• هفتمين نمايشگاه حمل و نقل، لجستيک و صنايع وابسته

حضور جدیدترین خودروهای کار و تجاری

هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته 1402

29 آذر 1402 13:08

در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجسیک و صنایع وابسته واقع در مصلی تهران که از تاریخ 26 تا 29 آذرماه برگزار شد، علاوه بر خودروهای کار و تجاری، بسیاری از فعالان در کشتیرانی و بندرگاه‌ها و حتی سازندگاه تایر هم حاضر بودند. درا دامه با هم غرفه‌ی خودروهای کار و تجاری حاضر در نمایشگاه را بررسی خواهیم کرد.

محصولات شایان دیزل

قبل از ورود به نمایشگاه، خودروهای سنگین که امکان ورودشان به سالن محیا نبود در فضای باز به صف شده بودند. پیش از همه شایان دیزل با سه محصول خودنمایی می‌کرد. در ابتدا کامیون باری دافران H7 380 حاضر بود و در کنارش کشنده دافران H7 480 قرار داشت که هر دو محصول چن لانگ بوده و توسط شایان دیزل مونتاژ و عرضه می‌شوند. در کنار این دو محصول کشنده دماغدار دافران T7 قرار داشت که با پیشرانه‌‌ی W16 560 اسب بخاری‌اش قوی‌ترین دافران موجود است. در داخل نمایشگاه هم کامیونت برقی شایان دیزل حضور داشت.

شرایط فروش کشنده دافران به تازگی در آذرماه اعلام شده و با دنبال کردن لینک به این مطلب هدایت می‌شوید.

محصولات فردا دیزل

درست روبروی محل قرار گیری دافران‌ها، فردا دیزل با دو کشنده FD 560 تک محور و FD 550 جفت محور به نمایشگاه آمده بود، که هردو از پیشرانه‌ای 13 لیتری با پاشش مستقیم سوخت بهره می‌برند. این دو کشنده به تازگی معرفی شده‌اند و بررسی کشنده FD 480 و FD 520 فردا دیزل و شرایط فروش فردا دیزل پیش‌تر اعلام شده و با دنبال کردن لینک‌ها تمامی اطلاعات در دسترستان خواهد بود.

محصولات سروش دیزل

سنگین‌های بعدی که با آن‌ها روبرو می‌شدیم، کشنده‌های ایویکو S-WAY 570 و S-WAY 530 و اتوبوس NAVIGATOR ایویکو بودند. کشنده‌ها به زودی با پیشرانه‌ی C13 وارداتی ساخته شده توسط ایویکو روانه بازار خواهد شد. اتوبوس NAVIGATOR بر پایه‌ اتوبوسی از ایویکو توسعه یافته که در همکاری با گلدن دراگون چین توسط فردا موتور ساخته خواهد شد و پیشرانه‌ی وارداتی C9 ایویکو روی آن سوار خواهد شد.

سروش دیزل در داخل سالن غرفه‌ی بزرگی از محصولات هیوندای هم تدارک دیده بود. ون H350 هیوندای با چهار کاربری VIP، مینی‌بوس 17 و 14 نفره، کمپر تجهیز شده و آمبولانس حاضر بودند. کامیونت‌های HD 65 و HD 78 از دیگر محصولات هیوندای بودند، که توسط سروش دیزل به نمایشگاه آمده بودند.

محصولات نامیکران

حاصل همکاری دیگر ایویکو با سنگین‌سازان ایرانی در غرفه نامیکران دیده می‌شد. کامیون باری جفت محور S-WAY 430 ایویکو و کشنده تک محور S-WAY 440 با رنگی قرمز در کنار ون ایویکو DAILY به نمایش درآمده بودند. مانند سروش دیزل تمامی آرم‌های ایویکو روی بدنه این سنگین‌ها به نامیک تغییر یافته بود. 

محصولات عقاب افشان

شرکت عقاب با اتوبوس بین شهری پارسین 12 متری اتوماتیک و اتوبوس شهری 13 متری کشویی مخصوص خطوط BRT در نمایشگاه حاضر شده بود. عقاب‌افشان که شریکی برای اسکانیا در ایران به حساب می‌آمد، پس از تحریم‌ها با شرایط سخت‌تری پیشرانه‌های مشابه اسکانیا را برای این دو اتوبوس انتخاب کرده است.

محصولات بهمن دیزل

متنوع‌ترین محصولات حاضر در نمایشگاه متعلق به بهمن بود.

    بهمن دیزل در ابتدای غرفه ون اینرودز را قرار داده بود، که در پاییز 1402 شرایط فروش ون اینرودز نیز اعلام شده بود. کاپرا 2 هم که به تازگی شرایط فروش در بورس کالا برای آن اعلام شده، در معرض دید عموم قرار داشت. در ادامه کشنده بایک X9 قرار داشت که کشنده برتر سال کشور چین انتخاب شده است. کشنده J7 فاو که به تازگی به ایران آمده هم در کنار محصولات بهمن حاضر بود. کشنده امپاور BD 500 و کمپرسی امپاور BD 300 هم که در آبان ماه شرایط فروش امپاور ها اعلام شده بود به خط بودند. کامیونت فورس در تناژ و کاربری‌های مختلف در این نمایشگاه حاضر بود. در نهایت بهمن دیزل غرفه‌اش را در فضای باز با دو اتوبوس از چن لانگ به پایان رسانیده بود.

    برای اطلاع از شرایط فروش بهمن دیزل می‌توانید همین لینک را دنبال کنید. در کنار نمایش خودروهای تجاری، بهمن شرایط فوری فروش 4 خودروی زیر را داشت:

    • کشنده CA 4180 فاو
    • کامیون 6 تن SCHILLER 
    • وانت کارا تک کابین
    • وانت کارا دو کابین

    بهمن در سالن هم حضور پررنگی داشت و علاوه بر محصولات ایران دوچرخ، پیکاپ بهمن G9 و محصولی وارداتی از BM CARS یعنی بستیون T77 غرفه خود را چیدمان کرده بود.

    محصولات ایران خودرو دیزل

    ایران خودرو دیزل که قدیمی‌ترین سنگین‌ساز حاضر در نمایشگاه به حساب می‌آمد با کشنده آتامان (که در واقع فوتون H4 با پیشرانه آکسور است)، در کنار اتوبوس بین شهری ایران خودرو دیزل (سناتور r) و اتوبوس برقی آتروس ایران خودرو دیزل قرار داشتند. در نهایت کامیونت آرنا پلاس با کاربری خودروی حمل زباله هم قرار داشت.

    ایران خودرو دیزل در داخل سالن از ون وانا دیزل 3TZ رونمایی کرده بود که شرایط فروش ون وانا هم به تازگی از سمت این شرکت اعلام شده است.

    محصولات کرمان دیزل

    کرمان دیزل با کشنده دایون N8E-T8 تک محور 430 اسب بخاری با پیشرانه 12 لیتری توربودیزل و سیستم انتقال قدرت مرسدس بنز به نمایشگاه آمده بود.

    کامیونت CGC 1110 دایون هم با پیشرانه کامینز 156 اسب‌بخاری و با ظرفیت 10 تن محصول دیگری از کرمان دیزل بود، که در مصلی تهران حضور داشتند.

    دیدگاه کاربران