• ميني بوس آرتا پلاس سبلان خودرو
  • ميني بوس آرتا پلاس سبلان خودرو

تولید 500 دستگاه برای شهرداری تهران

بررسی مینی بوس آرتا پلاس سبلان خودرو (FOTON H7)

19 تیر 1402 15:01

فروش آرتا پلاس به شهرداری تهران

تیر 1402: قرارداد تولید و فروش ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس آرتا پلاس، با حضور دکتر بهرامی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران، و سعید خادمی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه خودروسازی سبلان خودرو مایوان، امضا شد.

طبق این قرارداد 500 دستگاه مینی‌بوس شهری دو درب آرتا پلاس، در مدت 14 ماه تولید و در اختیار شهرداری تهران قرار خواهد گرفت. مینی‌بوس آرتا پلاس در دو نوع تک درب بین شهری و دو درب شهری در کارخانه سبلان خودرو مایوان در اردبیل تولید می شود. این مینی‌بوس داراری استانداردهای 85 گانه خودرویی بوده و بالاترین رتبه کیفی را از کمیته فنی وزارت کشور دریافت کرده است.

مشخصات فنی مینی بوس آرتا پلاس

بدنه آرتا پلاس از نوع Semi-monocoque است که به خاطر ساختار مقاوم و سبک خود، ایمنی و استحکام بالایی دارد. این محصول به موتور Cummins ISF3.8s و گیربکس ZF 6S 500 (6 سرعته دستی) مجهز شده است و استاندارد آلایندگی EURO5 و EEV دارد. خروجی موتور آن به 155 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور در 2600 دور در دقیقه می‌رسد. حجم دقیق موتور آرتا پلاس برابر با 3760 سی سی است.

مینی بوس آرتا پلاس

ابعاد خودرو برابر 7300/2230/3030 میلی‌متر است. سیستم تعلیق از نوع فنر برگی بوده و فضای بار آن 0.7 متر مکعب است. آرتا پلاس دارای سیستم تهویه هوا با قدرت 16000 کیلوکالری و سیستم ترمز و ایمنی WABCO ABS ،  WABCO ESC و WABCO LDWS است. همچنین، این خودرو دارای ترمز جلوی دیسکی و ترمز عقبی با سیستم کفی دارد.

ظرفیت باک سوخت به 120 لیتر می‌رسد و وزن خالص خودرو 5400 کیلوگرم است. این خودرو توانایی بالاروی از شیب‌های تا 30 درصد را دارد و محور جلوی آن با ظرفیت 3 تن و محور عقب با ظرفیت 5.5 تن مجهز شده است. سیستم فرمان آرتا پلاس از نوع Integral Power Steering است و تایرهای آن از نوع Tubeless Radial با سایز 215/75R 17.5 است.

مینی بوس آرتا پلاس

تجهیزات و امکانات این مینی بوس عبارتند از تاخوگراف، داشبورد یکپارچه، فرمان چندمنظوره، صندلی بادی، میکروفن راننده، پخش دیجیتال با قابلیت پخش MP3 و پورت USB، جالیوانی، کمربند ایمنی ۲ یا ۳ نقطه اتکا (به صورت آپشنال)، جعبه ابزار، نورپردازی محیطی LED، جعبه کمک های اولیه، مکان قرارگیری روزنامه و تبلت دستی، قفسه بار دستی و وای‌فای.


اخبار خودروهای سنگین در ایران

شما می‌توانید آخرین و جدیدترین اخبار خودروهای تجاری، شامل اخبار کامیون‌های جدید بازار ایران، اخبار اتوبوس‌های برقی ایرانی و خارجی، اخبار انواع ون‌های تجاری و همچنین شرایط فروش خودروهای سنگین در بازار کشورمان را باما بخوانید:

دیدگاه کاربران