• تحويل حضوري سايپا

الزامات استانداردی سد راه تحویل خودروها است

اخبار تحویل حضوری سایپا 1402

15 مهر 1402 12:35

الزامات استانداردی سد راه تحویل خودروها است

مهر 1402: گروه خودروسازی سایپا، در واکنش به خبر منتشر شده با عنوان «سایپا 12 هزار خودروی سواری را به مشتریان تحویل نداد»، توضیحات و جوابیه‌ای را ارائه داد که به شرح زیر است:

  • سایپا با برنامه تدوین شده، موفق شد از ابتدای سال جاری تاکنون تولید محصولات خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش دهد. قاعدتاً در چنین شرایطی فاکتور خودروهای مشتریان هم رشد پیدا کرده است. تاکید می‌شود،‌ برنامه گروه سایپا حفظ رکوردهای تولید است.
  • رشد حاصله در تولید برخی محصولات از جمله خودروی شاهین به‌ عنوان یکی از خودروهای پر تقاضای مشتریان، حدود 82 درصد بوده است. بر این اساس افزایش تولید و فاکتور خودرو درسال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و روند روزانه فاکتور خودروهای مشتریان، موید نادرستی خبر منتشر شده است.
  • تولید خودرو تا شماره‌گذاری آن و تحویل به مشتری، مستلزم طی مدت زمان خاصی است و با توجه به اینکه در گروه سایپا در سال جاری برنامه رشد تولید همراه با تجهیز محصولات به استانداردهای 85گانه بوده ، صحه‌گذاری این استانداردها مستلزم طی فرآیند اخذ مجوز از نهادهای ذی‌ربط است که زمان‌بر می‌باشد.
  • عمده تعهدات ایجاد شده برای سال جاری در پی اجرای سیاست‌های وزارت محترم صمت از محل سامانه جامع تخصیص خودرو و بعضاً خودرو ثبت‌نامی توسط مشتری در سامانه با خودرو تولیدی که به‌واسطه برخی الزامات استانداردی متفاوت بوده و نیازمند اعلام فراخوان و پیشنهاد و هماهنگی با مشتری جهت واریز وجه است. این موضوع که مربوط به مقطع زمانی مردادماه بوده، زمان‌بر شده و منجر به ایجاد فاصله زمانی بین تولید خودرو و تخصیص آن، شده است.

سایپا در این جوابیه ادعا کرده که علت عدم تحویل خودروهای تولید شده به مشتریان صحه‌گذاری استانداردهای 85گانه است که نیازمند اخذ مجوز از نهادهای ذی‌ربط است که زمان‌بر می‌باشد، در حالی که سازمان استاندارد این ادعا را قبلاً رد کرده است. همچنین اشاره نکرد که فرایند شماره گذاری تا تحویل نیازمند چه زمانی است. در حالی که بر اساس آمارها و روند گذشته از زمان فاکتور شدن خودرو تا تحویل آن به مشتریان حدود یک هفته و نهایتاً 10 روز زمان می‌برد. سایپا توضیح نداده که چه میزان از خودروهای تحویلی با تاخیر تحویل مشتریان شده است.

سایپا در حالی از رشد 18 درصدی تولیدات محصولات خود و همچنین رشد 82 درصد تولید خودروی شاهین خبر داده که اصلاً توضیح نداده که در مقابل رشد تولید، میزان تحویل خودرو به مشتریان چقدر بوده، در حالی که می‌بایست آماری از فروش خودرو هم ارائه دهد و اینکه چه میزان از خودروهای تولیدی را فروخته است.

طبق آمار سایپا، مجموع تولید سواری‌های این شرکت (شاهین، تیبا، کوئیک، ساینا) در 5 ماه نخست امسال 127 هزار دستگاه بوده اما این شرکت فقط 115 هزار دستگاه را به فروش رسانده است. این شرکت در مردادماه 2569 دستگاه شاهین تولید کرده، اما فقط 687 دستگاه را به مشتریان تحویل داد.

آمادگی تحویل روزانه 1500 تا 2000 دستگاه خودرو 

مهر 1402: رضا اشجعی، مدیر تحویل گروه خودروسازی سایپا، اعلام کرد در حال حاضر از پنج سایت تولیدی، خودرو تحویل مشتریان می‌شود. خودرو‌هایی که مربوط به شهرستان هستند توسط تریلی حمل می‌شوند و خودرو‌هایی که مشتریان درخواست تحویل حضوری دارند با حضور مشتری در سایت‌های تولیدی انجام می‌شود. درباره تحویل خودرو‌های حضوری، به تمام مشتریان پیامک ارسال می‌شود در صورتیکه تمایل داشته باشند در داخل سیستم ثبت نام می‌کنند و طبق هماهنگی حضور یافته و خودرو را تحویل می‌گیرند.

وی توضیح داد در حال حاضر حدود 6 الی 7 هزار دستگاه خودرو پلاک گذاری شده و تقریبا روزانه از 1500 تا  2000  دستگاه خودرو به نمایندگی‌ها برای تحویل به مشتری ارسال می‌کنیم. از فرایند تجاری سازی تا تحویل به مشتری 51 هزار دستگاه خودرو، حدود 6 هزار دستگاه خودرو از سایت‌های تولیدی برای تحویل به نمایندگی‌ها و در نهایت به مشتری خارج شده است؛ از حدود 45 هزار دستگاه خودرو باقیمانده، حدود 6 هزار دستگاه آن پلاک دارند و بخشی از این خودرو‌ها آماده فروش هستند که باید فاکتور شوند و بخشی از این خودرو‌ها هم فاکتور شده و منتظر پلاک گذاری آن‌ها هستیم و به محض اینکه پلاک‌ها بیایند، خودرو‌ها حمل می‌شوند. برای خودرو‌های بدون مجوز، در حال پیگیری برای گرفتن مجوز هستیم.

وی تاکید کرد خودرویی وجود ندارد که سازمان ملی استاندارد اجازه پلاک گذاری برای آن صادر نکرده باشد.

رشد 30 درصدی تحویل خودروهای سایپا

اردیبهشت 1402: حسین کاظمی طرقی، معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا، اعلام کرد که گروه خودروسازی سایپا در مسیر رشد تولید، فروش و تحویل خودرو قرار گرفته است.  در سال «مهار تورم و رشد تولید»، گروه خودروسازی سایپا با برنامه‌ریزی دقیق موفق شد تولید محصولات خود را نسبت به سال گذشته به صورت چشم‌گیر افزایش دهد و در راستای پاسخ به درخواست‌های خرید متقاضیان محترم اقدام نماید.

وی افزود از ابتدای سال جدید تاکنون تعداد 58000 دستگاه خودرو مشتریان محترم فاکتور و تحویل گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 30 درصد رشد فاکتور و تحویل داشته است. با ادامه افزایش تولید در گروه خودروسازی سایپا روند رو به رشد تحویل خودرو به مشتریان براساس درخواست خرید ادامه خواهد داشت.

مزایای ویژه برای تحویل حضوری سایپا

اردیبهشت 1402: حسین کاظمی طرقی، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا، با اشاره به افزایش ۴۱ درصدی تولید خودرو در فروردین‌ماه، در قیاس با مدت مشابه سال 1401، عنوان کرد با افزایش تیراژ تولید محصولات در گروه سایپا، و با همراهی و همکاری پلیس راهور فراجا، تخصیص و تحویل خودرو به مشتریان سرعت گرفته است؛ به طوری که در هفته گذشته 25 هزار دستگاه خودرو فاکتور و شماره‌گذاری شد. در هفته گذشته 21 هزار خودرو تحویل مشتریان شده و به دلیل کمبود ناوگان حمل خودرو امکان ارسال 4 هزار خودرو به نمایندگی‌ها فراهم نشد.

حسین کاظمی، معاون بازاریابی و فروش سایپا

وی افزود با ادامه روند افزایش تولید در هفته پیش رو نیز برای تخصیص و تحویل بیش از 25 هزار دستگاه خودرو برنامه ریزی شده است. با توجه به محدودیت ناوگان حمل خودرو به شهرستان‌ها، مشتریان گرامی که خودروشان تخصیص و پلاک‌گذاری شده است می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌ها و یا سایت اینترنتی درخواست تحویل حضوری سایپا خود را ثبت تا با هماهنگی نسبت به مراجعه و تحویل خودرو از گروه سایپا اقدام نمایند. وی تاکید کرد در صورت انتخاب روش تحویل حضوری سایپا، مشتریان گرامی از دو هفته بیمه بدنه رایگان و همچنین دریافت هزینه سفر به میزان هزینه حمل خودرو بهره‌مند خواهند شد‌.

آقای کاظمی طرقی گفت شرایط تمدید واریز وجه برای متقاضیان خرید در سامانه یكپارچه عرضه خودرو كه حائز شرایط ثبت نام بوده‌اند، اما موفق به واریز وجه نشده‌اند فراهم شده است و مشتریان در این خصوص نباید نگرانی داشته باشند.

افزایش 55 درصدی تحویل خودروهای سایپا

فروردین 1401: عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت، در بازدید از اداره تحویل خودرو سایپا، اظهار کرد سال گذشته تولید خودرو در کشور 39 درصد افزایش پیدا کرده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته برای سال جاری، بیش از یک میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد. عرضه خودرو در گروه خودروسازی سایپا نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهبود پیدا کرده و با سرعت خودروها تحویل متقاضیان می‌شود‌. به طور قطع این رویه تاثیر مثبتی بر بازار خودرو خواهد گذاشت و از رشد قیمت‌ها جلوگیری می‌کند.

وی افزود فروردین‌ماه سال 1401، روزانه هزار و 300 دستگاه خودرو تولید می‌شد و امسال عدد روزانه تولید به 2 هزار و 200 دستگاه رسیده است که نوید بخش تثبیت تولید خودرو در کشور است. گروه سایپا از سال گذشته به نحو مطلوبی در حوزه طراحی و توسعه خودرو ورود کرده است و حاصل این تلاش‌ها معرفی 9 محصول بومی خودروسازان به بازار است‌.

آقای توکلی لاهیجانی درباره عملکرد سایپا در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی گفت گروه خودروسازی سایپا تمام محصولات خود را با توجه به برنامه افزایش تولیدی که داشته، تحویل داده است. این بدان معناست که تمام متقاضیان گروه سایپا محصولات خود را به صورت سه ماهه تحویل گرفتند و در لیست انتظار نبودند.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در این بازدید اعلام کرد با سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری درست و دقیق  وزارت صمت در راستای منویات مقام معظم رهبری و فرمان 8 ماده‌ای رئیس جمهور، تولیدات سایپا در حال افزایش است و پیش بینی می‌شود اردیبهشت ماه تولیدات گروه سایپا بیش از فروردین ماه افزایش پیدا کند. تحویل محصولات سایپا در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 55 درصد افزایش داشته است. تولید محصولات گروه خودروسازی سایپا در سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال 1400، بیش از 35 درصد رشد داشته و این امر در سال جاری نیز بیش از روند گذشته رشد خواهد داشت.

وی ضمن تقدیر از عملکرد پلیس راهور فراجا برای سرعت بخشیدن در تولید و توزیع پلاک‌ها، گفت در روز ۶ اردیبهشت‌ماه، 9 هزار پلاک صادر شده و در مدت یک الی دو روز آینده، تمام پلاک‌ها نصب و خودروها به مشتریان تحویل خواهد شد. پیش بینی می‌شود که تا آخر هفته تعداد پلاک ها به 25 هزار عدد برسد که این سرعت در روند تحویل خودروها با هدف تنظیم بازار در چند سال اخیر در گروه سایپا بی سابقه بوده است. اکنون هر روز نزدیک به 10 هزار خودرو پلاک و آماده تحویل به شهرستان‌ ها می‌شود.


شرایط فروش سایپا

جدیدترین و به روزترین خبرها از شرکت سایپا، مانند شرایط فروش محصولات سایپا، قیمت جدید خودروهای سایپا، اخبار پیش فروش سایپا، اخبار فروش فوق العاده سایپا، اخبار فروش محصولات سایپا در بورس و ... را در مطالب منتخب زیر مطالعه کنید:

اخبار تحویل خودرو

آخرین خبرها درباره تحویل محصولات سایپا به همراه جدیدترین وضعیت تحویل محصولات ایران خودرو و جگونگی ثبت شکایت از خودروسازان را در مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:

. شرایط تحویل حضوری ایران خودرو
. نحوه ثبت شکایت از خودروسازان
. دریافت خسارت تاخیر در تحویل خودرو

 

نویسنده : مریم سادات نوری

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/8/17
ریدم تو شرکت سایپا 7ماه پیش سایپا 151ثبت نام کردم 267ملبغ رو واریز کردم 18فاکتور شده88پلاک شده تا امروز هم خبری نیست
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1402/8/25
267میلیون چطور واریز کردی کلا۲۳۹میلیونه
0
0
Ppw379 1402/7/20
من چطور بفهمم آیا تحویل حضوری زدم یا میاد
پاسخ
0
0
0
Aliram7555 1402/7/10
گندتر از سایپا هیچکجا نیست.. من ۲۰ روزه پلاک شده ماشینم ولی هنوز حتی خروج نخورده
پاسخ
0
0
0
1012 1402/7/7
سلام بخدا همش دروغه هفته ای ۲۵ هزار تا پلاک صد رحمت به پینیکیو ۱۰ روز گذشته هنوز ماشین پلاک نشده
پاسخ
0
0
0
12452 1402/6/19
سلام ماهم فکر کردیم درخواست حضوری بدیم زود میدن ماشینو یه هفته هست ماشین پلاک و ترخیص شده خبری نیست.
پاسخ
0
0
0