تولید کراس‌اورها اولویت اول رنو

رنو تلیسمان از خط تولید کنار رفت

13 اسفند 1400 18:24

پس از خروج فولکس­‌واگن پاسات از بازار اروپا و آمریکا در اوایل سال جاری، اکنون نوبت به یک سدان دیگر یعنی رنو تلیسمان رسیده تا از خط تولید خداحافظی کند. هرچند تولید نسخه استیشن‌واگن از پاسات فعلا ادامه دارد، اما هیچ نسخه‌­ای از تلیسمان تولید نخواهد شد.

مرگ تلیسمان به معنای خروج رنو از بازار خودروهای سدان نیست چراکه مدل‌های مگان و تالیانت، همچنان در بازار برخی کشورها عرضه خواهند شد.برنامه خودروساز فرانسوی برای خاتمه تولید تلیسمان در اواخر سال 2021 اعلام شد، اما تولید تا آخر فوریه 2022 ادامه یافت.

مرگ تلیسمان به معنای خروج رنو از بازار خودروهای سدان نیست چراکه مدل‌های مگان و تالیانت که همتای رنو از داچیا لوگان محسوب می­‌شود، همچنان در بازار برخی کشورها عرضه خواهند شد. تنها محصول استیشن‌واگن رنو نیز مگان استیت است.

همانطور که براساس شنیده­‌ها برنامه­‌ای برای تولید نسل بعد پاسات وجود ندارد، رنو هم فعلا جانشینی برای تلیسمان معرفی نمی­‌کند. این مسئله چندان عجیب نیست چراکه با استقبال روزافزون مشتریان به خودروهای شاسی‌­بلند، بسیاری از سدان­‌ها از خط تولید خارج شده و حتی تغییر هویت می‌­دهند. مثلا نسل جدید اوپل اینزیگنیا به یک شاسی‌­بلند بدل خواهد شد. سیتروئن C5 هم اکنون به صورت ترکیبی از یک کراس­‌اور و استیشن‌واگن درآمده است. برخی خودروها نیز حضور خود را به بعضی مناطق محدود کرده­‌اند، همچون نسل جدید فورد موندئو که دیگر قرار نیست در اروپا به فروش برسد.

سرنوشت پژو 508 هم علیرغم موفقیت نسبی این خودرو، در هاله‌­ای از ابهام قرار دارد. اما برخی سدان­‌های دیگر همچون مزدا 6، تویوتا کمری هیبرید و اشکودا ساپرب همچنان در اروپا حاضر خواهند بود مخصوصا سدان میان­‌سایز اشکودا که از محبوبیت خاصی برخوردار است. مدل جدید این خودرو نیز در سال 2023 و به همراه آخرین نسل از پیشرانه­‌های درون­سوز گروه فولکس‌­واگن با طراحی تحول یافته کابین، وارد بازار خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران
صادق جعفری 1399/2/30
واقعا حیف شد ماشین خوشکل وخوبی بود
پاسخ
0
1
0