• جيلي پرفيس

قوی‌تر از فونیکس؛ با کیفیت‌تر از KMC

بررسی جیلی پرفیس در ایران (Geely Preface)

18 تیر 1402 10:33

قطعی شدن واردات جیلی پرفیس به ایران

تیر 1402: با انتشار کاتالوگ‌های رسمی جیلی پرفیس، بالاخره مطمئن شدیم که شرکت خودروسازی فردا موتورز، ثبت سفارش این محصول فوق‌العاده جذاب را انجام داده است. البته خودرو پرفیس، تنها وارداتی شرکت فردا موتورز نبوده و چندین محصول دیگر از کمپانی خوش‌نام Geely نیز بزودی وارد کشورمان می‌شوند.

قبل از آنکه به معرفی جیلی پرفیس بپردازیم، باید این نکته را بگوییم که این محصول در بازار چین، با نام Xing Rui به فروش می‌رسد ولی در سایر بازارهای صادراتی جیلی، با نام Geely Preface عرضه شده است و در بازار کشورمان، برخی‌ها آنرا با نام جیلی پریفیس و برخی دیگر نیز آنرا با نام جیلی پرفس معرفی کرده‌اند.


طراحی جیلی پرفیس

این سدان میان­‌سایز که از سال 2020 در بازار چین حضور دارد، با توجه به ابعادش، در کلاس سدان‌های سگمنت D قرار می­‌گیرد. به عبارت بهتر، ابعاد جیلی پرفیس، شباهت زیادی به ابعاد خودروهایی مانند تویوتا کمری، نیسان ماکسیما، هیوندای آزرا و کیا کادنزا دارد.

ابعاد و اندازه های جیلی پرفیس
مدل خودرو Xing Rui
طول 4785 میلیمتر
عرض 1869 میلیمتر
ارتفاع 1469 میلیمتر
فاصله محوری 2800 میلیمتر
زاویه ورود به شیب 14.8 درجه
زاویه خروج از شیب 14.3 درجه
حجم باک 50 لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودرساز گردآوری شده است.

GEELY PREFACE

چراغ‌های باریک جلو به همراه جلوپنجره عریض، زبان طراحی محصولات جدید جیلی را به نمایش گذاشته است، درحالی‌که در نمای جانبی با طرحی ساده و کشیده روبرو هستیم، که با خط شانه سراسری و رینگ‌های چند پره با کالیپر ترمزهای قرمز، از یکنواختی خارج شده است.

در نمای عقب جیلی پرفیس، با دو چراغ کوچک مواجه هستیم که توسط یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده است. در نسخه استاندارد جیلی پرفیس، یک خروجی اگزوز در هر طرف دیده می‌­شود، اما نسخه سفارشی آن که فعلا قرار نیست به کشورمان بیاید، با خروجی‌های دوگانه در طرفین مواجه هستیم.

کابین و امکانات جیلی پرفیس

در فضای کابین جیلی پرفیس، روکش‌های جیر با دوخت آبی، دو نمایشگر 12.3 اینچی پشت آمپر و اطلاعات سرگرمی و فرمان سه شاخه شبیه به سایر محصولات جیلی به چشم می‌­خورد. جالب است بدانید که در نسخه Only This Green، معادل چینی عبارت Only This Blue and Green روی داشبورد سمت سرنشین نصب شده، درحالی‌که نام PREFACE به رنگ سبز روی پشت‌­سری نقش بسته است.

GEELY PREFACE

ورود بدون کلید، ریموت استارت، دستیار صوتی، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو، سنسورهای جلو و عقب، دوربین 360 درجه، سامانه خودران سطح 2 شامل کروزکنترل تطبیق­‌پذیر، پارک خودکار، ترمز اضطراری خودکار، دستیار حرکت بین خطوط و دستیار حرکت در سربالایی، مهمترین تجهیزات رفاهی جیلی پرفیس برای مشتریان چینی است.

اما مشتریان ایرانی، با توجه به محدودیت قیمتی که برای خودروهای وارداتی درنظر گرفته شده است، احتمالا شاهد حذف برخی از آپشن‌های گران‌قیمت این خودرو باشیم. 

مشخصات فنی جیلی پرفیس

در بازار چین، جیلی پرفیس هم با موتور 1.5 لیتری و هم با موتور 2.0 لیتری قابل سفارش است اما هردوی آنها، به گیربکس دوکلاچه تر (w-DCT) مجهزند. تفاوت هرکدام از پیشرانه‌های جیلی پرفیس را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی جیلی پرفیس
کد موتور BHE15-EFZ JLH-4G20TD
نوع موتور 1.5 لیتری توربو 2.0 لیتری توربو
قدرت 181 اسب بخار 235 اسب بخار
گشتاور 290 نیوتن متر 350 نیوتن متر
وزن خالص 1465 کیلوگرم 1542 کیلوگرم
شتاب - 7.9 ثانیه
سرعت 195 کیلومتربرساعت 210 کیلومتربرساعت
مصرف 6.2 لیتر 6.7 لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودرساز گردآوری شده است.

خبر خوب اینکه برای بازار ایران، شرکت فردا موتور، جیلی پرفیس را با موتور 2.0 لیتری ثبت سفارش کرده است.

رقیبان جیلی پرفیس در بازار ایران

باتوجه ابعاد جیلی پرفیس، اکثر خودروهای سایز متوسط بازار کشورمان، می‌توانند رقیبی برای این محصول جیلی باشند. جدیدترین رقیب‌های جیلی پرفیس را باید آریزو6 پرو از شرکت مدیران خودرو و همچنین کی‌ام‌سی J7 از شرکت کرمان موتور بدانیم.

همچنین خودروهای تازه‌وارد دیگری مانند کیا K5 (یا همان کیا اپتیما 2023) از شرکت کوشا خودرو، هیوندای النترا 2023 از شرکت کرمان موتور و حتی چانگان UNI-V (که سایپایی‌ها، قول عرضه آنرا در سال 1403 داده‌اند) نیز می‌توانند حریفان قدرتمندی برای جیلی پرفیس باشند.


شرایط فروش جیلی در ایران

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت فردا موتور به همراه آخرین شرایط فروش جیلی در ایران، ثبت نام خودروهای جیلی وارداتی، شرایط پیش فروش جیلی و فروش نقدی جیلی، مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

دیدگاه کاربران