• سايپا شاهين اتومات CVT
  • سايپا شاهين اتومات CVT
  • سايپا شاهين اتومات

تغییر قیمت در دعوتنامه‌های جدید

بررسی سایپا شاهین اتومات CVT

18 فروردین 1403 09:32

قیمت شاهین اتومات در بهار 1403

فروردین 1403: شرکت خودروسازی سایپا، قیمت شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT را از تاریخ 1403/01/16 مطابق جدول زیر، افزایش داده است:

قیمت شاهین CVT در بهار 1403
تیپ محصول شاهین CVT
قیمت قدیم 641,718,000
قیمت جدید 649,078,000

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

قیمت شاهین اتومات در پاییز 1402

مهر 1402: همانطور که می‌دانید، شورای رقابت در تاریخ 21 شهریورماه، پایه قیمت شاهین اتومات (قیمت خام) را معادل 545 میلیون و 992 هزارتومان تعیین کرد. سپس در تاریخ 5 مهرماه، باخبر شدیم که شرکت سایپا، قیمت نهایی این خودرو را 641 میلیون و 718 هزارتومان مشخص کرده است.

اما در تاریخ 11 مهرماه و برای دومین‌بار، قیمت شاهین CVT دستخوش تغییر شده است. ماجرا از این قرار بود که سایپا برای دعوتنامه‌های تیرماه 1402، مصوبه شورای رقابت را اعمال کرد که ماحصل آن، کاهش قیمت شاهین اتومات از 641 میلیون به 613 میلیون و 602 هزارتومان بود. اما با صدور دعوتنامه‌های جدید آذرماه 1402، مشخص شده که قیمت واقعی شاهین اتوماتیک، همان عدد 641.718 میلیون تومان بوده است.

کاتالوگ جدید شاهین اتومات

شهریور 1402: نسخه اتوماتیک شاهین، که البته به گیربکس CVT مجهز است نه به گیربکس AT، در بیست و سومین نمایشگاه خودرو مشهد 1402 رونمایی شد. طبق برنامه‌ریزی سایپا، پس از به تولید رسیدن شاهین CVT، این شرکت به دنبال تولید شاهین پلاس AT خواهد رفت:

چندی پیش نیز همزمان با اضافه‌شدن آپشن‌های جدیدی ایمنی، که از مردادماه 1402 روی خودرو شاهین دستی نصب شده و بزودی روی شاهین اتومات نیز قرار می‌گیرد، شرکت خودروسازی سایپا، کاتالوگ جدید شاهین CVT را منتشر کرده بود:

همانطور که در کاتالوگ فوق نیز مشاهده می‌کنید، سه آپشن کنترل پایداری (ESC) ، کنترل کشش (TCS) و کمکی حرکت در سربالایی (HSA) روی هر دو نسخه شاهین، نصب شده است؛ در حالیکه تا پیش از این، این سه ویژگی فقط برای شاهین اتوماتیک اعلام شده بود. اما خوشبختانه، حالا می‌بینیم که به لطف استانداردهای جدید ایمنی که برای خودروسازان اجباری شده است، هم شاهین اتومات و هم شاهین دستی، دارای این سه ویژگی هستند.

تفاوت شاهین CVT با شاهین MT

اردیبهشت 1402: شرکت خودروسازی سایپا، اطلاعات فنی شاهین اتوماتیک CVT را منتشر کرد. این نسخه جدید شاهین، که در سال 1402 به بازار می‌آید، به گیربکس جدید CVT مجهز شده و قابلیت تعویض 7 دنده بصورت تیپ‌ترونیک را هم دارد.

سایپا شاهین سی.وی.تی

شاهین CVT در قسمت فنی، هیچگونه تغییری نسبت به شاهین دنده‌ای G نداشته و فقط وزن خالصش، حدود 50 کیلوگرم افزایش یافته است. ضمن اینکه مصرف ترکیبی خودرو نیز که در شاهین دنده‌ای معادل 7.5 لیتر بوده، در شاهین CVT به حدود 7.2 لیتر رسیده است. تمامی امکاناتی که در شاهین G بکار رفته، برای شاهین CVT نیز استفاده اما سایپا علاوه بر آنها، چندین آپشن جدید نیز به شاهین CVT افزوده که عبارتند از:

  • آنتن کوسه‌ای
  • تزیینات کرومی بدنه و کابین
  • کفپوش سه بعدی
  • مانیتور 10 اینچی جدید (که جایگزین مانیتور 7 اینچی شده)
  • کروز کنترل
  • محدودکننده سرعت (اسپید لیمیتر)
  • سیستم کنترل کشش یا TCS
  • سیستم کنترل پایداری یا ESC
  • سیستم کمکی حرکت در سربالایی یا HSA

علاوه بر ویژگی‌ها و امکانات فوق، شاهین اتوماتیک در قسمت فنی نیز مجهز به گیربکس CVT با تعویض دنده 7 سرعه تیپ‌ترونیک است. همچنین وزن خودرو حدود 50 کیلوگرم افزایش یافته و به عدد 1320 کیلوگرم رسیده است. ضمن اینکه مصرف سوخت شاهین CVT معادل 7.52 لیتر اعلام شده که تقریبا 0.3 لیتر از شاهین MT، بیشتر است.

تغییر پیشرانه شاهین CVT در سال 1402

مهر 1401: معاون فنی و مهندسی گروه سایپا، درباره موتور شاهین گفت که بررسی‌هایی صورت گرفته و نارضایتی از عملکرد آن وجود ندارد؛ چرا که موتور ویژگی‌هایی مورد نظر خودرو شاهین را برآورده می کند. آمار نشان می‌دهد که حدود 40 درصد مشتریان، متقاضی خودرو اتوماتیک هستند. با توجه به اینکه در گذشته سایپا خودرو اتوماتیک ساینا و کوییک را تولید و عرضه کرده و رضایت مناسبی از این خودروها وجود دارد، بنابراین طراحی و تولید خودرو شاهین اتوماتیک در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه مراحل عمده کار انجام شده است. خودروهای اتوماتیک از لحاظ امکانات، آسایش داخلی و آپشن‌های مختلف، تنوع مناسبی دارند و با وجود تحریم‌ها، بخشی از تنوع آپشن خودروهای لوکس محدود شد؛ اما خوشبختانه در این خودرو تمایز ظاهری ایجاد شده است.

وی درباره شاهین اتوماتیک CVT گفت که در این خودرو آپشن‌هایی مثل دستگیره‌ها، جلوپنجره و گارنیش پشت خودرو کروم کاری شده، همچنین داشبورد داخلی دو رنگ طراحی شده است و خودرو با گیربکس CVT عرضه می شود. شرکت تولیدکننده این گیربکس شرکت پانچ بلژیک است که در دنیا صاحب سبک است و در بازارهای جهانی حضوری فعال دارد. تست‌های صحه‌گذاری محصول انجام شده و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال، تمامی تست‌ها و فرآیند شماره‌گذاری این خودرو انجام شود و طبق برنامه زمان‌ بندی عرضه محصول از اردیبهشت‌ماه 1402 آغاز شود.

سایپا شاهین سی.وی.تی

وی افزود در سایپا سیتروئن خط موتور EC5 نصب و در مراحل راه‌اندازی بود که با شروع تحریم‌ها و ترک شرکت سیتروئن، سایپا برنامه احیا این موتور را آماده و در خط تولید موتور شرکت مگاموتور آماده تولید است. این موتور بر روی محصولات روز گروه پژوسیتروئن و همچنین خودروهای داخلی پژو 2008، سیتروئن C3 و تارا فعال است. این موتور دارای 16 سوپاپ و به نام موتور ME16 معرفی شده و تا نیمه دوم 1401 برای خودرو شاهین دستی و اتوماتیک CVT و در پروژه P90 استفاده می‌شود.

آپشن‌هایی جدید برای شاهین اتومات

فروردین 1401: اخیرا تصاویری از یک دستگاه شاهین اتوماتیک منتشر شده که به آپشن‌های جدیدی مجهز بوده و پلاک ملی دریافت کرده است.

تغییرات ظاهری شامل اضافه شدن جزئیات و تزئینات کرومی به جلوپنجره و دستگیره درهاست. نشان توربو نیز روی گلگیرها به چشم می‌خورد. رینگ‌ها طراحی جدیدی دارند و از نوع تراش‌خورده آلومینیومی هستند. شیشه‌های عقب خودرو نیز به صورت استاندارد دودی شده‌اند.

علاوه بر دوربین دنده عقب، یک دوربین در قسمت جلو‌پنجره و دو دوربین زیر آینه های جانبی نصب شده است، تا این نسخه شاهین به آپشن دوربین ۳۶۰ درجه مجهز شود. دوربین ثبت وقایع نیز پشت آینه داخل کابین و روی شیشه جلوی شاهین مورد نظر نصب شده است.

داخل کابین، تریم کرم و مشکی به همراه تزئینات طرح چوب به کار رفته است. صندلی‌ها با دوخت جدید ظاهر شده‌اند و یک نمایشگر 10 اینچی لمسی در دسترس است. دکمه تنظیمات نمایشگر به پایین صفحه منتقل شده است. علاوه بر این نمایشگر، نمایشگرهای ردیف عقب نیز اضافه شده‌اند. از امکاناتی که احتمالاً به صورت استاندارد برای شاهین اتوماتیک ارائه می‌شود، می‌توان به کروز کنترل، رینگ های آلومینیومی 16 اینچی، کیسه هوای جانبی و… اشاره کرد.


بررسی انواع شاهین در بازار

برای آشنایی با مشخصات فنی خودرو و تیپ‌های جدید شاهین سایپا و جهت اطلاع از تفاوت انواع خودروهای شاهین در بازار، مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

همچنین اگر شما هم یکی از مالکان خودروهای شاهین هستید، احتمالا خواندن مطالب زیر نیز برای‌تان مفید خواهد بود:

دیدگاه کاربران
ناشناس 5 روز پیش
سلام دوستان من به عنوان یه مصرف کننده شاید باورتان نشه من کمری توسان مزدا ۳وتقریبا کل محصولات سایپا وایران خودرو را سوار وتست کردم اگه میخواید شاهین اتومات بخرید اول پولی که میدید حدود ۸۲۰تومان هست پس انتظار سراتو و غیره را از لحاظ کیفیت فنی گیربکس شاهین قابل قیاس نیست مشخصه که کیفیت ماشین های کره وژاپن بهتر هستند و اینکه ماشین های داخلی بستگی به شانس شما داره که خوب مونتاژ بشه یانه من حدود ۴ماهه شاهین اتومات دادم پولی که دادم اول خودرو کار کرده بالای ۲۰۰هزار تا سوار نشدم که یه نفر عشق حالش کرده وبعد بیاد به طرف بده واول خرجش باشه بعد نسبت به پارس tu5 که ۶۰میلیون بیشتر پول بده ولی امکانات شاهین هم نداره واقعا احماقانست که پارس بخری من که دارم و راضی هستم اگه دوست دارید بخرید و شک نکنید.
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/2/2
سلام من پار سائوپائولو داشتم الان شاهین اتومات دارم از دوستانی که این ماشین رو سوار نشدن میخام نظر منفی ندن من بدون تعصب به شاهین نظر میدم صدای موتورش یکم بیشتر از سایر خودروهاس یکم بی جونه من ریمپ زدم عالی شده مصرف سوختش پایینه کابین جادار و خیلی جاده خوبی داره حتی بهتر از سمند پایداری و ترمزاش عالیه کاملا از خریدش راضیم البته اگر همینطور بمونه و دوام و طول عمر قطعاتش خوب باشه
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/12/15
سلام من شاهین اتومات 10 اسفند تحویل گرفتم قبل از این ماشین شاهین دنده،405 تیوفایو، اچ سی کراس داشتم، ب عنوان مصرف کننده بخام از این ماشین چیزیی بگم قبل خرید شاهین دنده همه گفت دیوانگی کردیو اشتباه کردی 405 و دادی ب شاهین و عوض کردی اوایل خیلی دلمو میخوردم اما با گذشت 1 هفته فهمیدم فقط گاریی سوار میشدم واقعا شاهین هیچی از شتاب سرعت خوشگلی و امکانات رفاهی کم ندارهه توی ماشین دنا پلاس هم سوار شدم به شدت خفه و تنگه کابینش شاهین تا دلتون بخاد عقب بزرگ راحت ستون ها همینجور اصلا احساس اینکه تو سرته نداریی خیلی راحتی و خداروشکر راضی بودم برا همینم اتوماتش کردم باز این از لحاظ ظاهری داخل و بیرون خیلیی شیک تر خوشگل تر خطر هایه عقبش تیره تر شده نیاز ب برچسب نیست خیلی جذابه مانیتور بزرگ و فوق العاده جای عالی نصب شدهه از داخل و بیرون ماشین بخام هرچی بگم کم گفتم واقعا راضیم من برافروش نمیخامو برا زیر پام نگه میدارمش ظاهر این ماشین بدون ارام سایپا بالای 1 تومن قیمتشه دنده عوض کردنش خیلی خوبه اصلا متوجه نمیشی اچ سی کراس به شدت تنبل و شتابش پایین بود این اصلا کم نمیاره هیجا چ سر بالایی چه هرجا دیگه خیلی اخوبه ماشین اصلا ترسی باهاش نداری تو رانندگی اصلا متوجه نمیشی کی سرعتت رفت بالا با سرعت 160 تا انگار دارم با 50 تا گاز حرکت میکنم نه تکونی نه لرزشی ک بخای فکر کنی ماشین رو هواست اصلا حس نمیکنی سرعتت بالایه با یه نیش گاز قشنگ میره رو 120 30 تا فقط من ب یک مشکلی ک بر خورد تو این ماشین در دنده عقب خیلی پر زور و گاز خوب راه میوفته اما تو دنده Dوجلو ماشین 2 روز اول خوب بود الان راه نمیره تا گاز نخوره ومن نظراتو دیدم خیلی جاها اینو نوشته بودن و دقیقا ماشین لگد میزنه با گاز زیاد هنگام حرکت تو گروه شاهین سواران دیدم نمایندگی هم رفتم خیلی ها گفتن ماهم همین مشکلو داشتیمو اپدیت کردن کاملا حل شده جوری ک ماشین وحشی میشه و میخاد همش بره امروز عصرم میخام ببرم اپدیتش کنه و حتما خبرشو همینجا مینویسم تنها عیبی ک من بهش بر خوردم همینه و اینو خیلی هام داشتنو حل شده و اینکه خب صدای موتور هم هست ی چیز عادیه برا تموم این نوع موتور ها و خیلی زیاد نباید درگیرش بشی و اینم بگم کیفیت پخش و باند ها ب خصوص جلو درکل همه خیلیییی عالیه شما نیاز ب هیچ باندو سیستمی نداریی من ک راضیم فعلا وگرنه دنده رو اتومات نمیکردم و به قول دوستان شاهینی ها اونایی ک نظر میدن دودسته ان دارن و راضی ان ندارو ناراضی من داشتم بهترش کردم اتومات چون راضی بودم و برای زیر پام میخام
پاسخ
1
0
1
ناشناس 1402/12/21
سلام دوستان برا مشکل لگد زدن شاهین اتومات بردم نمایندگی اونم حل شد و خیلی عالی الان تو دندهDخود ماشین حرکت میکنه و از جا در نمیرهه اپدیت قبلیco2بود ک این مشکلو داشت اینو نزنین گفتم خبرشو بدم
0
2
ناشناس 1402/11/21
سلام من شاهین دستی دارم که اول سال گرفتم و انصافا راضی هستم ازش کارم هم جوریه تو جاده زیاد میرم و تو جاده فوق العاده هست به نظرم تو طرح فروش فوری شرکت کردم و شاهین اتومات نوشتم دیروز گرفتم .پارک پرواز میشینم و اینجا سربالاییه زیاد ...آقا امروز از یادگار اومدم بالا ماشین تو سربالایی زوزه میکشه خیلیییییییییییی صدای بدی میده تو سربالایی ..ولی تو شهر و جای عادی فوق العاده نرم و سبک و خوب میره ...کوچمون سر بالاییه میخوام راه بیفتم باید گاز بدم بره صداااا میده ها لامصب ..آقا هنوز دنده ای رو نفروختم گذاشتم فروش ولی از حق نگذریم دنده ای خیلی بهتره این صداش تو سربالایی آبرو ریزیه ...یه چیز عجییییب اینکه صدای ضبط دنده ای با اختلاف کیفیت بهتری داره تا این جدیده ۱۰ اینچیه
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1402/11/25
سلام اون سربالایی که سمت پارک پرواز هست رو بنده با ال۹۰ اتومات هم رفتم به مشکل خوردم حتی با جک جی۴ شیب اونجا استاندارد نیست یا حداقل برای این نوع خودروها مناسب نیست
0
0
ناشناس 1402/11/17
من اتومات‌ ۱۴۰۲ دارم، چرا راه نمیره؟ شروع حرکت چرا اینقد زور میزنه ولی تکون نمیخوره، شایدم ماشین من مشکل داره. شاید با مکث ۶ الی ۷ ثانیه ای با کلی صدای موتو و فشار راه میوفته، چقدر افتضاحه، قبلش کی ام سی جی ۷ داشتم
پاسخ
1
0
0
شمشیر 1402/11/30
موتور تیبا هست دیگه
0
0