بررسی اف ام سی SX5 (موتور 1600)
آغاز تحویل SX5 ارتقایافته به مشتریان
بهمن 1401: در آستانه سومین سال حضور SX5 در کشورمان، شرکت فردا موتور خبر داده که تحویل سری جدید این کراساور چینی را آغاز کرده است. این نسخه جدید، که با نام SX5 ارتقایافته، شناخته میشود، چندین تغییر مختصر را در ظاهر و باطن تجربه کرده است
مهمترین نکته در SX5 ارتقایافته، اضافهشدن دو رنگ جدید برای این خودروست؛ درحالیکه تا قبل از این، مشتریان فقط امکان سفارش رنگهای سفید، مشکی و بژ را داشتند، اما از این به بعد، میتوانند دو رنگ جدید سبز و قرمز را هم برای SX5 سفارش دهند. سایر بهبودهای صورت گرفته در فردا SX5 ارتقایافته، عبارتند از:
- بهبود کیفیت رنگ
- بهبود سیستم تهویه و تغییر کمپرسورهای A/C
- بهبود عایقبندی صوتی و حرارتی
- بهبود کیفیت روکش صندلی
- تغییر برخی قطعات سیستم تعلیق عقب برای بهبود سواری
- مانیتور لمسی جدید با صفحه بزرگتر
- اضافه شدن سیستم عامل اندروید برای مانیتور
- اضافه شدن وای فای (WiFi) داخلی برای اشتراک اینترنت
- طرحهای جدید برای رینگ 17 اینچی
در حال حاضر گارانتی FMC SX5 پنج سال یا 100 هزار کیلومتر است و خدمات پس از فروش محصولات فردا موتورز در 25 شهر و 30 عاملیت مجاز این شرکت به مشتریان ارائه میشود.

همچنین در آینده نزدیک قرار است تا در کنار عرضه FMC SX5 ارتقا یافته، نسخه جدید فردا SX5 توربوشارژر نیز با پیشرانهای قویتر و امکانات بیشتر به بازار بیاید.
افزایش قیمت فردا SX5 در پاییز 1401
آذر 1401: برای سومینبار در سال 1401، قیمت کراساور SX5 افزایش یافت. همانطور که میدانید، در اواخر تابستان 1400، شرکت خودروسازی فردا موتور، قیمت کراساور SX5 را معادل 749 میلیون تومان اعلام کرده بود. به فاصله یکسال بعد، یعنی در اوایل تابستان 1401، قیمت FMC SX5 مجددا 100 میلیون تومان بیشتر شد و از تاریخ 25 تیرماه 1401، به عدد 849 میلیون تومان رسید. سپس در اواخر پاییز 1401، شرکت خودروسازی فردا موتور، خبر داد که قیمت اف ام سی SX5 جهش 70 میلیونی داشته و از تاریخ 5 آذرماه، با قیمت جدید 919 میلیون تومان بدست خریداران میرسد.
ولی همزمان با شروع زمستان 1401، شاهد افزایش قیمت SX5 برای سومینبار در سال جاری هستیم. طبق اعلام شرکت فردا موتور، قیمت SX5 از ابتدای دیماه 1401 و تا اطلاع ثانوی، معادل 989 میلیون تومان خواهد بود که بیانگر جهش 70 میلیون تومانی قیمت آن است.
دلیل تاخیر در تحویل SX5 به خریداران
شهریور 1400: با اعلام شرکت خودروسازی فردا موتور، دومین سری تعهدات خودرو افامسی SX5 در تاریخ 28 شهریورماه و طی مراسمی نمادین با حضور تعداد کمی از خریداران، تحویل شد. آقای آریاننژاد (مدیر بازاریابی فردا موتور) با بیان اینکه مشکلات ناشی از کرونا، تغییر قوانین در فروش خودروسازان و محدودیتهای شمارهگذاری خودرو، روند تحویل خودروها را با وقفه روبرو کرده است، گفته که شبکه خدمات پس از فروش فردا موتور، هماکنون گسترش یافته و آماده پذیرش و خدماترسانی به مشتریان است.

مدیر بازاریابی فردا موتور در این مراسم، خبر داده که محصول جدید این شرکت حداکثر تا 3 ماه آینده معرفی خواهد شد. با اینکه نامی از این خودرو ذکر نشده اما میدانیم که باید منتظر آمدن کراساور جدید فردا T5 باشیم.
تحویل اولین سری فردا SX5 به خریداران
اسفند 1399: شرکت خودروسازی فردا موتور، در تاریخ 25 اسفندماه خبر داده که نخستین سری از تعهدات فردا SX5 را برای تحویل به مشتریان، به نمایندگیهای فروش خود سپرده است. بنابراین محصول جدید فردا موتور، با مدل 1400 اما قبل از سال 1400، بدست مشتریانش خواهد رسید.

افزایش داخلی سازی SX5 در سال 1400
بهمن 1399: آقای آریان نژاد (مدیر بازاریابی خودروسازی فردا)، در کنفرانس خبری خود، اطلاعات تازهای از فردا SX5 را رسانهای کرده است.
طبق اطلاعات رسمی منتشر شده، هماکنون میزان داخلیسازی فردا SX5 معادل 20% است اما خودروسازی فردا در تلاش است تا در سال 1400، داخلیسازی آنرا به 40% برساند. آقای آریان نژاد همچنین تاکید کرده که نخستین سری فردا SX5 را تا قبل از شروع سال 1400، تحویل خریداران میشود.
فردا موتور، شریک جدید دانگ فنگ
خودروسازی فردا از زمستان 99، فروش دومین محصولش با لوگوی اختصاصی فردا موتور (Farda) را آغاز کرده است. این موضوع را میتوان از انتشار تصاویری رسمی در اینستاگرام فردا موتور متوجه شد. خودروی جدید فردا موتور قرار است با نام فردا SX5 در بازار کشورمان عرضه شود.
فردا SX5 در واقع همان دانگفنگ SX5 است که در بازار چین، با نام دانگفنگ X5 فروخته میشود. البته اگر کمی بیشتر در بازار چین جستوجو کنیم، متوجه میشویم که دانگفنگ، این خودرو را تحت برند Dongfeng Fengxing در بازار چین میفروشد؛ برندی که خودش زیرمجموعه جوینتونچر Dongfeng Liuzhou است. اگر یادتان باشد، فردا SX6 نیز دقیقا همین ماجرا را داشت.
دانگ فنگ SX5، که از این به بعد آنرا فردا SX5 مینامیم، نخستینبار در سال 2013 به بازار چین رفت. طراحی نسل اول SX5 هم ویژگی کراساورها را داشت و هم شبیه ونها بود؛ به همین دلیل آنرا در سگمنت MPVها یا خودروهای چندکاره، قرار دادند. نسل اول SX5 حدود سه سال روی خط تولید دانگفنگ بود تا آنکه در 2016، نسل دومش به بازار آمد.
در نسل دوم SX5، دانگفنگ تغییر استراتژی داد و ترجیح داد که SX5، کراساوری خالص باشد؛ نه ترکیبی از ون و کراساور. به همین دلیل با اصلاح ابعاد و اندازههای خودرو، نسل دوم SX5 را زیباتر و متناسبتر از قبل به بازار فرستاد.
مشخصات فنی فردا SX5 تنفس طبیعی
فردا SX5 اندکی از فردا SX6 کوچکتر است. بنابراین باید آنرا در سگمنت کراساورهای جمع و جور (کامپکت) جای دهیم.
طول | 4515 میلیمتر |
---|---|
عرض | 1812 میلیمتر |
ارتفاع | 1725 میلیمتر |
فاصله محوری | 2720 میلیمتر |
حجم باک | 45 لیتر |
وزن خالص | 1455 کیلوگرم |
سایز چرخ | 215/60R17 |
*دادههای جدول فوق، براساس اطلاعات رسمی خودروسازی فردا است.
دانگفنگ از همان ابتدای معرفی SX5 به بازار چین، موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی ساخت میتسوبیشی روی آن گذاشت. اندکی بعد نیز موتور 1.8 لیتری توربوشارژ خودش را روی آن نصب کرد.
در نسل دوم SX5 نیز دانگفنگ همچنان از موتور 1.6 لیتری استفاده کرد. اما دیگر خبری از موتور قدرتمند 1.8 لیتری توربو نبود. سال 2019 نیز دانگفنگ برای نخستینبار، موتور 1.5 لیتری توربو (با کد موتور 4A91T) را روی SX5 گذاشت که قدرتی در حدود 147 اسببخار به همراه گشتاوری معادل 200 نیوتنمتر را تولید میکرد.

ولی اگر تصور میکنید که فردا SX5 قرار است با موتور توربوشارژ در ایران فروخته شود، متاسفانه باید شما را نا امید کنیم و بگوییم که در کمال تعجب، خودروسازی فردا، همان موتور تنفس طبیعی 1.6 لیتری (با کد موتور 4A92) را روی فردا SX5 گذاشته است و احتمالا تصور کرده که تکنولوژی MIVEC ساخت این موتور در کنار نام بزرگ میتسوبیشی، میتواند باعث متقاعدکردن مشتریان ایرانی شود.
موتور | 1.6 لیتری تنفس طبیعی یورو5 |
---|---|
قدرت | 121 اسب بخار در دور موتور 6000 |
گشتاور | 151 نیوتن متر در دور موتور 4000 |
گیربکس | CVT با 6 دنده مجازی |
مصرف ترکیبی | 7.3 لیتر |
*دادههای جدول فوق، براساس اطلاعات رسمی خودروسازی فردا است.
درحالیکه همه کراساورهای کامپکت چینی حاضر در بازار ایران، از موتور توربو بهره میبرند جای افسوس دارد که فردا SX5 را با موتور تنفس طبیعی در ایران ببینیم. باید اعتراف کنیم که همان سرنوشت تلخی که هایما S7 تنفس طبیعی (با موتور 2.0 لیتری) یا چری تیگو 5 تنفس طبیعی دچارش شدند، دیر یا زود، گریبان فردا SX5 را هم خواهد گرفت.
امکانات و آپشن های فردا SX5
طبق اطلاعات رسمی منتشر شده، خودروسازی فردا میخواهد فردا SX5 را با آپشنهای زیر تحویل مشتریانش دهد :
- سانروف
- کروز کنترل / کنترل پایداری / کنترل کشش
- مانیتور 8 اینچی لمسی با دوربین عقب
- گیربکس 2 حالته (اسپرت - برفی)
- فرمان برقی با تنظیم ارتفاع
- بلوتوث
- آینه تاشو برقی
- تهویه دیجیتال
- سنسور فشار باد تایر
- اتولایت / دی لایت
- روکش چرم صندلی
- دو ایربگ
- کمکی حرکت در سربالایی (HHC)
- ایزوفیکس صندلی
- خروجی برق 12 ولت
- سنسور پارک عقب
637438936707084040.jpg)
البته ناگفته نماند که عرضه فردا SX6 در بازار ایران، به ما ثابت کرد که خودروسازی فردا، دقیقا نمیداند چه آپشنهایی روی محصولاتش نصب شده چراکه خریداران SX6، وقتی خودرویشان را تحویل گرفتند، متوجه انبوهی از آپشنهای کاربردی و مهم شدند که هیچ نامی از آنها در کاتالوگ رسمی خودروسازی فردا نبود! بنابراین ممکن است همین اتفاق برای فردا SX5 هم در آینده رخ دهد. کاتالوگ رسمی خودروسازی فردا برای فردا SX5 را از لینک زیر، دریافت کنید:
»» کاتالوگی رسمی SX5 فردا موتور (PDF) ««
قیمت فردا SX5 در بازار چین
خوشبختانه قیمت فردا SX5 اندکی کمتر از رقبایش در بازار چین است. قیمت SX5 با موتور 1.6 لیتری و گیربکس CVT، در بازار چین حدود 91 هزار یوآن است که معادل تقریبی 14 هزار دلار میشود.
این کراساور کامپکت، از همین حالا باید برای رقابت با انبوهی از هموطنانش مانند X70 بم خودرو، تیگو 5 مدیران خودرو (بررسی چری تیگو 5 اکسلنت)، اسدبلیوام سیف خودرو، اس5 سری دوم کرمان موتور (بررسی جک S5) کرمان موتور، سری جدید اس7 ایران خودرو (بررسی هایما S7 پلاس) ایران خودرو و حتی شاسیبلند سروش دیزل (بررسی یوآز پاتریوت) خودش را آماده کند.
فراموش نکنیم که عدم موفقیت خودروسازی فردا در فروش کراساور بینظیر MG در ایران (بررسی ام جی RX5) و همچنین فروش بسیار محدود کراساور 7 نفره دانگفنگ (بررسی فردا SX6)، باعث شده تا مشتریان خودروسازی فردا، هم در آینده این شرکت و هم درباره خدمات پس از فروش محصولات فردا، سوالات و تردیدهای زیادی داشته باشند. باید منتظر بمانیم و ببینیم چه سرنوشتی در انتظار این خودروسازی نوظهور خواهد بود.
قیمت فردا SX5 در ایران
در جدول زیر، آخرین تغییر قیمت نمایندگی (قیمت مصوب فروش) را برای خودرو فردا SX5 مشاهده میکنید:
زمان | قیمت نمایندگی |
---|---|
دی 1399 | 629 تومان |
نیمه اول شهریور 1400 | 649 تومان |
نیمه دوم شهریور 1400 | 749 تومان |
تیر 1401 | 849 میلیون |
آذر 1401 | 919 میلیون |
دی 1401 | 989 میلیون |
*در جدول فوق، قیمتها برحسب تومان است.
همچنین در مقاله شرایط فروش فرداموتور میتوانید از آخرین اخبار خودروسازی فردا، قیمت محصولات فردا موتور از جمله قیمت فردا SX5 و همچنین شرایط فروش فردا SX5 مطلع شوید. در لینک قیمت روز خودرو نیز قیمت روز محصولات خودروسازی فردا را در بازار آزاد مشاهده کنید.
آخرین اخبار و رویداد ها
نویسنده : مرتضی برجسته
منبع : fardaco.com
motahari(173 روز پیش)
سلام خدمت همه دوستان، بنده بعد از ۱۷۰۰ کیلومتر رانندگی با این ماشین تنها ایراد اون رو کمبود آپشن نسبت به ماشین های دیگه دونستم که به قول معروف هر چی پول بدی اونقدر آش میخوری😁 قبلا تیگو ۵ داشتم ولی این خیلی بهتر و نرم تره، سرویس اولیه تو ۸۳۰ کیلومتر بردم رایگان انجام دادن با تعویض روغن و ... نمایندگی نیسان تو تبریز خدمات پس از فروش انجام میده، فقط بحث مانیتور هست که تو کاتالوگ ۸ تا آیکون داره ولی ماشین ۶ تا و جی پی اس فعلا نتونستم رو مانیتور فعال کنم، آینه برقی هست و کی لس نداره ، مصرفش هم بد نیست تو ۸۰۰ کیلومتر یک باک و یک خط تقریبا استفاده کرد، باکش ۴۵ تا میگیره .
Amir30(305 روز پیش)
فیدلیتی خیلی از این بهتره . واقغا فوق العاده است . من که ازش خیلی راضیم
Vahidaaas (204 روز پیش)
فیدبلیتی ۵۰۰ تومن گرونتره خب 😁
Vahidaaas(204 روز پیش)
سلام من این ماشینو اسفند ۱۴۰۰ تحویل گرفتم و میخوام تجربه استفاده ۶ ماهه از ماشینو بهتون بگم. این ماشین بخاطر گیربکس cvtش کمی تاخیر تو شتاب گیری داره و این بعد یه مدت براتون عادت میشه و میدونید کجا باید گاز بدید تا کمتر اذیت بشید. تو جاده خیلی نرم و راحته و واقعا حس خوبی بهت میده جا دار و نرم و کولر خوبی هم داره. تو سرعت مشکلی نداره فقط تنها ایرادش کمی شتابشه. در حد پولی که میدی ارزشش داره و قیافه و هیکلش هم واقعا خوبه و تو شهر رانندگی باهاش بهت بال و پر میده و همه به چشم یه ماشین واقعا خوب بهت نگاه میکنن. امیدوارم مفید واقع بشم
ArminD(447 روز پیش)
کاش شرکت فردا موتور این ماشین رو با گیربکس دستی هم عرضه میکرد. اینجوری تنها نقطه ضعف این ماشین که موتور نسبتا ضعیف و کم حجم (به نسبت وزن و اندازه بدنه) و گیربکس سی وی تی بود هم برطرف میشد.
Hamef (320 روز پیش)
دوستان گيربكسش دو حالتست هم اتومات و هم دستي، لطفا بدون بررسي اطلاعات غلط ندين
ArminD (442 روز پیش)
این حرف واقعا در مورد اکثر ماشینای چینی که موتورهای زیر 1600 بدون توربو دارن درسته. فقط با گیربکس دستیه که تو سربالایی و سبقت گرفتن شرمنده ات نمیکنن.
AliReza1356(350 روز پیش)
با سلام : من ماشین رو حدود دو هفته قبل تحویل گرفتم ، چند تا مشکل توش هست که می خواستم در میان گذارم اولا روی ریموت دگمه بازکردن صندوق عقب هست که کار نمی کنه دوما امکانات مانیتور ظاهرا خیلی کم شده و با عجله تنظیم شده مثلا گزینه Welink رو به برای دیدن گوشی و Gps گوشی روی صفحه گذاشتن که زبانش چینی هست و وقت نکردن حتی به انگلیسی ترجمه کنن ... توی ترافیک هم یه چیزی شبیه به رله که ظاهرا مربوط به گیربکس هست تیک تیک می کنه و هی قطع و وصل می شه و خیلی روی مخه ... در پایان توی سربالایی شتاب اولیه اش قابل قبول نیست ... باید به اغلب ماشین ها راه یدی بین 80 تا 100 خیلی طول می کشه ولی بالای 100 دیگه می ره ... ظاهرا نمی شه خیلی بهش فشار آورد ... در ضمن سری ثبت نامی با قیمت 749 میلیون تومن بودیم قرار بود کی لس داشته باشه که نداره ... دوستانی که تحویل گرفتن لطفا نظر بدن ، که بفهمیم مشکلی در این موارد داشتند یا خیر ...
Amin2090(704 روز پیش)
دوستانی که تحویل گرفتن استارت دکمه ای داره براتون یا خیر؟؟
M1999 (375 روز پیش)
برای من نداشت پیگیر شدم گفتن سال دیگه فراخوان میدم بزارن روش
Woodman (381 روز پیش)
نمایندگی گفت شرکت برای خودروهای سری اول و دوم که با قیمت پایینتر ثبت نام کردن بخاطر کاهش هزینه ها نصب نکرده اما برای آنهایی که با ۷۴۹ تومان ثبت نام کردن نصب کرده منتهی گفتن فراخوان میدن هر کس خواست بسته به نوع استارت با هزینه ۳ تا ۵ میلیون تومان میتونه تشریف ببره نمایندگی ها نصب کنه به زودی
a1 (515 روز پیش)
نه متاسفانه شانسی هست ماشین. من بعد ۱۰ ماه اومد نمایندگی رفتم دیدم کیلس نداره موضوع رو پرسیدم گفتن اونایی که کیلس گذشتن بعد چند دفعه روشن نمیشد البته دروغ میگفتین، دزدی روز روشن یعنی همین. فردا موتور خیلی داغونه زیاد دوام نمیاره.....
alirad6290 (584 روز پیش)
سلام کیلس استارت هستش ورود بدون کلید هم داره آینه ها تاشو برقی هستش یه سری آپشنم هست که فعال نیست قرار شده نمایندگی تجهیزاتشو وارد کنه مثل صندوق عقب برقی
Qpwoeiruty(412 روز پیش)
سلام میدونید حجم صندوق عقب این ماشین چقدر هست
M1999(412 روز پیش)
سلام بابت ارزش افزوده و بیمه بدنه چقر باید پرداخت بشه
Erfan2(462 روز پیش)
سلام ماشین خوبیه مال من تازه تحویل دادن ولی متوجه یک فرق شدم بعضی ها استاترن اینه تاشو ندارن بعضی اینه تاشو دارن استاتر ندارن
Erfan2 (414 روز پیش)
زیاد با هاش بیرون نرفتم خوب کیفیت فقط gps نزاشتن چرا نمیدونم پیگیرش هستم و گرمکن اینه جانبی نزاشتن ولی آرمش تو آینه بغل گزاشتن خیلی رو مخ انگار ناقص جای نصب چند آپشن داره صندوق برقی دوربین ۳۶۰ درجه کابین کم صدا نسبت به جک s5و x33s قبلاً سوارشون شدم میگم صندلی های این نرم تر از اون هاست کیفیت موتور هم خوب ECU بوش روی هم رفته خوب تو این رده دیگه نسبت به قیمت خوب
0069381054 (444 روز پیش)
مبارکتون باشه .....سواریش چطوره ؟کیفیت داخل ماشین چطوره ؟ میشه خواهش کنم کمی توضیح فنی بفرمایید ..ممنون
0069381054 (457 روز پیش)
سلام من پرسیدم .از کارشناس فروش دفتر مرکزی .جدیدا آیینه برقی تاشو رو گذاشتن.... جای عینکی گذاشتن.... و یه نوار کنار پنجره ها شیک و قشنگ گذاشتن .....هم کیلس دارن و هم آیینه برقی
Woodman(417 روز پیش)
سلام بنده این خودرو رو اواسط مرداد امسال ثبت نام کردم وقرار بود ۱۲۰ روز کاری تحویل بدن که یکماه تاخیر داشت منتهی بابت یکماه تاخیر سود ۱۸ درصد رو شرکت محاسبه و از قیمت کسر کرد. طی این مدت پیگیر نظرات درباره ابن خودرو بودم که نقاط ضعفش اصلی اون مربوط میشد به ۱-خدمات پس از فروش ۲- موتور و گیربکس ضعیف در حدی که واقعا تصمیم داشتم پس از تحویل گرفتن بفروشم و حتی چند وقت پیش حواله اون رو هم در دیوار جهت فروش گذاشتم که منصرف شدم به دلایلی. الان ماشین رو چند وقتی هست دارم و واقعا راضی هستم و قصد دارم نگه دارم چون بابت نگرانی از خدمات الان تقریبا در هر استان در حال راه اندازی یک مرکز خدمات فنی مجهز هستند و ضمن اینکه شرکت اعلام کرد در هر جا ماشین به دلایلی خراب شد یا تصادف کرد با نمایندگی تماس بگیرم و نگران باقی امور نباشم چون اگه نمایندگی نزدیک هم در دسترس نباشه نزدیکترین نمایندگی هیوندای یا کیاموتورز وظیفه پیگیری و تعمیر و سرویس و ...خودرو رو داره. بابت قدرت موتور هم اینقدر بخاطر اظهار نظر دوستان در پیج های مختلف نگران بودم که جرعت نمیکردم به مسیر شیبدار برم و فکر میکردم دایم خودرو روزه میکشه و زور میزنه و نمیتونه شتاب بگیره منتهی به دلایلی از شمال عازم تهران شدم و در مسیر رفت کندوان و برگشت هراز واقعا بسیار عالی رفتم. حداقل از خودروهای معمول مثل محصولات سایپا و ایرانخودرو مثل دنا و پارس و ... به راحتی توی شیب سبقت میگرفتم و خودرو بسیار نرم و کم صدا و بی آزار هست.. فقط در یکجا انداختم روی دستی که گازخور ماشین خیلی اسپورت تر و تیز تر شد شتاب اون که البته نیاز هم نبود فقط بابت امتحان تبپ ترونبک این کار رو کردم. فضای داخلی اون هم واقعا عالی و جادار هست و داشبورد شیکی وی رمان خیلی نرمی داره و حداقل ظاهر اون رو نسبت به خودرو های هایما و جک و تیگو و ... میپسندم. سیستم سی پی یو اون هم بوش آلمان هست و مو تور میتسوبیشی و گیربکس سی وی تی تیپ ترونیک میتسوبیشی اوتلند هست همین گیربکس رو دقیقا رنو کولیوس هم داره منتهی نمیدونم چرا میگن اون خوبه این بده با اینکه مشخصات فنی یکسانی دارند.. در نهایت اینکه واقعا برخی قضاوت ها یی که شده در پیج های مختلف بخاطر عدم تجربه رانندگی با این خودرو هست و واقعا نگران قدرت موتور و خدمات و ... نباشین اگه از ظاهر اون خوشتون اومده و سطح مالی شما هم در حد خرید این ماشین هست. ضمن اینکه طبیعتاً ماشین های بهتری هم وجود داره اما در این رنج قیمت این خودرو انتخاب واقعا خوب و بی در سری هست. بخصوص که تنفس طبیعی هست و اصلا مشکل توربو شارژ و حساسیت به بنزین و روغن های بی کیفیت ایران و دایم اکتان ریختن و ... رو نداره. وجدان ما که تو جاده های شلوغ شمال هر زمان هم اومدیم سبقت بگیریم یا پلیس ما رو جریمه کرده با دوربین گرفته واسه همین خیلی هم از شتاب زیاد خیری ندیدیم همین حد شتایش عالیه تازه اون رو هم ماشین بازها متوجه میشن وگرنه اینقدر کم نیست که به چشم بیاد. ضمنا این رو هم بگم همه قطعات حتی رنگ بدنه همون چین خورده و فقط مونتاژ میشه و من واسه سرامیک و .. بردم یک مرکز مجهز خودرو و نظرشون این بود که خیلی مونتاژ بدنه عالی هست و از خودروهای اروپایی و ژاپنی چیزی تو کیفیت مونتاژ کم نداره.