پروتوتایپی به مناسبت آغاز فرآیند تولید

معرفی نسخه‌‌ای خاص از کونیگ‌زگ یسکو

26 تیر 1400 14:42

شرکت سوئدی کونیگ‌زگ، دو سال پیش در نمایشگاه ژنو، مدل یسکو (Jesko) را به عنوان جایگزین آگرا RS معرفی کرد. تنها 125 دستگاه از این سوپراسپرت زیبا تولید خواهد شد که همه‌ آن‌ها قبل از شروع نمایشگاه، در مارس 2018، فروخته شدند‌‌.

کونیگ‌زگ به مناسبت آغاز فرآیند تولید یسکو، تصاویر خیره‌کننده‌ای را از نمونه پیش‌تولید آن منتشر کرده است.یسکو بدون نیاز به تایرهای مخصوص، به سرعت 531 کیلومتر برساعت می‌رسد و کونیگ‌زگ ادعا می‌کند که یسکو ابسولوت، سریع‌ترین خودروی ساخته شده است‌. نام یسکو به یاد پدر موسس شرکت، یعنی Christian von Koenigsegg انتخاب شده است.

مدتی است که بوگاتی ثبت رکوردها را کنار گذاشته و آخرین بار سرعت 489 کیلومتر برساعت را توسط شیرون سوپراسپرت ثبت کرد. بنابراین یسکو تمام توانایی‌های لازم برای ثبت رکورد جدید را دارد؛ البته رقبای سرسختی همچون هنسی ونوم F5 و SSC تواتارا را باید پشت سر بگذارد.

 اکنون کونیگ‌زگ به مناسبت آغاز فرآیند تولید، تصاویر خیره‌کننده‌ای را از نسخه پروتوتایپ آن منتشر کرده است. این نسخه با رنگ نارنجی Tang Orange Pearl و ترکیبی از نقره و فیبرکربن معرفی شده است؛ که مدل CCX را یادآوری می‌کند.

کونیگ‌زگ یسکو نسخه پروتوتایپ

و اما زیر کاپوت این هیولای قدرتمند چه خبر است؟

یک پیشرانه 5 لیتری V8 توئین‌توربو که به راحتی 1280 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و با ‌وجود سوخت E85 نیز به 1600 اسب‌بخار قدرت و 1500 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

کونیگ‌زگ یسکو نسخه پروتوتایپ

جعبه‌دنده کونیگزگ که با نام Koenigsegg Light Speed Transmission (LST) شناخته می‌شود و ساختاری 9 دنده دارد. کمک می‌کند تا شتابگیری و کاهش سرعت یکپارچه صورت گیرد.

کونیگ‌زگ یسکو از بهار سال 2022 با قیمت 2.85 میلیون دلار تحویل داده می‌شود. البته یسکو ابسولوت با تمامی امکانات می‌تواند تا بیش از 4 میلیون دلار قیمت داشته باشد که آن را به یکی از گران‌ترین خودروهای تولیده شده تبدیل می‌کند.

دیدگاه کاربران