همه چیز درباره تیپ جدید اسپرت اکسلنت!

مشخصات ام وی ام X33S اتومات جدید

3 آذر 1400 11:06

آذر 1400: شرکت مدیران خودرو با انتشار تصاویر تازه‌ای از ام وی ام X33S اتوماتیک، از عرضه نسخه جدیدی از این خودرو خبر داده؛ نسخه‌ای که قرار است با نام تیپ «اکسلنت اسپرت» راهی بازار کشورمان شود و اندکی گران‌تر از تیپ «اسپرت» است. 

در قسمت ظاهری و در نمای بیرونی خودرو، شاهد اضافه‌شدن کیت بدنه مختصری هستیم که شامل سپر جدید جلو، دیفیوزر جدید عقب به همراه اضافه‌شدن رکاب‌های جانبی است. همچنین در تیپ جدید اکسلنت اسپرت، سنسورهای عقب (که در تیپ اسپرت حذف شده بود) مجددا به خودرو اضافه شده است.

اما در نمای داخلی تیپ «اکسلنت اسپرت» اتفاقات بیشتری رخ داده‌اند. در کابین ام‌وی‌ام X33S تیپ جدید، از چرم قهوه‌ای استفاده شده در صورتیکه تا قبل از این، مدیران خودرو از چرم مشکی برای کابین X33S تیپ اسپرت استفاده می‌کرد. همچنین مدیران خودرو برای نشان دادن تمایز بیشتر این تیپ جدید با تیپ قدیمی‌اش، برخی از جزییات کابین (مانند قاب دور دریچه‌های تهویه، دستگیره‌ها و بخشی از رودری‌ها) را با رنگ طلایی، تزیین کرده است.

علی‌رغم همه این تغییرات ظاهری، اما در قسمت فنی خودرو هیچ بهبودی رخ نداده و تیپ اکسلنت اسپرت، دقیقا مشابه تیپ اسپرت خواهد بود.

قیمت X33S توربو مشخص شد

مهر 1400: همزمان با شروع فروش مدیران خودرو، حالا قیمت ام‌وی‌ام X33S توربو نیز برای نخستین‌بار مشخص شده است. این نسخه تولید محدود قرار است با قیمت 580 میلیون تومان و از اواخر آبانماه 1400 وارد بازار کشورمان شود. نسخه توربوشارژ X33S با صندلی‌های چرم قهوه‌ای تحویل مشتریان می‌شود.

تولید محدود X33S توربو در ایران

مهر 1400: همانند اتفاقی که در تابستان 1400 و برای نسخه تولید محدود تیگو 5 توربو رخ داد، بزودی برای ام‌وی‌ام X33S جدید نیز رخ می‌دهد! شرکت مدیران خودرو خبر داده که می‌خواهد نسخه خاصی از X33S نیوفیس را با موتور و گیربکس جدید راهی بازار کشورمان می‌کند. این نسخه جدید صرفا در تعداد محدودی فروخته می‌شود و قرار نیست به تولید انبوه برسد.

ام‌وی‌ام X33S توربو مجهز به موتور 1.5 لیتری توربوشارژی است که تا قبل از این، روی اکثر محصولات توربوشارژ چری در ایران نیز نصب شده بود. اما نکته جالب اینجاست که X33S نیوفیس، از سال 1399 فقط با گیربکس اتوماتیک قابل خریداری بود و گیربکس CVT آن، روی نسخه قدیمی‌اش باقی ماند.

اما حالا مدیران خودرو گفته که X33S توربو را مجددا با گیربکس CVT اما با 9 دنده مصنوعی روانه بازار می‌کند؛ گیربکسی که ابتدا در چری آریزو 6 امتحانش را پس داده بود و روی چری آریزو 5 توربو جدید نیز نصب شده است.

روکش چرمی فرمان برای X33S جدید

شهریور 1400: اگر پیگیر اخبار ام وی ام X33S جدید باشید، حتما به یاد دارید که مدیران خودرو از پاییز 1399 تحویل نسخه فیس‌لیفت X33S را با گیربکس اتوماتیک (AT) آغاز کرد. اما در یکسال اخیر، تمامی خودروهای فروخته شده به مشتریان، روکش فرمان نداشتند و همانند عکس زیر، اصطلاحا به فرمان پلاستیکی مجهز بودند.

اما حالا باخبر شده‌ایم که مدیران خودرو، روکش چرمی فرمان را از شهریورماه 1400 روی X33S نصب کرده و برخی از خودروهایش را با این آپشن جدید، تحویل مشتریان داده است.

احتمال تولید X33S توربو در آینده

آذر 1399: این روزها که شاهد خداحافظی نام چری از بازار ایران هستیم و مدیران خودرو نیز خودش را برای تولید ام‌وی‌ام تیگو5 توربو آماده می‌کند، حالا باخبر شده‌ایم که یکی دیگر از محصولات قدیمی MVM، ممکن است در آینده‌ای نزدیک، به پیشرانه توربوشارژ مجهز شود. این محصول قدیمی، چیزی نیست جز ام‌وی‌ام X33S جدید!

هنوز مدیران خودرو، واکنشی در برابر این خبر نشان نداده و ماهم نمی‌توانیم صحت این خبر را تایید کنیم، ولی آنطور که رسانه‌ها خبر داده‌اند، این محصول جدید شاید با نام ام‌وی‌ام X33-T در ایران رونمایی شود.

چری، تاکنون پیشرانه توربوشارژ را نه برای تیگو3 و نه برای تیگو 3x عرضه نکرده است، چنین موضوعی می‌تواند یک سنت‌شکنی در خانواده چری باشد. از آنجایی که مدیران خودرو، از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با کد SQRE14T15C روی اکثر محصولات چری در بازار ایران استفاده کرده، پس احتمالا برای ام‌وی‌ام X33-T نیز از همین نسخه بهره می‌گیرد. البته استفاده از این پیشرانه جدید، به احتمال فراوان با تغییر جعبه‌دنده همراه خواهد بود.

آغاز تحویل X33S جدید

مهر 1399: بعد از حدود یکماه تاخیر، سرانجام مدیران خودرو، تحویل سری اول ام‌وی‌ام X33S نیوفیس به خریداران را از هفته دوم مهرماه 99 آغاز کرده است. طبق گزارش مشتریان، مدیران خودرو فعلا رنگ‌های سفید و خاکستری ام‌وی‌ام X33S جدید را به بازار فرستاده.

معرفی چری تیگو 3 در ایران

سال 2005، یعنی همان زمانی که ام وی ام X33 برای اولین بار راهی بازار چین شد، حتی چری هم تصوری از آینده این کراس اور کامپکت نداشت. دلیل این حرف، این است که چری نام این خودرو را فقط «تیگو» گذاشته بود، بدون هیچ پسوندی و بدون هیچ عددی در نامش!

اما با گذر زمان و استقبال عمومی از کراس اورها در سرتاسر جهان، چری هم به این نتیجه رسید که می تواند خانواده کراس‌اورهایش را با اسم «تیگو» نامگذاری کند. بنابراین اولین کاری که کرد، تغییر دادن نام این کراس اور بود. این شرکت، در سال 2010، هم نام «چری تیگو» را به «چری تیگو 3» تغییر داد و هم اینکه نخستین فیس لیفتش را به بازار فرستاد؛ این همان فیس لیفتی بود که در فاصله سالهای 93 تا 95 در کشورمان فروخته شد.

حالا که نام تیگو 3 اصلاح شده بود، راه برای آمدن مابقی اعضای خانواده تیگو نیز هموار شد؛ چری تیگو5 در سال 2013، چری تیگو2 یا تیگو 3x (یا همان ام‌وی‌ام X22 خودمان) در سال 2016، چری تیگو7 در سال 2016، چری تیگو4 یا تیگو 5x (یا همان ام‌وی‌ام X55 خودمان) در سال 2017 و نهایتا نیز چری تیگو8 در سال 2018 به خانواده قدبلندهای تیگو پیوستند.

چهارمین ورژن X33 در ایران

همانطور که در ابتدای متن گفتیم، سال 2010 اولین فیس لیفت این خودرو معرفی شد. در سال 2014 نیز دومین فیس لیفت تیگو 3 به بازار چین رفت و فروش آن تا سال 2018 ادامه داشت. دومین فیس لیفت این خودرو، بسیار زودتر از آنچه که تصور می کردیم به ایران رسید. البته مدیران خودرو نام این فیس لیفت را X33s گذاشت و تحویل آنرا از سال 95 آغاز کرد.

اما این پایان داستان فیس لیفت‌های تیگو 3 نیست! چراکه سومین فیس لیفت تیگو 3 که به عنوان مدل 2020 راهی بازار چین شده است، حالا سر از بازار کشورمان درآورده. 

ام وی ام X33S نیوفیس، به سبک و سیاق همان فیس لیفت‌های سابقش طراحی شده؛ به این معنی که چری، فقط چهره خودرو را تغییر داده و مابقی قسمت هایش را دست نخورده رها کرده.

چهره تازه X33s نیوفیس، به لطف جلوپنجره جدیدش، حالا جسورتر و جذاب تر به نظر می رسد. اگر یادتان باشد، این جلوپنجره ابتدا در تیگو 8 استفاده شد، سپس به ام وی ام X55 رسید و حالا هم نوبت ام وی ام X33S نیوفیس است تا از آن بهره ببرد.

حذف مه شکن دایره ای سپر جلو و استفاده از رینگ های جدید، تنها ویژگی جدید این فیس لیفت هستند. بنابراین در نمای جانبی یا نمای عقبی خودرو، دیگر نباید منتظر چیز جدیدی باشید! حتی کابین خودرو هم تغییری نکرده و به غیر از آرایش جدید دکمه‌های کنترلی روی فرمان، هیچ اتفاق جدید دیگری را نمی بینیم.

مشخصات فنی ام وی ام X33S اتوماتیک

چری برای مدل 2020 تیگو 3، پیشرانه 1.6 لیتری سابقش را حذف کرده و فقط از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی در بازار چین استفاده می‌کند؛ این پیشرانه 1.5 لیتری، در واقع همان قلب چری آریزو 5 است که قدرتش به حدود 116 اسب بخار می‌رسد.

اما از طرف دیگر، مدیران خودرو همچنان به عدم تغییر موتور رضایت داده و از همان موتور 2.0 لیتری سابقش، در X33S جدید نیز استفاده می‌کند.

»» جدول مشخصات فنی و آپشن‌های ام‌وی‌ام X33S جدید ««

همچنین جعبه‌دنده این خودرو، با یک تغییر بزرگ همراه شده است؛ مدیران خودرو پس از حدود 6 سال استفاده مداوم از جعبه‌دنده CVT حالا آنرا کنار گذاشته و از جعبه‌دنده اتومات 5 سرعته کاملا جدیدی برای X33S نیوفیس استفاده کرده است.


قیمت ام وی ام X33S اتوماتیک

در بازار چین، چری تیگو 3 مدل 2020 حدود 67 تا 80 هزار یوآن قیمت دارد؛ یعنی چیزی حدود 9500 تا 11000 دلار. بنابراین در صورت عرضه ام‌وی‌ام X33 نیوفیس در ایران، باید منتظر قیمتی کمتر از ام‌وی‌ام X55 برای آن باشیم.

همچنین از لینک قیمت خودرو می‌توانید قیمت انواع محصولات مدیران خودرو، از جمله قیمت ام‌وی‌ام X33S اسپرت جدید را در بازار آزاد مشاهده کنید.

فروش ام وی ام X33S اتوماتیک

در مقاله‌های شرایط فروش ام‌وی‌ام و شرایط فروش چری از آخرین شرایط فروش مدیران خودرو برای انواع ام‌وی‌ام و چری مطلع شوید. از لینک‌ خرید و فروش ام‌وی‌ام X33S نیز جدیدترین آگهی‌های ایکس33 اتوماتیک مدیران خودرو را مشاهده کنید.

دیدگاه کاربران
Nokalkal 1400/8/26
متقلب تر از مدیران خودرو ندیدم
پاسخ
0
0
2
Nokalkal 1400/8/25
رینگ های بیریختر نسبت به نسخه سی وی تی ، تریم زشت قهوه ای (درقبال تری شیک مشکی) ، اگرزوز فیک چیپ سپر عقب از پسرفت های سری ای تی اکسلنت هستند که به اسم این آپشن های مسخره و صندلی چرم مصنوعی (در نسخه اولیه چرم پارچه مشکی بود که خیلی مناسب تر بود) قیمت خودرو را 30 م بالاتر اعلام کرده ! با وام و بهره 21 درصد خودرو 300 م وام داره که مبلغ 630 م الان برایتان 900 م تمام خواهد شد (270 م سود بانکیشان) بعد با التماس باید بفروشی و یک افت 50 درصدی بدی برای ماشین 5 سال کار خیلی زور داره چرا؟ چون مدیران خودرو همیشه اصرار به فروش اقساطی داره و حسابی بازار دست دومشو خراب کرده از طرفی میگه تحویل فوری اما تشریف ببرید نمایندگی ها تحقیق کنید مورد بوده 3ماهه داره قسط میده هنوز ماشین رو بهش ندادند! اخه مگه مجبوری قسطی بدی اما وجه خودت و بازار دست دوم رو خراب کنی! به نظرم نصب ای پی اس و گیربکس ای تی خیلی خوب بود ، من این ماشینو تست کردم اما از افت قیمت و بدقولی مدیران خودرو ترسیدم تا رفتیم فکر کنیم نسخه ای تی اکسلنت رو داد که بدتر شد حیف از این بی سیاستی ماشین خوبیه اما شرکت سازنده اینجا خرابش کرده
پاسخ
0
0
2