گلف بهترین خودروی وارداتی در ژاپن

نیسان نوت خودروی سال ژاپن شد

24 آذر 1400 14:39

ده سال پس از دریافت عنوان خودروی سال ژاپن توسط نسل نخست نیسان نوت، اکنون نوبت به سومین نسل این خودرو رسیده تا این جایگاه افتخارآفرین را کسب نماید. نوت e-Power که در بازار ژاپن در نسخه‌­های آئورا، آئورا نیسمو و آتِک کراس‌­اور به فروش می­‌رسد، پنجمین محصول نیسان است که به دریافت عنوان خودروی برتر سال ژاپن مفتخر شده.

از آنجایی که رتبه‌­های اول تا چهارم در اختیار خودروهای ژاپنی بود، گلف توانست به عنوان خودروی برتر وارداتی به این کشور شناخته شود.پیش از انتخاب نیسان نوت، 60 داور در پشت فرمان ده خودروی فینالیست قرار گرفتند که قبلاً از میان 29 کاندید انتخاب شده بودند. آزمایش رانندگی در پیست Sodegaura Forest در نزدیکی توکیو برگزار شد، که در طی آن، نوت e-Power با کسب 335 امتیاز موفق به عبور از سد رقبا شد. رتبه دوم این مسابقه به صورت مشترک به تویوتا GR86 و سوبارو BRZ رسید که 264 امتیاز کسب کردند. رتبه سوم هم به هوندا HR-V اعطا شد که 227 امتیاز دریافت کرده بود.

بنابر نظر هیات داوران، پیشرانه هیبرید، مصرف سوخت عالی، هندلینگ مناسب، قیمت منطقی و طراحی ظاهری زیبا در نیسان نوت e-Power، موفقیت این خودرو را به همراه داشته است.

اما رتبه چهارم به میتسوبیشی اوتلندر PHEV رسید که 206 امتیاز دریافت کرد و نسل هشتم فولکس‌واگن گلف نیز با 168 امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفت. از آنجایی که رتبه‌­های اول تا چهارم در اختیار خودروهای ژاپنی بود، گلف توانست به عنوان خودروی برتر وارداتی به این کشور شناخته شود.

ب ام و سری 4 طراحی برتر بازار ژاپن

ب‌ام‌و سری 4 جایزه طراحی سال را دریافت کرد درحالی‌که شورولت کوروت که در ژاپن به صورت فرمان-راست فروخته می­‌شود هم جایزه بهترین پرفورمنس (عملکرد فنی) را به خانه برد. میتسوبیشی اوتلندر PHEV هم جایزه فناوری برتر را گرفت، درحالی‌که هوندا N-One هم به عنوان بهترین خودروی رده کِی شناخته شد، که به رده خودروهای بسیار کوچک ژاپنی با پیشرانه 660 سی‌سی اطلاق می­‌شود.

در پایان بد نیست به این نکته اشاره کنیم که سال گذشته، سوبارو له وُرگ به عنوان خودروی برتر ژاپن شناخته شد.

دیدگاه کاربران