با دانگ فنگ جدید ایران آشنا شوید

بررسی پیکاپ زامیاد ریچ پلاس

30 تیر 1399 18:00

در بازاری که ایران خودرو با فوتون تونلند، بهمن موتور با کاپرا 2، آمیکو با آسنا دوکابین و کرمان موتور با جک T8 در تلاش هستند تا سهمی از آن بگیرند، پیکاپ ریچ تنها مهره مار سایپایی‌هاست؛ پیکاپی که مدل جدیدش با نام احتمالی ریچ پلاس در سال 99 به بازار کشورمان می‌آید.

پیکاپ ریچ که محصول دانگ فنگ است، ابتدا در پارس خودرو تولید می‌شد ولی بعد از آنکه سایپا، خطوط تولید ساندرو و برلیانس را به پارس خودرو منتقل کرد، پارس خودرو نیز تولید ریچ را در سال 97 به زامیاد سپرد.

پیکاپ ریچ پلاس در واقع نسل دوم دانگ فنگ ریچ است که از سال 2015 در برخی بازارهای خاص، تولیدش شروع شده و حالا با تاخیری 5 ساله به ایران رسیده! البته اگر یادتان باشد، اولین رونمایی ریچ پلاس در تابستان 97 و در نمایشگاه شیراز اتفاق افتاد؛ همان نمایشگاهی که سایپا شاهین و همچنین زوتی T600 نیز رونمایی شده بود.

قبل از هرچیز، همین ابتدا باید خیال‌تان را راحت کنیم و بگوییم که موتور 2.4 لیتری ZG24 همچنان در سینه ریچ پلاس می‌تپد ولی تنها تفاوتش شاید این باشد که حالا استاندارد آلایندگی یورو5 دارد، در صورتیکه ریچ سابق، استاندارد یورو4 داشت.

پیکاپ ریچ پلاس بیشتر به یک فیس لیفت شباهت دارد تا یک نسل جدید؛ چرا که همچنان از پلتفرم نیسان بهره می‌برد، فاصله محوری‌اش ثابت مانده و قلب 2.4 لیتری‌اش نیز تغییری نکرده و همان ZG24 قدیمی است.

باید اعتراف کنیم که علی رغم عدم تغییرات فنی، اما ریچ پلاس چهره جذاب‌تری نسبت به ریچ‌های قدیمی‌تر دارد؛ کافی است نگاهی به چراغ‌ها، جلوپنجره و سپرها بیاندازید تا مهم‌ترین تغییرات ظاهری‌اش را ببینید.

اما برخلاف نمای بیرونی، در نمای داخلی پیکاپ ریچ پلاس نباید دنبال ویژگی جدیدی باشد چون عملا چیزی تغییر نکرده و فقط به مانیتور استاندارد مجهز شده است.


قیمت پیکاپ ریچ

برای اطلاع از قیمت روز خودروها در بازار و نمایندگی و همچنین جهت آگاهی از آخرین شرایط فروش محصولات زامیاد، لینک‌های زیر را مشاهده کنید:

»» قیمت روز خودرو

»» خرید و فروش محصولات زامیاد

»» شرایط فروش فوری و پیش فروش زامیاد

دیدگاه کاربران