• سدان چيني چانگان لامور
  • Changan Yida
  • Changan Lamore
  • سدان چيني چانگان ييدا

جدا افتاده از خانواده UNI

معرفی چانگان ییدا

19 بهمن 1401 16:05

شرکت چانگان، در یک پخش زنده ویژه در تاریخ ۶ فوریه، تایید کرد که آخرین مدل این شرکت، ییدا - Yida - نام دارد و در نیمه دوم ماه فوریه پیش‌فروش می‌شود.

چانگان Yida که پیش از این با نام لامور شناخته می‌شد، یک سدان اسپرت است، که براساس پلتفرم و معماری Ark ساخته شده. چانگان برای این سدان یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ در نظر گرفته است. سدان‌های جدید بنزینی بسیار نادر شده‌اند؛ زیرا اکثر خودروسازان چینی از پیشرانه‌های الکتریکی استفاده می‌کنند. اما چانگان همچنان خط تولید سدان‌های احتراقی خود را گسترش می‌دهد. Yida نیز یک سدان با موتور احتراقی است، اما طراحی آن همانند خودروهای الکتریکی به نظر می‌رسد.

طراحی چانگان UNI-V

چانگان Yida در سطحی ما بین چانگان ایدو و چانگان ریتون قرار می‌گیرد. این سدان زیبا و اسپرت بوده و سقف شیبدار و اسپویلر سبک دارد. یکی از ویژگی‌های ظاهری قابل توجه آن، نوارهای مشکی روی گلگیرهای جلوست که از امتداد چراغ‌ها تا حدود سه چهارم کاپوت کشیده شده است.

ابعاد این سدان اسپرت به 4770/1840/1440 میلی‌متر می‌رسد و فاصله محوری آن برابر 2765 میلی‌متر است.

سدان چینی چانگان لامور

یک جلوپنجره بدون قاب و حاشیه برای چانگان ییدا تعبیه شده است و رینگ‌ها از نوع آلیاژی ۱۸ اینچی هستند. قاب پنجره مشکی، چراغ‌های تیره رنگ و خروجی‌های اگزوز فیک (اگزوز واقعی زیر سپر است)، به اسپرت شدن ظاهر سدان کمک کرده‌اند. البته برخی از ویژگی‌های چانگان ییدا نیز لوکس است؛ مانند دستگیره‌های بازشونده و چراغ ترمز سقفی‌.

کابین و امکانات چانگان UNI-V

در فضای داخلی چانگان ییدا، یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی LCD ابزار، نمایشگر ۱۳.۲ اینچی لمسی و فرمان دوشاخه چندمنظوره دیده می‌شود.

صفحه پشت آمپر دیجیتال به فرم مستطیل باریک که در بالای فرمان بیضی-شکل قرار گرفته، کابین چانگان ییدا را نیز به به اعضای سری یونی شبیه ساخته است. نمایشگر اطلاعات سرگرمی با فرم عمودی، به دستیار صوتی، تشخیص فرامین حرکتی و پایش هوشیاری راننده مجهز شده است.

سدان چینی چانگان ییدا

تهویه مطبوع تک­ منطقه‌­ای، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سقف پانوراما، دوربین 360 درجه و خروجی تهویه برای سرنشینان عقب، از مهمترین تجهیزات رفاهی چانگان ییدا به شمار می­‌آید.

مشخصات فنی چانگان UNI-V

سدان چینی چانگان ییدا

همان‌طور که اشاره شد، چانگان ییدا براساس پلتفرم Ark ساخته شده و دیفرانسیل جلوست. این پلتفرم مناسب خودروهای بنزینی و هیبریدی است و زیربنای اکثر محصولات چانگان محسوب می‌شود.

پیشرانه ۱‌.۵ لیتری توربوشارژ Blue Whale این سدان، می‌تواند 170 اسب‌بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک متصل شده است. مصرف سوخت آن به ۵.۹۹ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد.

قیمت چانگان UNI-V

در حال حاضر اطلاعاتی درباره قیمت خودرو دردسترس نیست. اما انتظار می‌رود که این خودرو در بازه قیمتی ۱۳,۲۴۵ تا ۱۶,۱۹۰ دلار قرار گیرد.


بیشتر بخوانید:

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران