• جي اي سي GS3 امزوم راسا موتور

تعیین قیمت نهایی امزوم

بررسی جی ای سی GS3 امزوم راسا موتور (GAC GS3 Emzoom)

29 بهمن 1402 09:54

قیمت خودرو امزوم در زمستان 1402

بهمن 1403: کراس‌اور تازه وارد GAC GS3 که البته با نام Emzoom نیز شناخته می‌شود، در آخرین روزهای بهمن‌ماه قیمتگذاری شده و بتدریج نیز اولین سری آن تحویل مشتریان می‌شود. براساس اطلاعیه رسمی شرکت راسا موتور خاورمیانه، قیمت GS3 معادل 1 میلیاردو 870 میلیون تومان تعیین شده است.

کاتالوگ GS3 وارداتی منتشر شد

آذر 1402: براساس آخرین اطلاعات منتشر شده، شرکت راسا موتور قرار است در دومین عرضه خودروهای خارجی، که پاییز 1402 و از طریق سامانه یکپارچه ثبت نام خودرو وارداتی انجام می‌شود، علاوه بر محصولات سوزوکی، محصولات GAC را نیز برای فروش عرضه نماید. یکی از اولین وارداتی‌های گک در بازار کشورمان، خودرویی با نام GS3 EMZOOM است که هم‌اکنون اطلاعات رسمی آن از سوی شرکت راسا خودرو منتشر شده است:

کاتالوگ گک GS3 وارداتی (PDF)


طراحی گک GS3 وارداتی

گک ترامپچی GS3 به عنوان کوچک‌ترین کراس‌­اور ساخت این برند چینی، در سال 2017 معرفی شد و نسل دوم این خودرو نیز در نمایشگاه گوانگژو 2022 به معرض نمایش درآمد.

برخلاف طراحی آرام و محافظه کارانه نسل اول گک ترامپچی GS3، نسل جدید اکنون با چهره‌­ای خشن و زوایای هندسی بدنه وارد میدان شده است، هرچند که باید اعتراف کرد نمای جلوی این خودرو به محصولات پژو و بخش عقب به محصولات هیوندای شباهت دارد. گذشته از این شباهت احتمالاً اتفاقی، چراغ‌های LED جلو و دستگیره مخفی‌­شونده درها هم قابل توجه است.

ابعاد نسل جدید این خودرو که در برخی بازارها با نام GS3 EMZOOM نیز شناخته می‌شود، در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.41، 1.85 و 1.6 و 2.65 متر اعلام شده، که در تمام بخش‌ها به جزء ارتفاع، افزایش نشان می‌­دهد. در نسخه R-Style به دلیل طراحی متفاوت سپرها، طول بدنه به 4.446 متر رسیده است. همچنین در نسخه R-Style، کیت قطعات اسپرت به همراه رینگ‌های 19 اینچی، خروجی دوگانه اگزوز، نیز به خودرو اضافه شده است.

کابین و امکانات گک GS3 وارداتی

براساس اعلام شرکت راسا موتور خاورمیانه، گک GS3 وارداتی در بازار ایران، دارای امکانات زیر است:

. ترمزهای ABS و EBD
. سیستم کنترل پایداری
. سیستم ترمز اضطراری
. سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HHC)
. سیستم کنترل سرعت در سرازیری (HDC)
. سیستم محدکننده سرعت
. کروز کنترل هوشمند
. رادار نقطه کور (BSD)
. رادار پیشگیری از تصادف جلو (FCW)
. رادار تابلوخوان (TSR)
. رادار هشدار تغییر لاین (LDW)
. رادار کمکی ماندن در لاین (LKA)
. استارت دکمه‌ای + ورود بدون کلید
. مانیتور 10.25 اینچی
. دوربین عقب + دوربین 360 درجه
. چراغ جلو LED با نور بالای اتومات
. چراغ مه شکن عقب
. چراغ بدرقه
. قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
. نورپردازی داخلی کابین
. سنسورهای جلو و عقب
. سنسور نور و باران
. سنسور فشار باد تایر
. سیستم صوتی با 6 اسپیکر
. صندلی 6 حالته برقی راننده
. تهویه اتومات
. بلوتوث و نویگیشن و USB
. رینگ 18 اینچی
. دستگیره مخفی درب‌ها
. آینه تاشو برقی
. روکش چرمی فرمان
. دکمه‌های کنترلی روی فرمان
. سقف پانوراما
. شش ایربگ
. کمربند ایمنی پیش کشنده و محدودکننده
. جلو آمپر 12.3 اینچی 
. صندوق عقب برقی
. شارژر وایرلس
. سیستم انتقال اطلاعات موبایل روی نمایشگر خودرو

مشخصات گک GS3 وارداتی

گک ترامپچی GS3 براساس پلتفرم ماژولار GPMA شکل گرفته است، اما ساختار شاسی بدون تغییر مانده و همچنان طراحی مک­‌فرسون در جلو و میل پیچشی نیمه مستقل در عقب را شاهد هستیم.

با حذف پیشرانه سه سیلندر نسل قبل، اکنون گک GS3 فقط با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ عرضه می­‌شود، که خروجی آن به 175 اسب‌­بخار و 270 نیوتن‌متر رسیده است. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس دوکلاچه اتوماتیک 7 سرعته، به محور جلو منتقل می­‌شود. این خودرو فقط 6.18 لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند.

شتاب صفر تا صد نسخه R-Style که ظاهراً تنظیمات فنی متفاوتی دارد، 7.5 تا 8.5 ثانیه ثانیه اعلام شده اما حداکثر سرعت برابر با 190 کیلومتر برساعت اعلام شده است.


شرایط فروش GAC در ایران

برای اطلاع از آخرین شرایط فروش راسا موتور و همچنین جهت آگاهی از جدیدترین شرایط فروش خودروهای GAC در ایران، پیش فروش خودروهای گک وارداتی و نحوه ثبت نام GAC، مقاله شرایط فروش جی ای سی را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران