• بهترين خودروهاي 4 سيلندر بازار

خودنمایی بزرگان دنیای خودرو

بهترین خودروهای 4 سیلندر بازار را بشناسید

11 اردیبهشت 1401 10:00

بر اساس یک تحقیق، خودروهایی که پیشرانه 4 سیلندر دارند به تنهایی 50 درصد از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. با نگاهی به بازار خودروی کشور و تعداد سیلندر در خودروها هم می‌توان این موضوع را به‌‌وضوح مشاهده کرد. البته به قول معروف، چهار سیلندر داریم تا چهار سیلندر!

بعد از بررسی لیست بهترین خودروهای 3 سیلندر بازار، سراغ لیستی از بهترین خودروهای 4 سیلندر رفتیم. طبیعی است که اغلب خودروهای اقتصادی بازار در این گروه قرار می‌گیرند. با این حال نباید از حضور محصولات لوکس و اسپرتی که پیشرانه 4 سیلندر دارند غافل شویم.

ما در جمع‌آوری خودروهای این لیست تلاش کردیم تا دست‌کم از همه کلاس‌ها با برندهای مختلف، بهترین‌ها را معرفی کنیم. بی‌تردید فاکتور «بهترین»، کاملاً نسبی و سلیقه‌ای است. با این حال معیار ما برای انتخاب این خودروها، قدرت خروجی و آپشن‌ها بوده است.

ولوو XC90

بهترین خودروهای 4 سیلندر بازار ولوو XC90

اینطور تصور می‌شد که بعد از تجربه نه‌چندان درخشان عرضه شاسی‌بلند ولوو XC60، نسخه جدیدتر آن یعنی XC90 نیز چندان مقبول بازار نشود. اما محصول جدید برخلاف تمام پیشی‌بینی‌ها و علیرغم قیمت بالایی که داشت، تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای میدان شد. این سوئدی دارای یکی از خاص‌ترین پیشرانه‌های 4 سیلندر است. قوای محرکه 2 لیتری که هم توربوشارژر دارد و هم سوپرشارژر. به همین دلیل بوده که قدرت خروجی آن 320 اسب‌بخار شده است. بنا بر این شتاب صفر تا صد 6.9 ثانیه‌ای نباید برای XC90 تعجب‌آور باشد. یکی از ایمن‌ترین خودروهای بازار سیستم صوتی حیرت‌انگیز 19 بانده 1400 واتی از برند Bowers & Wilkins دارد.

پورشه ماکان

بهترین خودروهای 4 سیلندر بازار پورشه ماکان

نه فقط در ایران بلکه در سرتاسر دنیا، محصولات پورشه غیر از سرعت و کیفیت بالا، از نظر قیمت کهکشانی نیز زبانزد هستند. اما توانایی‌های عملکردی خودروهای این برند آلمانی مشتریان ثروتمند را مجبور به خرید آن می‌کند. ماکان که در ابتدا تصور نمی‌شد بتواند فروش خیره‌کننده برادر بزرگ‌تر یعنی کاین را تجربه کند، در دوره‌ای تبدیل به پرفروش‌ترین شاسی‌بلند پورشه شد. خودرویی با قلب 2 لیتری توربوشارژ که به راحتی 252 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. با در نظر گرفتن جعبه‌دنده حرفه‌ای 7 سیلندر دوکلاچه موسوم به PDK، شتاب صفر تا صد پورشه ماکان فقط 6.7 ثانیه شده است. در نظر داشته باشید که در حال حاضر فول‌ترین ماکان موجود در بازار اصطلاحاً به 9 کلید معروف است.

مرسدس‌بنز  CLA45

بهترین خودروهای 4 سیلندر بازار مرسدس‌بنز  CLA45

این خودرو در دوره‌ای یکی از قوی‌ترین پیشرانه‌های 4 سیلندر تاریخ را داشت. سدان فست‌بکی که البته علیرغم توانایی‌های فوق‌العاده‌اش، بنا به دلایلی نتوانست در بازار کشور آنطور که باید و شاید دیده شود. با این حال CLA45 به طرزی اعجاب‌آور می‌تواند 375 اسب‌بخار قدرت را از پیشرانه 2 لیتری خود بیرون بکشد. با در نظر گرفتن وزن پایین آن، به شتاب صفر تا صد خیره‌کننده 4.6 ثانیه‌ای می‌رسیم که کنایه‌ای به سوپراسپرت‌های مطرح دنیاست. از همین مدل دو ویرایش ساده‌تر CLA200 و CLA250 نیز وارد کشور شد، که البته هرگز از نظر توان خروجی یارای برابری با نسخه AMG را ندارند.

ب‌ام‌و 730li

بهترین خودروهای 4 سیلندر بازار ب‌ام‌و 730li

باید اعتراف کرد که این خودرو در حال حاضر لوکس‌ترین محصول بازار است. سدان تجملی و نامداری که خریداران متمول بی‌توجه به قیمت سرسام‌آورش، خرید و فروش خوبی برایش رقم زده‌اند. ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 برای سری 7 یک موهبت بود. چراکه توانست در حوزه خودروهای فوق لوکس گوی سبقت را از مرسدس‌بنز S کلاس که در سبد خود پیشرانه زیر 2500 سی‌سی نداشت را برباید. تولید 258 اسب‌بخار از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ برای یک سدان فول‌سایز لاکچری، عدد معقولی به حساب می‌آید. آن هم وقتی شتاب صفر تا صد 6.3 ثانیه‌ای آن را در نظر بگیریم. این خودرو حتی در تیپ‌های پایه خود نیز مجهز به 10 کیسه هوا است.

لکسوس NX300 هیبریدی

بهترین خودروهای 4 سیلندر بازار لکسوس NX300 هیبریدی

در این لیست، خودروهای هیبریدی نیز قرار دارند. محصولاتی که دست‌کم روی کاغذ به تنبلی و محافظه‌کاری محکوم می‌شوند. اما شاسی‌بلند NX300h لکسوس این تصور را بر هم ریخته است. یکی از جسورانه‌ترین خودروهای موجود در بازار که با استقبال خوبی نیز مواجه شد. مزیت طلایی این محصول حضور دو موتور برقی در محورهای جلو و عقب و البته یک موتور برقی دیگر به‌عنوان ژنراتور استارت است. ترکیبی که باعث می‌شود پیشرانه 2.5 لیتری آن بدون توربوشارژ بتواند 194 اسب‌بخار قدرت تولید کند. مصرف سوخت لکسوس NX هیبریدی فقط 5.2 لیتر در هر صد کیلومتر است که با توجه به توانایی‌های فنی آن یک رکورد محسوب می‌شود. دقیقاً به همین خاطر است که جذابیت مدل هیبریدی این خودرو به مراتب بیشتر از ویرایش توربوشارژ است.

دیدگاه کاربران