کرایسلر قصد دارد پس از مدتها، بالاخره در سال 2025 از یک محصول جدید برقی رونمایی کند. این برند قصد دارد از سال 2028 تنها به تولید خودروهای برقی مشغول شود. اما پیش از آنکه شاهد این اتفاقات باشیم، خودروساز آمریکایی در نمایشگاه CES 2022 اقدام به رونمایی از یک کانسپت برقی کرده است، تا نمایی از ظاهر و فناوریهای محصولات خود در سالهای آینده را به علاقمندان نشان دهد.
”مجموعه باتری نصب شده روی آن، شعاع حرکتی بین 563 الی 643 کیلومتر را برای کرایسلر اِیرفلو فراهم خواهد کرد.“طراحی ظاهری اِیرفلو - Airflow - که نام خود را از محصول کرایسلر در دهه 30 میلادی به عاریت گرفته، از دو مدل فعلی این شرکت یعنی سدان 300 و ون پسیفیکا فاصله زیادی دارد. استفاده از قطعات به رنگ آبی تیره Celestial در کنار رنگ سفید قطبی برای بخش اعظم بدنه، تضاد بصری زیبایی ایجاد کرده است.
بدنه عریض و فاصله زیاد بین محورها از کابین جادار خبر میدهد، درحالیکه چراغهای باریک جلو و عقب و رینگهای 22 اینچی، چهره کرایسلر اِیرفلو را بسیار مدرن جلوه میدهد. با توجه به نصب چراغها و طراحی سپرها و آینههای جانبی، به نظر میرسد با طرحی کامل و آماده برای تولید روبرو هستیم.
سقف شیشهای پانوراما و رنگ سفید تریم داخلی، کابین اِیرفلو را به مکانی دلپذیر تبدیل کرده درحالیکه کنسول میانی که صندلیهای جلو را جدا نموده، فضای زیادی برای لوازم کوچک فراهم کرده است.
تجهیزات وسیع ارتباطی کرایسلر اِیرفلو، امکان دسترسی سرنشینان به سایر ادوات همچون کنترل لوازم خانه یا حتی برگزاری کنفرانس تلفنی از درون خودرو را فراهم کرده است.
این خودرو روی شاخهای از پلتفرم جدید استلانتیس یعنی STLA تولید خواهد شد، که برای ساخت خودروهای برقی میانسایز طراحی شده است و مجموعه باتری نصب شده روی آن، شعاع حرکتی بین 563 الی 643 کیلومتر را برای کرایسلر اِیرفلو فراهم خواهد کرد.
به لطف نصب پیشرانه برقی روی هریک از محورهای این خودرو، قدرتی در حدود 400 اسببخار در اختیار کرایسلر اِیرفلو قرار میگیرد، هرچند براساس اعلام سازنده، پلتفرم STLA قابلیت نصب مجموعه باتری بزرگتر را نیز دارد، که میتواند احتمال تولید نسخه قدرتمند این خودرو با پسوند احتمالی SRT را تقویت کند.
کرایسلر از نصب سازه الکترونیکی STLA Brain به عنوان مغز هوشمند در اِیرفلو خبر داده است، که امکانات وسیعی برای دریافت بروزرسانی دارد. سامانه STLA SmartCockpit هم مدیریت ادوات الکترونیکی کابین این خودرو را برعهده میگیرد، که امکاناتی همچون سرگرمیهای آنلاین، نرمافزارهای قابل دانلود و سرویسهای پرداخت را فراهم میکند.
به لطف همکاری کرایسلر با بامو، اِیرفلو به فناوری سطح 3 خودران به نام STLA AutoDrive مجهز شده است، که توانایی هدایت خودرو در مسیرهای بزرگراهی را داشته و راننده میتواند دست خود را از فرمان جدا کند.
هرچند کرایسلر از هندلینگ و عملکرد عالی این خودرو خبر داده، ولی بعید میدانیم اِیرفلو برای رقبایی همچون پورشه تایکان یا مرسدس AMG EQS 53 دردسرساز شود.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com