• ليپ موتور C11 نسخه EREV
  • ليپ موتور C11 نسخه EREV
  • ليپ موتور C11 نسخه EREV
  • ليپ موتور C11 نسخه EREV
  • ليپ موتور C11 نسخه EREV
  • ليپ موتور C11 نسخه EREV

1025 کیلومتر پیمایش با برق و بنزین

معرفی لیپ موتور C11 نسخه EREV

25 بهمن 1401 14:35

شرکت خودروسازی چینی Leapmotor در سال ۲۰۱۵ و در Hangzhou، پایتخت و مرکز Zhejiang، تاسیس شد. این شرکت در حال عرضه چهار محصول شاسی‌بلند Leap C11، سدان Leap C01، خودرو اسپرت Leap S01 و هاچ‌بک Leap T03 است.

نسخه EREV از لیپ C11 دارای قوای محرکه ترکیبی بنزینی و برقی است. البته پیشرانه بنزین فقط برای شارژ باتری‌ها استفاده می‌شود.شاسی‌بلند چینی Leap C11 EREV به طور رسمی در تاریخ ۹ فوریه معرفی شد. برد حرکتی این خودرو به ۱۰۲۴ کیلومتر می‌رسد و بازه قیمتی آن بین ۲۳۵۶۰ تا ۲۹۵۰۰ دلار است. لیپ موتور C11 EREV باید با مدل‌هایی مانند Li L7 رقابت کند.

طبق گفته Leap، این خودرو از اواسط ماه فوریه در چندین شهر آزمایش می‌شود‌. عرضه آن اوایل ماه مارس انجام می‌شود و اواسط همان ماه تحویل داده خواهد شد.

خودرو C11 EREV براساس شاسی‌بلند C11 فعلی ساخته شده است. این خودرو برقی در سپتامبر ۲۰۲۱ عرضه شد. C11 اصلی با دو پیشرانه دردسترس است؛ نسخه اول، یک موتور در محور عقب دارد و دیفرانسیل عقب است. خروجی آن به ۲۷۲ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. نسخه دو موتوره و دو دیفرانسیل، ۵۴۴ اسب‌بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

لیپ موتور C11 نسخه EREV

مدل C11 EREV طراحی مشابهی با نسخه تمام الکتریکی دارد و تنها جزئیات آن‌ها متفاوت است. مدل الکتریکی جلوپنجره بسته دارد و نسخه EREV جلوپنجره توری شکل دارد. ابعاد نسخه جدید به 4780/1905/1675 میلی‌متر می‌رسد و فاصله محوری 2930 میلی‌متری دارد. بنابراین ۳۰ میلی‌متر از نسخه تمام الکتریکی کشیده‌تر است.

این خودروی ۵ نفره، 2030 کیوگرم وزن دارد. عناصر طراحی آن شامل بدنه دو رنگ، سقف معلق، رینگ‌های شلوغ، چراغ‌های باریک و تیز و دستگیره‌های مخفی است.

لیپ موتور C11 نسخه EREV

فضای داخلی C11 EREV مشابه C11 تمام الکتریکی است‌. یک صفحه‌نمایش سه گانه متشکل از پنل ابزار ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۲‌.۸ اینچی و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی سرنشین جلو دیده می‌شود. علاوه بر آن، یک فرمان دوشاخه وجود دارد که از سیستم رانندگی خودکار سطح L2++ پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های C11 شامل سیستم تشخیص چهره، چیپ Qualcomm Snapdragon 8155، گرم‌کن فرمان و ماساژور صندلی‌های جلو است‌. همچنین سقف پانوراما 14932 سانتی‌متری، صندلی‌های ارگونومیک ۶ بعدی با چرم ناپا، گرمکن صندلی‌های عقب، صفحه کنترل هوا مطبوع و ... برای سرنشینان عقب و سیستم صوتی با ۱۲ اسپیکر، در این کابین دیده می‌شود.

لیپ موتور C11 نسخه EREV

پیشرانه نسخه EREV از مدل C11، ترکیبی از یک موتور سه سیلندر توربوشارژ بنزینی با حجم ۱.۲ لیتر و موتور الکتریکی روی محور عقب است که قدرت آن به ۲۰۰ کیلووات می‌رسد. حداکثر سرعت آن نیز برابر با ۱۷۰ کیلومتر برساعت است.

یک پکیج باتری سه گانه لیتیومی با ظرفیت ۴۳.۷۴ کیلووات درنظر گرفته شده است، که از شارژ سریع و آهسته پشتیبانی می‌کند. ۳۰ دقیقه زمان لازم است تا شارژ این باتری از ۳۰ به ۸۰ درصد برسد.

برد حرکتی در حالت تمام الکتریکی برابر ۲۸۵ کیلومتر است. درحالی که برد کلی آن ۱۰۲۴ کیلومتر است. مصرف سوخت این شاسی‌بلند ۶‌.۸ لیتر در هر صد کیلومتر است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران