• کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور
  • کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور
  • کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور
  • کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور
  • کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور
  • کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور
  • کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور
  • کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور
  • کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور
  • کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور
  • کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور
  • کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور
  • کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور
  • کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور
  • کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور
  • کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور
  • کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور
  • کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور
  • کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور
  • کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور
  • کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور
  • کاميون کشنده فاو J7 سيبا موتور

کامیونی پرقدرت برای ادامه مسیر

بررسی کشنده فاو J7 سیبا موتور

19 آذر 1402 17:34

چند وقتی است که کشنده‌های چینی با قدرت‌های بالای 500 اسب بخار نیز به بازار کشورمان راه پیدا کرده‌اند که در حال حاضر، قوی‌ترین آنها، کشنده کامل P9 و بایک X9 با قدرت 560 اسب بخار هستند. سیبا موتور که سازنده محصولات FAW در کشورمان هست، به تازگی کامیون و کشنده‌های 460 اسببخاری را نیز به جای مدل‌های 420 اسبی سابق، در خط تولید دارد. اما یکی از جدیدترین محصولات آینده این شرکت، کشنده فاو J7 با موتور 550 اسب بخاری است که از نظر امکانات، یکی از کشنده‌های مدرن چینی در بازار کشورمان محسوب می‌شود.

کشنده فاو J7 با موتور 550 اسبی

چندی پیش در یکی از نمایشگاه‌های داخلی، شرکت سیبا موتور اقدام به رونمایی از کشنده فاو J6 اما نه با موتور 460 اسبی، بلکه با پیشرانه 550 اسب بخاری کرد. این کشنده همچنین دارای امکانات بیشتری نسبت به نمونه‌های قبلی بود.

اما به تازگی، این شرکت که از زیرمجموعه‌های گروه بهمن هست و کشنده پر قدرت بایک X9 را نیز رونمایی کرده است، محصول جدیدی را در خط تولید دارد که فاو J7 نام NHVN و در کنار امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر از فاو J6، به موتور 550 اسب بخاری و گیربکس اتوماتیک نیز مجهز است. این کشنده در واقع به عنوان نسل جدید کشنده‌های J6 نیست و محصولی بالاتر از این سری شناخته می‌شود که این وضعیت را می‌توان از اتاق بزرگتر و همچنین طراحی به روزتر و امکانات بیشتر نسبت به سری J6 دریافت.

طراحی داخلی و خارجی کشنده فاو J7

ابعاد و اندازه‌های کابین فاو J7 به وضوح بزرگتر از سری J6 آن است. در نمای جلو، یک جلوپنجره تنومند با چراغ هایی که ابعاد بزرگی دارند، حالتی خاص به نمای جلو این خودرو داده است. طرح کلی کابین، از فاو J6 پخته‌تر و امروزی‌تر به نظر می‌رسد و فضای داخلی نیز جادارتر است.

در نگاه اول به داشبورد این کشنده می‌توان گفت که از مرسدس‌بنز آکتروس الگوبرداری شده است. طرحی ساده با خطوط تیز که حتی طرح کلی فرمان نیز، شباهت زیادی به فرمان مرسدس‌بنز آکتروس دارد. مجموعه نمایشگرهای پشت فرمان، کاملاً دیجیتالی هستند که امروزه به عنوان سبکی جدید در خودروهای سواری و تجاری، استفاده می‌شوند. داشبورد در کل، طرحی ساده و زیبا دارد که با کف تخت کابین و نوارهای خاکستری، فضای داخلی یک کشنده به‌روز را تداعی می‌کند. صفحه‌نمایش وسط داشبورد، آن‌چنان بزرگ نیست که در چشم باشد؛ اما باتوجه‌به کاربری که برای آن در نظر گرفته شده است، کافی خواهد بود.

نکته جالب در خصوص داشبورد این است که دکمه چندانی روی آن دیده نمی‌شود و با حذف سوییچ، راه‌اندازی پیشرانه نیز به صورت کیلس است. ضمن این‌که نسخه سیبا موتور به‌خاطر داشتن ترمز پارک برقی، اهرم ترمز دستی را روی داشبورد ندارد. البته همانطور که در تصاویر می‌بینید، کابین نسخه‌ای که رونمایی شد، کمی با نسخه نهایی متفاوت است. فضای داخلی و مواد سازنده آن و همچنین کیفیت مونتاژ قطعات داخل کابین کاملا راضی کننده هستند و می‌توان گفت که از بسیاری از کامیون‌های چینی از این نظر، برتر است.

مشخصات فنی کشنده فاو J7

پیشرانه 12.5 لیتری کشنده فاو J7، قدرتی برابر با 550 اسب بخار با بیشترین گشتاوری به مقدار 2600 نیوتن متر تولید می‌کند که در بازه هزار تا 1600 دور در دقیقه بوده و بدون شک کشش بالایی به این خودرو در حین شتاب‌گیری و طی مسیرهای کوهستانی خواهد داد.

گیربکس این کشنده نیز از ساخته‌های ZF و از سری ترکسون است که 12 دنده اتوماتیک بوده و دارای اینتاردر هیدرولیکی پنج زمانه است که امروزه روی برخی از کشنده‌های چینی بازار نیز دیده می‌شود. محور عقب برخلاف سری J6، دارای تعلیق بادی با چهار بالن به همراه میل موجگیر و با مندل های هفتی هشتی است، که یکی از بهترین چیدمان برای یک محور با تعلیق پنوماتیک به حساب می‌آید. همچنین ترمزها در هر چهارچرخ دیسکی هستند که در کنار ریتاردر موتور و اینتاردر گیربکس و با داشتن سیستم‌های کمکی مختلف، هم از نظر ایمنی حرکتی در سطح بالایی قرار خواهد گرفت و هم در زمان اضطرار، توقف سریع‌تر و کوتاه‌تری خواهد داشت.

تناژ ناخالص مجاز این کشنده، مثل بقیه کشنده‌های دو محور بازار، برابر با 44 تن است که محور جلو، ظرفیت 7.2 تن و محور عقب نیز، ظرفیتی برابر با 13 تن دارد. نکته مثبت دیگر در خصوص این کشنده، ظرفیت بالای باک سوخت آن به مقدار 1400 لیتر و همچنین ظرفیت 60 لیتری باک ادبلو آن است که از بسیاری از رقبای خودش، حجم بالاتری خواهد داشت که نیاز به سوخت‌گیری‌های مداوم را در مسیرهای بلند، کمتر می‌کند.

امکانات کشنده فاو J7

کشنده FAW J7 دارای امکانات کامل‌تری نسبت به فاو J6 است که آن را به یکی از کشنده‌های با امکانات زیاد در بازار تبدیل می‌کند. کروز کنترل تطبیقی ACC، رادار خط‌خوان LDWS، ترمز تپه HSA، سیستم ترمز الکترونیکی EBS، ترمز هوشمند الکترونیکی اضطراری AEBS، ترمز پارک برقی EPB، نمایش فشار باد تایرها TPMS، سیستم محدودکننده سرعت، کروز کنترل، بخاری درجا، کولر درجا، یخچال، مجهز به سیستم حمل کالای خطرناک ADR، صندلی راننده با تنظیم در 6 جهت و مجهز به گرمکن و سردکن، سیستم مالتی مدیا به همراه راهیاب ماهواره‌ای، فرمان کلیددار، دوربین نقطه کور، تهویه‌مطبوع اتوماتیک، خروجی برق 220 ولت و 12 و 24 ولت، حسگر روشنایی خودکار چراغ‌های جلو، آینه‌های برقی گرم‌کن دار، چراغ روز، چراغ مه‌شکن عقب و جلو، شیشه‌های برقی با دزدگیر مرکزی، بوق دنده عقب به همراه بوق شهر و جاده، تنظیم گاز درجا، بالابر برقی اتاق، دو تخت خواب، سنسور باران، گرم‌کن سوخت داخل باک از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی این کشنده هستند. ضمن این‌که دارای اینتاردر گیربکسی پنج‌مرحله‌ای بوده و ترمزها در هر چهارچرخ دیسکی هستند. محور عقب نیز دارای تعلیق بادی با چهار بالن و قابلیت تنظیم ارتفاع است که البته امروزه در اکثر کشنده‌های گران‌تر چینی دیده می‌شود.

کشنده فاو J7 در رده کامیون‌های درجه یک چینی در کشورمان قرار می‌گیرد که با توجه به قدرت بالای موتور و امکانات خوبی که دارد، می‌توان گفت قیمت بالای 5.2 میلیارد تومان خواهد داشت. در حال حاضر، کشنده‌های چینی از برخی کشنده‌های اروپایی هم قدرت بیشتری دارند و هم امکانات بالاتری که می‌توان خریدار را بین انتخاب یک کشنده صفر کیلومتر چینی و یک اروپایی کارکرده با قیمتی بیشتر، دچار تردید کند. بدون شک، کامیون‌های چینی امکانات زیادی داشته و قیمت پایین‌تری دارند؛ اما باید دید که در درازمدت، آیا کیفیتی در حد محصولات اروپایی نیز خواهند داشت یا نه. نکته دیگر این که باید دید آیا وضعیت خدمات و قطعات آنها مثل برخی از خودروهای سبک چینی با مشکلاتی همراه خواهد بود یا مثل محصولات اروپایی، گستردگی بالا و وضعیت خوبی از این خواهند داشت.


فروش کشنده فاو جی 7

برای اطلاع از آخرین اخبار شرایط فروش بهمن دیزل و همچنین جهت آگاهی از قیمت محصولات سیبا موتور در ایران به همراه نحوه فروش نقدی کشنده فاو و پیش فروش کامیون کشنده فاو در کشورمان، مقاله شرایط فروش سیبا موتور را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/9/25
این دربرابر چینیا بازار حتی امپاور کاایکس دیما دافران اثلا از نظر زیبایی متریال داخلی افتضاحه داشبورد بی روح اخه نمد پشت کابین رو نگا مشخصه از جنس چیه بقل درا نه یه فرم درست حسابی همینجوری دراوردن خیطه زشت داشبورد دیواره ها. درا اثلا از نظر رنگ بندی کیفیت همخوانی ندارن یعنی از نظر داخلی واقعا افتضاحه هیچ ستاره ای نداره نصبت به نسل قبلش شاید بهتر باشه موتورشم بعدا مشخص میشه همون قبلیه یا نه فقط جلوشو یکم قشنک دراوردن از بقل شبیه کامازه اثلا قیمتی که میگن ارزش ندار ه چینیای دیکه باکیفیت
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/9/21
سلام. اگه باقیمت ۳و ۵۰۰ باشه خیلی خوبه.
پاسخ
0
0
0