• اسقاط خودروهاي فرسوده
  • اسقاط خودروهاي فرسوده
  • اسقاط خودروهاي فرسوده

قیمت هر خودروی فرسوده چقدر است؟

جدیدترین اخبار نوسازی خودرو فرسوده و گواهی اسقاط 1403

9 آبان 1403 09:47

قیمت گواهی اسقاط خودرو فرسوده چقدر است؟

آبان 1403: مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: با توافقی که با شرکت‌های خودروساز از جمله ایران خودرو و سایپا شده است، کسانی که در طرح‌های جایگزینی خودرو شرکت کنند و خودروی خود را اسقاط کنند به ازای تعداد گواهی اسقاط خودروی فرسوده خود از شرکت خودروساز برای خرید خودرو تخفیف دریافت خواهند کرد. 

وی با بیان اینکه دو نوع طرح اسقاط خودرو فرسوده وجود دارد گفت: طرح جایگزینی و طرح بدون جایگزینی که اصطلاحا به آن " طرح نقدی" هم گفته می‌شود. در طرح بدون جایگزینی، مراکز اسقاط، با لحاظ کردن شرایط اسقاط که شامل مدل، سن، سلامت خودرو و سایر مواردی که بین خریدار و فروشنده توافق می‌شود، خودرو از مالک خریداری می‌شود. منفعتی که در ازای این موضوع به وجود می‌آید به سه بخش تقسیم می‌شود:

1. بخشی از آن به مالک اصلی بر می‌گردد، یعنی مرکز اسقاطی که از مالک اصلی، خودرو خریداری می‌کند،
2. بخشی را محاسبه و به مالک اصلی پرداخت می‌کند،
3. بخشی برای سود و هزینه‌های خود مرکز تعیین می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با بیان اینکه خودروهای فرسوده بر اساس سال تولید دسته بندی و مشمول دریافت گواهی اسقاط می‌شوند گفت: خودروهایی که 20 تا 25 سال از زمان تولید آنها گذشته، سه گواهی اسقاط از آنها تولید می‌شود (هر گواهی 35 میلیون تومان محاسبه می‌شود) به عبارتی 105 میلیون تومان، ارزش یک خودرویی است که 20 تا 25 سال دارد و در طرح بدون جایگزین شرکت می‌کند البته این منفعت ممکن است صد در صد به مالک خودرو نرسد و رقمی در حدود 88 تا 95 میلیون تومان به مالک خودرو پرداخت می‌شود.

اسقاط در سال جاری به 250 هزار دستگاه خواهد رسید

شهریور 1403: مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره نحوه اجرای قانون اسقاط خودرو توضیح داد سازوکار اسقاط خودرو در مجلس یازدهم به دلیل بازار سیاهی که ایجاد شده بود، اصلاح و مقرر شد در صورتی که گواهی اسقاط به تعداد کافی موجود نباشد، 1.5درصد قیمت خودروهای داخلی به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز و اجازه تولید خودرو داده شود.

وی افزود در سال نخست اجرای این قانون منابع مناسبی از این محل به دست آمد؛ البته آیین‌نامه این قانون به گونه‌ای که بتواند به‌درستی اجرایی شود و تاثیرات مدنظر قانونگذار را داشته باشد، تدوین نشده اما با این وجود به دلیل این قانون، بازار سیاه گواهی اسقاط از بین رفته است. پرداخت 1.5درصد از قیمت خودروهای داخلی به جای گواهی اسقاط موجب شد که دلالی در این بازار از بین رود و براساس پیش‌بینی‌ها تعداد اسقاط در سال جاری به حدود 250هزار دستگاه خواهد رسید.

تعداد گواهی اسقاط موردنیاز چگونه تعیین می‌شود؟

مرداد 1403: محمود مشهدی شریف، رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو، در خصوص تعداد گواهی اسقاط برای خودرو‌های فرسوده توضیح داد برای واردات خودرو بر اساس گرید انرژی محاسبه می‌شود؛ به طوری که برای خودرو‌های وارداتی سه رتبه انرژی (B و A) و (C و D) و (G و F و E) و برای خودرو‌های سنگین و تجاری وارداتی سه رده قیمتی تا 50 هزار یورو، 50 تا 80 هزار یورو و 80 هزار یورو و بالاتر، برای خودرو‌های سواری تا 15 هزار یورو بالاتر تعریف شده است.

وی افزود به طور کلی گواهی اسقاط گروه انرژی G و F و E تا 15 هزار یورو 3 گواهی و بالاتر از 15 هزار یورو نیاز به ارائه 3.5 گواهی اسقاط است تا خودروی وارداتی مجوز شماره گذاری دریافت کند.

آقای مشهدی شریف گفت در حال حاضر تعداد اتوبوس برون شهری فرسوده 56 درصد و درون شهری فرسوده 81 درصد است. به طور کلی از 22 هزار اتوبوس درون شهری 18 هزار دستگاه آن فرسوده است. همچنین 89 درصد از تعداد موتورسیکلت ‌های کشور فرسوده است.

ثبت‌نام 1000 خودرو فرسوده در طرح جایگزینی در 1403

تیر 1403: مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، اظهار کرد از ابتدای سال تاکنون حدود 50 هزار مالک خودرو فرسوده در سامانه ستاد نوسازی ناوگان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 1000 متقاضی مربوط به طرح جایگزینی و بقیه مربوط به طرح نقدی هستند. این آمار نشان می‌دهد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 14 برابر رشد داشته‌ایم.

وی توضیح داد طرح‌های ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در دو دسته قرار دارد که شامل طرح جایگزینی و طرح غیرجایگزینی می‌شود. اگر متقاضی قبلاً در طرح بدون جایگزینی یا همان طرح نقدی شرکت و خودرو را اسقاط کرده باشد، در طرح‌های جایگزینی نمی‌تواند شرکت کند. اگر مالک خودرو فرسوده تصمیم می‌گیرد در طرح‌های نقدی شرکت کند، دیگر نمی‌تواند از تسهیلات طرح جایگزینی استفاده کند‏‌, بنابراین زمانی که خودرو را تحویل مراکز اسقاط می‌دهد، هزینه خودرو را دریافت کرده و کارش به اتمام می‌رسد. اما اگر مالک خودرو فرسوده در طرح جایگزینی ثبت نام کند، می‌تواند از تسهیلات طرح‌ها برخوردار شود. ثبت نام در این طرح‌ها نیز از طریق شرکت‌های خودروساز یا سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام می‌شود.

وی افزود خودروسازان طبق قانون موظف هستند 20 درصد از تولید خود را به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اختصاص دهد و اولویت تحویل خودرو هم باید برای مالکان خودروهای فرسوده باشد.

آغاز فراخوان خودروهای فرسوده

تیر 1403: رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل، از آغاز طرح فراخوان ثبت‌نام خودروهای فرسوده در سامانه این ستاد از روز شنبه ۲۳ تیرماه خبر داد.

وی توضیح داد مالکان خودروهای فرسوده می‌توانند از 23 تیرماه با مراجعه به سامانه نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده به نشانی nnhk.ir ثبت‌نام کنند تا در اولویت طرح‌های جایگزینی خودروسازان یا اعطای تسهیلات جایگزینی قرار بگیرند. مالکان خودروهای فرسوده سواری، سنگین و موتورسیکلت‌ها بجز خودروهای دولتی و تاکسی‌ها، پس از مراجعه به سایت ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در بخش «فراخوان ثبت‌نام خودروهای فرسوده» با وارد کردن اطلاعات خود و خودرو فرسوده‌یشان از بخش «ثبت نیازمندی‌ها» نوع طرح خود اعم از نقدی، جایگزینی نقدی، تسهیلاتی یا لیزینگی را انتخاب کرده و پس از مشخص کردن زمان و بازه قیمتی وسیله نقلیه جایگزین خود، درخواست خود را ثبت نهایی کنند. متقاضیان ثبت‌نام شده، به مرور با توجه به طرح و شرایط انتخابی، خودروهایشان اسقاط و در صورت درخواست با فراهم شدن تسهیلات لازم خودرو جایگزین دریافت خواهند کرد.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل گفت بر اساس آیین‌نامه ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو، سن فرسودگی خودروهای شخصی بنزینی، گازسوز، دوگانه سوز و دیزلی 20 سال، هیبریدی 23 سال و برقی 25 سال است. همچنین این سن برای خودروهای عمومی بنزینی، گازسوز، دوگانه‌سوز و دیزلی 12 سال، هیبریدی 15 سال و برقی 20 سال است. همچنین سن فرسودگی مینی‌بوس‌های دیزلی 12 سال، پایه گازسوز 15 سال و برقی 20 سال، اتوبوس‌های برون‌شهری 15 سال و اتوبوس‌های درون‌شهری دیزلی 10 سال، پایه گازسوز 12 سال و برقی 20 سال تعیین شده است. سن فرسودگی انواع وانت 15 سال، کامیون، کامیونت و کشنده 25 سال و موتورسیکلت‌های بنزینی کاربراتوری 6، بنزینی انژکتوری 12 و برقی 15 سال است.

وی تاکید کرد بر اساس همین آیین‌نامه، آن دسته از خودروهای فرسوده که در سامانه ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل ثبت‌نام کرده و برای اسقاط، اعلام آمادگی کرده‌اند، حداکثر تا پنج سال و زمان ایجاد شرایط لازم و اعطای تسهیلات مزبور از طریق سامانه از محدودیت‌های مربوط به خودروهای فرسوده، موضوع ماده (8) قانون هوای پاک مصوب 1396، مستثنی هستند. این دسته از خودروها به پلیس راهور معرفی می‌شوند تا از سال آینده توسط سامانه‌های پلیس جریمه و اعمال محدودیت تردد نشوند.

احتمال تغییر قیمت گواهی اسقاط خودرو فرسوده

اردیبهشت 1403: مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل، اعلام کرد بر اساس آیین‌نامه اسقاط خودروهای فرسوده، خودروها ارزش‌گذاری می شود. در حال حاضر ارزش یک گواهی اسقاط 35 میلیون تومان است اما در آئین نامه چارچوب مشخص شده است؛ به نحوی که اگر خودرو بین 20 تا 25 سال سن داشته باشد 3 گواهی می‌گیرد. بنابراین انگیزه دارندگان خودروهای فرسوده برای نوسازی خودرو افزایش می‌یابد. قیمت گواهی اسقاط در حال حاضر 35 میلیون تومان است اما نرخ آن توسط سازمان حمایت تعیین می‌شود و ممکن است که تغییر کند.

وی توضیح داد سال گذشته 72 هزار و 228 خودرو اسقاط شد که امیدواریم با اجرای آئین نامه مذکور، میزان اسقاط افزایش یابد. طبق برنامه هفتم باید سالانه 500 هزار خودرو اسقاط شود. در آن 4 سال در مجموع 57 هزار خودرو اسقاط شده بود. همچنین عملکرد 1402 نسبت به 1401 در مجموع 228 درصد رشد داشته است‌. میزان صرفه جویی سوخت بابت 72 هزار و 228 خودرو اسقاط شده در سال 1402 حدود 666 میلیون لیتر بوده و بیش از 152 میلیون دلار صرفه جویی در پرداخت یارانه سوخت توسط دولت انجام شده است و 8 درصد معادل 900 نفر کاهش کشته سالانه تصادفات رانندگی نسبت به سال 1401 داشته ایم.

وی افزود برای اخذ گواهی اسقاط از خودروهای وارداتی، میزان ارزبری و رتبه انرژی آنها ملاک قرار گرفته است؛ به عنوان مثال اگر قیمت خودرو تا 15 هزار یورو و رتبه انرژی آن بالاترین سطح باشد یک گواهی و اگر قیمت خودرو بالاتر از 15 هزار یورو و سطح رتبه انرژی نیز پایین‌تر باشد 3.5 گواهی اسقاط نیاز است. همچنین اگر خودروهای کارکرده تجاری تا 2 سال ساخت باشد 25 درصد به گواهی‌ها و اگر تا 5 سال ساخت باشد 50 درصد افزوده می‌شود.

تکذیب خبر گواهی اسقاط 210 میلیون تومانی تاکسی

آذر 1402: آقای محمود مشهدی شریف، رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور، اعلام کرد خبری مبنی بر افزایش قیمت گواهی اسقاط تاکسی به ۲۱۰ میلیون تومان منتشر شده که این خبر صحت ندارد و قیمت گواهی اسقاط خودرو ۳۵ میلیون تومان است.

وی افزود قرار است در جدول معادله سازی، تعداد گواهی اسقاط تعلق گرفته به تاکسی و ون تغییر کند. در حال حاضر به هر تاکسی فرسوده ۲ گواهی اسقاط تعلق می‌گیرد که در جدول معادله سازی قرار است تعداد گواهی اسقاط برای ون‌های تاکسی به ۷ گواهی برسد. همچنین قرار است به هر تاکسی (پژو و سمند) ۴ گواهی تعلق گیرد. افزایش تعداد گواهی اسقاط ضربدر مبلغ ۳۵ میلیون تومان پایه می‌شود. اگر تعداد گواهی اسقاط ون‌های تاکسی به ۷ گواهی برسد مبلغ این ون‌های تاکسی ۲۴۵ میلیون خواهد شد.

 آقای مشهدی شریف اظهار کرد در حال حاضر ۲.۵ میلیون خودرو فرسوده، ۵۰۰ هزار خودرو عمومی و تجاری فرسوده و ۳.۵ میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور تردد می‌کنند.

قیمت واقعی خودرو فرسوده چقدر است؟

آذر 1402: سید امیر احمدی، دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو، اظهار کرد تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو بایستی برای تهیه گواهی اسقاط به انجمن صنفی مراکز اسقاط مراجعه کنند. تولیدکنندگان و واردکنندگان می‌توانند برنامه تولید و واردات خود را به انجمن اعلام کرده تا انجمن ضمن برنامه‌ریزی برای تولید گواهی، نیاز آن‌ها را تامین کند.

وی تاکید کرد قیمت‌های غیر واقعی خودروهای فرسوده، مورد تایید نیست و عده‌ای سودجو قصد برهم زدن بازار را دارند و از دستگاه‌های نظارتی خواست به موضوع ایجاد بازار سیاه در خرید و فروش خودروهای فرسوده ورود و رسیدگی کنند. مراکز اسقاط به هیچ وجه موافق افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو و گواهی اسقاط نیستند. اما برخی افراد فرصت طلب در صدد بر هم زدن بازار خودروهای فرسوده و گواهی اسقاط هستند. بنابراین مردم نباید فریب سودجویان را بخورند.

آقای احمدی گفت انجمن صنفی مراکز اسقاط با پشتیبانی 220 مرکز اسقاط در سطح کشور آماده عرضه 40 هزار گواهی اسقاط با نرخ 35 میلیون تومان به تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت است.

انجمن صنفی مراکز اسقاط اعلام کرده که  قیمت واقعی خودرو فرسوده در حال حاضر بین ۳۵ تا ۴۲ میلیون تومان و آن هم بسته به نوع و کیفیت خودرو است. قیمت لاشه خودرو نیز در حدود 12 تا 15 میلیون تومان است. در مجموع با گواهی اسقاط حدود 45 میلیون تومان برآورد می‌شود؛ قیمت خرید خودرو نیز حدود 35 تا 40 میلیون تومان است. بنابراین سود ناخالص مراکز که شامل سود خالص و هزینه اسقاط می‌شود، حدود پنج میلیون تومان است.

تعداد گواهی اسقاط برای واردات کشنده نصف شد

مهر 1402: مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، اعلام کرد واردکنندگان کشنده‌ها نیز برای شماره‌گذاری کشنده‌های وارداتی باید گواهی اسقاط ارائه کنند. تعداد گواهی اسقاط لازم برای واردات کشنده‌ها نصف شده است. بر اساس اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو، رانندگان کامیون، کامیونت و کشنده تریلر دارای کارت هوشمند خودمالک و شرکت‌های حمل‌ونقل خودمالک (شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی) صرفاً برای یکبار و یک دستگاه برای مدت 10 سال می‌توانند در صورت عدم وجود گواهی اسقاط به اندازه کافی، پنج درصد ارزش گمرکی خودروهای وارداتی مذکور را به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته جهت دریافت مجوزشماره‌گذاری پرداخت کنند.

وی افزود از زمان ابلاغ این قانون تاکنون حدود 2000 دستگاه کشنده وارداتی از پرداخت نقدی بهره‌مند شده‌اند. در حال حاضر با توجه به وجود گواهی اسقاط به میزان کافی، از این پس این دسته از متقاضیان باید نسبت به ارائه گواهی اسقاط اقدام کنند.

وی در رابطه با تعداد گواهی اسقاط لازم برای شماره‌گذاری کشنده‌های وارداتی، گفت تا زمان تصویب و ابلاغ آیین‌نامه جدید، به ازای هر دستگاه کشنده وارداتی تعداد هشت گواهی اسقاط دیزلی نیاز است؛ به عنوان مثال به ازای اسقاط هر کامیون فرسوده، دو دستگاه کشنده مجوز شماره‌گذاری خواهند داشت. برابر اعلام انجمن مراکز اسقاط، مبلغ هر گواهی اسقاط این دسته از خودروها حداکثر 55 میلیون تومان است. این موارد فوق تا پیش از تصویب آیین‌نامه اجرایی ماده 10 قانون ساماندهی معتبر است و پس از تصویب ممکن است تغییراتی ایجاد شود.‌

بهای خودرو فرسوده حداکثر 10 درصد خودرو نو است

شهریور 1402: لطف‌اله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درباره افزایش قیمت خودروهای فرسوده طی هفته های گذشته توضیح داد که آیین نامه واردات خودروهای کارکرده هنوز در دولت تصویب نشده و بنابراین واردات این خودروها کلید نخورده است. اما این وضعیت نشان دهنده فعالیت سوداگران است. وزارت صمت باید وظیفه نظارتی خود را به درستی انجام دهد و با استفاده از سامانه های خود از سوداگری در این بازار جلوگیری کند.

وی تاکید کرد که قیمت خودروهای اسقاطی نباید بیش از 10 درصد بهای خودروهای نو از همان نوع باشد و این در واقع معیار است.

آقای سیاهکلی در ادامه گفت اگر قیمت خودروهای اسقاطی بیش از 10 درصد نو باشد نشان می‌دهد که دست دلالان در کار است. گرانی خودروهای فرسوده و اسقاطی ربطی به واردات خودروهای کارکرده ندارد. زیرا این موضوع هنوز کلید نخورده و از سوی دیگر به‌ واردات خودروهای نو نیز مرتبط نیست؛ زیرا تعداد چندانی وارد نشده و این تاثیری ندارد در هرصورت وزارت صمت باید ورود کرده و با دلالان برخورد کند.

برای شماره‌گذاری چه تعداد گواهی اسقاط نیاز است؟

شهریور 1402: ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، تعداد گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری انواع خودروها را اعلام کرده است. رئیس این ستاد نیز تاکید داشته که تا زمان تصویب آیین‌نامه جدید، تمامی خودروهای تولیدی مکلفند از گروه گواهی اسقاط مجاز برای استفاده در گروه خودرویی تولیدی خود استفاده کنند.

مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، ضمن اشاره به ﺍﺑﻼﻍ ﺍﺻﻼﺣﯿﻪ ماده 10 ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺳﺎﻣﺎﻧﺪﻫﯽ ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭ عنوان کرد بر این اساس خودروهای تولیدی مشمول قانون مذکور به هفت گروه شامل انواع ﻣﻮﺗﻮﺭﺳﯿﮑت، سواری، ون، وانت، کامیونت، مینی‌بوس، اتوبوس، کامیون و کشنده تقسیم می‌شوند. تمامی این خودروها در چهار گروه گواهی اسقاط شامل موتورسیکلت، سواری، دیزل سبک و دیزل سنگین قرار گرفته‌اند که بر اساس جدول معادل‌سازی، تعداد گواهی اسقاط مورد نیاز برای خودروهای تولیدی و وارداتی مشخص شده است تا سازندگان و واردکنندگان وسائل نقلیه براساس آن برای شماره‌گذاری محصولات خود اقدام کنند.

  • موتورسیکلت معادل یک هفتم گواهی اسقاط
  •  سواری شخصی یک گواهی اسقاط
  •  تاکسی معادل دو گواهی اسقاط
  •  ون نوع M1 (تا 8 مسافر و تناژ حمل بار تا 1.5 تن) معادل سه گواهی اسقاط
  •  مینی‌بوس و ون نوع M2 (ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ 1 + 16 مسافر ﻭ ﺗﻨﺎﮊ ﺣﻤﻞ ﺑﺎﺭ ﺗﺎ پنج ﺗﻦ) معادل پنج گواهی اسقاط
  •  اتوبوس شهری و بین شهری 14 گواهی اسقاط
  •  وانت یک تن و پایین‌تر دو گواهی اسقاط
  • وانت بالاتر از یک تن و کامیونت 2 تا 6 تن سه گواهی اسقاط
  •  کامیون سبک 6 تا 10 تن پنج گواهی اسقاط
  • کامیون متوسط 10 تا 26 تن 12 گواهی اسقاط
  •  کامیون سنگین 26 تن و بالاتر 14 گواهی اسقاط
  •  کامیون کشنده معادل 16 گواهی اسقاط

آقای سالاریه گفت تا زمان تصویب آیین‌نامه جدید، تمامی خودروهای تولیدی مکلف هستند از گروه گواهی اسقاط مجاز برای استفاده در گروه خودرویی تولیدی خود استفاده کنند.

طبق تاکید ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، تولیدکنندگان خودرو ‌و موتورسیکلت که نسبت به ارائه عوارض اسقاط برابر قانون اقدام نکنند، برابر هماهنگی انجام شده با پلیس راهور فراجا شماره‌گذاری محصولات این دسته از تولیدکنندگان متوقف شده و انجام نخواهد شد. جدول معادل‌سازی برای ارائه گواهی اسقاط‌ به شرح زیر است:


اخبار طرح نوسازی خودرو فرسوده

مهم‌ترین و جدیدترین اخبار خودروهای فرسوده در ایران به همراه آخرین وضعیت خودروهای فرسوده کشور را در مطالب منتخب زیر مطالعه کنید:

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران
ناشناس 1403/4/26
من ماشین کلاسیک دارم چطور میکنم نگهش دارم و جلوی ترددم و نگیرن؟
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/4/30
تردد خودروهای پلاک سفید یا پلاک قدیم به دلیل نداشتن پلاک رسمی ملی، جرم محسوب می شود اما تملک و انتقال آن ها به روش قولنامه ای مشکلی به همراه ندارد.
0
0
4324538999 1402/8/26
سلام اینها همه گلاه برداریه پرایدمنو ۱۰۰تومان بیرون می‌خریدند تحویل دادم الان ۶ماه الان میگن بادید۳۳۰بریزی ماشین خودمونه شاهی حساب نمیکنن چه جوریه طرح عادی ۳۳۰بریزه ماهم ۳۳۰واسه
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/8/20
طرح جایگزینی برای ماشین های ارزون قیمت بودوسودخوبیم داشت بنده۲۰۷برنده شدم و۴۰۰میلیون فرق قیمت ماشین بابازارشد
پاسخ
0
0
0
جواد67 1402/4/29
سلام طرح اسقاط شرکت نکنید بدبخت میشید من پراید 85موتور روشن 150میلیون میخریدن نفروختم رفتم طرح 7قرعه کشی ایرانخودرو4011021 شرکت کردم الان برج 40205 قیمت روز ماشین رو پرداختم هنوز ماشینم رو ندادن قیمت لاشه ماشینم رو زدن بین5تا8میلیون نرید شرکت نکنید
پاسخ
0
0
0