• ساسنا اس اتومات
  • بررسي ساينا اس (S) اتوماتيک CVT

قیمت پاییزی مشخص شد

بررسی سایپا ساینا S اتوماتیک CVT

8 آبان 1402 13:53

قیمت ساینا اس اتومات در پاییز 1402

آبان 1402: شرکت خودروسازی سایپا، از تاریخ هشتم آبانماه، لیست قیمت ساینا اس CVT را مطابق جدول زیر اعلام کرده است:

قیمت ساینا اس اتومات - پاییز 1402
مدل اس اتومات
قیمت پایه 279.253
قیمت نهایی 330.966

*قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

رونمایی ساینا اس اتومات در مشهد

شهریور 1402:  شرکت سایپا با انواع نسخه‌های ساینا S، در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 حاضر شده بود که در میان آنها، نسخه ساینا اس اتوماتیک نیز دیده می‌شد.

ساینا اس اتوماتیک به لحاظ فنی، تفاوتی با ساینا اس دنده‌ای ندارد و تنها نکته فنی جدیدش، اضافه‌شدن گیربکس CVT است که قابلیت تعویض دنده بصورت 6 سرعته را هم دارد. در قسمت تجهیزات نیز، امکانات نسبتا خوبی به ساینا اس اتومات اضافه‌شده مانند:

. فرمان دی‌کات برقی
. رینگ 14 اینچ آلومینیومی
. سنسور باد تایر (TPMS)
. کروز کنترل
. محدودکننده سرعت (اسپید لیمیمتر)
. دوربین عقب
. نویگیشن
. شیشه دودی عقب

قیمت ساینا اس اتومات در بهار 1402

اردیبهشت 1402: همزمان با فراخوان شرکت سایپا جهت ثبت نام از برندگان فروش یکپارچه خودرو در تاریخ 28 اردیبهشت‌ماه، قیمت ساینا S اتوماتیک نیز برای اولین‌بار مشخص شده است:

قیمت ساینا اس اتوماتیک در سال 1402
قیمت کارخانه (خام) قیمت نهایی فروش
279 میلیون و 253 هزار 330 میلیون و 932 هزار

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

افتتاح خط تولید ساینا S اتومات

اسفند 1401: آقای محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، طی مراسمی که در روز شنبه 13 اسفندماه و در کارخانه سایپا کاشان برگزار گردید، خط تولید دو محصول جدید این شرکت، یعنی ساینا S اتوماتیک و همچنین ساینا S دوگانه‌سوز را افتتاح کرد.

مراسم افتتاح خط تولید ساینا اس اتوماتیک در اسفندماه 1401

آقای تیموری، ضمن اشاره به تولید مجدد خودروهای دوگانه‌سوز در کارخانه کاشان، می‌گوید برای اولین بار در سایپاسیتروئن (سایپا کاشان)، بعد از چند سال وقفه تولید خودروهای CNG در گروه سایپا، خودرو ساینا اس CNG تولید خواهد شد که این خودرو به مخزن CNG مجهز است و بر این اساس در صد کیلومتر کاهش مصرف بنزین 2.4 لیتر ایجاد خواهد شد. دومین خودرو که امروز خط آن افتتاح شد خودرو ساینا اس اتوماتیک با گیربکس CVT بود که تولید آن آغاز شده و به زودی به بازار عرضه می شود.

تولید انبوه ساینا CVT با امکانات جدید

آبان 1401: مهران مهرپویان، مدیر پروژه ساینا اس CVT، اعلام کرد با گذشت دو سال از عرضه خودرو ساینا S، تولید محصول ساینا اس CVT با گیربکس اتوماتیک در فاز آزمایشی شروع شده است.

کابین ساینا اس اتوماتیک

این خودرو علاوه بر گیربکس اتوماتیک، با رویکرد پیاده‌سازی حداکثری استانداردهای 85گانه بر روی آن، از لحاظ تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز تحول و ارتقا یافته است. بر اساس گفته‌های وی، ویژگی‌های این خودرو به شرح زیر است: 

  • فرمان برقی (EPS) که علاوه بر کاهش نیروی لازم برای چرخش فرمان، با حذف پمپ هیدرولیک به کاهش مصرف سوخت کمک شده است.
  • غربیلک فرمان جدید و با طرح D است.
  •  سیستم نگهدارنده سرعت یا کروز کنترل که رانندگی آسان در جاده‌های طولانی را میسر می‌کند.
  • محدودکننده سرعت (Speed Limiter) به راننده این امکان را می‌دهد تا حداکثر سرعت را  برای خودرو تعیین کند.
  • قابلیت چراغ‌های خودکار (Auto Light) به خودرو افزوده شده تا چراغ‌های خودرو به صورت خودکار در زمان کاهش نور محیط روشن شوند.
  • سیستم نشانگر فشار باد لاستیک (TPMS) امکان پایش فشار و باد لاستیک‌های خودرو به صورت زنده را برای راننده فراهم می‌کند و در صورت کاهش فشار باد هر یک از لاستیک‌ها، به راننده هشدار می‌دهد.
  • سیستم دستیار شروع حرکت در سربالایی که از حرکت ناخواسته خودرو در مسیرهای دارای شیب پیشگیری می‌کند. 

ساینا اس CVT به پیشرانه کم‌‌مصرف M15 مجهز شده و جعبه دنده آن از نوع متغیر پیوسته (CVT) است و قابلیت تیپ ترونیک (دستی) دارد. آقای مهرپویان تاکید کرد که تولید این محصول قبل از پایان سال جاری به صورت انبوه در شرکت سایپاسیتروئن آغاز خواهد شد. 


بررسی انواع ساینا در بازار

برای آشنایی با خانواده محصولات سایپا ساینا و اطلاع از مشخصات فنی هر مدل و مشاهده ویژگی‌ها و تفاوت‌های انواع ساینا در بازار، لینک‌های منتخب زیر را مطالعه کنید:

اگر شما یکی از مالکان خودروهای ساینا هستید، پیشنهاد می‌کنیم مجموعه مقاله زیر را هم مطالعه کنید:

دیدگاه کاربران