• مشخصات موتور N20 مگا موتور

تولید از سال 1403

مشخصات موتور N20 مگا موتور (Saipa N20)

27 آبان 1402 14:59

آبان 1402: موتور N20 اولین عضو از خانواده موتورهای جدید گروه خودروسازی سایپا محسوب می‌شود که همزمان با افتتاحیه نمایشگاه قطعات خودرو و صنایع وابسته در شهر مشهد و با حضور علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، و جمعی از مدیران ارشد گروه سایپا رونمایی شد.

این پیشرانه 2000  سی سی حجم داشته و به عنوان اولین عضو از خانواده موتور در شرکت مگاموتور به بهره برداری رسید. این موتور با هدف تولید محصولاتی رقابت‌پذیر با استاندارد روز، کاهش مصرف سوخت و استاندارد‌ آلایندگی یورو 6 رونمایی شده  و به زودی تولید انبوه خواهد شد.

موتور N20  با بهره گیری از آخرین تکنولوژی  موجود در موتورهای درون سوز از جمله استفاده از سیستم زمان بندی سوپاپ ها بر روی هر دو میل بادامک، استفاده از سیستم زمان بندی متغیر Mid Lock، سیستم EGR ، کارکرد در سیکل اتکینسون با بهره گیری از آخرین تکنولوژی درکاهش اصطکاک قطعات متحرک با وفاداری به رویکرد سنتی شرکت مگاموتور در موضوع دوام و هزینه نگهداری پایین (بهره مندی از تایمینگ زنجیر) با  بهره گیری از تکنولوژی شرکت Mitsubishi ژاپن توسعه یافته است.

این موتور ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که امکان توسعه محصولات با پیشرانه با تکنولوژی هیبریدی را برای محصولات سایپا به ارمغان خواهد آورد.


معرفی انواع پیشرانه ایرانی

برای اطلاع از آخرین خبرها درباره موتورهای ایرانی و همچنین جهت مشاهده اطلاعات فنی انواع موتورهای جدید ایران خودرو، موتورهای جدید سایپا و سایر موتورهای خودروسازان ایرانی، مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

مشخصات موتور M15 پلاس سایپا
مشخصات موتور ME16 سایپا
مشخصات موتور M20 سایپا
مشخصات موتور تیوان بهمن موتور
مشخصات موتور EF7 پلاس ایران خودرو
مشخصات موتور TU5 پلاس ایران خودرو
مشخصات موتور سه استوانه ایران خودرو

نویسنده : مریم سادات نوری

دیدگاه کاربران