• بهترين خودروهاي 6 سيلندر بازار

قلمرو خودروهای لوکس و اسپرت

بهترین خودروهای 6 سیلندر بازار را بشناسید

20 اردیبهشت 1401 13:32

خودروهای 6 سیلندر عموماً نمی‌توانند محصولات معمولی باشند. به دلیل حجم بالای پیشرانه این مدل‌ها، اغلب شاهد خروجی چشم‌گیری هستیم که از سوی سازندگان خودروهای اسپرت و لوکس با استقبال روبرو می‌شود. ایران نیز از سال‌ها پیش میزبان تعداد قابل‌توجهی از خودروهای 6 سیلندر است. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به بهترین خودروهای V6 بازار کشور.

بعد از بررسی بهترین خودروهای 3 سیلندر و بهترین خودروهای 4 سیلندر اکنون وقت بررسی بهترین خودروهای 6 سیلندر بازار است. ذکر این نکته الزامی است، که معیار اصلی در انتخاب این خودروها، علاوه بر میزان سیلندر خودرو، قدرت، آپشن، اصالت برند و اقبالی عمومی از نظر خریدوفروش هستند.

تویوتا لندکروزر GXR

بهترین خودروهای 6 سیلندر بازار  تویوتا لندکروزر

باید اعتراف کرد هنوز هم محبوب‌ترین شاسی‌بلند بازار ایران است. این خودروی فول‌سایز حتی از سوی مشتریانی که بودجه خرید آن را ندارند نیز، با استقبال روبرو شده است. در حال حاضر لندکروزر GXR با پیشرانه 4 لیتری خود می‌تواند 240 اسب‌بخار قدرت تولید کند. شتاب صفر تا صد این غول 2.4 تنی زیر 10 ثانیه ثبت شده است. این شاسی‌بلند ژاپنی قابلیت فوق‌العاده‌ای در بحث آفرود دارد. غیر از این‌ها، لندکروزر یک خودروی لوکس و پرآپشن نیز به حساب می‌آید. بد نیست بدانید نسخه‌های قدیمی‌تر لندکروزر با پیشرانه 8 سیلندر V شکل نیز در بازار ایران تردد دارند.

مرسدس‌بنز S350

بهترین خودروهای 6 سیلندر بازار مرسدس‌بنز S350

باید اعتراف کنیم که علیرغم آنکه این سدان باشکوه عمری نزدیک به 10 سال دارد ولی هم‌چنان در میان اشراف‌زاده‌ها می‌درخشد. مرسدس‌بنز فوق دارای یک پیشرانه 3.5 لیتری است که به راحتی می‌تواند 306 اسب‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این آلمانی نامدار به لطف جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک خود می‌تواند صفر تا صد را در 7 ثانیه طی کند. سدان S350 به دلیل وجود لیست بلندبالای آپشن‌های خود همواره جذاب بوده است. در برخی از مدل‌های وارداتی فول‌آپشن شاهد سیستم دید در شب یا همان نایت ویژن هستیم.

پورشه کاین

بهترین خودروهای 6 سیلندر بازار پورشه کاین

اگر قرار باشد دنیای شاسی‌بلندها و دنیای سوپراسپرت‌ها ترکیب شود، به طور حتم نمی‌توان از پورشه کاین غافل شد. این هیولای آلمانی با حضور پیشرانه 3.6 لیتری خود می‌تواند به راحتی 300 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این خروجی در کنار جعبه‌دنده 8 سرعته تیپ‌ترونیک و سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک صفر تا صد را در 8 ثانیه طی می‌کند و پس از آن به سرعت نهایی 230 کیلومتر برساعت می‌رسد. فناوری خیره‌کننده پورشه باعث شده علیرغم این عملکرد بی‌نظیر، مصرف میانگین سوخت آن زیر 10 لیتر در هر 100 کیلومتر باشد.

ب‌ام‌و 630i

بهترین خودروهای 6 سیلندر بازار ب‌ام‌و 630i

بر اساس تجربه، خودروهای کوپه 2 در معمولاً با استقبال چندانی در بازار کشورمان روبرو نمی‌شوند. با این حال شاهد هستیم که ب‌ام‌و 630 فروش خوبی را برای خود دست و پا کرده بود. این آلمانی می‌تواند از پیشرانه 3 لیتری خود 272 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور بیرون بکشد. ب‌ام‌و فوق یکی از بهترین جعبه‌دنده‌ها را در بین محصولات هم‌کلاس خود دارد. به همین دلیل است که شتاب صفر تا صد آن 6.5 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 250 کیلومتر برساعت ثبت شده است. نکته جالب درباره این خودرو آن است که نسخه روباز 630 نیز در بازار کشور وجود دارد.

نیسان تی‌ینا

بهترین خودروهای 6 سیلندر بازار نیسان تی‌ینا

پارس خودرو بعد از توقف تولید نیسان ماکسیما با چالش بزرگی روبرو شد؛ اما این چالش خیلی زود با سدان تازه‌واردی به اسم تی‌ینا را روانه میدان کرد. این خودرو با به‌روزرسانی‌هایی در قسمت پیشرانه و انتقال قدرت معرفی شد. قوای محرکه 2.5 لیتری این ژاپنی مونتاژی می‌تواند 182 اسب‌بخار قدرت و 228 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. با اینکه جعبه‌دنده تی‌ینا CVT و وزن آن بیش از 1.5 تن است، شتاب صفر تا صد آن 9.6 ثانیه ثبت شده است. مالکان این خودرو همواره نسبت به نرمی سیستم تعلیق و سیستم صوتی آن ابراز رضایت کرده‌اند.

هیوندای آزرا/گرنجور

بهترین خودروهای 6 سیلندر بازار هیوندای آزرا/گرنجور

آزرا یا با نام دیگرش گرنجور همواره خودروی محبوبی در بین مشتریان ایرانی بوده است. این کره‌ای یکی از بزرگ‌ترین فضاهای داخلی را در بین هم‌کلاسان خود دارد. قوای محرکه 3 لیتری آزرا بدون استفاده از توربوشارژر می‌تواند 250 اسب‌بخار قدرت و 288 نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند. این خروجی وقتی به جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک آن می‌رسد باعث می‌شود تا شتاب صفر تا صد حدود 8 ثانیه‌ای برایش رقم بخورد. طول 5 متری آزرا باعث شده تا وزن آن به بیش از 1.6 تن برسد. خبر خوب درباره آزرا این است که حتی مدل‌های پایه آن نیز آپشن‌های جذابی دارد.

دیدگاه کاربران