مشخصات چری آریزو 5 توربو جدید IE

آذر 1400: در حالیکه از اولین فروش آریزو 5 جدید در ایران، کمتر از 2 ماه می‌گذرد، شرکت مدیران خودرو از تاریخ 28 آذرماه و همزمان با اعلام شرایط فروش چری، قیمت آریزو 5 را نیز حدود 40 میلیون تومان گران‌تر کرده و به عدد 720 میلیون تومان رسانده است.

آغاز فروش آریزو 5 جدید در ایران

آبان 1400: در پنجمین سال حضور چری آریزو 5 در ایران، مدیران خودرو، مونتاژ نسخه فیس‌لیفت شده چری آریزو 5 توربو را به عنوان تیپ IE در کشورمان آغاز کرده است. این شرکت در مراسم رونمایی آریزو5 توربوی جدید، حتی قیمت قطعی این محصول فیس‌لیفت شده را معادل 680 میلیون تومان اعلام کرده است. اما آیا می‌دانید که این نسخه جدید، چه تفاوت‌هایی با آریزو 5 توربو اکسلنت یا همان تیپ TE سری قدیم دارد؟

از سال 1395 که آریزو 5 به ایران آمده، تا به امروز بیش از 22 هزار نفر در ایران، رانندگی با خانواده آریزو 5 را تجربه کرده‌اند. حالا نیز مدیران خودرو برای آنکه بازارش را از دست ندهد، دست به کار شده و نسخه فیس‌لیفت شده آنرا به ایران آورده است. با اینکه هنوز لیست کامل تجهیزات این محصول جدید چری منتشر نشده ولی مهم‌ترین ویژگی‌های آریزو 5 جدید را می‌توان بصورت زیر خلاصه کرد:

  • جلوپنجره جدید.
  • رینگ های جدید.
  • طراحی داخلی جدید.
  • تریم داخلی طرح کربن.
  • مانیتور 8 اینچی جدید.
  • گیربکس CVT جدید با 9 دنده مجازی.
  • ترمز پارک برقی با اتوهلد.
  • اضافه‌شدن دریچه تهویه عقب.

اولین تیزر آریزو 5 جدید منتشر شد

تیر 1400: اندکی بعد از آمدن آریزو5 پلاس به ایران حالا شرکت مدیران خودرو با انتشار نخستین تیزر از فیس‌لیفت چری آریزو 5، خبر داده است که قصد عرضه یکی دیگر از اعضای خانواده آریزو را هم در بازار ایران دارد. نکته جالب‌تر اینکه نشان MVM در جلوپنجره این خودرو به چشم می‌خورد.

فیس‌لیفت جدید آریزو 5، که در بازار چین با نام آریزو 5 پرو شناخته می‌شود، قرار است فقط در نسخه توربوشارژ به ایران بیاید و تا به امروز، مدیران خودرو هیچ برنامه‌ای برای تولید نسخه تنفس طبیعی آن نداشته است.


آریزو 5 پرو؛ دومین فیس لیفت آریزو

با اعلام قیمت نهایی چری آریزو 5 پرو، از ابتدای تابستان 2021 فروش این محصول جدید در بازار چین شروع شده است. بعد از فیس‌لیفت سال 2019، این خودروی جدید را باید دومین به‌روزرسانی آریزو 5 بدانیم.

اما برای آنکه Arrizo 5 PRO را بهتر بشناسیم، باید شما را با تیپ Sport آن آشنا کنیم. چری آریزو 5 در سال 2016 به بازار چین آمد و سپس در سال 2016 نیز چری، نسخه جدیدی از آنرا با عنوان تیپ Sport معرفی کرد که فقط در نمای بیرونی، تفاوت‌هایی با نسخه استانداردش داشت.

در سال 2020، چری نسخه فیس‌لیفت تیپ اسپرت را برای اولین‌بار معرفی کرد؛ نسخه‌ای که هرچند تفاوت‌های ظاهری‌اش با تیپ استاندارد در جلوپنجره، کیت بدنه و رینگ‌ها بود اما چری، کابینش را کاملا تغییر داده بود. 

آریزو 5 جدید با جلوپنجره کهکشانی

حالا که با آریزو 5 اسپرت آشنا شدید، باید بگوییم که آریزو 5 پرو نیز دقیقا همان تیپ اسپرت است که فقط کیت بدنه را از روی آن برداشته‌اند!

چری آریزو 5 پرو را می‌توان از جلوپنجره‌ جدیدش شناخت؛ جلوپنجره‌ای که دیگر از نوع لانه زنبوری نیست بلکه همانند سایر محصولات جدید چری، از نوع ماتریسی است و با انبوهی از نقطه‌های نقره‌ای رنگ، تشکیل شده. مدیران خودرو نام این سبک طراحی را جلوپنجره کهکشانی گذاشته است. همچنین رینگ‌ها نیز تغییر کرده و طرح جدیدی دارند اما سایز آنها تغییری نکرده و همچنان از نوع 16 اینچی استاندارد با تایرهای 205/55 یا 17 اینچی سفارشی با تایرهای 205/50 است.

کابین آریزو 5 توربو جدید

اما قسمت هیجان‌انگیز چری آریزو 5 پرو، کابین جدیدش است؛ البته آنهایی که در سال 2020، چری آریزو 5 اسپرت را دیده بودند، دیگر هیجان‌زده نمی‌شوند چراکه به غیر از طراحی مجدد کنسول مرکزی، کابین این دو خودرو، هیچ تفاوتی با هم ندارند. ولی برای آنهایی که تاکنون فقط کابین آریزو 5 بازار ایران را دیده‌اند، کابین جدید آریزو 5 جدید، قطعا جلب توجه می‌کند.

غربیلک فرمان تغییر کرده و از نوع دی‌کات است، همچنین صفحه کیلومتر، داشبورد، مانیتور 8 اینچی و اجزای کنسول مرکزی نیز دوباره طراحی شده‌اند. داشبورد جدید چری آریزو 5، شباهت زیادی به چری آریزو 6 دارد. 

سیستم تهویه آریزو 5 جدید از نوع لمسی است؛ البته بهتر است بگوییم که به غیر از تنظیم دور فن و تنظیم دما که دو کلید دایره‌ای شکل دارند، مابقی اجزای پنل تهویه بصورت لمسی کار می‌کنند. ضمن اینکه مخفی کردن دریچه‌های تهویه جلو، باعث شده تا داشبورد، ساده‌تر اما مدرن‌تر به نظر برسد. چری همچنین گفته که کیفیت تریم رودری‌ها و میزان نور صفحه کیلومتر را بهبود داده است.

در چری آریزو 5 توربو جدید، سیستم صوتی خودرو همانند اکثر خودروهای جدید بازار، بدون سی‌دی یا دی‌وی‌دی پلیر است. پس یا باید موسیقی دلخواه‌تان را روی فلش داشته باشید، یا باید از کابل اتصال موبایل کمک بگیرید، یا باید بلوتوث موبایل‌تان را روشن کنید. نکته آخر اینکه مالتی مدیای آریزوی جدید به سیستم‌های Android Auto و CarPlay مجهز است و به شما اجازه می‌دهد تا هم به فایل‌های صوتی در موبایل‌تان دسترسی داشته باشید، هم تماس‌های موبایل‌تان را جواب دهید و هم نویگیشن و مسیریابی موبایل‌تان را روی مانیتور خودرو مشاهده کنید.

همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره کردیم، در آریزو 5 توربو جدید، برای نخستین‌بار شاهد اضافه‌شدن دکمه‌های ترمز پارک برقی و اتوهلد هستیم. با فعال کردن اتوهلد، که کلید آن در کنسول مرکزی خودرو جاسازی شده، در صورتیکه گیربکس خودرو در حالت D باشد، تا زمانیکه پدال گاز را فشار ندهید، خودرو حرکت نمی‌کند.

مشخصات فنی آریزو 5 جدید

در قسمت فنی، منتظر خبر جدیدی نباشید. آریزو 5 جدید از همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژ سابقش بهره می‌برد که حدود 147 اسب بخار به همراه 210 نیوتن متر را در اختیارتان قرار می‌دهد.

در بازار چین، خریداران آریزو 5 جدید هم می‌توانند گیربکس 5 دنده دستی و هم می‌توانند گیربکس CVT را سفارش دهند اما در بازار ایران، مدیران خودرو این محصول تازه را فقط با گیربکس CVT تولید می‌کند؛ گیربکسی که 9 دنده مصنوعی دارد و در واقع، همان گیربکسی که قبلا در آریزو 6 هم دیده بودیم.

قیمت آریزو 5 جدید

چری قیمت پایه‌ای آریزو 5 پرو با گیربکس دستی را معادل 60 هزار یوآن (یا تقریبا 9 هزار دلار) اعلام کرده و گفته که قیمت گران‌ترین تیپ آریزو 5 پرو با گیربکس CVT نیز بیشتر از 70 هزار یوآن (یا تقریبا 11 هزار دلار) نخواهد بود. به عبارت بهتر، چری آریزو 5 پرو، فقط 30 هزار یوآن ارزان‌تر از آریزو 5 پلاس است. در جدول زیر، آخرین قیمت رسمی آریزو 5 توربو جدید را مشاهده می‌کنید:

زمان آریزو5 توربو TE
(فیس قدیم)
آریزو5 توربو IE
(فیس جدید)
آبان 1400 626 680

*در جدول فوق، قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

همچنین از لینک قیمت خودرو می‌توانید قیمت انواع محصولات مدیران خودرو، از جمله قیمت چری آریزو 5 را مشاهده کنید. در مقاله‌های شرایط فروش ام‌وی‌ام و شرایط فروش چری از آخرین شرایط فروش مدیران خودرو برای انواع محصولات ام‌وی‌ام و محصولات چری مطلع شوید. از لینک‌ خرید و فروش چری نیز جدیدترین آگهی‌های خودروهای چری آریزو 5 را مشاهده کنید.

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : باما

5 دیدگاه

Madpouya(38 روز پیش)

من قصد خریدش و دارم به نظر من با توجه به مشخصاتی که روی داره، واقعا ماشین خوبی به نظر میاد. تنها چیزی که نگرانش هستم اینه که خیلی تعدادش تو شهر محدوده و این باعث می‌شه قطعاتش گیر نیاد و موقع فروش هم احتمالا خیلی افت قیمت داره.

mahdi59e(94 روز پیش)

سلام قصد خرید آریزو 5 داشتم و چندتا ماشین را با کارکردهای 20هزار تا 100هزار را در داخل شهر سوار شدم. و به دلایل زیر از خرید منصرف شدم اواقعا حس چینی بودن و کیفیت ضعیف متریال داخلی مشخص بود. انواع صداهای آزاردهنده از داخل اتاق، کوبش اتاق و فنربندی ضعیف، تاخیر در گاز خوردن، و قیمت بالا با این همه ضعف، منصرفم کرد

Rezaahmaditabar (50 روز پیش)

اتفاقا نسبت به هیوندا اکسنت و النترا خیلی با کیفیتتر و بهتره.اونا فقط پول برندشو میگیرند.من یکسال هست دارم خیلی پرشتاب و پر قدرت هست.قبلش النترا داشتم خیلی کند بود روکش صندلی النترا هم بعداز یک مدتی ترک ترک شد.فروختمش اینو خریدم.عالیه شک نکنید

Sinaaa(71 روز پیش)

من دوماه که اریزو 5 Ie دارم شتاب اولیه بدک‌نیست ولی خب قشنگ معلومه که تاخیر داره ولی به محض رفتن به دنده دو واقعا شتاب سریعی داره من خودم تو اتوبان تهران کرج امتحان کردم صفر تا صدش واقعا زیر ده ثانیه هست خیلی راضی کنندس و امکاناتش خوبه تو کابین همیشه احساس خوبی داری صدای موتور اصلا داخل ماشین نمیاد همچنین صدای بیرونم زیاد تو ماشین نمیاد فنر بندیش از ساندرواستپ وی بهتره قبل این ساندرو استپ وی داشتم ولی این خیلی بهتر از اونه تعویض دنده ها نرم تربو‌به موقع میاد توکار تهویه هواش خوبه و سیستم صوتیش خیلی راضی کنندس و صدای شفاف و خوبی داره و مانیتورش کیفیت خوبی داره از لمسی اشغالیا نیست باهاش کار میکنی قشنگ‌معلومه و ترمز دستی برقی و اتوهلد خوب کار میکنه و من هیچ مشکلی باهاش نداشتم و جاداره هم سرنشین جلو راحت هم سرنشین عقب داخل خودرو خوب جاداره واصلا پاتو‌ن به صندلی گیر نمیکنه واقعا با توجه به بازار خودرو در داخل این گزینه خوبیه بزا خرید و از دست دوم کره ای ها با این قیمت خیلی بهتره فقط اینو بدونین اینه تاشو برقی و سینی زیر موتور با کمال تعجب اپشن هست و باید پول بدید بابتش تو نمایندگی اونم یکو نیم برار قیمت بازار ولی خب به خاطر گارانتی من این هزنه رو کردم همچنین پنج سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی داره و شش دوره یا دوسال سرویس رایگان که من یک مرتبه بردم سرویس بی دردسر خوب سرویس دوره ایشو انجام دادن تنها نقطه ضعفش برقی نبودن صندلی راننده هست .در مجموع ماشینی هست که راضیتون میکنه هم فنی هم کیفیتی موفق باشید

Elyad(96 روز پیش)

رینگهای قبلی خیلی بهتره