• پلتفرم اختصاصي مديران خودرو

خودرو ایرانی MVM ساخته می‌شود!

پلتفرم اختصاصی مدیران خودرو

7 شهریور 1401 12:51

بهرام شریعت، رئیس هیئت مدیره شرکت مدیران‌خودرو، در اولین نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1401 حضور یافت و برنامه‌های گسترده این شرکت را برای 5 سال آینده، توضیح داد. وی ابتدا اشاره کرد که تاکنون 420 هزار خودرو، معادل سهم 7 درصدی مدیران‌ خودرو از بازار خودرو ایران، به بازار عرضه شده و هم اکنون 217 نماینده فروش و 220 مرکز خدمات پس از فروش در سراسر کشور وجود دارد.

افزایش 4 برابری تولید تا سال 1405

ظرفیت کارخانه این شرکت در شهر بم 160 هزار دستگاه در سال است و حدود 11 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این مجموعه خودروسازی اشتغال دارند. همچنین میزان سرمایه‌گذاری مشترک با شریک چینی در مجموعه مدیران‌ خودرو، بیش از 300 میلیون دلار بوده و در زمینه فروش نیز 160 میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده است.

بر اساس گفته‌های وی، آمار تولید مدیران‌ خودرو در سال 1400 به 40 هزار دستگاه رسیده و امسال برنامه دستیابی به تیراژ تولید 90 هزار دستگاه وجود دارد که طی نیمه نخست سال 1401، حدود 40 هزار دستگاه آن محقق شده و برای سال 1402 نیز برنامه تولید 120 هزار دستگاه خودروست. این آمار تا سال 1405 به 350 هزار دستگاه خواهد رسید.

وی درباره توسعه شبکه نمایندگان گفت که تعداد نمایندگان مدیران‌ خودرو تا 5 سال آینده در سراسر کشور به عدد 600 خواهد رسید و در زمینه اشتغال نیز به 100 هزار شغل مستقیم می‌رسد.

افتتاح مرکز تحقیق و توسعه مدیران خودرو

اما مهمترین خبر رئیس هیئت مدیره شرکت مدیران‌ خودرو، تصمیم تاسیس کارخانه سوم در حوالی تهران بود که طبق توضیحات وی، نیازمند تخصیص زمینی به وسعت پنج میلیون متر مربع است تا دو میلیون متر مربع آن به کارخانه اختصاص پیدا کند و سه میلیون متر مربع دیگر نیز برای شهرک صنعتی استفاده شود که هدف آن قطعه‌سازی مشترک قطعه‌‌سازان ایران و شرکای چینی با جدیدترین تکنولوژی در راستای انتقال دانش تولید قطعات و خودرو در ایران است.

بهرام شریعت؛ رئیس هیئت مدیره مدیران خودرو

آقای شریعت خواستار ارائه جوایز صادراتی از سوی دولت شد و گفت برای مثال اگر روی هر خودرو هزار دلار جایزه صادراتی تعیین شود، امکان حضور رقابتی در بازارهای هدف و حتی بازار روسیه و کشورهای CIS را نیز خواهیم داشت.

تولید خودرو اختصاصی مدیران تا 1405

وی افزود برنامه مهم دیگر، تاسیس مرکز تحقیق و توسعه مدیران‌ خودرو برای توسعه خودرو اختصاصی با 70درصد داخلی‌سازی است که یک برنامه 5 ساله است. مرکز تحقیق و توسعه مدیران‌، به تازگی تاسیس شده و نتیجه برنامه‌های آن در قالب خودرو اختصاصی مدیران خودرو سال 1405 نهایی خواهد شد. 

آقای شریعت همچنین گفت که تولید انبوه خودرو آریزو 5 برقی آغاز شده و در صورتی که دولت معدن مس یا لیتیوم بدهد، توانمندی و دانش آن وجود دارد تا با تولید باتری لیتیومی نیاز داخل برای توسعه خودروهای الکتریکی تامین شود و حتی صادرات موتور الکتریکی و باتری هم داشته باشیم.

وی در انتها درباره برنامه حضور گسترده چری در بازار روسیه گفت که تعرفه تعیین شده برای واردات خودرو اقتصادی، کم‌تر از تعرفه مورد نیاز برای تولید این خودروها است و دولت باید تعرفه تولید را نسبت به واردات منطقی کند تا عرضه خودرو اقتصادی توجیه داشته باشد و در این زمینه مذاکراتی نیز انجام شده است. چری به صورت مستقل برنامه گسترده در بازار روسیه دارد که قیمت نهایی تولید داخل، قابلیت رقابت با تولیدات چری در روسیه را ندارد؛ اما اگر دولت جایزه صادرات را به مدیران‌ خودرو تخصیص دهد، امکان حضور رقابتی در بازار روسیه نیز وجود خواهد داشت.

دیدگاه کاربران
مرغم 1402/7/24
اگه بخوان اینا رو ببرن تو روسیه که اون سیصد هزار تا حداقل دیویست هزار تاش رفته تو روسیه چیزی نمیمونه
پاسخ
0
0
0