• سرمايه گذاري مرسدس بنز در ساخت ايستگاه شارژ
  • سرمايه گذاري مرسدس بنز در ساخت ايستگاه شارژ
  • سرمايه گذاري مرسدس بنز در ساخت ايستگاه شارژ
  • سرمايه گذاري مرسدس بنز در ساخت ايستگاه شارژ

هدفگذاری ساخت 400 ایستگاه

سرمایه‌گذاری مرسدس بنز در ساخت ایستگاه شارژ

18 دی 1401 17:54

شرکت مرسدس بنز در نمایشگاه CES 2023 از برنامه خود برای ساخت ایستگاه شارژ خودروهای برقی در ایالات متحده و کانادا خبر داده است. احتمال دارد که اروپا، چین و برخی بازارهای مهم دیگر محصولات این شرکت نیز به این برنامه اضافه شود.

مرسدس و MN8 Energy قصد دارند ظرف شش تا هفت سال آینده، 400 ایستگاه شارژ را در آمریکا و کانادا بسازند.اکنون مرسدس و MN8 Energy هریک با سرمایه­‌ای به مبلغ یک میلیارد یورو (برابر با 1.05 میلیارد دلار)، قصد دارند ظرف شش تا هفت سال آینده، 400 ایستگاه شارژ با ظرفیت پذیرش بیش از 2500 خودرو را در آمریکا و کانادا بسازند.

مکان ایستگاه­‌ها به نسبت نزدیکی به مراکز خرده‌­فروشی، رستوران‌ها و نمایندگی­‌های مرسدس بنز، اولویت­‌بندی خواهد شد. البته علاوه بر مالکان خودروهای مرسدس بنز، سایر خودروهای برقی نیز می­‌توانند از خدمات این مراکز بهره‌­مند شوند.

اکثر این ایستگاه‌­ها به 4 الی 12 شارژر و برخی به 30 شارژر مجهز شده و از جریان 350 کیلووات پشتیبانی می­‌کنند. برخی ایستگاه‌­ها به سلول­‌های خورشیدی مجهز می‌­شود، تا امکان استفاده از این انرژی تجدیدپذیر هم فراهم باشد.

به لطف سامانه مدیریت هوشمند، هر یک از خودروهای مراجعه‌­کننده با جریان قابل پشتیبانی و البته تا نهایت ظرفیت مجموعه باتری، شارژ خواهد شد. ایستگاه به نحوی طراحی می­‌شود که امکان اتصال شارژ در هر دو طرف خودرو امکان‌پذیر باشد.

سرمایه گذاری مرسدس بنز در ساخت ایستگاه شارژ

مسیریاب هوشمند مرسدس بنز با توجه به میزان شارژ باقیمانده، راننده را به طرف نزدیک­‌ترین ایستگاه هدایت کرده و حتی برای رزرو نوبت اقدام خواهد کرد. آن‌طور که مرسدس خبر داده، این سامانه می‌­تواند با شناسایی میزان شارژ موجود در هریک از جایگاه‌­ها، محل مطلوب را پیشنهاد کند.

تمامی این روند در محصولات مرسدس بنز به صورت خودکار و بدون نیاز به فرامین راننده انجام خواهد شد، تا جایی که پرداخت هزینه هم از مسیر متفاوت با سایر کاربران، یعنی سرویس Mercedes Me Charge انجام می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران