معرفی کرایسلر اِیرفلو در CES 2022

کرایسلر قصد دارد پس از مدت‌ها، بالاخره در سال 2025 از یک محصول جدید برقی رونمایی کند. این برند قصد دارد از سال 2028 تنها به تولید خودروهای برقی مشغول شود. اما پیش از آن‌که شاهد این اتفاقات باشیم، خودروساز آمریکایی در نمایشگاه CES 2022 اقدام به رونمایی از یک کانسپت برقی کرده است، تا نمایی از ظاهر و فناوری‌­های محصولات خود در سالهای آینده را به علاقمندان نشان دهد.

مجموعه باتری نصب شده روی آن، شعاع حرکتی بین 563 الی 643 کیلومتر را برای کرایسلر اِیرفلو فراهم خواهد کرد.طراحی ظاهری اِیرفلو - Airflow - که نام خود را از محصول کرایسلر در دهه 30 میلادی به عاریت گرفته، از دو مدل فعلی این شرکت یعنی سدان 300 و ون پسیفیکا فاصله زیادی دارد. استفاده از قطعات به رنگ آبی تیره Celestial در کنار رنگ سفید قطبی برای بخش اعظم بدنه، تضاد بصری زیبایی ایجاد کرده است.

بدنه عریض و فاصله زیاد بین محورها از کابین جادار خبر می‌­دهد، درحالی‌که چراغ‌های باریک جلو و عقب و رینگ‌های 22 اینچی، چهره کرایسلر اِیرفلو را بسیار مدرن جلوه می­‌دهد. با توجه به نصب چراغ‌ها و طراحی سپرها و آینه­‌های جانبی، به نظر می‌­رسد با طرحی کامل و آماده برای تولید روبرو هستیم.

کرایسلر اِیرفلو در CES 2022

سقف شیشه‌­ای پانوراما و رنگ سفید تریم داخلی، کابین اِیرفلو را به مکانی دل‌پذیر تبدیل کرده درحالی‌که کنسول میانی که صندلی­‌های جلو را جدا نموده، فضای زیادی برای لوازم کوچک فراهم کرده است.

تجهیزات وسیع ارتباطی کرایسلر اِیرفلو، امکان دسترسی سرنشینان به سایر ادوات همچون کنترل لوازم خانه یا حتی برگزاری کنفرانس تلفنی از درون خودرو را فراهم کرده است.

کرایسلر اِیرفلو در CES 2022

این خودرو روی شاخه‌­ای از پلتفرم جدید استلانتیس یعنی STLA تولید خواهد شد، که برای ساخت خودروهای برقی میان­‌سایز طراحی شده است و مجموعه باتری نصب شده روی آن، شعاع حرکتی بین 563 الی 643 کیلومتر را برای کرایسلر اِیرفلو فراهم خواهد کرد.

به لطف نصب پیشرانه برقی روی هریک از محورهای این خودرو، قدرتی در حدود 400 اسب­‌بخار در اختیار کرایسلر اِیرفلو قرار می­‌گیرد، هرچند براساس اعلام سازنده، پلتفرم STLA قابلیت نصب مجموعه باتری بزرگ‌تر را نیز دارد، که می­‌تواند احتمال تولید نسخه قدرتمند این خودرو با پسوند احتمالی SRT را تقویت کند.

کرایسلر اِیرفلو در CES 2022

کرایسلر از نصب سازه الکترونیکی STLA Brain به عنوان مغز هوشمند در اِیرفلو خبر داده است، که امکانات وسیعی برای دریافت بروزرسانی دارد. سامانه STLA SmartCockpit هم مدیریت ادوات الکترونیکی کابین این خودرو را برعهده می‌گیرد، که امکاناتی همچون سرگرمی­‌های آنلاین، نرم‌­افزارهای قابل دانلود و سرویس‌­های پرداخت را فراهم می­‌کند.

به لطف همکاری کرایسلر با ب‌ام‌و، اِیرفلو به فناوری سطح 3 خودران به نام STLA AutoDrive مجهز شده است، که توانایی هدایت خودرو در مسیرهای بزرگراهی را داشته و راننده می­‌تواند دست خود را از فرمان جدا کند.

Chrysler Airflow

هرچند کرایسلر از هندلینگ و عملکرد عالی این خودرو خبر داده، ولی بعید می‌دانیم اِیرفلو برای رقبایی همچون پورشه تایکان یا مرسدس AMG EQS 53 دردسرساز شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com