بررسی چری آریزو 5 توربو IE
قیمت جدید آریزو 5 توربو در بهار 1402
فروردین 1402: شرکت مدیران خودرو از اواخر سال گذشته، فروش مدلهای 1402 آریزو 5 توربو IE را آغاز نمود. در آن زمان، قیمت این خودرو معادل 1 میلیاردو 10 میلیون تومان اعلام شده بود.
اما از تاریخ 28 فروردینماه سال جاری و همزمان با اعلام قیمت جدید محصولات مدیران خودرو، قیمت آریزو 5 توربو نیز با افزایش 45 میلیونی همراه شده و به رقم جدید 1 میلیاردو 55 میلیون تومان رسیده است.
افزایش قیمت آریزو 5 در زمستان 1402
اسفند 1401: اگر پیگیر اخبار شرکت مدیران خودرو بوده باشید، احتمالا به یاد دارید که در سال 1401، اولین افزایش قیمت چری آریزو 5 جدید IE در اواسط بهار رخ داد و با جهش 7 میلیون تومانی، به قیمت 721 میلیون تومان رسید. دومین افزایش قیمت این محصول، در اوایل تابستان بود؛ همان زمانی که با جهش ناگهانی 40 میلیونی مواجه شد و قیمتش تا 761 میلیون تومان بالا رفت. سومین افزایش قیمت آریزو5 جدید در دیماه رخ داد و با جهش 58 میلیونی، به قیمت 819 میلیون تومان دست پیدا کرد.
در اواسط بهمنماه نیز چهارمین افزایش قیمت آریزو 5 جدید اتفاق افتاد. شرکت مدیران خودرو اعلام کرده که از تاریخ 11 بهمنماه و تا اطلاع ثانوی، آریزو 5 جدید IE را با قیمت 877 میلیون و 300 هزارتومان میفروشد؛ یعنی بازهم 58 میلیون تومان گرانتر از قبل. پنجمین و آخرین افزایش قیمت آریزو 5 توربو IE در سال 1401، در اسفندماه رخ داد طوریکه قیمت جدید این خودرو چینی به عدد یک میلیاردو 10 میلیون تومان رسید.
آغاز فروش آریزو 5 جدید در ایران
آبان 1400: در پنجمین سال حضور چری آریزو 5 در ایران، مدیران خودرو، مونتاژ نسخه فیسلیفت شده چری آریزو 5 توربو را به عنوان تیپ IE در کشورمان آغاز کرده است. این شرکت در مراسم رونمایی آریزو5 توربوی جدید، حتی قیمت قطعی این محصول فیسلیفت شده را معادل 680 میلیون تومان اعلام کرده است. اما آیا میدانید که این نسخه جدید، چه تفاوتهایی با آریزو 5 توربو اکسلنت یا همان تیپ TE سری قدیم دارد؟

از سال 1395 که آریزو 5 به ایران آمده، تا به امروز بیش از 22 هزار نفر در ایران، رانندگی با خانواده آریزو 5 را تجربه کردهاند. حالا نیز مدیران خودرو برای آنکه بازارش را از دست ندهد، دست به کار شده و نسخه فیسلیفت شده آنرا به ایران آورده است. با اینکه هنوز لیست کامل تجهیزات این محصول جدید چری منتشر نشده ولی مهمترین ویژگیهای آریزو 5 جدید را میتوان بصورت زیر خلاصه کرد:
- جلوپنجره جدید.
- رینگ های جدید.
- طراحی داخلی جدید.
- تریم داخلی طرح کربن.
- مانیتور 8 اینچی جدید.
- گیربکس CVT جدید با 9 دنده مجازی.
- ترمز پارک برقی با اتوهلد.
- اضافهشدن دریچه تهویه عقب.
اولین تیزر آریزو 5 جدید منتشر شد
تیر 1400: اندکی بعد از آمدن آریزو5 پلاس به ایران حالا شرکت مدیران خودرو با انتشار نخستین تیزر از فیسلیفت چری آریزو 5، خبر داده است که قصد عرضه یکی دیگر از اعضای خانواده آریزو را هم در بازار ایران دارد. نکته جالبتر اینکه نشان MVM در جلوپنجره این خودرو به چشم میخورد.

فیسلیفت جدید آریزو 5، که در بازار چین با نام آریزو 5 پرو شناخته میشود، قرار است فقط در نسخه توربوشارژ به ایران بیاید و تا به امروز، مدیران خودرو هیچ برنامهای برای تولید نسخه تنفس طبیعی آن نداشته است.
آریزو 5 پرو؛ دومین فیس لیفت آریزو
با اعلام قیمت نهایی چری آریزو 5 پرو، از ابتدای تابستان 2021 فروش این محصول جدید در بازار چین شروع شده است. بعد از فیسلیفت سال 2019، این خودروی جدید را باید دومین بهروزرسانی آریزو 5 بدانیم.
اما برای آنکه Arrizo 5 PRO را بهتر بشناسیم، باید شما را با تیپ Sport آن آشنا کنیم. چری آریزو 5 در سال 2016 به بازار چین آمد و سپس در سال 2016 نیز چری، نسخه جدیدی از آنرا با عنوان تیپ Sport معرفی کرد که فقط در نمای بیرونی، تفاوتهایی با نسخه استانداردش داشت.
در سال 2020، چری نسخه فیسلیفت تیپ اسپرت را برای اولینبار معرفی کرد؛ نسخهای که هرچند تفاوتهای ظاهریاش با تیپ استاندارد در جلوپنجره، کیت بدنه و رینگها بود اما چری، کابینش را کاملا تغییر داده بود.
آریزو 5 جدید با جلوپنجره کهکشانی
حالا که با آریزو 5 اسپرت آشنا شدید، باید بگوییم که آریزو 5 پرو نیز دقیقا همان تیپ اسپرت است که فقط کیت بدنه را از روی آن برداشتهاند!

چری آریزو 5 پرو را میتوان از جلوپنجره جدیدش شناخت؛ جلوپنجرهای که دیگر از نوع لانه زنبوری نیست بلکه همانند سایر محصولات جدید چری، از نوع ماتریسی است و با انبوهی از نقطههای نقرهای رنگ، تشکیل شده. مدیران خودرو نام این سبک طراحی را جلوپنجره کهکشانی گذاشته است. همچنین رینگها نیز تغییر کرده و طرح جدیدی دارند اما سایز آنها تغییری نکرده و همچنان از نوع 16 اینچی استاندارد با تایرهای 205/55 یا 17 اینچی سفارشی با تایرهای 205/50 است.
کابین آریزو 5 توربو جدید
اما قسمت هیجانانگیز چری آریزو 5 پرو، کابین جدیدش است؛ البته آنهایی که در سال 2020، چری آریزو 5 اسپرت را دیده بودند، دیگر هیجانزده نمیشوند چراکه به غیر از طراحی مجدد کنسول مرکزی، کابین این دو خودرو، هیچ تفاوتی با هم ندارند. ولی برای آنهایی که تاکنون فقط کابین آریزو 5 بازار ایران را دیدهاند، کابین جدید آریزو 5 جدید، قطعا جلب توجه میکند.

غربیلک فرمان تغییر کرده و از نوع دیکات است، همچنین صفحه کیلومتر، داشبورد، مانیتور 8 اینچی و اجزای کنسول مرکزی نیز دوباره طراحی شدهاند. داشبورد جدید چری آریزو 5، شباهت زیادی به چری آریزو 6 دارد.
سیستم تهویه آریزو 5 جدید از نوع لمسی است؛ البته بهتر است بگوییم که به غیر از تنظیم دور فن و تنظیم دما که دو کلید دایرهای شکل دارند، مابقی اجزای پنل تهویه بصورت لمسی کار میکنند. ضمن اینکه مخفی کردن دریچههای تهویه جلو، باعث شده تا داشبورد، سادهتر اما مدرنتر به نظر برسد. چری همچنین گفته که کیفیت تریم رودریها و میزان نور صفحه کیلومتر را بهبود داده است.

در چری آریزو 5 توربو جدید، سیستم صوتی خودرو همانند اکثر خودروهای جدید بازار، بدون سیدی یا دیویدی پلیر است. پس یا باید موسیقی دلخواهتان را روی فلش داشته باشید، یا باید از کابل اتصال موبایل کمک بگیرید، یا باید بلوتوث موبایلتان را روشن کنید. نکته آخر اینکه مالتی مدیای آریزوی جدید به سیستمهای Android Auto و CarPlay مجهز است و به شما اجازه میدهد تا هم به فایلهای صوتی در موبایلتان دسترسی داشته باشید، هم تماسهای موبایلتان را جواب دهید و هم نویگیشن و مسیریابی موبایلتان را روی مانیتور خودرو مشاهده کنید.

همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره کردیم، در آریزو 5 توربو جدید، برای نخستینبار شاهد اضافهشدن دکمههای ترمز پارک برقی و اتوهلد هستیم. با فعال کردن اتوهلد، که کلید آن در کنسول مرکزی خودرو جاسازی شده، در صورتیکه گیربکس خودرو در حالت D باشد، تا زمانیکه پدال گاز را فشار ندهید، خودرو حرکت نمیکند.
مشخصات فنی آریزو 5 جدید
در قسمت فنی، منتظر خبر جدیدی نباشید. آریزو 5 جدید از همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژ سابقش بهره میبرد که حدود 147 اسب بخار به همراه 210 نیوتن متر را در اختیارتان قرار میدهد.
در بازار چین، خریداران آریزو 5 جدید هم میتوانند گیربکس 5 دنده دستی و هم میتوانند گیربکس CVT را سفارش دهند اما در بازار ایران، مدیران خودرو این محصول تازه را فقط با گیربکس CVT تولید میکند؛ گیربکسی که 9 دنده مصنوعی دارد و در واقع، همان گیربکسی که قبلا در آریزو 6 هم دیده بودیم.
قیمت آریزو 5 توربو IE
چری قیمت پایهای آریزو 5 پرو با گیربکس دستی را معادل 60 هزار یوآن (یا تقریبا 9 هزار دلار) اعلام کرده و گفته که قیمت گرانترین تیپ آریزو 5 پرو با گیربکس CVT نیز بیشتر از 70 هزار یوآن (یا تقریبا 11 هزار دلار) نخواهد بود. به عبارت بهتر، چری آریزو 5 پرو، فقط 30 هزار یوآن ارزانتر از آریزو 5 پلاس است. در جدول زیر، آخرین قیمت رسمی آریزو 5 توربو جدید را مشاهده میکنید:
زمان | توربو IE |
---|---|
آبان 1400 | 680 میلیون |
آذر 1400 | 727 میلیون |
فروردین 1401 | 714.1 میلیون |
اردیبهشت 1401 | 721.1 میلیون |
تیر 1401 | 760.9 میلیون |
دی 1401 | 819.3 میلیون |
بهمن 1401 | 877.3 میلیون |
اسفند 1401 | 1 میلیاردو 10 میلیون |
فروردین 1402 | 1 میلیاردو 55 میلیون |
*قیمتها برحسب تومان است.
همچنین از لینک قیمت خودرو میتوانید قیمت انواع محصولات مدیران خودرو، از جمله قیمت چری آریزو 5 را مشاهده کنید.
اخبار شرکت مدیران خودرو
جدیدترین خبرهای شرکت مدیران خودرو، شامل شرایط فروش ام وی ام، شرایط فروش اقساطی چری، شرایط فروش اعتباری فونیکس، قیمت لوازم یدکی ام وی ام و چری، همچنین آخرین اخبار طرح جایگزینی خودروهای کارکرده امویام و چری با خودروهای نو و همچنین شرایط تعویض خودروهای قدیمی با محصولات جدید مدیران خودرو را در مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:
- شرایط ثبت نام چری
- شرایط ثبت نام فونیکس
- شرایط ثبت نام ام وی ام
- شرایط فروش مدیران خودرو
- طرح جایگزینی مدیران خودرو
- قیمت محصولات مدیران خودرو
همچنین اگر شما هم یکی از مالکان محصولات شرکت مدیران خودرو هستید، پیشنهاد میکنیم که خواندن مطلب قیمت لوازم یدکی ام وی ام و همچنین مطلب سرویس ادواری مدیران خودرو را نیز از دست ندهید.
آخرین اخبار و رویداد ها
نویسنده : مرتضی برجسته
منبع : باما
mahdi59e
سلام قصد خرید آریزو 5 داشتم و چندتا ماشین را با کارکردهای 20هزار تا 100هزار را در داخل شهر سوار شدم. و به دلایل زیر از خرید منصرف شدم اواقعا حس چینی بودن و کیفیت ضعیف متریال داخلی مشخص بود. انواع صداهای آزاردهنده از داخل اتاق، کوبش اتاق و فنربندی ضعیف، تاخیر در گاز خوردن، و قیمت بالا با این همه ضعف، منصرفم کرد
Kazemt
من مدل IE۱۴۰۱ تحویل مهر ماه رو دارم .خودرویی بسیار نرم و کم صدا تا حدودی بی صدا .اصلا کوبش نداره .فرمان برقی بسیار دلچسب .CVT۹سرعته هست. با سرعت ۸۰ تا که ثابت میرم دور موتور روی ۱۳۰۰ هست .واقعا خیلی عالیه .کیفیت متریال هم خوبه روی داشبورد از پلاستیک خشک نیست مثل فوم خیلی فشرده هست .همه دکمه ها دستگیره ها و صندلیها کیفیت خوبی دارند .رینگها ۱۷ اینچی، بسیار جدید و لوکس و خوشگلند.با لاستیکهای فاق کوتاه .مانیتور تاچ و باکیفیت و حساس به لمس .بلند گوهای قابل قبول .فقط من دوست ندارم که هرقت در هارو با ریموت قفل میکنم آیینه ها هم جمع بشه . واینکه داخل داشبوردش هم لامپ نداره . ولی از نظر رانندگی گیربکس CVT خیلی خوبه نسبت به AT .نه تقه میزنه نه لگد .
Alinabi
خدا وکیلی این حرفت بی منطق هست . واقعا کابین زیبا و با کیفیتی داره . از سراتو و هم رده هاش خیلی بهتره . اصلا به پولش چی میدن کره ای های 10 تا 15 سال پیش با کار کرد 200 به بالا که فردا خریدی یه ۵ سال هم روندی دیگه ماشین ۲۰ سال رو باید التماس کنی بخرن . الان بازار چینی ها هم نسبت به قبل بهتره . بهترم میشه
Adel2551
شاید سری اول که دنده دستی بود کیفیت بالایی نداشت ولی مدلهای جدید کیفیت خوبی داره، نمیگم عالی ولی بی کیفیت هم نیست
Rezaahmaditabar
اتفاقا نسبت به هیوندا اکسنت و النترا خیلی با کیفیتتر و بهتره.اونا فقط پول برندشو میگیرند.من یکسال هست دارم خیلی پرشتاب و پر قدرت هست.قبلش النترا داشتم خیلی کند بود روکش صندلی النترا هم بعداز یک مدتی ترک ترک شد.فروختمش اینو خریدم.عالیه شک نکنید
behrooz202
ضمن عرض سلام من در روز 14 فروردین ماه 1401 ثبت نام آریزو 5 جدید رو انجام دادم متاسفانه با توجه به تمام تلاش های اینجانب در خصوص انجام امور مربوط به دفتر اسناد رسمی و پیگیر یهای سامانه سخا که بلا فاصله یعد از اعلام شرکت تمامی موارد رو انجام دادم، شرکت تا به امروز 27 خرداد ماه ماشین رو تحویل نداده و به هبچ عنوان پاسخگوی سوال اینجانب در خصوص زمان تحویل و دلایل عدم ارسال خودرو نیستند حتی در پاره ای از موارد با دستکاری تلفن داخلی مربوط به صدای مشتری در دفتر مرکزی امکان تماس با قسمت پیگیری مشتریان را نداشتیم (دلیل هم دارم امکان تماس فقط در ساعات کاری وجود نداشت ولی بلافاصله بعد از ساعت کاری امکان تماس را اشتم ولی کسی پاسخ گو نبود ) در قسمت تماس مشتریان هم فقط چند نفر رو گذاشته بودند که خودشان هم نمیداستند که دلیل عدم ارسال چیست و فقط یه سری پاسخ های کلیشه ای به مردم تحویل میدادن هیچ گونه نظارتی هم بر این قسمت وجود ندارد چون کسی پیگیر کار تماس گیرنده نیست. شرکت در زمان انعقاد قرار داد هیچ قراردای رو به مشتری تحویل نمی ده و در تمامی زمان های انتضار مشتری بر حسب مشکلات داخلی خودش قضیه رو به نفع خوش تغییر میده مثلا اعلام میکنن که زمان تحویل 45 روز کاری هستش بعدش اعلام میکنن ( بعد از تاخیر ) که روزهای پنج شنبه هم جزو 45 روز کاری نیست یا بعدا اعلام میکنن که زمان قرارداد از زمان تائید پرونده توسط شرکت می باشد نه از روز تکمیل وج این در صورتیه که در روز ثبت نام به شما اعلام می کنن که 45 روز کاری از زمان تکمیل وجه می باشد و شرکت در این قضیه چند روز دیگر را هم با تاخیر در انعقاد قراداد به 45 روز اضافه می کند. کارمندان شرکت بهانه های عجیبی رو مطرح می کنند زمانی که ماشین من پلاک شده بود عنوان کردند که گمرک مجوز خروج از کارخانه رو نداده در صورتی که قطعه از گمرک ترخیص شده و ماشین آماده و حتی پلاک هم شده در پیگیری بعدی اعلام کردن که پلیس مجور خروج ماشین از کارخانه رو نداده که بازهم اشاره می کنم که ماشین پلاک هم شده بود ماشین من 1 ماه قبل پلاک شده ولی شرکت همچنان بر بهانه های واهی خودش تمرکز و اصرار داره بصورت کلی خرید از خودرو از این شرکت رو اصلا توصیه نمی کنم
محمد9211
منم همین داستانو داشتم ولی وقتی ماشینو دادن کیف کردم و همش یادم رفت!!!
Soa
دقیقا برای ما هم همینطور شد بعد از ۴ ماه تحویل دادن در صورتیکه ۴۵ روز قبلش پلاک شده بود و میگفتن گمرک با پیمانکار مشکل داره کاربران تهران هم اکثرا یی اطلاع بودن و اینکه گاهی اصلا تلفن وصل نمیشد
1483
مشکل اینه که نباید اقساطی بخری، یا خودرو را نقد بخری و بعد۳ماه بعد تحویل بگیری، خودروسازی ها مخصوصا مدیران خودرو اولا برخورد مناسبی در جواب دهی ندارند من نمایندگی های مختلف زنگ زدم و پل چوبی هم رفته بودم، و تاخیر در تحویل دارند، تا زمانی که پول واریز نکردین میگن ۳ماهه به محض پول ریختن چون متن ثراردادشونم هم یکطرفس هیچ شکایتی نمیتونی ازشون بکنی.مطلقا جز خرید نقد و تحویل فوری ماشین نخرین و از مدیران خودرو.مخصوصا جواب دهی بسیار بدشون و بی ادبی
Mtlbi
شما فازتون چیه تو چنتا سایت تو قسمت نظرات این متن و میزاری .من ثبت نام کردم به موقع هم تحویل گرفتم . ازشون کاملا راضی بودم . تازه اگرم تاخیر داشته باشن تاخیرشو بهتون برمیگردونن . من ایرانخودرو هم ماشین گرفتم تاخیر یک ماه رو ریختن برام . زیاد نگران نباشو اینقدر حرس نخور
Sinaaa
من دوماه که اریزو 5 Ie دارم شتاب اولیه بدکنیست ولی خب قشنگ معلومه که تاخیر داره ولی به محض رفتن به دنده دو واقعا شتاب سریعی داره من خودم تو اتوبان تهران کرج امتحان کردم صفر تا صدش واقعا زیر ده ثانیه هست خیلی راضی کنندس و امکاناتش خوبه تو کابین همیشه احساس خوبی داری صدای موتور اصلا داخل ماشین نمیاد همچنین صدای بیرونم زیاد تو ماشین نمیاد فنر بندیش از ساندرواستپ وی بهتره قبل این ساندرو استپ وی داشتم ولی این خیلی بهتر از اونه تعویض دنده ها نرم تربوبه موقع میاد توکار تهویه هواش خوبه و سیستم صوتیش خیلی راضی کنندس و صدای شفاف و خوبی داره و مانیتورش کیفیت خوبی داره از لمسی اشغالیا نیست باهاش کار میکنی قشنگمعلومه و ترمز دستی برقی و اتوهلد خوب کار میکنه و من هیچ مشکلی باهاش نداشتم و جاداره هم سرنشین جلو راحت هم سرنشین عقب داخل خودرو خوب جاداره واصلا پاتون به صندلی گیر نمیکنه واقعا با توجه به بازار خودرو در داخل این گزینه خوبیه بزا خرید و از دست دوم کره ای ها با این قیمت خیلی بهتره فقط اینو بدونین اینه تاشو برقی و سینی زیر موتور با کمال تعجب اپشن هست و باید پول بدید بابتش تو نمایندگی اونم یکو نیم برار قیمت بازار ولی خب به خاطر گارانتی من این هزنه رو کردم همچنین پنج سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی داره و شش دوره یا دوسال سرویس رایگان که من یک مرتبه بردم سرویس بی دردسر خوب سرویس دوره ایشو انجام دادن تنها نقطه ضعفش برقی نبودن صندلی راننده هست .در مجموع ماشینی هست که راضیتون میکنه هم فنی هم کیفیتی موفق باشید
Metti
اتفاقا ساندرو استپ وی اتومات، موتور و گیربکسش هماهنگی بیشتری داره
kbehravan
تاریخ معرفی خودرو با تاریخ نظر شما و اینکه فرمودین دو ماهه این ماشین رو دارین همخونی نداره. شما احتمالا از عوامل تبلیغاتی در کامنت گزاری ها هستین.
1483
دوستان این که مدیران خودرو بسیار بدقوله بسیار، و بسیار کارمندان بی ادبی داره واقعیته، خیلی خیلی شانسی خودرو رو سرموعد تحویل میده،، هرکس فک میکنه من دروغ میگم بره شانسش رو امتحان کنه و برخورد بسیار زشت نمایندگی های فروش را ببینه. من نمایندگی های شهرک غرب، آرژانتین و چند جای دیگه تلفن زدم و به نمایندگی پل چوبی حضوری رفتم.انگار که یک مشت آدم بیتربیت رو از قصد استخدام کردن،اصلا حوصله جواب دادن رو ندارن، من میخواستم تارا اتوماتم رو بفروشم و مبلغ ۵۵۰ تا ۵۶۰ نقد بدم یه دونه اریزو ۵ توربو اتاق قدیم ۱۴۰۰ بردارم که تقریبا ۷۰۰ تا ۷۲۰ تومن هست، از روز اول میگن اصلا معلوم نیست تحویلش کی هست، و قرارداد رو کاملا یک طرفه مینویسن،که هیچ وکلی نمیتونه ازتون دفاع کنه،حتی قلنامه هم نمیدن،فقط نقد خرید کنید اگرم ندارید سراغ این بی ادبها نرید
Ehsanam
سلام ۲۵ بهمن آرزیو ۵ نیو ثبت نام کردم و ۲۵ اردیبهشت تحویل گرفتم. طراحی داخلی این مدل بکلی تغییر کرده و جذاب شده. تجربه ی مم بعد از حدود ۱۰۰۰ کیلومتر رانندگی: لذت رانندگی
Rezadm
سلام دوستان به نظرتون با این رنج قیمت چه ماشین دیگه ای میشه خرید که مناسب باشه؟ مثلا هایما اس 5 چطوره؟ممنون میشم اگر اطلاعاتی دارید بدید
alihsini
داخل اریزو زیبا تر هست و اسپرت تر هایما داخلش افتضاح نارنجی مشکی از لحظه نرمی اریزو فرمانش برقی هست اتوهلد داره بهتره بنظرم اریزو
Madpouya
من قصد خریدش و دارم به نظر من با توجه به مشخصاتی که روی داره، واقعا ماشین خوبی به نظر میاد. تنها چیزی که نگرانش هستم اینه که خیلی تعدادش تو شهر محدوده و این باعث میشه قطعاتش گیر نیاد و موقع فروش هم احتمالا خیلی افت قیمت داره.
Adel2551
از نظر بدنه و موتوری که فرقی نداره، فقط گیربکسش عوض شده که اون هم اریزو ۶ مشترکه. پس مشکلی بابت قطعات نداره ولی افت قیمت رو با شما موافقم
Elyad
رینگهای قبلی خیلی بهتره