اردیبهشت 1401 721.1 میلیون
تیر 1401 760.9 میلیون
دی 1401 819.3 میلیون
بهمن 1401 877.3 میلیون
اسفند 1401 1010 میلیون
فروردین 1402 1055 میلیون
تیر 1402 1052.8 میلیون

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

همچنین از لینک قیمت خودرو می‌توانید قیمت انواع محصولات مدیران خودرو، از جمله قیمت چری آریزو 5 را مشاهده کنید.

اخبار شرکت مدیران خودرو

جدیدترین خبرهای شرکت مدیران خودرو، شامل شرایط فروش ام وی ام، شرایط فروش اقساطی چری، شرایط فروش اعتباری فونیکس، قیمت لوازم یدکی ام وی ام و چری، همچنین آخرین اخبار طرح جایگزینی خودروهای کارکرده ام‌وی‌ام و چری با خودروهای نو و همچنین شرایط تعویض خودروهای قدیمی با محصولات جدید مدیران خودرو را در مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:

همچنین اگر شما هم یکی از مالکان محصولات شرکت مدیران خودرو هستید، پیشنهاد می‌کنیم که خواندن مطلب قیمت لوازم یدکی ام وی ام و همچنین مطلب سرویس ادواری مدیران خودرو را نیز از دست ندهید.

دیدگاه کاربران
Saman135896 1402/10/11
سلام میخواستم بدونم آریزو ۵ نیو بخرم بهتره یا x33 کراس ؟
پاسخ
0
0
0
محمد فضلی 1402/8/19
تاخییر حرکت این ماشین ربطی به گیربکس نداره و علتش تاخییر باز شدن دریچه گاز هست و با ریمپ کردن ECUدرست میشه. کاری که من انجام دادم و جواب داد
پاسخ
0
0
0
1402/6/15
سلام مهرماه ۱۴۰۱ آریزو ۵ نیو بصورت نقدی در اراک ثبت نام کردم و با ۱۰روز تاخیر تحویل دادن که جریمه تاخیر را پرداخت کردن از همه لحاظ راضی هستم تا الان ۱۰ هزار کیلومتر کار کرده دو بار سرویس تعویض روغن رفتم که رایگان بوده و یکی دوتا ایراد که پیش اومده نمایندگی اراک اونا را رفع کرده در کل از نمره ۱۰۰ به خودرو و خدمات پس از فروش نمره ۹۹ میدم
پاسخ
1
1
1
Kingmradm 1402/10/9
چجوری ثبت نام کردینkingmeradm
0
0
Bahmanmoslemzadeh 1402/5/20
من ماشینم آریزو ۵ جدید به نظر من یکی از نرم ترین ماشین های چینی هست و وقتی ماشین رو حالت اسپرت می‌زاری به واکنش عالی نشون میده و ماشین خیلی شتاب داری هست و من ازش راضی هستم
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1402/9/6
سلام داداش وضعیت کوبش عقب این ماشین چطوره
0
0
1483 1401/6/11
دوستان این که مدیران خودرو بسیار بدقوله بسیار، و بسیار کارمندان بی ادبی داره واقعیته، خیلی خیلی شانسی خودرو رو سرموعد تحویل میده،، هرکس فک میکنه من دروغ میگم بره شانسش رو امتحان کنه و برخورد بسیار زشت نمایندگی های فروش را ببینه. من نمایندگی های شهرک غرب، آرژانتین و چند جای دیگه تلفن زدم و به نمایندگی پل چوبی حضوری رفتم.انگار که یک مشت آدم بیتربیت رو از قصد استخدام کردن،اصلا حوصله جواب دادن رو ندارن، من میخواستم تارا اتوماتم رو بفروشم و مبلغ ۵۵۰ تا ۵۶۰ نقد بدم یه دونه اریزو ۵ توربو اتاق قدیم ۱۴۰۰ بردارم که تقریبا ۷۰۰ تا ۷۲۰ تومن هست، از روز اول میگن اصلا معلوم نیست تحویلش کی هست، و قرارداد رو کاملا یک طرفه مینویسن،که هیچ وکلی نمیتونه ازتون دفاع کنه،حتی قلنامه هم نمیدن،فقط نقد خرید کنید اگرم ندارید سراغ این بی ادبها نرید
پاسخ
2
2
4
siadatian 1402/8/8
نمایندگی در کاشان هم کارشناسشون بی ادب و کلا نگاه به ادم نمیکنن
1
0
shamerzaee 1402/7/2
منم کاملا با نظر شما موافقم، یه سر به نمایندگی مدیران خودرو پور سعید خلیلی بزنید از ماشین خریدن بیزار میشید واقعا خیلی بدقول و بی تربیتن
0
0