• آلفارومئو در صدر جدول رضايتمندي بازار آمريکا 2023

کاهش رضایت عمومی به دنبال افزایش قیمت خودرو

آلفارومئو در صدر جدول رضایتمندی بازار آمریکا

4 آذر 1401 12:00

طبق مطالعه جدید شرکت J.D. Power (موسسه مطالعه و نظرسنجی ‌رضایت مشتریان از کیفیت خودروها) رضایت مشتریان از خرید خودرو در آمریکا، برای اولین بار در 10 سال گذشته، کاهش یافته است.

آلفارومئو بهترین برندی که در این مطالعه دیده می‌شود،‌ چرا که سعی می‌کند مشتریان را درباره قیمت و زمان تحویل راضی نگه دارد. هنگامی که قیمت خودروهای جدید در سال 2021 افزایش یافت، رضایت مشتریان به دلیل ارزش مبادله‌ای بالاتر، حفظ شد.

موجودی خودروهای جدید در سال جاری بسیار کاهش یافته و به سطح پایینی رسیده است. این موضوع سبب می‌شود تا فروشندگان نرخ بالاتری نسبت به MSRP (لیست قیمت پیشنهادی) دریافت کنند که باعث کاهش شاخص رضایت مشتریان می‌شود. J.D. Power می‌گوید که شاخص قیمت عادلانه در چند سال گذشته به طور پیوسته کاهش یافته است.

جدای از شرایط بازار، همیشه برنده و بازنده در این زمینه وجود داشته است. امسال آلفارومئو در صدر جدول این مطالعه و نظرسنجی قرار دارد و امتیاز 833 را کسب کرده است. امتیاز آلفارومئو بالاتر از سطح میانگین (786) شده است‌. رتبه دوم نیز با امتیاز 831، به پورشه تعلق گرفت. جایگاه سوم برای لکسوس است، که امتیاز 819 را کسب کرده.

مطالعه J.D. Power این نتیجه کلی را داشته، که وقتی مشتریان قیمت کم‌تری را پرداخت می‌کنند، راضی‌تر هستند. رضایت مشتریانی که مبلغی بیش‌تر از برچسب قیمتی پرداخت کرده‌اند، عدد 757 است؛ در حالی که رضایت مشتریانی که همان قیمت روی برچسب را پرداخت کردند، به 850 می‌رسد. حدود یک چهارم مشتریان، مبلغی بیش‌تر از سطح MSRP پرداخت کرده‌اند.

آلفارومئو بهترین برندی که در این مطالعه دیده می‌شود،‌ چرا که سعی می‌کند مشتریان را درباره قیمت و زمان تحویل راضی نگه دارد. با توجه به این که محصولات جدید این خودروساز به زودی عرضه می‌شوند، احتمالا این روند ادامه خواهد داشت. معرفی خودرو سوپراسپرت این برند در سال 2023 نیز به این موضوع کمک خواهد کرد.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران