جستجوی آینده در آسمان

کانسپت رولزوریس برای فتح آسمان

13 مرداد 1397 06:00

رولزرویس به تازگی کانسپتی از یک خودروی پرنده (EVTOL) را به نمایش گذاشته است که قابلیت شروع به پرواز و فرودآمدن به صورت عمودی دارد. با ارائه چنین کانسپتی، تصور ذهنی بسیاری از شرکت‌ها درباره نیازهای بازار وسایل نقلیه در آینده، تا حد زیادی آشکار می‌شود.

این خودرو به لطف وجود بال‌هایی که امکان چرخش 90 درجه‌ای دارند، امکان بلند شدن از زمین و فرود آمدن روی آن را به صورت عمودی دارد.این خودروی پرنده در جریان نمایشگاه صنعت هوایی فارنبورگ 2018 (Farnborough Airshow) که از 16 تا 22 جولای برگزار شد معرفی گردید تا علاقه شرکت رولزرویس برای حضور در این سگمنت جدید را به نمایش بگذارد. با توجه به استفاده از ترکیب نیروی محرک الکتریکی در کنار فناوری خودران در این خودروی پرنده، به نظر می‌رسد آینده روشنی در انتظار آن باشد زیرا احتمال به مرحله تولید رسیدن چنین وسیله‌ای در سال‌های آینده وجود دارد.

برای این وسیله پرنده سه نوع کاربری شخصی، نظامی و حمل بار تعریف شده است. از قابلیت‌های این خودرو می‌توان به توانایی حمل 5 سرنشین و شعاع حرکتی 800 کیلومتر اشاره کرد. این خودروی آینده‌نگر قدرت حرکت خود را از پیشرانه الکتریکی 500 کیلوواتی می‌گیرد که از ترکیب توان برق در کنار سوخت بنزین حاصل می‌شود. در حقیقت توربین‌هایی که در عقب خودرو جانمایی شده‌اند ، قدرت حرکت خود را از سوخت تامین می‌کنند. نیروی الکتریسیته این خودرو نیز از همان پیشرانه بنزینی به دست می‌آید که پروانه‌ها را به حرکت درمی‌آورد. البته امکان ذخیره نیروی برق در باطری نیز وجود دارد.

این خودرو به لطف وجود بال‌هایی که امکان چرخش 90 درجه‌ای دارند، امکان بلند شدن از زمین و فرود آمدن روی آن را به صورت عمودی دارد که قابلیتی بسیار کاربردی بوده و خودرو را از وجود باند پرواز بی‌نیاز می‌سازد.

شرکت رولزرویس معتقد است که در طول دهه آینده، آسمان شاهد ورود نسل جدیدی از حمل و نقل پاک و بی‌صداتر از وسایل نقلیه هوایی فعلی خواهد بود که با کاربری شخصی یا تجاری انجام وظیفه خواهند کرد. رولزرویس همچنین به سرعت بالای جابجایی توسط این سیستم جدید و نقش مهم آن در شهرهای دوستدار محیط زیست در آینده اشاره می‌کند و خاطرنشان می‌سازد که این وسایل جدید در طراحی وسایل هوایی موجود نیز تاثیرگذار خواهند بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carbodydesign.com

دیدگاه کاربران