• شماره گذاري خودرو از درب منزل
  • شماره گذاري خودرو از درب منزل

جزئیات طرح تعویض پلاک در درب منزل

شماره گذاری خودرو از درب منزل (شرایط+مدارک)

22 آذر 1402 10:28

جزئیات طرح تعویض پلاک در درب منزل

آذر 1402: سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور فراجا ، درباره خدمات پلاک در درب منازل توضیح داد یکی از کارهای خوبی که پلیس در کنار دیگر خدمات خود به شهروندان ارائه داده است موضوع تعویض پلاک درب منزل است. وقتی افراد برای انجام نقل و انتقال خودرو وارد سایت پلیس راهور می‌شوند پس از انتقال به درگاه پرداخت عوارض و مالیات نوبت دهی به آنها صورت می‌گیرد. در این مرحله سه انتخاب پیش روی شهروندان قرار می‌گیرد که عبارت است از مراجعه حضوری، خدمات اینترنتی و در نهایت خدمات شماره گذاری درب منزل است.

وی افزود در انتخاب دوم که ارائه خدمات اینترنتی است، 85 درصد فرآیند به صورت برخط و آنلاین صورت می‌گیرد و تنها 15 درصد از خدمات نظیر رؤیت برخی از اسناد به صورت حضوری انجام می‌شود. خدمات شماره گذاری درب منزل مخصوص جانبازان و معلولان است که مراجعه حضوری برای آنها سخت است. در حال حاضر 30 تیم برای ارائه خدمات تعویض پلاک درب منزل در تهران به صورت پایلوت مشغول ارائه فعالیت هستند که این افراد در بخش‌های شمال و جنوب غرب، شرق و مرکز تهران ارائه خدمات خواهند داشت.

سردار هادیانفر در خصوص مشکلات سیستمی نیز گفت هرچند در حال حاضر مشکلات سیستمی خاصی نداریم اما در مسیر اصلاح فرآیندها قرار داریم و فعلاً دعوت نامه‌های محدودی را از شهروندان قبول می‌کنیم. در حال حاضر هر اکیپ در روز تنها 10 تا 15 دعوت نامه و درخواست از سوی شهروندان را قبول می‌کند. این در حالی است که تقاضای بسیار زیادی از سوی شهروندان برای استفاده از این نوع خدمات وجود دارد.

وی افزود فعلاً اکیپ‌های تعویض پلاک درب منزل از مردم پولی غیر از حدود 400 هزار تومان که مربوط به خود قیمت پلاک است را نمی‌گیرند. منتظر آن هستیم که سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان برای ارائه این خدمت نرخ گذاری کند تا برای بخش ارائه کننده خدمت صرفه اقتصادی داشته و سودی حداقل 15 تا 20 درصد شامل شود. در صورت مشخص شدن این نرخ گذاری شاهد توسعه آن در کل کشور خواهیم بود. ارائه اینگونه خدمات به نفع مردم خواهد بود و کاری جدی محسوب می‌شود.

وی درباره پلاک سوم گفت بخشی از پلاک خودروها ارزبری دارد و یک نوع وابستگی به خارج از کشور ایجاد کرده است. در صورتی که با جاری شدن موضوع استفاده از پلاک سوم تعویض پلاک به حداقل رسیده و این موضوع هم حل خواهد شد.

نحوه تعویض پلاک خودرو درب منزل

آبان 1402: در تاریخ نهم آبان‌ماه، طرح آزمایشی خدمات پلاک خودرو درب منزل (شامل شماره گذاری و تعویض پلاک خودرو) با حضور سردار هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور رونمایی شد. با شروع این طرح جدید، حالا شماره‌گذاری خودروها به سه صورت قابل انجام است:

. شماره‌گذاری حضوری خودرو
. شماره گذاری اینترنتی خودرو
. شماره گذاری خودرو درب منزل

شماره گذاری خودرو درب منازل، خدمت جدیدی است که برای خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، معلولان، افراد کهنسال که مراجعه حضوری برای آنان سخت است و همچنین سایر افراد متقاضی انجام می‌شود. افراد برای دریافت نوبت باید به سایت سخا مراجعه کنند و ثبت نام اینترنتی را تکمیل نمایند. سپس 24 ساعت بعد، هماهنگی‌های لازم از سوی کارشناسان راهور با متقاضی انجام می‌گردد.

با اجرای این طرح، صفر تا صد نقل و انتقال در محل انجام می‌شود و نیازی نیست به مراکز شماره گذاری خودرو مراجعه شود.

خودروهای ویژه‌ای برای این کار در نظر گرفته شده و تمامی امکانات تعویض پلاک در آن تعبیه شده است تا به سیستم مراکز تعویض پلاک متصل باشند. هر چقدر استقبال از این طرح شود، احتمال سراسری شدن آن در کشور نیز بیشتر خواهد شد.

اجرای طرح خدمات پلاک در محل

آبان 1402: سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا، از شماره‌گذاری وسائل نقلیه در درب منازل خبر داده و در این باره توضیح داد با تلاش‌هایی که پلیس راهور با دولت محترم انجام داد تمامی زیر ساخت های شماره گذاری خودرو در درب منزل انجام شده و به زودی شاهد بهره برداری از این طرح خواهیم بود. هماهنگی‌های لازم با سازمان ثبت انجام شده تا از این به بعد شماره گذاری خودرو‌ها را از درب منازل انجام دهیم.

وی افزود در این طرح خودروهای ون مخصوصی در نظر گرفته شده که در این خودروها تمامی امکانات تعویض پلاک تعبیه شده و به سیستم مراکز تعویض پلاک متصل هستند؛ در واقع به نوعی داشبورد کاری در این خودروها راه‌اندازی شده تا مردم از این پس، بعد از ثبت نام اینترنتی در سامانه شماره گذاری خودرو شاهد گزینه دیگری یعنی شماره گذاری در منزل بوده که می توانند این گزینه را انتخاب کرده و سپس مدارک لازم را در سامانه بارگذاری کرده و بعد از آن با گرفتن نوبت، خودروی مجهز به امکانات تعویض پلاک به محل خانه آن ها اعزام شود.

سردار هادیانفر گفت طرح خدمات پلاک خودرو در منزل (شماره گذاری و تعویض پلاک) به صورت آزمایشی در سطح تهران شروع شده است. این طرح پس از آزمون و رفع خطاها در سطح کشور به اجرا در می‌آید.

طبق گفته وی، به طور کلی شماره‌گذاری وسایل نقلیه به 3 صورت حضوری، اینترنتی و درب منزل انجام می‌شود. خدمت جدیدی که برای جانبازان ، کهنسالان و معلولان در نظر گرفته شده، درواقع همین خدمات شماره گذاری از در منزل است که صفر تا صد نقل و انتقال در محل انجام می‌شود و نیازی نیست افراد به مراکز شماره‌گذاری خودرو مراجعه کنند اما باید افراد برای دریافت این خدمت از سایت سخا نوبت بگیرند.


اخبار شماره گذاری خودرو

نحوه نوبتدهی اینترنتی شماره گذاری خودرو، آدرس و تلفن و ساعت کاری مراکز شماره گذاری تهران، مدارک لازم برای شماره گذاری وسایل نقلیه و آخرین خبرها درباره شماره‌گذاری موتورسیکلت را از مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:

. مراحل نقل و انتقال خودرو
. شماره گذاری اینترنتی خودرو
. مراکز شماره گذاری خودرو تهران

اخبار تعویض پلاک خودرو

آخرین شرایط ثبت نام پلاک تاریخی، نحوه خروج خودروهای پلاک تاریخی از کشور، ثبت نام پلاک ترانزیت، شرایط خرید و فروش پلاک رند، نحوه دریافت پلاک معلولان و جانبازان و سایر اخبار مرتبط با پلاک خودروها را در مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:

. جریمه پلاک مخدوش خودرو
. شرایط خرید و فروش پلاک رند
. پلاک خودرو معلولان و جانبازان
. جزییات قانون اجرای پلاک سوم
. قوانین پلاک فعال برای ثبت نام خودرو
. پلاک ترانزیت و تردد بین المللی خودرو
مراحل و مدارک لازم برای تعویض پلاک
. ثبت نام پلاک تاریخی و مجوز خروج خودرو از کشور

دیدگاه کاربران