• پلتفرم PS1 کرمان موتور

تولید سه خودروی جدید در کرمان

پلتفرم PS1 کرمان موتور

4 شهریور 1401 15:30

شرکت کرمان موتور، در اولین نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1401، که شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد، برای نخستین‌بار از پلتفرم PS1 خود رونمایی کرد.

3 خودروی جدید با پلتفرم PS1 ساخته میشودآقای سامان فیروزی، مدیرعامل کرمان موتور، در مراسم رونمایی پلتفرم PS1 گفته که PS1 اولین پلتفرم در میان شرکت‌های خودروساز خصوصی ایران است که به مرحله داخلی‌سازی می‌رسد. پلتفرم PS1 کرمان موتور، برپایه پلتفرم جک J4 بهبودیافته و طراحی و توسعه مهندسی آن، از سال 1397 تا 1399 به طول انجامیده و سپس از سال 1400 نیز قطعه‌سازی و فرآیند داخلی‌سازی آن شروع شده است.

برای پلتفرم PS1 کرمان موتور، ابتدا موتور تنفس طبیعی 1.6 لیتری با قدرت تقریبی 120 اسب‌بخار نصب می‌شود که استاندارد آلایندگی یورو 5 دارد اما ارتقای آن به یورو 6 نیز امکان‌پذیر است.

آنطور که آقای سامان فیروزی خبر داده، شرکت کرمان موتور قرار است سه محصول مختلف را با پلتفرم PS1 بسازد. اولین محصول، همان سدان جمع و جور و جدید کرمان موتور خواهد بود که برپایه جک جی4 طراحی شده و قرار است از اواخر سال 1401 به مرحله تجاری‌سازی برسد. البته علاوه بر نسخه بنزینی، اولین خودرو برقی کرمان موتور نیز دارای همین پلتفرم است.

رونمایی پلتفرم کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

    دومین محصول کرمان موتور با پلتفرم PS1، کراس‌اوری در سگمنت B است که احتمالا از فرآیند تولید آن در نیمه دوم 1402 شروع می‌شود. این کراس‌اور احتمالا قرار است با خودروهایی همانند ریرا و آریا، رقابت داشته باشد. سومین محصول که تولید آن برای سال‌های 1403 یا 1404 پیش‌بینی شده، یک خودرو مینی SUV است که باید آنرا رقیبی برای پروژه مینی کراس‌ SP0 سایپا بدانیم.

    مدیرعامل کرمان موتور همچنین به سرمایه‌گذاری 30 میلیون دلاری این شرکت برای طراحی، توسعه و تجاری‌سازی پلتفرم PS1 نیز اشاره کرده و گفته که برنامه‌ریزی این شرکت، دست‌یابی به تولید 150 هزار خودرو برپایه این پلتفرم، تا پایان سال 1402 است. آقای سامان فیروزی در مراسم رونمایی پلتفرم PS1 کرمان موتور، از علاقه این شرکت برای شروع صادرات خودروهای CBU و همچنین راه‌اندازی خط مونتاژ در برخی کشورها خبر داده است.

    »» دانلود کاتالوگ پلتفرم PS1 کرمان موتور (PDF) ««


    فروش جک کرمان موتور

    برای اطلاع از آخرین اخبار خودروهای JAC در ایران و همچنین جهت مشاهده آخرین طرح پیش فروش جک و فروش فوری جک، مقاله شرایط فروش جک را مطالعه کنید.

    فروش لیفان کرمان موتور

    آخرین اخبار شرکت خودروسازان بم، به همراه جدیدترین طرح‌های فروش فوری لیفان و پیش فروش لیفان را در مقاله شرایط فروش خودروسازان بم مشاهده کنید.

    فروش کی ام سی کرمان موتور

    جدیدترین طرح فروش فوری کی‌ام‌سی، پیش فروش کی‌ام‌سی و همچنین فروش اقساطی خودروهای KMC در ایران را در مقاله شرایط فروش کی‌ ام‌ سی مطالعه کنید.

    دیدگاه کاربران