• کانسپت هيدروژني Alpine Alpenglow آلپاين آلپنگلو

استقبال از آینده با خودرویی هیدروژن‌سوز

معرفی کانسپت آلپاین Alpenglow

23 مهر 1401 16:18

شرکت آلپاین به عنوان بازوی سازنده محصولات اسپرت رنو، با معرفی کانسپت - Alpenglow - آلپنگلو قصد دارد چهره محصولات آینده خود را به معرض نمایش بگذارد.

آلپاین آلپنگلو با فرم‌های برجسته بدنه و ساختار سبک ­وزن، بازتابی از نسل آینده مدل A110 در سال‌های آینده است.آلپاین آلپنگلو با فرم‌های برجسته بدنه و ساختار سبک ­وزن، بازتابی از نسل آینده محصول فعلی این برند، یعنی آلپاین A110، در سال‌های آینده است.

در فرم بدنه آلپاین آلپنگلو به آیرودینامیک توجه زیادی شده است، که مثال بارز آن را می‌­توان در باله فعال عقب و سایر بخش‌های بدنه مشاهده کرد. نکته مهم این‌که، طرح کلی بدنه نماینده آلپاین در مسابقات LMDh سال 2024، مشابه با آلپنگلو خواهد بود.

رینگ‌های آلپاین آلپنگلو از دیگر موارد جالب توجه در این خودروی اسپرت است، که طرحی شبیه به دانه‌­های برف دارد. این خودرو با طول نزدیک به 5 و عرض بیش از 2 متر، ابعادی نسبتا بزرگ دارد درحالی‌که ارتفاع کمتر از یک متر، بر هویت اسپرت آن تاکید دارد و بنابر اعلام آلپاین، تناسبات یک خودروی رویایی را به معرض نمایش گذاشته است.

کانسپت هیدروژنی Alpine Alpenglow آلپاین آلپنگلو

آن‌طور که آلپاین خبر داده، در ساخت قطعات بدنه آلپنگلو از کربن بازیافتی استفاده شده است.

آلپاین آلپنگلو به پیشرانه درون­‌سوز مجهز شده است، با این تفاوت که از سوخت هیدروژن برای حرکت استفاده می‌­کند. ظاهراً آلپاین هم مثل تویوتا به آینده خودروهای سلول­ سوختی خوشبین بوده و به همین دلیل، یک پیشرانه دو سیلندر با مخزن 700 بار را برای این کانسپت طراحی کرده است.

کانسپت هیدروژنی Alpine Alpenglow آلپاین آلپنگلو

آن طور که در سایت motor1.com آمده است، آلپاین در آینده نزدیک برنامه­‌ای برای ساخت خودروهای هیدروژن­‌سوز ندارد، اما محصولات برقی این شرکت شامل نسخه قدرتمند از رنو 5، یک کراس‌­اور به نام GT X-Over و یک خودروی اسپرت جدید به عنوان جانشین آلپاین A110 است، خودرویی که در همکاری با لوتوس شکل می‌گیرد و از سال 2025 به بعد وارد بازار خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران