قیمت S7 وارداتی چقدر است؟

بی وای دی S7 ؛ پرچمداری که نیامد!

4 تیر 1398 13:00

ارزش بی وای دی S7 وارداتی از سوی گمرک درحالی اعلام شده که اساسا نمی‌دانیم که این خودرو آیا برای فروش وارد شده یا اینکه یکی از همان خودروهایی است که برای آزمایش فنی به ایران آمده‌اند.

S7 مجهز به قوی‌ترین پیشرانه‌ بنزینی در تاریخ بی‌وای‌دی است.به هر حال طبق اعلام گمرک، S7 مدل 2019 دارای قیمت FOB معادل 115 هزار و 173 یوآن است؛ یعنی قیمت این خودرو روی عرشه کشتی (بدون احتساب هزینه حمل و نقل، عوارض گمرک، مالیات، بیمه و ...) با احتساب یوآن 1900 تومانی، چیزی حدود 219 میلیون تومان است.

 

بی وای دی S7؛ پرچمدار کارمانیا

چینی‌ها تا به امروز کراس‌اورهای سایز متوسط اندکی را به بازار کشورمان آورده‌اند. یکی از دلایل این موضوع، به سختگیری ایرانی‌ها در خرید محصولات چینی برگردد. خیلی از ما، به‌راحتی پول برای یک چینی نمی‌دهیم، حال تصور کنید که این چینی، یک کراس‌اور گران‌قیمت هم باشد!

البته چینی‌ها خوب می‌دانند که برای راضی‌کردن ایرانی‌ها، ابتدا باید محصولاتی در رده قیمتی پایین‌تر را به بازار بیاورند و وقتی هم که مشتریان از آن رضایت نشان دادند، به سراغ عرضه مدل‌های گران‌تر می‌روند.

بی‌وای‌دی نیز از همین استراتژی برای عرضه محصولاتش در ایران بهره گرفت. این شرکت ابتدا S6 را معرفی کرد که به نوعی کپی چینی لکسوس RX نسل دوم محسوب می‌شد. حال بعد از حضور موفق بی‌وای‌دی S6 در ایران، نوبت به برادر لوکس‌ترش رسیده تا شانس خود را در بازار نیمه‌لوکس‌های ایران، امتحان کند.

دومین چینی ایران با نام S7

تقریباً محال است که در بازار اروپا و آمریکای شمالی به‌دلیل وجود قوانین سختگیرانه، دو خودرو هم‌نام پیدا کنید، اما ظاهراً این موضوع برای چینی‌ها اهمیت خاصی ندارد چراکه تا قبل از آمدن جک S7 به ایران، حالا با دو مدل هم‌نام در کشورمان روبرو هستیم: یکی بی‌وای‌دی S7 و دیگری هایما S7.

برای آنکه بفهمیم حق با کدام شرکت است، باید مروری بر گذشته این دو مدل داشته باشیم. اولین رونمایی هایما S7 در سال 2013 بود حال آن‌که بی‌وای‌دی در اوایل سال 2014 از S7 پرده برداشت. لذا در این موضوع، باید بی‌وای‌دی را به‌عنوان کپی‌کار معرفی کنیم. البته این به معنی بی‌گناهی هایما نیست چراکه خود هایما هم از شرکت جک، الگوبرداری کرده است. همانطور که می‌دانید، هایما S5 محصول سال 2014 است درحالیکه جک در سال 2013 مدل S5 خود را رونمایی کرده بود. بنابراین بهتر است کسی را مقصر ندانیم!

محصول 2013؛ به‌روز شده در 2016

بی‌وای‌دی S7 نخستین‌بار در سال 2013 و در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی شد. یکسال بعد و در نمایشگاه پکن 2014، بی‌وای‌دی نسخه تولید نهایی‌اش را با اندکی تغییر ظاهری رونمایی کرد و از اواخر همان سال نیز فروش S7 برای مشتریان چینی شروع شد.

برای سال 2016 نیز بی‌وای‌دی چهره این خودرو را اندکی تغییر داد و اولین فیس‌لیفت رسمی‌اش را به بازار فرستاد؛ طراحی مجدد جلوپنجره و رینگ‌ها، چراغ‌های جدید عقب و تغییر هواکش تزیینی در گلگیرهای جلو، از مهم‌ترین ویژگی‌های این فیس‌لیفت است.

قوی‌تر از بی وای دی S6 ولی با همان پلتفرم

S7 پلتفرم مشترکی با بی‌وای‌دی تانگ دارد و به همین دلیل نیز ابعاد این‌دو خودرو مشابه یکدیگرند. خودِ تانگ نیز با پلتفرم S6 ساخته شده است، از این‌رو اگر S7 را در کنار بی‌وای‌دی S6 قرار دهید، طول بیشتر (حدود 2.5 سانتیمتر) و حتی ارتفاع بلندتر (حدود 4 سانتیمتر) S7 چندان به چشم‌تان نمی‌آید.

پیشرانه S7 کم‌حجم‌تر از S6 است اما به لطف داشتن توربو، حالا قوی‌تر، سریع‌تر و چالاک‌تر از S6 در خیابان‌ها خودنمایی می‌کند. قلب دو لیتری S7، قدرتمندترین پیشرانه‌ بنزینی است که تاکنون بی‌وای‌دی از آن استفاده کرده.

مدل بی‌وای‌دی S7 چری تیگو 7
پیشرانه 2.0 لیتری توربو 1.5 لیتر توربو
قدرت 203 اسب بخار 147hp
گشتاور 320 نیوتن متر 210nm
جعبه‌دنده 6 دنده اتومات دوکلاچه 6 دنده اتومات دوکلاجه
سرعت 180km/h 190km/h
طول 4835mm 4432mm
عرض 1855mm 1837mm
ارتفاع 1720mm 1670mm
فاصله محوری 2730mm 2650mm
حجم باک 72L 57L

S7 در ابتدا فقط یک پیشرانه داشت، اما در نیمه اول 2015، پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ S7 با جعبه‌دنده 6 سرعته (دستی یا اتومات) نیز به بازار چین آمد. این پیشرانه حتی از قلب 2.4 لیتری S6 هم قوی‌تر است و قدرتی معادل 154 اسب‌بخار و گشتاوری برابر 240 نیوتن‌متر دارد.

بی‌وای‌دی S7 با پیشرانه 1.5 لیتری توربو در بازار چین 100 تا 110 هزار یوآن قیمت دارد که تقریبا 10 هزار یوآن از قیمت پایه‌ای S7 دو لیتری توربو، ارزان‌تر است.

آلودگی هوا ممنوع!

یکی از آپشن‌های S7 حسابی جالب است؛ در کنسول مرکزی و درست در پنل سیستم تهویه، دکمه‌ای وجود دارد که روی آن عدد PM2.5 حک شده. با فشردن آن، سیستم تهویه خودرو، ذرات آلاینده معلق در هوای کابین (با قطر کمتر از 2.5 میکرومتر) را از بین می‌برد، البته به شرط آن‌که همه شیشه‌ها بالا باشند. طبق گفته‌های بی‌وای‌دی، این خودرو اولین محصول تولیدانبوه جهان است که چنین آپشنی را در اختیار مشتریانش قرار داده است.

سه ردیف صندلی با 7 سرنشین

یکی از بهترین مزیت‌های S7 نسبت به رقبای چینی‌اش در ایران، هفت‌نفره بودن کابین است. البته باید به این نکته هم اعتراف کرد که دو صندلی ردیف سوم، تنها مناسب استفاده خردسالان است و فایده چندانی برای بزرگ‌ترها ندارد.

اگر صندلی‌های هر 3 ردیف، سر جای‌شان باشند، فضایی معادل 365 لیتر در صندوق عقب S7 خواهید داشت. با خواباندن ردیف سوم، این فضا به 1084 لیتر (دقیقاً برابر S6) و با خواباندن ردیف دوم نیز این فضا معادل 2369 لیتر (30 لیتر کمتر از S6) خواهد بود.

چهار ویژگی خاص در کابین

در کابین S7 چندین ویژگی جالب وجود دارد. قسمت بالایی داشبورد با روکش چرم مصنوعی پوشانده شده که حس خوبی به سرنشینان می‌دهد، اما با دقت به رودری‌ها، می‌بینید که تنها بخش کوچکی از آن دارای تریم است و شاید آن حس خوب‌تان را دیگر نداشته باشید! صفحه کیلومتر دیجیتالی، دومین ویژگی کابین S7 است که با داشتن چندین حالت نمایش مختلف، طیف وسیعی از اطلاعات مختلف را در اختیار راننده‌ قرار می‌دهد.

سومین ویژگی کابین S7، نمایشگر بسیار کوچکی است که درست مابین دریچه‌های تهویه و در بالاترین قسمت کنسول مرکزی جاسازی شده. با کمک این نمایشگر تنها می‌توان از اطلاعات محدودی مانند وضعیت سیستم تهویه، دمای بیرون و داخل کابین، قطب‌نما و ... باخبر شد.

چهارمین ویژگی S7 کمی عجیب و غریب‌ است. S7 به دوربین‌های جلو و عقب مجهز است، اما علاوه‌بر آن‌ها، یک دوربین هم در پشت آینه وسط دارد که وظیفه ذخیره‌سازی وقایع جاده (Crash Camera) را برعهده داشته و حتی ورودی کارت حافظه نیز برای آن درنظر گرفته شده. نمایشگر این دوربین نیز درون آینه وسط و در سمت راست آن است. سایر امکانات بی‌وای‌دی S7 کارمانیا عبارتند از:

  • ریموت استارتر / استارت دکمه‌ای
  • شش کیسه هوا/ ایزوفیکس
  • سنسور باد تایر / ترمز پارک برقی
  • تهویه خودکار دوگانه / دریچه‌های تهویه عقب
  • مه‌شکن‌های جلو و عقب / اتولایت / دی‌لایت / چراغ هالوژن جلو
  • آینه الکتروکرومیک / آینه‌های تاشو برقی با گرمکن / شیشه بالابر آنتی‌ترپ
  • سانروف پانوراما / رینگ 18 اینچی
  • خروجی 12 ولت / صندوق عقب برقی
  • کروز کنترل / کنترل پایداری / کمکی حرکت در سرازیری
  • بلوتوث / نویگیشن / 9 اسپیکر
  • فرمان هیدرولیکی با تنظیم دوحالته
  • مانیتور 10.2 اینچی کنسول / دوربین 360
  • صندلی 12 حالته برقی راننده / صندلی 4 حالته برقی سرنشین جلو
  • صندلی تاشو عقب دوتکه / روکش چرم فرمان و صندلی‌ها
  • صفحه کیلومتر 12.1 اینچی دیجیتالی
  • حسگرهای جلو (2 عدد) و عقب (4 عدد)
  • کمربندهای پیش‌کشنده و محدودکننده
  • سیستم تصفیه آلودگی هوای کابین
  • حافظه فرمان، صندلی راننده و آینه جانبی

قیمت بی وای دی S7

بی وای دی S7 را نخستین‌بار در نمایشگاه خودرو تهران 96 دیدیم و جالب‌تر این‌که در همان‌جا ظرفیت فروش مرحله اول آن به اتمام رسید ولی حتی تا ابتدای تابستان 98 نیز بدست مشتریانش نرسید! پیش بینی اولیه ما این است که این خودرو قیمتی بیشتر از چری تیگو7 داشته باشد، که یعنی در این روزها چیزی حدود 400 تا 500 میلیون تومان در بازار کشورمان می‌ارزد.

دیدگاه کاربران