• بررسي خودرو کلوت برقي مکث موتور (Kalut EV)

45 دقیقه شارژ کنید؛ 300 کیلومتر بروید!

بررسی پیکاپ مکث موتور کلوت برقی (Kalut EV)

23 آبان 1402 18:50

شرکت مکث موتور، پس از گذشت دو سال از عرضه وانت کلوت به بازار کشورمان، در جریان نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 برای اولین‌بار از نسخه تمام برقی این پیکاپ چینی، با نام KALUT EV نیز رونمایی کرد.

به لحاظ ابعاد و اندازه‌ها، کلوت برقی، تفاوتی با کلوت بنزینی ندارد و تنها به لحاظ وزن که ناشی از اضافه‌شدن پکیج باتری‌هاست، این خودرو حدود 80 کیلوگرم سنگین‌تر شده و وزن خالصش به حدود 2 تن رسیده. حتی رینگ‌های 17 اینچی خودرو نیز تغییری نکرده و همچنان با تایرهای 245/70R17 پوشانده شده است.

بررسی خودرو کلوت برقی مکث موتور (Kalut EV)

اما به سراغ جذاب‌ترین ویژگی کلوت برقی برویم که در پیشرانه آن خلاصه می‌شود؛ مکث موتور برای این پیکاپ برقی از باتری‌های لیتیوم فسفات با ظرفیت 65 کیلووات‌ساعت استفاده کرده و توانسته به قدرت 174 اسب‌بخار و گشتاور 330 نیوتن‌متر دست پیدا کند. این درحالی است که نسخه بنزینی کلوت، که موتور 2.4 لیتری توربوشارژ دارد، قدرتی در حدود 215 اسب‌بخار و گشتاوری معادل 320 نیوتن‌متر را در اختیارتان قرار می‌دهد. اطلاعات بیشتر کلوت بنزینی را در مقاله زیر مطالعه کنید:

. بررسی خودرو مکث موتور کلوت

محور محرک در کلوت EV، دیفرانسیل عقب است؛ تعلیق جلو از نوع «جناقی دوبل» بوده و تعلیق عقب هم با «فنر تخت» شکل گرفته. حداکثر سرعت در پیکاپ کلوت برقی، بیشتر از 120 کیلومتر برساعت نیست ولی خبر خوب اینکه مسافت قابل پیمایش آن با یکبار شارژ، به حدود 300 کیلومتر می‌رسد. البته نگران خالی‌شدن شارژ باتری‌ها نباشید چراکه با پکیج شارژ سریع، می‌توان 80% ظرفیت باتری‌ها را تنها در 45 دقیقه شارژ نمود.

بررسی خودرو کلوت برقی مکث موتور (Kalut EV)

طبق اطلاعاتی که مکث موتور در اختیار رسانه‌ها قرار داده است، امکاناتی مانند کیلس استارتر، مالتی مدیا با نمایشگر لمسی، تهویه مطبوع دیجیتالی، روکش چرم صندلی‌ها، تنظیم دستی صندلی‌های جلو در 4 جهت، رول‌بار فلزی و روکش ضدخش در قسمت کفی بار، از جمله تجهیزاتی است که روی کلوت EV مکث موتور نصب شده‌اند.


فروش کلوت مکث موتور

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت مکث موتور و همچنین جهت آشنایی با روش‌های فروش محصولات مکث موتور به همراه طرح‌های جدید پیش فروش خودروهای این شرکت، مقاله شرایط فروش مکث موتور را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران