• هاوال دارگو X
  • Haval Dargo X
  • هاوال دارگو X
  • هاوال دارگو X
  • هاوال دارگو X

شاسی‌بلند چینی به روسیه می‌رود

معرفی هاوال دارگو X

30 دی 1401 12:12

برند هاوال به عنوان یکی از زیرمجموعه‌­های شرکت گریت‌وال، قصد دارد نسخه جدیدی از هاوال دارگو را به روسیه ارسال کند.

مهمترین تفاوت فنی هاوال دارگو X با مدل قبلی به قفل دیفرانسیل عقب، سامانه تثبیت سرعت در آفرود و حالت رانندگی Expert خلاصه می­‌شود. هاوال دارگو در حقیقت همان مدل Big Dog است که در سال 2020 معرفی شده و در بازارهای صادراتی با نام متفاوت عرضه می­‌شود. این خودرو به غیر از روسیه، در کشورهای عراق، عربستان و امارات نیز به فروش می‌­رسد.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای هاوال دارگو به ترتیب 4.62، 1.89، 1.78 و 2.738 متر اعلام شده است.

فرم جعبه‌­ای بدنه هاوال دارگو در نسخه X بدون تغییر مانده هرچند که طراحی سپرها و جلوپنجره مورد بازنگری قرار گرفته است و قطعات پلاستیکی روی هلالی گلگیرها، بر هویت آفرودر این خودرو تاکید دارد.

مهمترین تفاوت فنی هاوال دارگو X با مدل قبلی به قفل دیفرانسیل عقب، سامانه تثبیت سرعت در آفرود و حالت رانندگی Expert خلاصه می­‌شود. در حالت رانندگی مذکور، تمام دستیارهای کمکی الکترونیکی به غیر از ترمز ABS از مدار خارج می­‌شود تا راننده با تکیه بر مهارت‌های خود، خودرو را هدایت کند.

هاوال دارگو X

هاوال دارگو X از نظر فنی تغییری نداشته و همچنان به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 192 اسب­‌بخار قدرت، گیربکس 7 سرعته دوکلاچه و سامانه چهار چرخ محرک مجهز است.

علاوه بر حالت رانندگی جدید Expert که قبلاً معرفی شد، 8 حالت رانندگی قبلی نیز همچنان در این خودرو وجود دارد که 5 حالت بیراهه‌­نوردی برفی، خاکی، شنی، سنگلاخ و مسیر پر دست‌انداز را شامل می­‌شود.

فروش هاوال دارگو X تا قبل از پایان سه ماهه نخست 2023 در روسیه آغاز خواهد شد. از قیمت این خودرو اطلاعی در دسترس نیست، اما مدل فعلی هاوال دارگو با قیمت 3.05 تا 3.5 میلیون روبل (43.950 تا 50.500 دلار) به فروش می‌­رسد. به نظر نمی‌­رسد که مدل جدید با اختلاف قیمت زیادی به فروش برسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران