در 3 دسته خودروهای سواری، پیکاپ و شاسی‌بلند

اعلام بهترین خودروهای بازار آمریکا در سال 2021

23 دی 1399 10:47

سال 2020 دوران بسیار سختی برای خودروسازان جهان بود. در این دوره یک ساله، حضور خودروهای برقی در بازار بسیار پررنگ‌تر از چیزی شد که در سال‌های قبل بود. تاثیر بارز این تغییر را می­‌توان در فهرست برندگان جایزه سالانه خودروهای آمریکای شمالی مشاهده کرد چراکه هرکدام از این سه خودرو، برای حرکت به نحوی از پیشرانه الکتریکی یاری می‌­گیرند.

هیوندای النترا به عنوان بهترین خودروی سواری دست یافته، فورد F-150 به عنوان بهترین پیکاپ سال انتخاب شده و موستانگ مک-ای هم عنوان بهترین خودروی چند منظوره را به چنگ آورده است.با اعلام برندگان رقابت برای دریافت جایزه NACTOY در تاریخ 11 ژانویه، معلوم شد هیوندای النترا به بهترین خودروی سواری دست یافته است. پس از این خودرو، فورد F-150 به عنوان بهترین پیکاپ سال انتخاب شده و محصول دیگری از این خودروساز آمریکایی یعنی موستانگ مک-ای هم عنوان بهترین خودروی چند منظوره را به چنگ آورده است.

این سه خودرو برای کسب جایگاه خود با 43 رقیب نهایی مبارزه کرده و در نهایت پس از شکست دادن دو مبارز پایانی، موفق به دریافت عنوان بهترین در کلاس خود شده‌اند. النترا با نیسان سنترا و جنسیس G80 روبرو شده درحالی‌که فورد F-150 به مصاف با جیپ گلادیاتور و رم 1500 TRX رفته است.

النترا به علت طراحی زیبا، تنوع نسخه‌­های قابل سفارش، مصرف کم، سامانه‌های ایمنی نصب شده در آن و احساس خوشایند رانندگی، توانست رقبا را کنار بزند. این خودرو را می‌­توان با پیشرانه هیبرید یا در نسخه هیجان‌انگیز N-Line نیز خریداری کرد.

از سوی دیگر، قابلیت‌های شخصی‌سازی فورد F-150، بهبود آن نسبت به نسل قبلی و برخی نوآوری‌ها همچون ژنراتور نصب شده در خودرو، نظر هیات ژوری NACTOY را نسبت به این پیکاپ محبوب جلب کرده است. این خودرو در نسخه هیبرید هم قابل خریداری بوده و نسخه کاملاً برقی آن به زودی عرضه خواهد شد.

بهترین خودروی بازار آمریکا در سال 2021

احتمالاً مهمترین نکته جالب این رقابت را باید پیروزی مدل کاملاً برقی فورد موستانگ مک-ای در کلاس خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور دانست که توانسته از سد محصولات قابل اعتنایی شامل لندرور دیفندر و جنسیس GV80 عبور کند.

هیات داوران NACTOY به طراحی هیجان‌انگیز و عملکرد فنی خوب مک-ای اشاره کرده و با توجه به چهار در بودن، سامانه چهار چرخ محرک، ظرفیت حمل 5 سرنشین و محفظه بار جادار، آن را خودرویی کاربردی دانسته‌اند که مطمئنا می‌­تواند رقیبی قدر برای محصولات تسلا باشد. غیر از برند سازنده، عنوان «موستانگ» در نام این خودرو را نیز باید برگ برنده دیگری برای آن دانست که در جلب توجه مشتریان تاثیرگذار خواهد بود.

جایزه سالانه NACTOY از سال 1994 تاکنون درحال برگزاری است. هیات داوران این رقابت از 50 خبرنگار حوزه خودرو در ایالات متحده و کانادا تشکیل شده که در نشریات کاغذی، تلویزیونی یا فضای مجازی فعال هستند.

سال گذشته شورولت کوروت استینگری با شکست تویوتا سوپرا و هیوندای سوناتا بهترین خودروی سال 2020 آمریکا شد. در بخش شاسی‌بلندها نیز کیا تلوراید از هیوندای پالیسید و لینکلن اویاتور پیشی گرفت. در نهایت جیپ گلادیاتور نیز در کلاس تراک‌ها توانست بالاتر از رم هوی دیوتی و فورد رنجر قرار بگیرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران