• جريمه رانندگي در حالت مستي
  • جريمه رانندگي در حالت مستي

ثبت نمره منفی در گواهینامه متخلفان

جریمه رانندگی در حالت مستی (سال 1402)

22 مرداد 1402 16:16

ثبت نمره منفی در گواهینامه در صورت مصرف الکل

مرداد 1402: رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طبق قوانین رانندگی، فردی که اقدام به استفاده از نوشابه‌های الکلی می‌کند اصلاً نباید پشت فرمان بنشیند و رانندگی کند. مجازات فردی که با آگاهی و هوشیاری اقدام به استفاده از مواد روان گردان و مواد مخدر و و نوشابه‌های الکلی کرده و پشت فرمان نشسته باشد سنگین است.

سرهنگ رابعه جوانبخت، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص مصرف مواد روانگردان رانندگان وسایل نقلیه گفت: 10 نمره منفی برای سواری‌ها و 20 نمره منفی برای خودروهای عمومی در پی خواهد داشت. همراه با تشکیل پرونده قضائی و توقیف شش ماه گواهینامه، بررسی سوابق رانندگانی که مواد مخدر و نوشابه‌های الکلی مصرف کرده‌اند نیز در دستور کار پلیس قرار می‌گیرد.

جریمه مصرف مشروبات الکلی در حین رانندگی

تیر 1402: سرهنگ احسان مومنی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به ممنوعیت مواد الکلی در شرع، اخلاق و فرهنگ ایرانی- اسلامی عنوان کرد گذشته از مسائل دینی، مصرف مشروبات الکلی در حین رانندگی و یا پیش از آن در تمام دنیا جرم مشهود است.

بر اساس گفته‌های وی، اگر رانندگی پر خطر مشاهده شود، خودرو توسط پلیس متوقف و بلافاصله آزمایش الکل گرفته خواهد شد. در صورت منفی بودن تست، راننده فقط مشمول جریمه تخلفات رانندگی خواهد شد. اما در صورت مثبت شدن آزمایش الکل، ابتدا خودرو به پارکینگ هدایت شده و علاوه بر این، گواهینامه رانندگی فرد خاطی نیز به مدت 6 ماه ضبط شده و حق هیچگونه رانندگی در سراسر کشور را نخواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد متخلفانی که پس از مصرف مشروبات الکلی اقدام به رانندگی کنند، مبلغ 400 هزار تومان جریمه خواهند شد و پس از تشکیل پرونده انتظامی به مراجع قضایی تحویل می شوند.

سرهنگ  مومنی، تمرکز در رانندگی را یک اصل دانست می‌داند و معتقد است که استفاده از مواد الکلی در رانندگی به صورت مستقیم بر روی تمرکز و حواس راننده تاثیرگذار است. وی اظهار کرد اگر راننده‌ای از این مواد استفاده کند، مسلما قدرت تصمیم گیری خود را از دست می دهد و نمی‌تواند واکنش سریع را انجام دهد و به همین خاطر مصرف مواد مخدر و روان گردان و مشروبات الکلی در حین رانندگی ممنوع است.


اخبار جرایم راهنمایی و رانندگی

مهم‌ترین و جدیدترین خبرها درباره انواع جریمه راهنمایی و رانندگی، شامل اخبار جریمه طرح ترافیک، اخبار جریمه عوارض آزادراهی، اخبار جریمه معاینه فنی، اخبار جریمه سرعت غیرمجاز، اخبار جریمه بیمه شخص ثالث، نحوه ارسال پیامک جریمه و ... را در مجموعه مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:

دیدگاه کاربران