• ثبت نام کارت سوخت خودرو و موتور

کاهش زمان انتظار برای صدرو کارت سوخت

ثبت نام کارت سوخت المثنی خودرو و موتورسيکلت

8 آذر 1402 10:38

کاهش زمان انتظار برای صدرو کارت سوخت

آذر 1402: جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اظهار کرد با راه‌اندازی سامانه برخط ثبت درخواست صدور کارت هوشمند سوخت، زمان انتظار صدور کارت سوخت از یک ماه به ۱۰ روز کاهش می‌یابد.

وی در روز هفتم آذرماه و در مراسم رونمایی از سامانه برخط ثبت درخواست صدور کارت هوشمند سوخت، بیان کرد حداکثر تا 2 ماه آینده این سامانه راه‌اندازی می‌شود و مردم می‌توانند درخواست‌های خود را برخط ثبت کنند. هم متقاضیان کارت سوخت المثنی و هم خودرو‌ها و موتور‌های نوشماره، از طریق همین سامانه، به صورت برخط درخواست خود را ثبت می‌کنند. ضمنا با راه‌اندازی این سامانه، زمان انتظار صدور کارت سوخت از یک ماه به 10 روز کاهش می‌یابد.

وی افزود استفاده از این سامانه هیچ هزینه اضافه‌ای برای مردم ندارد و میزان هزینه، همان است که اکنون از مردم دریافت می‌شود، یعنی به ازای صدور هر کارت، مبلغ 100 هزار تومان از متقاضی به صورت برخط دریافت می‌شود.

به پلیس +10 مراجعه کنید

مهر 1402: برخی از سایت‌های خبری، اتفاقی جدید برای صدور کارت‌های سوخت برای خودروهای صفر کیلومتر را اعلام کردند. محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش، اوایل مردادماه اعلام کرده بود که از این به بعد مالکان خودروهای صفر کیلومتر برای دریافت کارت سوخت خود باید به پلیس +10 مراجعه کنند.

وی در این باره گفت مالکین وسایل نقلیه نو شماره که خودروی خود را در سال جاری از شرکت‌های خودروساز تحویل گرفته ولی کارت هوشمند سوخت خود را همچنان دریافت نکرده‌اند، لازم است جهت پیگیری روند صدور کارت خود به هر یک از دفاتر پلیس + 10 سراسر کشور مراجعه کنند. این روند در گذشته اینگونه نبود و اکنون شرایط تغییر کرده است. در آن زمان، قبل از این کارت سوخت برای مالکان خودرو صفر کیلومتر صادر می‌شد، اما از این به بعد لازم است همه مالکان خودرو اعم از صفرکیلومتر و غیره برای دریافت کارت سوخت خود به پلیس +10 مراجعه کنند.

مدارک هویتی مالک برای درخواست کارت هوشمند سوخت به شرح زیر است:

  • برای اشخاص حقیقی، یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه
  • برای اشخاص حقوقی، معرفی نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضا و مهر مجاز به همراه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نماینده
  • برای  دارندگان وکالتنامه معتبر قانونی از مالک، مدارک شناسایی معتبر شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه
  • برای خودروهای لیزینگی (خودروهای اجاره به شرط تملیک)، اسناد و مدارک در اختیار استفاده کننده خودرو شامل کارت خودرو
  • مدارک شناسایی وسیله نقلیه شامل کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یا بنچاق محضری به همراه بیمه نامه شخص ثالث

توجه داشته باشید کسانی که در سایت دولت همراه ثبت نام کرده‌اند، نیازی به ارائه درخواست المثنی ندارند. کارت سوخت این اشخاص از طریق اداره پست به آدرسی که اعلام کرده‌اند ارسال می شود.

تغییر روش دریافت کارت سوخت خودرو صفر

تیر 1402: براساس ابلاغیه جدید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی که در تیرماه 1402 به خودروسازان کشور ارسال شده، نحوه تحویل کارت سوخت خودروهای صفر کیلومتر (نوشماره) تغییر کرده است.

براساس این ابلاغیه، از این پس خریداران خودروهای صفر، جهت دریافت کارت سوخت خودروی خود، باید پس از تحویل گرفتن خودرو، با در دست داشتن (شناسنامه و بیمه شخص ثالث) جهت دریافت کارت سوخت خودرو به مراکز پلیس+10 مراجعه نمایند.

لازم به یادآوری است که تا قبل از این ابلاغیه جدید، کارت سوخت خودرو صفر کیلومتر، توسط شرکت ملی نفت و از طریق پست، به درب منزل مالک خودرو ارسال می‌گردید.

350 هزار تقاضا برای کارت سوخت

اردیبهشت 1402: محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت، اعلام کرد تاکنون ۳۵۰ هزار تقاضا برای کارت هوشمند سوخت در سامانه ثبت شده که در حال پاسخگویی به آن هستند. این تعداد کارت هوشمند سوخت در دست تولید بوده و باتوجه به تعداد درخواست ها،  به مرور زمان تولید و توسط پست به درب منازل متقاضیان ارسال خواهد شد.

وی افزود کارت هوشمند سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی، نفت‌گاز و کلیه متقاضیانی که تا پایان سال 1401 درخواست خود را ثبت کردند، کارت سوخت آن‏ها تولید و تحویل مالک شده است  و کسانی که تاکنون موفق به دریافت کارت هوشمند سوخت خود نشده اند با مراجعه به وبگاه SCS.Niopdc .ir با وارد کردن VIN خودرو می توانند وضعیت کارت هوشمند سوخت  خود را که در کدام باجه معطله پست هست مشاهده کنند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت اظهار کرد با توجه به میزان درخواست‌ها، یک ماه زمان برای صدور کارت هوشمند سوخت لازم است. به همه هموطنان و مالکین خودروها توصیه می شود  که حتما از کارت هوشمند سوخت متعلق به خودرو خود سوخت گیری کنند واز قراردادن کارت سوخت شخصی خود به دیگران خودداری و نسبت به رمزگذاری کارت هوشمند سوخت خود اقدام کنند. و چنانچه به هر دلیلی کارت هوشمند سوخت خودرا در مراجعه به جایگاه به همراه نداشته باشند می توانند از کارت اضطراری جایگاه استفاده کنند.

وی عنوان کرد مالکین خودروها برای درخواست کارت هوشمند  سوخت المثنی باید با در دست داشتن مدارک هویتی مالک و وسیله نقلیه به یکی از دفاتر خدمات کارت هوشمند سوخت (مراکز پلیس+10) مراجعه کنند و توصیه می شود با توجه به محدودیت‌ها در تأمین کارت، پس از مطمئن شدن از مفقودی کارت هوشمند سوخت خود، نسبت به ثبت درخواست المثنی اقدام کنند.

به گفته مدیر سامانه هوشمند سوخت تلفن گویای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به شماره 09627 پاسخگوی سوالات و مشکلات مردم در طول شبانه روز است.

افزایش قیمت صدور کارت سوخت جدید

بهمن 1401: آقای محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت، ضمن اشاره به افزایش نرخ صدور کارت سوخت المثنی، می‌گوید طبق قیمت گذاری که در سال 1390 انجام شده بود، هزینه صدور کارت سوخت 10 هزار تومان بود و در یازده سال اخیر، هیچگونه افزایشی روی قیمت کارت سوخت اتفاق نیفتاده بود. 

افزایش قیمتی که اخیرا برای قیمت صدور کارت سوخت محاسبه شده و تقریبا معادل 100 هزارتومان است، فقط مربوط به هزینه خرید و تولید آن می‌شود و سایر هزینه‌های جانبی، روی آن اعمال نشده. در واقع خرید تراشه، شخصی‌سازی کارت سوخت و همچنین تولید و توزیع کارت سوخت هزینه‌هایی دارد که هرچند توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، این هزینه‌ها از مردم دریافت می‌شود اما بین سایر دستگاه‌های خدمت دهنده در این حوزه، هزینه‌های دریافتی، توزیع می‌گردد.

رونمایی کارت سوخت هوشمند بانک ملی

بهمن 1401: نسخه بومی‌سازی شده کارت هوشمند سوخت، که توسط شرکت چاپ و نشر بانک ملی به تولید رسیده، طی مراسمی که با حضور آقای نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش، و آقای نجارزاده، سرپرست بانک ملی برگزار گردید، برای اولین‌بار رونمایی شد. 

طی قرارداد امضاشده توسط شرکت ملی پخش، تولید یک میلیون قطعه کارت هوشمند سوخت در دستور کار شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران قرار گرفته است که تاکنون 800 هزار قطعه از این کارت‌های سوخت تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران شده است.

رونمایی کارت سوخت هوشمند بانک ملی ایران

فناوری تولید تراشه کارت‌های هوشمند تاکنون به‌صورت انحصاری تنها در اختیار چند کشور بود که با بومی‌سازی این تراشه‌ها در شرکت چاپ و نشر بانک ملی، به سمت‌ بومی‌سازی در حوزه کارت‌های هوشمند سوخت گام برداشته شده است.

غیرفعال شدن کارت سوخت فاقد تراکنش

بهمن 1401: بهمن علیپور، رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان، اعلام کرد درصورتی که مالکان خودرو‌های سواری از کارت هوشمند سوخت خود در سال 1401 استفاده نکرده باشند و کارت آن‌ها فاقد تراکنش دریافت سوخت باشد، تا پایان اسفندماه کارت سوخت آن‌ها ابطال و بلا استفاده خواهد شد.

بنابراین مالکان خودرو‌های سواری باید برای حصول اطمینان از صحت عملکرد کارت سوخت خود تا آخر سال 1401، حداقل یک بار سوخت‌گیری انجام دهند تا کارت سوخت آن‌ها باطل نگردد.

اگر جایگاهی کارت آزاد داشته باشد، ارائه می‌دهد

خرداد 1401: اسداله قلی‌زاده، رئیس صنف جایگاه‌داران کشور، عنوان کرد که در حال حاضر همه جایگاه‌ها کارت سوخت آزاد ندارند. البته مسئولان ادعا می‌کنند که این به معنای حذف کامل کارت‌های آزاد جایگاه‌داران نخواهد بود.

وی همچنین به طرح‌هایی که تاکنون اجرا شده (مانند افزایش قیمت سوخت، الزام استفاده از کارت‌های شخصی و ...) اشاره کرد و افزود که بیش‌ترین آسیب حاصل از آن‌ها برای جایگاه‌های سوخت است. میزان حق‌العمل جایگاه‌ها برای فروش گازوئیل بسیار کم‌تر از حق‌العمل بنزین است؛ بنابراین سبب زیان می‌شود.

وی معتقد است که مسئولان باید قبل از تدوین طرح‌ها نظر بخش خصوصی را جویا شوند. آقای قلی‌زاده خاطرنشان کرد جایگاه‌هایی که کارت آزاد بنزین دارند، آن را بدون محدودیت ارائه می‌دهند.‌ جمع‌آوری این کارت‌ها نیز تنها از طریق سامانه هوشمند امکان‌پذیر است.

صدور کارت المثنی از 8 آذر؛ موتورسواران منتظر بمانند!

آذر 1400: آقای رضایی (مدیر سامانه هوشمند سوخت) ضمن اشاره به وجود سرویس مشترک مابین وزارت نفت و پلیس راهور، گفته که بعد از حمله سایبری به سامانه سوخت کشور در آبانماه 1400، جهت حفظ امنیت دو طرف، این سرویس قطع شده بود. اما حالا این سرویس مشترک بعد از ایمن‌سازی، از تاریخ 8 آذرماه 1400 مجددا در دسترس قرار گرفته و لذا امکان صدور کارت سوخت المثنی نیز فراهم شده است. 

بنابراین تمامی دارندگان خودروهای نفت‌گازسوز، خودروهای بنزینی عمومی و سایر خودروهای شخصی می‌توانند برای درخواست صدور کارت سوخت جدید، به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند. البته دارندگان موتورسیکلت باید اندکی منتظر بمانند چراکه سرویس آنها از هفته آینده، فعال خواهد شد.

طبق آخرین آمارها، روزانه حدود 5 الی 10 هزار مراجعه به دفاتر پلیس+10 برای دریافت کارت سوخت المثنی در سراسر کشور وجود دارد.

زمان تقریبی صدور کارت سوخت المثنی

اسفند 1399: خانم کاهی (سخنگوی شرکت ملی پخش) ضمن اشاره به اینکه صدور کارت سوخت المثنی حدود 45 تا 60 روز زمان می‌برد، گفته که میزان صدور کارت سوخت، تاکنون معادل دوبرابر تعداد کل خودروها و موتورسیکلت‌های کشور بوده است. اما علی‌رغم این موضوع، هنوز هم فرآیند صدور کارت هوشمند سوخت ادامه داشته و هیچ کمبودی در این زمینه، نیست.

خانم کاهی همچنین از آنهایی که کارت سوخت‌شان مفقود شده، خواسته که به دفاتر پلیس+10 بروند و دوباره برای ثبت نام کارت سوخت المثنی، اقدام کنند.

پیامک‌های جعلی کارت سوخت

اسفند 99 | شرکت ملی بخش، طی اطلاعیه‌ای که در تاریخ 5 اسفندماه منتشر کرده، درباره دریافت پیامک‌های جعلی کارت سوخت و پیامک‌های نامعتبر درباره میزان سهمیه بنزین، به مالکان خودروهای شخصی هشدار داده است.

طبق این اطلاعیه، هرگونه اطلاع‌رسانی درباره سهمیه سوخت از طریق سایت شرکت ملی پخش به نشانی niopdc.ir انجام می‌شود. همچنین مرکز تماس شرکت ملی پخش به شماره تلفن 09627 آماده پاسخگویی به امور مشتریان درباره کارت سوخت و سهمیه سوخت است و به غیر از این دو روش، هیچ کانال ارتباطی دیگری وجود نداشته و مورد تایید نیست.

شرکت ملی پخش از شهروندان خواسته که مراقب پیامک‌های جعلی باشند و از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی، اطلاعات بانکی و همچنین پرداخت وجه به آدرس‌های نامعتبر و جعلی، خودداری کنند.


خواندنی‌های جالب:

»» آخرین اخبار سهمیه بندی بنزین

»» نحوه تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه‌سوز


افزایش صدور ماهیانه کارت سوخت

آبان 99 | خانم کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش، خبر داده که علی رغم شیوع کرونا و کاهش 50 درصدی نیروی انسانی، هم اکنون هیچ مشکلی در صدور کارت سوخت وجود ندارد. درحال حاضر، ماهیانه 150 تا 200 هزار ثبت نام جدید کارت سوخت وجود دارد اما خوشبختانه میزان صدور ماهیانه معادل 250 تا 300 هزار کارت سوخت است.

خانم کاهی همچنین گفته که سهمیه بنزین خودروها از زمان صدور کارت، ذخیره شده و مالکان خودرو در صورت وجود تاخیر در تحویل گرفتن کارت سوخت، نباید نگران از دست دادن سهمیه بنزین باشند.

تکلیف کارت سوخت بعد از معامله خودرو

تیر 99 | کارت سوخت براساس شماره شناسایی یا همان VIN وسیله نقلیه صادر می‌شود نه براساس مالک وسیله. بنابراین اگر وسیله نقلیه کارکرده‌ای خریده‌اید که کارت سوختش «بنام مالک قبلی است»، نیازی به ثبت نام مجدد ندارید و می‌توانید از همان کارت سوخت قدیمی، استفاده کنید. 

البته در صورت ثبت نام مجدد و درخواست کارت سوخت المثنی، اتفاق خاصی نخواهد افتاد و فقط کارت فعلی‌تان باطل شده و کارت المثنی جدید، صادر می‌شود.


سوالات مهم درباره کارت سوخت المثنی

آنهایی که کارت سوخت خودرو یا موتورشان را گم کرده‌اند و آنهایی که به هر دلیلی، کارت هوشمند سوخت ندارند، باید برای ثبت نام کارت سوخت المثنی اقدام کنند. باما همراه باشید تا همه چیز را درباره ثبت نام کارت سوخت و مدارک لازم برای ثبت نام کارت سوخت، بدانید.

1. کارت المثنی سوخت چیست؟

اگر برای وسایل نقلیه، مجددا کارت سوخت صادر شود، به کارت جدید، اصطلاحا کارت سوخت المثنی می‌گوییم.

گم شدن کارت سوخت، صدمه دیدن کارت و عدم تحویل کارت به خریدار در زمان معامله، از مهم‌ترین دلایلی هستند که مالکان وسایل نقلیه را مجبور به ثبت نام کارت سوخت المثنی می‌کند.

2. ثبت نام اینترنتی کارت سوخت چگونه است؟

ثبت نام کارت سوخت خودرو و موتورسیکلت فقط و فقط از طریق «مراجعه حضوری» به مراکز پلیس+10 امکان پذیر است. بنابراین هیچگونه سایتی برای ثبت نام اینترنتی کارت سوخت، وجود ندارد.

3. آدرس سامانه کارت سوخت خودرو چیست؟

تنها مرجع اطلاع رسانی درباره اخبار و اطلاعیه‌های رسمی مربوط به کارت هوشمند سوخت، سایت شرکتی ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به نشانی niopdc.ir است. 

4. مهلت ثبت نام کارت سوخت چقدر است؟

برای ثبت نام کارت سوخت یا دریافت آن، هیچ مهلت قانونی وجود ندارد. 

5. مدارک لازم جهت ثبت نام کارت سوخت چیست؟

در زمان مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+10، باید مدارک زیر را جهت ثبت نام کارت سوخت المثنی، به همراه داشته باشید:

1- حضور مالک وسیله نقلیه یا نماینده قانونی مالک (صرفا با ارائه وکالتنامه محضری که عبارت «کارت سوخت» در آن درج شده باشد)
2- مدارک احراز هویت مالک (شناسنامه، کارت ملی)
3- مدارک شناسایی وسیله نقلیه (کارت شناسایی یا سند یا بنچاق)
4- بیمه نامه وسیله نقلیه
5- شماره تلفن همراه (باید به نام مالک باشد)
6- 
آدرس و کد پستی مالک
7- 
واریز فیش نقدی جهت ثبت نام به حساب شرکت ملی پخش

همچنین افراد حقوقی، با داشتن معرفی نامه رسمی از سازمان و مدارک شناسایی، امکان ثبت نام دارند.

6. شرایط ثبت نام کارت سوخت خودرو لیزینگی چیست؟

خودروهای لیزینگی یا خودروهای اجاره به شرط تملیک، صرفا با داشتن «کارت خودرو»، امکان ثبت نام کارت سوخت المثنی را دارند.

7. شرایط ثبت نام کارت سوخت خودرو قولنامه ای چیست؟

مالکان خودرو یا موتورسیکلت‌های قولنامه‌ای صرفا با ارائه «اسناد اصلی نقل و انتقال وسیله نقلیه»، امکان ثبت نام و دریافت کارت سوخت هوشمند را دارند.

8. شرایط ثبت نام کارت سوخت خودرو پلاک قدیمی چیست؟

  1. خودروهای پلاک قدیمی، به هیچ وجه کارت سوخت المثنی نمی‌گیرند مگر آنکه پلاک قدیمی‌شان را تعویض کنند.
  2. در برخی موارد خاص، ممکن است کارت سوخت به خودروهای پلاک قدیمی نیز تعلق بگیرد. به همین دلیل، اطلاعات دقیق‌تر را باید از دفاتر پلیس+10 بگیرید.

9. شرایط ثبت نام کارت سوخت وسایل فرسوده چیست؟

هر وسیله نقلیه‌ای که در سن فرسودگی باشد، دیگر امکان دریافت کارت سوخت نداشته و باید از سهمیه بنزین آزاد، استفاده کند. سن فرسودگی وسایل نقلیه عبارتند از:

  • سواری شخصی: 25 سال
  • سواری دولتی: 15 سال
  • تاکسی سواری و ون: 10 سال
  • مینی بوس و میدل بوس: 15 سال
  • اتوبوس شهری: 10 سال
  • اتوبوس برون شهری: 15 سال
  • کامیون و کشنده: 25 سال
  • وانت بار: 15 سال
  • موتورسیکلت: 10 سال
  • سایر وسایل نقلیه: 25 سال

10. ثبت نام کارت سوخت خودرو تعویض پلاکی چگونه است؟

مالکان خودروهای تعویض پلاکی که هنوز «کارت خودرو» دریافت نکرده‌اند، با استفاده از کد 16 رقمی شناسایی خودرو (VIN) مندرج در «شناسنامه مالکیت خودرو»، امکان ثبت نام برای دریافت کارت سوخت المثنی را دارند.

11. شرایط ثبت نام مالکانی که چند وسیله دارند چیست؟

این افراد باید در ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیکلت خود، تمامی مراحل ثبت نام را دوباره انجام دهند.

12. ثبت نام کارت سوخت موتورسیکلت چگونه است؟

همان مدارک، شرایط و قوانینی که برای صاحبان خودروها گفتیم، برای صاحبان موتورسیکلت‌ها نیز صادق است و تفاوتی ندارد. تنها نکته مهم درباره موتورسیکلت‌ها این است که نباید بالای 10 سال سن داشته باشند چراکه به عنوان وسیله نقلیه فرسوده شناخته شده و کارت سوخت نمی‌گیرند. 

13. شماره تلفن پیگیری ثبت نام کارت سوخت چیست؟

اگر به هر دلیلی موفق به رهگیری کارت سوخت نشدید، با شماره تلفن‌های زیر تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید:

  1. شماره تلفن 81240514 یا 88885347 پلیس ناجا (برای پیگیری صدور کارت سوخت)
  2. شماره تلفن 84470000 شرکت پست (برای پیگیری ارسال کارت سوخت)
  3. شماره تلفن 09627 شرکت ملی پخش (برای هرگونه سوال درباره کارت سوخت)

اخبار بنزین در ایران

مهم‌ترین اخبار سهمیه بنزین، شامل زمان واریز سهمیه ماهانه بنزین، قیمت جدید بنزین، میزان مصرف سوخت در ایران و آمار مصرف سالانه بنزین را در مقالات زیر بخوانید:

اخبار سهمیه سوخت خودرو

مهم‌ترین اخبار سهمیه بندی سوخت، شامل خبرهای جدید سهمیه سوخت تاکسی بنزینی و سهیمه تاکسی دوگانه‌سوز، سهمیه سوخت وانت‌بارها و همچنین سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی را در مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:

اخبار کارت هوشمند سوخت

برای اطلاع از چگونگی ثبت نام کارت سوخت المثنی، مدارک لازم برای ثبت نام کارت سوخت خودرو، نحوه پیگیری کارت سوخت ماشین، پیگیری کارت سوخت موتورسیکلت، استعلام کارت سوخت از شرکت پست و همچنین جهت اطلاع از چگونگی دریافت رمز کارت سوخت، نحوه تغییر رمز کارت و مراحل بازیابی رمز کارت سوخت در صورت فراموشی، مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

دیدگاه کاربران
Partov 1402/7/9
دوستانی که موتور صفر خریدن از خرداد ماه 1402 ابلاغیه جدید اومده که برای گرفتن کارت سوخت باید برید پلیس +10 و با مدارک بیمه +کارت موتور یا برگه سبز + کارت ملی + شناسنامه با مبلغ حدود 200 هزار تومن درخواست بدید و 3 ماه طول میکشه تا کارت سوخت موتورتون بیاد
پاسخ
0
0
0
Naser7860 1400/3/4
سلام من موتورم مدل ۸۷هستش وپلاک ملی اول اینکه بیمش کنم بهم میدن کارت سوخت یا نه قبلا داشته ودزدیدن حتی میدونم کی دزدیده ولی ثابت نمیتونم بکنم چون رمزشو داره واستفاده میکنه میخام بدونم اگه نمیتونم المثنی بگیرم حداقل بسوزونمش که همون اقادزده هم نتونه استفادش کنه
پاسخ
0
0
0
Moahmab 1400/2/2
سلام موتور مدل پایین دارم میتونم کارت سوختشو ثبت نام کنم بیاد مدل ۸۶
پاسخ
0
0
0
Poriya 1399/11/7
موتورم مدل ۸۷ کارت سوخت نداره هیچ جوره نمیدن ؟
پاسخ
0
0
0
esis1084 1399/10/30
سلام ۵سال پیش یه سمند دوگانه کارخانه خریدم مدل ۹۱میباشد از اون شخصی هم که خریدم اونم گفت کارت سوختش چند سال پیش خراب شده ولی الان اقدام کردم واسه کارت سوخت .فقط خواستم بدونم اگه کارتم صادر بشه چقدر بنزین داره؟مرسی
پاسخ
0
0
0