• سايپا آريا اسپرت
  • سايپا آريا اسپرت
  • سايپا آريا اسپرت
  • سايپا آريا اسپرت
  • سايپا آريا اسپرت

نسخه‌ای جذاب برای جوانان

بررسی سایپا آریا اسپرت

14 شهریور 1401 12:53

اواسط تابستان 1399 را به یاد می‌آورید؟! همان زمانی که سایپا برای اولین‌بار از خودرو ساینا اس و همچنین خودرو آریا دنده‌ای رونمایی کرد. اما در حاشیه آن رونمایی، سایپا همچنین از «تیونینگ مفهومی» برای خودرو کوییک نیز پرده برداشت و محصولی را با نام «کوییک اسپرت» رونمایی کرد.

اما کوییک اسپرت، هیچگاه به مرحله تولید نرسید و البته سایپا هم، چنین قراری را با مشتریانش نداشت. ولی شبیه همان اتفاقات، حالا برای کراس‌اور جدید سایپا آریا رخ داده است. طرحان سایپا، یک پروژه مفهومی را برای تیونینگ خودرو آریا شروع کرده‌اند؛ پروژه‌ای که برخلاف پروژه کوییک اسپرت، احتمال بیشتری برای رسیدن به خط تولید را دارد. نام این پروژه را آریا اسپرت گذاشته‌اند.

طراحی خودرو آریا اسپرت

خودرو آریا اسپرت، فعلا یک در فاز تحقیقاتی است و سایپا آنرا در قالب پروژه‌ای مفهومی، رونمایی کرده است. برای آریا اسپرت، طراحان سایپا تلاش کرده‌اند تا از ترکیب رنگ‌های مشکی و نارنجی استفاده کنند تا چهره کراس‌اور آریا، هیجان‌انگیزتر از نسخه معمولی آن به نظر برسد. اگر به رینگ‌ها، قاب آینه‌های جانبی، جلوپنجره، زیر سپرها، استریپ‌های روی کاپوت و خطوط گرافیکی در کناره‌های خودرو دقت کنید، رنگ نارنجی را خواهید دید.

رونمایی آریا اسپرت در نمایشگاه شیراز 1401

یکی دیگر از نکات جالب توجه این خودرو، بدنه دو رنگ آن است طوریکه در قسمت جلو و بخش زیادی از نمای جانبی، به رنگ نقره‌ای درآمده درحالیکه نمای عقبی آریا اسپرت به رنگ نوک‌مدادی است.

اما علاوه بر تغییر رنگ، اتفاقات دیگری نیز در بدنه آریا اسپرت رخ داده است؛ به عنوان مثال زه دور گلگیرها، جلوپنجره کهکشانی، تغییر گرافیک چراغ‌ها، سپر جدید، اسکوپ‌ بالای سقف و همچنین ورودی هوای روی کاپوت (که البته فیک هستند)، از جمله تغییرات ظاهری در آریا اسپرت هستند. نکته عجیب‌تر اینکه باله عقب و حتی رکاب‌ جانبی هم روی آریا اسپرت نصب شده است.

مشخصات فنی آریا اسپرت

خودرو آریا اسپرت را نخستین‌بار در تیرماه 1401 و در جریان نوزدهمین نمایشگاه خودرو شیراز دیدیم. اما به فاصله دو ماه بعد از برپایی نمایشگاه شیراز، شرکت سایپا این خودرو را به بیست و دومین نمایشگاه خودرو مشهد نیز آورد و یکبار دیگر از آن رونمایی کرد.

سایپا در تیزرهای تبلیغاتی این خودرو نوشته بود که: «کراس‌آور آریا برای جوانان ایران، درحال تکمیل شدن است». از همین یک جمله کوتاه، می‌توان حدس زد که سایپا، احتمالا برنامه‌هایی برای آریا اسپرت داشته باشد و حتی بعید نیست که در سال‌های آینده، شاهد تولید نسخه نهایی آن (با تغییرات ظاهری نسبتا فراوان) نیز باشیم.


بررسی انواع سایپا آریا

آخرین خبرها درباره مدل‌های مختلف آریا سایپا به همراه مشخصات فنی آریا و اطلاعات جدید خودروهای سایپا آریا را در مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:

شرایط فروش سایپا

جدیدترین و به روزترین خبرها از شرکت سایپا، مانند شرایط فروش محصولات سایپا، قیمت جدید خودروهای سایپا، اخبار پیش فروش سایپا، اخبار فروش فوق العاده سایپا، اخبار فروش محصولات سایپا در بورس و ... را در مطالب منتخب زیر مطالعه کنید:

*عکس: اسب بخار

دیدگاه کاربران
SN 1401/6/14
تعریف کراس اور چیه رو سقف یک هاچبک دوتا میله بزاری میشه کراس اور؟
پاسخ
0
0
0