• نسل چهارم ميتسوکا Viewt
  • نسل چهارم ميتسوکا Viewt
  • نسل چهارم ميتسوکا Viewt
  • نسل چهارم ميتسوکا Viewt
  • نسل چهارم ميتسوکا Viewt
  • نسل چهارم ميتسوکا Viewt
  • نسل چهارم ميتسوکا Viewt

برپایه تویوتا یاریس

معرفی نسل چهارم میتسوکا Viewt

30 بهمن 1401 14:50

میتسوکا Viewt به عنوان قدیمی­‌ترین و البته پرتیراژترین محصول از این برند ژاپنی، به 30 امین سال تولید خود وارد شده است. پس از فروش نزدیک به 13 هزار دستگاه از این محصول در سه نسل، اکنون نوبت به نسل چهارم رسیده است تا با یک تحول اساسی قدم به میدان بگذارد.

برخلاف مدل‌های قبلی که براساس نیسان مایکرا شکل گرفتند، نسل چهارم میتسوکا Viewt بر پایه تویوتا یاریس تولید شده تا به یکی دیگر از همکاری‌های مشترک این دو برند ژاپنی تبدیل شود.

طراحی نسل چهارم میتسوکا Viewt

طراحان میتسوکا با تغییر طراحی نمای جلو و عقب، کاپوت، گلگیرها و تمام چراغ‌ها، نسل چهارم  Viewt را همچون گذشته به جگوار مارک 2 مدل 1963، شبیه ساخته‌اند. برخلاف مدل‌های قبلی، در این نسل از تبدیل بدنه هاچ‌بک به سدان خودداری شده و به همین علت می‌توان آثار هویت تویوتا یاریس را به آسانی شناسایی کرد.

نسل چهارم میتسوکا Viewt

طول، عرض و ارتفاع میتسوکا Viewt به ترتیب 4.09، 1.695 و 1.5 متر اعلام شده است، که نسبت به یاریس تنها 150 میلیمتر افزایش در طول را نشان می‌­دهد.

کابین نسل چهارم میتسوکا Viewt

در فضای کابین میتسوکا Viewt از اجرای مشترک با تویوتا یاریس استفاده شده است و تنها تغییر مهم این بخش، به روکش متفاوت برای صندلی‌ها و پوشش داخلی درها محدود می­‌شود.

نسل چهارم میتسوکا Viewt

مشخصات فنی نسل چهارم میتسوکا Viewt

میتسوکا Viewt در نسخه پایه به پیشرانه 3 سیلندر یک لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است، که 69 اسب­‌بخار قدرت را از طریق گیربکس CVT به محور جلو انتقال می­‌دهد.

پیشرانه 1.5 لیتری 3 سیلندر با 120 اسب­‌بخار قدرت و گیربکس شش سرعته دستی یا CVT را نیز می‌­توان به همراه سامانه چهار چرخ محرک سفارش داد.

در کامل‌ترین نسخه، مجموعه هیبرید شامل پیشرانه 1.5 لیتری به قدرت 91 اسب‌­بخار و موتور برقی با 80 اسب­‌بخار نیرو در زیر کاپوت نصب شده است. در صورت سفارش نسخه چهار چرخ محرک از این مدل، یک موتور برقی جداگانه با 5.3 اسب‌­بخار قدرت هم در محور عقب نصب خواهد شد.

قیمت نسل چهارم میتسوکا Viewt

فروش میتسوکا Viewt در ژاپن از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد. قیمت پایه این خودرو 22,900 دلار تعیین شده است، که در مقایسه با عدد 10,900 الی 18,900 دلار برای تویوتا یاریس، بسیار گران‌تر به نظر می‌­رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران