• کشنده ايويکو اس وي 530 سروش ديزل

ورود سروش دیزل به بازار سنگین وزن‌ها

بررسی کامیون کشنده ایویکو اس وی 530 سروش دیزل

29 آذر 1402 15:20

شرکت سروش دیزل، متولی جدید کشنده‌های ایویکو اس وی در ایران، نسخه ۵۳۰ ایویکو S-Way را در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک 1402 نمایش داد. با این حساب ایویکو و کشنده‌های اس وی دو متولی در ایران دارند. زیرا پیش از این نامیک خودرو راد نیز از دو محصول ضعیف‌تر سری S-Way برای عرضه در بازار ایران رونمایی کرد.

ایویکو اس وی سروش دیزل از نظر ظاهری همانند سایر محصولات سری S-Way ایویکو هستند. در بخش ظاهری، جلو پنجره‌ای بزرگ، کشیده و خطوط افقی روی آن دیده می‌شود. نسخه‌ای که در نمایشگاه رونمایی شده، با لوگو سروش دیزل است. اما به نظر می‌رسد در نسخه تحویلی به مشتریان از لوگوی ایویکو استفاده می‌شود.

در بخش فنی، یک موتور شش سیلندر خطی ایویکو C۱۳ یا حجم ۱۲,۸۸۲ سی‌سی وجود دارد که خروجی آن ۵۳۰ یا ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۲,۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. سطح استاندارد آلایندگی این موتور یورو شش بوده و دو باک سوخت با مجموع حجم ۱,۱۲۰ لیتر، توربوشارژ، اینترکولر دارد. ضمنا حداکثر وزن مجاز ترکیبی معادل ۴۴ تن بوده و از سیستم ترمز WABCO استفاده می‌شود. انتقال نیرو نیز وظیفه گیربکس ساخت ZF با مدل 12TX2611 T0 هیترونیک ۱۲ دنده AT همراه ریتاردر است.

از جمله ویژگی‌های آن باید به ترمزهای جلو و عقب دیسکی، ABS، AEBS، ESC، EBS، ASR، TCS، صندلی بادی راننده و شاگرد، استارت دکمه‌ای، دو عدد تخت، سیستم برقی بالابر اتاق، فرمان مولتی فانکشن، فلاپ کامل، رینگ استیل، بخاری و کولر درجا، یخچال و فریزر، سانروف، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل و… اشاره کرد.

دیدگاه کاربران