عرضه به بازار تا 2030

استقبال از آینده با کانسپت‌های برقی لکسوس

24 آذر 1400 19:01

در جریان رویداد ویژه­­‌ای که به میزبانی مدیرعامل تویوتا برگزار شده، 15 خودروی برقی جدید این شرکت معرفی شد، که برخی از آن‌ها تحت برند لکسوس قرار دارند.

لکسوس فعلاً هیچ برنامه زمانی برای عرضه این محصولات جدید ارائه نکرده است، ولی تا سال 2030 تمام محصولات لکسوس در اروپا، ایالات متحده و چین به نمونه‌­های برقی تبدیل خواهد شد.یکی از هیجان‌­انگیزترین اعضای این جمع، خودرویی اسپرت در قالب یک کوپه دونفره با نام Electrified Sport است. این خودرو در هنگام تولید به باتری­‌های حالت-جامد مجهز خواهد شد، که شعاع حرکتی 700 کیلومتر و شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت در حدود 2 ثانیه را برای این خودرو فراهم می‌­کند.

معلوم نیست رقم شعاع حرکتی براساس کدام استاندارد اعلام شده است، ولی در صورت تحقق عدد 2 ثانیه برای شتاب، جانشین معنوی LFA می­‌تواند برای خودروهایی همچون تسلا مدل S Plaid و ریماک نِوِرا خط و نشان بکشد.

سقف کشیده با زاویه تند، چراغ‌های جلو با فرم مشابه بومرنگ، تایرهای عریض، کاپوت کشیده و چراغ‌های عقب با شباهت به آئودی E-Tron GT، همگی طرحی پویا را پدید آورده بگونه‌­ای که Electrified Sport حتی در هنگام سکون هم سریع احساس می­‌شود.

کانسپت‌های برقی لکسوس

شرکت لکسوس از این خودرو به عنوان «نمادی از آینده این برند» یاد کرده است و مدیرعامل تویوتا به لذت رانندگی و قابلیت­‌های خاص عملکردی این خودرو اشاره کرده است، که با توجه به دانش فنی که تویوتا در زمان طراحی LFA به دست آورده، می‌­توان اطمینان داشت که این گزاره کاملاً صحت دارد.

لکسوس LFA به پیشرانه 10 سیلندر 4.8 لیتری با قدرت 552 اسب‌­بخار مجهز است و می­‌توانست ظرف 3.7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. با توجه به شتاب موعود برای Electrified Sport، پیشرانه این خودرو احتمالاً خروجی بیشتری خواهد داشت.

اما لکسوس RZ 450e به عنوان نسخه تولیدی از کانسپت لکسوس LF-Z و همتای لوکس تویوتا bZ4x و سوبارو سُلتِرا، روی پلتفرم e-TNGA شکل گرفته و فاصله زیادی تا خط تولید ندارد.

کانسپت‌های برقی لکسوس

مشخصات فنی این مدل هنوز اعلام نشده است، اما در صورت اشتراک فنی با دو محصول سوبارو و تویوتا، می­‌توان مواردی شامل 215 اسب­‌بخار قدرت، ظرفیت 71.4 کیلووات ساعتی باتری و شعاع حرکتی 354 کیلومتر را مورد انتظار دانست. البته برخی منابع از باتری 90 کیلووات ساعت، ظرفیت احتمالی 7 نفر، فناوری فرمان سیمی و احتمال نصب دو موتور برقی خبر داده‌­اند. انتظار داریم لکسوس RZ 450e در سال 2022 رونمایی شود.

یک خودروی شوتینگ‌بریک، یک کراس‌­اور و خودروی روباز دونفره، سایر کانسپت‌های لکسوس در این مراسم را تشکیل می­‌دهند، که از طراحی مشابه در نمای جلو برخوردارند و به نظر می‌­رسد روی پلتفرم e-TNGA شکل گرفته باشند.

کانسپت‌های برقی لکسوس

یک سدان بزرگ هم در میان مدل‌ها حاضر بوده که مدیرعامل تویوتا توضیح چندانی درباره آن اعلام نکرده و رسانه‌­ها نیز از مشخصات احتمالی آن باخبر نیستند.

لکسوس فعلاً هیچ برنامه زمانی برای عرضه این محصولات جدید ارائه نکرده است، ولی مدیرعامل تویوتا اعلام نموده که تا سال 2030 تمام محصولات لکسوس در اروپا، ایالات متحده و چین به نمونه­‌های برقی تبدیل خواهد شد تا آمار فروش سالانه یک میلیون دستگاه خودروی برقی تحقق پیدا کند. اما از سال 2035، تمامی محصولات لکسوس در همه بازارها از انواع برقی خواهد بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران
Mohammad67 1400/9/25
اونوقت ما هنوز داریم صدقه سر مسولین پراید سوار میشیم
پاسخ
0
0
0