در 3 دسته سواری، پیکاپ و شاسی‌بلند

اعلام خودروهای برتر بازار آمریکا در سال 2022

22 دی 1400 16:03

با فرا رسیدن سال نو میلادی، برترین خودروی سال 2022 آمریکای شمالی (NACTOY) در سه دسته سواری، شاسی‌بلند و پیکاپ معرفی شد.

برای نخستین بار در تاریخ این رقابت، در هر رده شاهد حضور یک خودروی برقی به عنوان فینالیست بودیم.جوایز NACTOY اولین بار در سال 1994 برگزار شد و برندگان توسط هیئت داروانی متشکل از روزنامه‌نگاران خودرویی از آمریکا و کانادا، که نماینده رسانه‌های چاپی، تلویزیون و اینترنتی هستند، انتخاب می‌شوند.

در بخش خودروهای سواری هوندا سیویک، لوسید Air و فولکس‌واگن گلف را شکست داد و عنوان برتر را کسب کرد. فورد ماوریک از رقیب جمع‌و‌جور خود، یعنی هیوندای سانتاکروز، و همچنین اولین پیکاپ الکتریکی بازار، ریویان R1T، سبقت گرفت و به عنوان پیکاپ سال انتخاب شد. در بخش شاسی‌بلندها نیز فورد برانکو بر هیوندای آیونیک 5 و جنسیس GV70 چیره شد.

گری ویتزنبورگ، رئیس NACTOY، در این باره گفت: «2021، سال مهمی در تاریخ خودرو بود. شاهد خودروهای الکتریکی جدید جذاب و پیشگام بودیم که تقریباً در همه برندها وجود داشتند. همچنین ظهور بخش‌های جدید و طراحی‌های گیرایی را به چشم دیدیم. در عین حال، تعدادی از تولیدکنندگان نوظهور ثابت کردند که حتی با اولین محصول خود می‌توانند با خودروسازان معتبر رقابت کنند. برندگان اعلام شده حاصل نظر جمعی ما در مورد بهترین چیزهایی است که در حال حاضر در دسترس مشتریان قرار دارند.»

 خودروهای برتر بازار آمریکا در سال 2022

در ماه سپتامبر 2021، کمیته انتخاب خودروی برتر آمریکای شمالی که با نام اختصاری NACTOY شناخته می­‌شود، اسامی 23 خودروی راه یافته به مرحله نیمه نهایی را اعلام کرد.

برای نخستین بار در تاریخ این رقابت، در هر رده شاهد حضور یک خودروی برقی به عنوان فینالیست بودیم. همچنین این اولین بار است که یک پیکاپ برقی موفق شده در میان فینالیست‌ها حضور پیدا کند. نکته جالب دیگر این‌که نام شرکت‌هایی همچون لوسید و ریویان برای اولین بار در این فهرست به چشم می­‌خورد.

برای دومین سال پیاپی، نام دو محصول فورد به فهرست نهایی راه پیدا کرد یعنی همان‌طور که سال گذشته F-150 و ماستنگ مک-ای در این فهرست حضور داشتند، امسال شاهد برانکو و ماوریک بودیم. جنسیس هم که سال گذشته GV80 را به میان سه خودروی برتر ارسال کرده بود، امسال GV70 را به مرحله فینال فرستاد.

رای‌گیری نهایی برای انتخاب خودروی سال آمریکای شمالی بین 30 دسامبر 2021 تا 5 ژانویه 2022 ( نهم الی شانزدهم دی 1400) برگزار می‌شود و برنده نهایی در اوایل ماه ژانویه معرفی خواهد شد.

فینالیست‌های عنوان بهترین خودروی سواری آمریکای شمالی:

فینالیست‌های عنوان بهترین پیکاپ آمریکای شمالی:

فینالیست‌های عنوان بهترین شاسی‌­بلند آمریکای شمالی:

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران