• بررسي ساينا اس دوگانه سوز
  • بررسي ساينا اس دوگانه سوز
  • بررسي ساينا اس دوگانه سوز
  • بررسي ساينا اس دوگانه سوز

اعلام قیمت قطعی

بررسی سایپا ساینا S دوگانه سوز

8 آبان 1402 13:48

قیمت ساینا دوگانه سوز در پاییز 1402

آبان 1402: شرکت خودروسازی سایپا، از تاریخ هشتم آبانماه، لیست قیمت ساینا اس دوگانه سوز را مطابق جدول زیر اعلام کرده است:

قیمت سایپا اس دوگانه سوز - پاییز 1402
مدل قیمت پایه قیمت نهایی
ساینا S دوگانه 242.380 283.162

*قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

فراخوان سایپا برای خریداران ساینا گازسوز

مرداد 1402: بعد از واکنش‌های مختلف درباره حذف عایق حرارتی از خودروی ساینا اس گازسوز، شرکت خودروسازی سایپا سرانجام سکوتش را شکست و در تاریخ 22 مردادماه 1402 ضمن انتشار بیانیه رسمی، از فراخوان برای مالکان خودروهای ساینا گازسوزی که فاقد این قطعه بوده‌اند، خبر داده است. متن کامل این بیانیه، به شرح زیر است:

«در زمان اجرای پروژه ساینا S دوگانه‌سوز، نظر به طراحی محصولات مشابه و پس از بررسی‌های فنی و مهندسی از جمله تجزیه تحلیل حالت خرابی محصول و تست بر روی نمونه خودرو، هیچ‌گونه نقص در آن قسمت خودرو دیده نشده است و طی دوره تغییرات مهندسی حذف عایق حرارتی منبع عقب اگزوز که در مناطق سردسیر به جهت سریع‌تر رسیدن دمای موتور به درجه کاری کاربرد دارد، در اواسط اسفندماه 1401 عملیاتی و اجرا شد.

خودرو ساینا S با رعایت تمام استانداردها، تولید و تحویل مشتریان گرامی شده و قبل از رسانه‌ای شدن و با اعلام اولین بازخورد اعتراضی در ابتدای تابستان 1402 از سوی شبکه خدمات پس از فروش سایپا، مبنی بر تغییر ظاهری رنگ بخشی از کف صندوق عقب در تعدادی از خودروها، این موضوع با اولویت بالا پیگیری و با توجه به اهمیت رضایت مشتری، تصمیم به لغو تغییرات مهندسی و نصب مجدد قطعه روی خودرو در خط تولید گرفته شد و در حال حاضر خودروهای تولیدی مجهز به عایق مذکور هستند.

تاکید می‌شود، تغییر رنگ اعلام شده صرفاً تغییر ظاهری بوده و تاثیری بر عملکرد، کیفیت و شاخص ایمنی هیچ‌یک از اجزاء خودروی ساینا S دوگانه‌سوز ندارد و طراحی این عایق در آن ناحیه از خودرو شامل قطعات ایمنی نمی‌باشد.

ساینا اس

فراخوان، موضوعی معمول در صنعت خودرو می‌باشد و تمامی خودروسازان تجربه فراخوان را دارند لذا طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت‌گرفته، تمامی خودروهای تولید شده ساینا S دوگانه‌سوز که فاقد عایق حرارتی هستند، طبق فرایندهای تعریف شده کیفیت و با هدف جلب رضایت مشتریان، فراخوان و به قطعه مذکور تجهیز، خواهند شد».

ساینا، تنها خودرو دوگانه‌سوز بازار

مرداد 1402: خودروهای دوگانه سوز از مهمترین نیازهای کشور به شمار می روند. مدیرعامل شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی نیز از نیاز 920 هزار دستگاه خودروهای دوگانه سوز در راستای کاهش مصرف سوخت خبر داده است.

سایپا در راستای توسعه سبد محصولات پاک، ساینا دوگانه سوز را طراحی کرده و ساخته است. این خودرو بخصوص برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی تولید می‌شود. ساینا دوگانه سوز در همین راستا در تیراژ گسترده در نسخه CNG برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی عرضه شده و این روند ادامه دارد. خودروهای دوگانه سوز به طور کلی با مصرف سوخت کم، هزینه کمتری از نظر سوخت دارند و آلایندگی کمتری نیز تولید می کنند.

ساینا دوگانه سوز در هر 100 کیلومتر پیمایش، 6.45 لیتر ترکیب گاز و بنزین مصرف می‌کند. خبرهای متعددی از رشد تقاضا برای گازسوز کردن خودروها در شهرهای مختلف طی ماه های اخیر منتشر می شود که نشان دهنده افزایش مجدد روند نیاز بازار به خودروهای دوگانه سوز است و در همین برهه حساس، سایپا تنها خودروسازی است که توان پاسخ به این نیاز را دارد.

قیمت جدید ساینا اس دوگانه سوز

خرداد 1402: شرکت خودروسازی سایپا در تاریخ 23 خردادماه، قیمت ساینا S گازسوز را اعلام کرده است. این محصول جدید سایپا که تا پیش از این، حدود 261 میلیون تومان قیمتگذاری شده بود، از این به بعد با قیمت جدید 283 میلیون و 128 هزارتومان تحویل خریداران می‌شود.

مشکلات خریداران ساینا S گازسوز

اردیبهشت 1402: همزمان با آغاز تحویل ساینا S گازسوز، مشخص شده که شرکت سایپا، در سکوت خبری و بدون اطلاع به خریداران، تغییراتی را در این محصول اعمال کرده که موجب نارضایتی حواله‌داران شده است. برخی از این تغییرات عبارتند از:

  • حذف ریموت تاشو
  • حذف دزدگیر فابریک
  • استفاده از صفحه کیلومتر تیبایی
  • استفاده از کلیدهای پرایدی (در پنل سمت چپ فرمان)
  • استفاده از کپسول تیبایی 9 کیلویی (بجای 12 کیلویی)

از طرف دیگر، حواله‌داران ساینا گازسوز، می‌گویند قیمت قطعی این محصول، بصورت عمومی اعلام نشده است و فقط در دعوتنامه‌های این خودرو، به اطلاع خریداران رسیده است. به همین دلیل برای خریداران مشخص نیست که سایپا، قیمتگذاری ساینا اس گازسوز را براساس مصوبه 473 شورای رقابت انجام داده است یا نه.

با توجه به تغییر بعضی از ویژگی‌های این خودرو و همچنین حذف برخی آپشن‌ها (نسبت به ساینا اس بنزینی)، برای خریداران ساینا S دوگانه سوز این سوال مطرح شده که چرا و چگونه، مدل دوگانه‌سوز این خودرو، بسیار گران‌تر از مدل بنزینی‌اش شده است؟

تحویل اولین سری ساینا اس دوگانه سوز

اردیبهشت 1402: سیدجمال توکلی، سرپرست معاونت بازاریابی و فروش سایپاسیتروئن، از تحویل اولین سری خودرو ساینا.اس دوگانه‌سوز به مشتریان توسط شرکت سایپاسیتروئن در تاریخ ۱۷ اردیبهشت‌ماه خبر داد. وی گفت مطابق شرایط اعلام واحد فروش، موعد تحویل این محصول جدید، هفته چهارم اردیبهشت سال جاری بوده است که به لطف خدا و تلاش همکاران، 2 هفته زودتر از موعد مقرر نسبت به فروش و ارسال جهت شماره‌گذاری اقدام شد.

وی افزود در حال حاضر حدود 800 دستگاه خودرو ساینا.اس دوگانه‌سوز شماره‌گذاری شده‌است که مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته طی چند روز آینده تحویل مشتریان خواهد شد.

عرضه ساینا اس دوگانه سوز با ایمنی بیشتر

اسفند 1401: پیش‌فروش ساینا اس دوگانه‌سوز، از بهمن‌ماه سال جاری آغاز شده و در آبان تا بهمن‌ماه ۱۴۰۲ تحویل داده خواهد شد. این محصول برای کاربری تاکسی تولید می‌شود و به همین خاطر برای ارتقای عملکرد و دوام بیش‌تر جلوبندی آن، از نیم‌اکسل‌های تقویت‌شده در محور جلو و سیستم ترمزگیری قوی‌تر نسبت به نوع بنزینی استفاده شده است. همچنین برای هرچه اقتصادی‌تر بودن این خودرو به‌عنوان یک خودرو کار و همچنین دسترسی آسان به قطعات آن، در تامین قطعات گازسوز مانند مخزن، شیربرقی، رگلاتور و... سعی بر این بوده است تا حد امکان از توانایی شرکت‌های داخلی مورد تایید سازمان استاندارد بهره‌برداری شود تا وابستگی و ارزبری به حداقل ممکن برسد.
ساینا اس گازسوز درواقع همان ساینا اس بنزینی است که یک مخزن گاز 62 لیتری داخل صندوق عقب آن اضافه شده است. این خودرو فضایی معادل 300 لیتر جهت حمل بار و لوازم سرنشین دارد و با رعایت استانداردهای ملی می‌تواند رضایت سرنشینان را در رده قیمتی پایین‌تر نسبت‌ به محصولات مشابه فراهم سازد. ساینا اس از پس آزمون‌های تصادف، ترمزگیری، محافظت از عابرپیاده و... برآمده و استانداردهای مهم ایمنی را در این زمینه‌ها اخذ کرده است. ویژگی‌های ایمنی این محصول عبارتند از کیسه هوای راننده و سرنشین، کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای سرنشینان جلو و عقب، نگهدارنده صندلی کودک (ISO FIX)، ترمزهای ABS مجهز به EBD و تقویت‌شده با BA (سیستم کمکی ترمز)، جلوبندی تقویت‌شده و فرمان‌پذیری بهتر، ارتقا یافته است. از دیگر ویژگی‌های این خودرو سیستم ضدسرقت، سنسور هشدار دنده عقب، هشدار سرعت، ریموت کنترل، قفل مرکزی، نمایشگر دیجیتال چندمنظوره MFD، سیستم صوتی بلوتوثی همراه با USB و AUX، چراغ مه‌شکن، چراغ روز و اتولایت با قابلیت تنظیم ارتفاع نور است. صندلی‌های جلو و عقب این خودرو با روکش پارچه‌ای، ارگونومی خوبی دارند و حتی در مسافت‌های طولانی رفاه حال سرنشینان را فراهم می‌کنند. تریم و تزئینات داخلی خودرو به‌ویژه فرمان دی‌کات و صفحه‌کیلومتر نیمه‌دیجیتال آن هم مشابه نوع بنزینی جالب و چشم‌نواز است.
ساینا اس دوگانه‌سوز به سامانه گازرسانی نسل چهار، با تزریق سوخت تناوبی در منیفولد ورودی هوا مجهز شده و دارای موتوری دوگانه‌سوز بر پایه موتور M15 ساینا است که با سوخت گاز عملکردی نزدیک به سوخت بنزین دارد. سطح استاندارد آلودگی این خودرو یورو5 (با سامانه OBD) بوده و مصرف سوخت این خودرو در سیکل رانندگی ترکیبی شهری و جاده‌ای 6.4 لیتر در صدکیلومتر (میانگین گاز و بنزین) است. پیمایش خودرو با سوخت گاز نیز حدود 200 کیلومتر (سیکل ترکیبی) بوده و با وجود نصب مخزن گاز 62 لیتری در صندوق عقب، همچنان فضای کافی برای قراردادن بار وجود دارد. سیستم تعلیق و جلوبندی تقویت‌شده، دوام بالاتری برای این خودرو فراهم کرده و انتشار آلودگی کم‌تر، این خودرو را به انتخابی مناسب برای حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه تاکسی تبدیل کرده است. رعایت الزامات استانداردی محصول و بهره‌برداری از قطعات گازسوز کاملا استاندارد و با کیفیت و دوام بالا، تمایز برجسته‌ای در مقابل خودروهای دوگانه‌سوز «تبدیل‌کارگاهی» به وجود آورده است. این خودرو در رده قیمتی خودروهای دوگانه‌سوز بی‌رقیب است و اگر یک خودرو دوگانه‌سوز اقتصادی با استهلاک پایین، هزینه نگهداری پایین، مصرف سوخت اقتصادی و امکانات قابل قبول مد نظر مشتری باشد، بهترین انتخاب برای او خواهد بود. سیستم تهویه مطبوع نیمه‌اتوماتیک این خودرو دمای مناسب سرنشین را در فصول سرد و گرم فراهم می‌کند. این خودرو با ظرفیت مناسب حمل بار و سرنشین در کنار سوخت پاک و ارزان CNG می‌تواند به یک خودرو حمل‌ونقل عمومی تبدیل شود. با مقایسه مصرف سوخت گاز و بنزین در هر کیلومتر پیمایش این خودرو، دارنده این خودرو در صورت مصرف CNG تنها یک‌پنجم هزینه را در مقایسه با بنزین پرداخت می‌کند.
در نسخه تاکسی ساینا اس دوگانه‌سوز، امکاناتی مانند کپسول آتش‌نشانی، تابلو سقفی، جعبه کمک‌های اولیه، سامانه‌های هوشمند نظیر GPS، تاکسی‌متر، پرداخت الکترونیکی و... ارائه می‌شود. در صورت به‌کارگیری آن در ناوگان برون‌شهری نیز به‌واسطه برخورداری از دریچه گاز برقی و سیستم برق‌ و الکترونیک یکپارچه با نود مرکزی (BCM) از قابلیت نصب اصولی کروزکنترل برخوردار است. در مجموع حضور این خودرو جدید سایپا در ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون شهری با توجه به قیمت اقتصادی، ابعاد مناسب و مصرف سوخت کم، می‌تواند به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و کاهش سبد هزینه این بخش کمک کند.
تجهیزات پایه و مشترک ساینا در تمامی نسخه‌های آن (معمولی، پلاس، اس و اتوماتیک) عبارتند از نمایشگر دمای محیط، ایموبلایزر، تهویه نیمه‌اتوماتیک با صفحه نمایش دیجیتال (MFD)، شیشه‌های تمام‌برقی، آینه برقی، سنسور دنده‌عقب، قفل کودک درها، استاندارد محافظت از عابر پیاده، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع‌کننده نیروی ترمز (EBD)، پشت سری وسط صندلی عقب، کاور موتور، باز شدن اتوماتیک درها هنگام تصادف، کمربند سه‌نقطه‌ای در صندلی‌های عقب و ایربگ راننده و سرنشین.

تفاوت ساینا S بنزینی و ساینا S گازسوز

بهمن 1401: با انتشار اطلاعات فنی خودرو ساینا اس دوگانه سوز، حالا مشخص شده که این محصول جدید سایپا، به لحاظ امکانات و آپشن‌ها، هیچگونه تفاوتی با ساینا S بنزینی ندارد:

اما در قسمت فنی، به دلیل استفاده از سوخت CNG، چندین تفاوت مختصر میان ساینا S بنزینی و گازسوز بوجود آمده که در جدول زیر، آنها را مشاهده می‌کنید:

تفاوت فنی ساینا S بنزینی با ساینا S گازسوز
ویژگی ساینا S بنزینی ساینا S گازسوز
دریچه گاز برقی مکانیکی
نوع سوخت بنزین گاز طبیعی
حداکثر قدرت (بنزین) 87 اسب بخار 82.5 اسب بخار
حداکثر قدرت (گاز) x 72 اسب بخار
حداکثر گشتاور (بنزین) 130 نیوتن متر 127 نیوتن متر
حداکثر گشتاور (گاز) x 112 نیوتن متر
وزن خالص 1050 کیلوگرم 1140 کیلوگرم
مصرف ترکیبی 7.2 لیتر 7.4 لیتر
ظرفیت سوخت‌گیری باک 41 لیتری مخزن گاز 62 لیتری

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

تحویل ساینا دوگانه سوز در بهار 1402

آذر 1401: جواد نیستانی، مدیر پروژه ساینا اس دوگانه‌سوز سایپا، اعلام کرد که پس از وقفه چند ساله در تولید محصول سوارى دوگانه‌سوز در این خودروساز، که عمدتاً ناشى از سختگیرانه‌تر شدن استانداردهای خودروهاى دوگانه‌سوز بوده، بر اساس دستور ویژه مدیرعامل سایپا، دوباره برنامه‌ریزی توسعه و تولید این گونه از محصولات از ابتداى سال 1401 در دستور کار معاونت مهندسى قرار گرفته است. 

بر اساس گفته‌های وی، زیرساخت جایگاه‌های شارژ گاز وجود دارند و با توسعه شرکت داخلى سازنده قطعات CNG و گرایش به این نوع خودرو مطلوب خودروساز و مشتری است. با توجه به قوانین و جرایم مرتبط با مصرف سوخت خودروها که به خودروساز تحمیل می‌شود، اضافه کردن محصولات دوگانه‌سوز به ناوگان تولیدی، از شدت این جرایم می‌کاهد. بنابراین با همت و مشارکت مرکز تحقیقات و نوآورى و شرکت‌های مگاموتور و سازه‌گستر و همکارى سایپا سیتروئن و بخش‌های فنى داخلى سایپا، پروژه توسعه محصول ساینا اس دوگانه‌سوز به طور جدی از خردادماه سال 1401 آغاز شد. 

آقای نیستانی درباره این محصول گفت که با حفظ ویژگى‌های خودرو پایه بنزینى به سامانه گازرسانی نسل چهار، به تزریق سوخت تناوبی در منیفولد ورودی هوا و واحد الکترونیک یکپارچه کنترل گاز و بنزین مجهز است. موتور M15 دوگانه‌سوز با توان حداکثر 54 کیلووات در حالت سوخت گاز برای آن درنظر گرفته شده است. این موتور با اختلاف کم از توان خروجی در حالت بنزین، باعث تغییر عملکرد نامحسوس هنگام تغییر وضعیت سوخت شده و در مجموع عملکرد خوبى فراهم مى‌کند. با توجه به حجم 62 لیتری مخزن گاز نصب شده روی این خودرو، پیمایشی در حدود 200 کیلومتر در سیکل ترکیبی و بیش از 230 کیلومتر در شرایط رانندگی جاده خواهد داشت. از شیربرقى مخزن که ایمنی بیش‌تر مدار پرفشار سامانه گاز را فراهم می سازد، برای اولین بار استفاده شده است. همچنین با توجه به پیش‌بینى کاربرى تاکسی از این خودرو و در نتیجه کارکرد طولانی‌تر، به منظور ارتقا عملکرد و دوام بیش‌تر جلوبندى خودرو، از نیم اکسل‌های تقویت شده در محور جلوى خودرو و سیستم ترمزگیری قوی‌تر نسبت به نوع بنزینی استفاده شده است. 

وی افزود برای تامین قطعات گازسوز، مانند مخزن، شیربرقى، رگلاتور و ...،  سعی بر این بوده تا حد امکان از توانایی شرکت‌های داخلی مورد تایید سازمان استاندارد بهره‌برداری شود تا وابستگی و ارزبری به حداقل ممکن برسد. 

در حال حاضر این محصول آزمون‌های سطح خودرو را با موفقیت انجام داده و مرحله اخذ مجوز از سازمان ملی استاندارد در دستورکار قرار گرفته است. کالیبراسیون آلودگی یورو5 نیز در حال انجام است که به‌زودی موفق به اخذ تاییدیه از سازمان حفاظت محیط زیست خواهد شد. تولید انبوه این محصول، از بهمن‌ماه امسال در شرکت سایپا سیتروئن آغاز خواهد شد. 

تولید ساینا گاز سوز در زمستان 1401

آبان 1401: محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا، از تولید ساینا گازسوز خبر داد و گفت این محصول برای اولین بار تولید خواهد شد و تا آذرماه سال 1401 به مشتریان و شبکه تاکسیرانی عرضه می‌شود. علاوه بر آن، ساینا اتوماتیک نیز محصول دیگری است که مراحل اولیه را گذرانده و تا پایان سال 1401 تولید و عرضه خواهد شد. 

وی همچنین توضیح داد برای وانت نیسان 6، کاربری جدید طراحی و ایجاد شده و طول محل بار آن افزایش یافته است. این محصول تمام استانداردها را گذرانده است. این خودرو قابلیت حمل بارهای سنگین و حجیم را دارد که این موضوع قیمت تمام‌شده حمل را کاهش می دهد. 

آقای تیموری خاطرنشان کرد که در گروه خودروسازی سایپا هدف‌گذاری عرضه هشت خودرو انجام شده که خطوط تولید خودروهای اطلس و سهند آماده‌سازی شده است. 30 دستگاه از این خودروها تولید شده و در حال گذراندن تست‌های نهایی هستند. همچنین ۶ دستگاه خودرو آریا نیز تولید شده که برای مرحله مونتاژ و گذراندن تست ها آماده هستند. 

وی تاکید کرد گروه سایپا در طول سال 1401 تا 1402 تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا بتواند در خودروهای سواری و تجاری، هشت محصول جدید را عرضه کند. در سایت سایپا سیتروئن، بستر برای تولید محصول اقتصادی آماده است و تمام طراحی‌ها انجام شده و مرحله ساخت قالب‌ها در حال گذراندن است. علاوه بر این، در سال جاری دو محصول به سبد محصولات سایپا سیتروئن اضافه خواهد شد. 


بررسی انواع ساینا در بازار

برای آشنایی با خانواده محصولات سایپا ساینا و اطلاع از مشخصات فنی هر مدل و مشاهده ویژگی‌ها و تفاوت‌های انواع ساینا در بازار، لینک‌های منتخب زیر را مطالعه کنید:

اگر شما یکی از مالکان خودروهای ساینا هستید، پیشنهاد می‌کنیم مجموعه مقاله زیر را هم مطالعه کنید:

شرایط فروش سایپا

جدیدترین و به روزترین خبرها از شرکت سایپا، مانند اخبار طرح تبدیل سایپا، اخبار کارت طلایی سایپا، اخبار مزایده اینترنتی سایپا، اخبار سرویس lpw,ghj سایپا و اخبار تولید سایپا را در مطالب منتخب زیر مطالعه کنید:

دیدگاه کاربران
ااا 1402/11/29
سلام .من اردیبهشت طرح یکپارچه دوم رو ثبت نام زدم با قیمت283 تومن.141.5 پرداخت کردم تحویل هفته چهارم اذر بودم.امروز باهام تماس گرفتن که 128.672.000 تومن دیگ پرداخت کنم .دیرکرد و... خورده قیمتش برام 270 دراومده .این بین هم چندبار برا بنزینی باقیمت بالاتر برام پیام اومد که قبول نکردم.نگران نباشید قیمتا تغییری نکرده ب خودتون استرس وارد نکنید هرچی دیرتر بیاد قیمتش کمتر میشه دیرکرد میخوره
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/11/25
سلام وقتتون بخیر من ساینا sدوگانه سوز پارسال ثبت نام کردم .تحویلش اسفند۱۴۰۲بوده ولی واسم پیام تکمیل وجه نیامده کسی می‌دونه چه تاریخی دعوت نامه ارسال میشه ومبلغ تکمیلش چقدر است؟؟؟
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/11/25
سلام وقتتون بخیر .من پارسال اول اسفندماه ثبت نام کردم ولی هنوز واسم پیام تکمیل نیامده.کسی می‌دونه چه تاریخی قراره تکمیل مبلغ کنیم ؟قیمت تمام شده ساینا دوگانه سوز چقدر است؟؟
پاسخ
0
0
0
Siy 1402/11/25
سلام خوبین ساینااس دوگانه سوزتحویلی1402هفته چهارم اسفندماه گفتن ولی هنوزدعوت نامه نیومده کسی میدونه کی میاد. هرکی هم یچیزی میگه واسه یکی اومده واسه یکی تک پیشنهادداده یکی میگه بجای دوگانه بایدتک بگیری چجوریه این
پاسخ
0
0
0
Sssssssr 1402/10/12
سلام واسه منم ساینا sدو گانه هس کسی نمیدونه کی قراره بدن تحویل آذر بود؟
پاسخ
1
0
0
0987654 1402/10/14
دعوت نامه آمده براتون
0
1