مشخصات انواع دنا پلاس ایران خودرو

تیر 1400: شرکت ایران خودرو از تاریخ 22 تیرماه، آپدیت جدید مشخصات فنی انواع دنا و دنا پلاس را منتشر کرده است:

»» کاتالوگ انواع دنا - آپدیت تیر 1400 ««


قیمت دنا پلاس در نمایندگی

آخرین تغییرات قیمت نمایندگی ایران خودرو (قیمت مصوب فروش) برای انواع مدل‌های دنا، دنا پلاس و دنا پلاس توربو را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

قیمت نمایندگی انواع دنا و دنا پلاس
مدل خودرو دنا* پلاس پلاس توربو دستی پلاس توربو اتومات
بهار 1399 83.6 120 - 252.6
تابستان 1399 121.6 137 216.5 290.9
پاییز 1399 146.8 166.1 271 370.8
خرداد 1400 172.9 191.5 285.3 390

*در جدول فوق، قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.
*قیمت دنای معمولی با کروز کنترل است.

قیمت دنا پلاس در بازار

برای اطلاع از قیمت روز دنا و دنا پلاس و همچنین قیمت روز سایر محصولات ایران خودرو، لینک‌های زیر را ببینید:

»» قیمت روز خودرو
»» قیمت روز دنا و دنا پلاس
»» قیمت روز محصولات ایران خودرو


تولید دنا پلاس توربو با موتور گازسوز

اردیبهشت 1400: ایران خودرو خبر داده که مهندسان شرکت ایپکو (تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو) موفق به ساخت موتور توربوشارژ پایه‌گازسوز برای خودروی دنا شده‌اند. هنوز زمان عرضه این محصول کاملا جدید مشخص نیست اما اولین جزییات فنی دنا پلاس توربو گازسوز، به شرح زیر و بصورت رسمی، اعلام شده:

  • استاندارد آلایندگی یورو 6،
  • خروجی 118 گرم CO2 در هر کیلومتر
  • بهترین محصول تولید داخلی با سطح انرژی +A
  • افزایش 115 واحدی گشتاور نسبت به موتور EF7 گازسوز و رسیدن به حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر،
  • افزایش 75 واحد قدرت نسبت به موتور EF7 گازسوز و رسیدن به حداکثر قدرت 175 اسب بخار،
  • جانمایی مخزن گاز در کف خودرو برای استفاده حداکثری از فضای صندوق عقب

دو محصول جدید دنا پلاس در سال 1400

اسفند 1399: تقریبا از اواخر پاییز 99 بود که آقای مقیمی (مدیرعامل ایران خودرو) ضمن تایید استفاده از موتور جدید TU5 پلاس به همراه گیربکس 6 دنده جدید (MT6) در رانا پلاس پانوراما، خبر داد که دومین محصول ایران خودرو که با این گیربکس جدید تولید می‌شود، دنا پلاس است. طبق برنامه‌ریزی ایران خودرو، در سال 1400، دو محصول جدید به خانواده «دنا پلاس» اضافه می‌شود که عبارتند از:

  • دنا پلاس بهینه با موتور +EF7 و گیربکس 6 دنده جدید (MT6)
  • دنا پلاس توربو با موتور +TC7 و گیربکس 6 دنده جدید (MT6)

آقای حاجی اسماعیلی (مدیر پروژه گیربکس 6 سرعته ایران خودرو) گفته که گیربکس MT6 ابتدا روی «رانا پلاس پانوراما» نصب می‌شود. سپس از اوایل سال 1400 نیز ایران خودرو، آنرا روی «دنا پلاس توربو دستی» نصب می‌کند. دنا پلاس توربو MT6، به غیر از ارتقای موتور، تغییر مهم دیگری را تجربه نکرده و حتی آپشن‌هایش با آپشن‌های دنا پلاس توربو MT5 یکسان خواهد بود.

ایران خودرو همچنین در نیمه اول سال 1400، نسخه نیمه اتومات (AMT) این گیربکس را هم می‌سازد و دوباره آنرا روی رانا پلاس قرار می‌دهد. 

درباره دنا پلاس بهینه، که با کد +NA در ایران خودرو شناخته می‌شود، هنوز اطلاعات موثقی در دست نیست اما می‌دانیم که با موتور +EF7 به بازار خواهد آمد که تغییرات فنی خوبی مانند فناوری DVVT و پمپ روغن متغیر، مجهز است. در دنا پلاس بهینه، قدرت و گشتاور، تقریبا ثابت مانده اما مصرف سوخت، حدود یک لیتر کاهش یافته است.

درباره امکانات و آپشن‌های دنا پلاس بهینه، هنوز خبری در دست نیست اما آنطور که رسانه‌ها می‌گویند، باید احتمالا باید منتظر اضافه شدن «فرمان برقی» به این خودروی جدید باشیم.

مقایسه کیفیت دنا پلاس با دنا پلاس توربو

آذر 99 | شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در گزارش آبان‌ماه 99 خود، برای نخستین‌بار، وضعیت کیفیت خودرو دنا پلاس توربو را هم بررسی کرده که البته با نتیجه جالبی هم همراه شده است.

طبق گزارش کیفی آبان 99، دنا پلاس توربو، تنها خودروی موجود در سطح قیمتی 3 بوده و تنها 3 ستاره کیفی گرفته است. این درحالی است که در سطح قیمتی 4، دنا پلاس معمولی در کنار خانواده پژو 207، هردو دارای 4 ستاره کیفی هستند.

با اینکه شرکت بازرسی، کیفیت خودروها را در سطوح قیمتی یکسان با یکدیگر مقایسه می‌کند (و مثلا خودرویی 4 ستاره در سطح قیمتی 3، کیفیت یکسانی با خودروی 4 ستاره در سطح قیمتی 4 ندارد)، ولی به هرحال واضح است که دنا پلاس توربو، در بحث کیفی، عملکرد ضعیف‌تری نسبت به دنا پلاس معمولی داشته است.

راهنمای مالتی مدیا دنا

مهر 99 | ایران خودرو، از شهریورماه 99، سیستم مالتی مدیای جدیدی را روی خانواده دنا نصب کرده که ویژگی‌های زیر را دارد:

  • حافظه داخلی برای نصب نویگیشن
  • مانیتور 7 اینچی
  • بلوتوث برای اتصال به موبایل
  • پورت USB برای پخش فایل‌های صوتی و تصویری
  • اتصال به آی‌پاد
  • پشتیبانی از زبان فارسی

به همین دلیل، آندسته از مشتریانی که کتابچه راهنمای خودرو آنها با سیستم مالتی مدیای مطابقت ندارد، باید از اطلاعات کاتالوگ زیر، استفاده کنند:

»» راهنمای سیستم مالتی مدیای جدید (PDF) ««

تولید دنا پلاس با گیربکس 6 دنده جدید

شهریور 99 | آقای یوسفی، معاون تحقیقات و توسعه شرکت نیرو محرکه، در تاریخ 30 شهریورماه خبر داده که گیربکس 6 سرعته جدید ایران خودرو، علاوه بر رانا پلاس با موتور EC5 قرار است از اواخر 99 روی خانواده دنا پلاس توربو نیز قرار بگیرد.

این گیربکس 6 دنده جدید، 85 درصد قطعاتش نسبت به گیربکس BE پژو تغییر یا بهبود یافته. ضمن اینکه میزان داخلی سازی آن به 95 درصد رسیده است. همچنین نسخه نیمه اتومات یا AMT همین گیربکس نیز از سال 1400 ابتدا روی رانا پلاس با موتور EC5 یا همان موتور TU5 پلاس، نصب خواهد شد.

آغاز تحویل دنا پلاس اتومات

شهریور 99 | بعد از ارسال دعوتنامه ایران خودرو، طی مراسمی با حضور مدیرعامل ایران خودرو در تاریخ 16 شهریورماه، تحویل اولین سری دنا پلاس توربو اتومات آغاز شد.

آقای مقیمی در این مراسم، ضمن عذرخواهی از خریداران این محصول جدید، این قول را داده که نسخه‌های به‌روزتر و جدیدتر دنا پلاس توربو اتومات در آینده به بازار عرضه خواهند شد. همچنین طبق گفته‌های آقای مقیمی، دنا پلاس توربو اتومات، که 20 تغییر و بهبود مهم در آن صورت گرفته، بهترین خودرو کلاس C بازار ایران است.

مدیرعامل ایران خودرو در این مراسم، گریزی هم به موضوع تعهدات معوق این شرکت زده و گفته که 200 هزار دستگاه تعهد سال 98 هم اکنون به 30 هزار دستگاه کاهش یافته و با همین روند، طی مدت زمانی کوتاه، مابقی تعهداتی که امکان تولید آنها وجود دارد، به صفر خواهد رسید.

آقای مقیمی گفته که تولید 5 ماهه نخست امسال ایران خودرو به 204 هزار دستگاه رسیده که بیانگر افزایش 40 درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال 98 است.

افزایش ایربگ‌های دنا پلاس اتومات

مرداد 99 | در جدیدترین آپدیتی که ایران خودرو در سایت اینترنتی خود انجام داده، شاهد افزایش تعداد ایربگ‌ها در دنا پلاس توربو اتومات هستیم.

همانطور که می‌دانید، سری اول این خودرو قرار است با کد کلاس 70702 تحویل خریدارانش شود. ایران خودرو برای این کد کلاس تا قبل از تابستان 99، دو ایربگ معرفی کرده بود اما در آپدیت تابستان 99، ایربگ‌های جانبی را هم اضافه کرده و تعداد ایربگ‌های دنا پلاس توربو اتومات را به 4 عدد رسانده است.

با افزایش تعداد ایربگ‌ها می‌توان چنین نتیجه گرفت که ایران خودرو دیگر تمایلی به عرضه تیپ L1 دنا پلاس توربو اتومات ندارد.


مشخصات دنا پلاس توربو اتومات

اردیبهشت 99 | ایران خودرو برای نخستین بار، مشخصات فنی دنا پلاس توربو اتومات را منتشر کرده است.

جدول کامل مشخصات فنی و آپشن های دنا پلاس توربو اتومات

طبق اطلاعات ایران خودرو، احتمالا دنا پلاس توربو اتومات قرار است در ابتدا با کد کلاس 70702 تحویل مشتریان شود. بنابراین این خودرو با همان آپشن های دنا پلاس توربو دنده ای کلاس 70402 بدست خریداران می رسد اما با 2 ایربگ بیشتر! یعنی:

  • چهار ایربگ دارد،
  • سانروف دارد،
  • جاعینکی ندارد،
  • آنتن کوسه ای (شارک فین) ندارد.

طبق اطلاعاتی که تاکنون ایران خودرو منتشر کرده است، دنا پلاس توربو اتومات قرار است در سه تیپ مختلف تحویل مشتریان شود؛ تیپ پایه (L1)، تیپ نیمه فول (L2) و تیپ فول (L3). در جدول زیر، تفاوت آپشن های این سه تیپ را مشاهده می کنید.

امکانات خودرو تیپ L1 تیپ L2 تیپ L3
فرمان برقی
سنسور عقب
ایربگ جانبی -
سنسور باد تایر -
دوربین عقب -
ترمز دیسکی عقب -
شیشه دودی -
آینه برقی تاشو -
کروز کنترل -
تریم داخلی لوکس - -
کفی سه بعدی - -
سنسور نور - -
سنسور باران - -
کنترل پایداری - -
سانروف - -
کیلس+استارتر - -
صندلی راننده 2 حالته برقی
4 حالته دستی
6 حالته برقی
2 حالته دستی
10 حالته برقی
صندلی سرنشین 2 حالته برقی
4 حالته دستی
4 حالته برقی
4 حالته دستی
6 حالته برقی
10 حالته دستی
روکش صندلی پارچه پارچه و چرم پارچه و چرم
رینگ فولادی آلومینیومی آلومینیومی دو رنگ
مانیتور 7 اینچ 7 اینچ 10 اینچ

*اطلاعات جدول فوق، از وب‌سایت ایران خودرو گردآوری شده است.

تفاوت دنا پلاس توربو اتومات با دنا پلاس توربو دنده ای

دقیقا از 27 دی‌ماه 96 بود که تست زمستانی دنا پلاس توربو اتومات به مدت 10 روز در کره جنوبی آغاز شد.

در این تست، علاوه‌بر مهندسان ایرانی و کره‌ای، مشاورانی هندی نیز حضور داشتند. هشتم خردادماه 97 نیز طی مراسمی، تست این جعبه‌دنده اتومات، خاتمه یافت.

این تست‌ها را شرکت موترین (Motrain) برای ایران خودرو انجام داده‌ است. این شرکت با این‌که تخصص اصلی‌اش در تامین قطعات خودرویی (به‌ویژه جعبه‌دنده) است، اما در زمینه طراحی، تولید و حتی مشاوره نیز خدمات فنی و مهندسی به مشتریانش می‌دهد.

نکته جالب دنا پلاس توربو اتومات این است که ایران خودرو، سفارش ساخت جعبه‌دنده‌ای جدید را به کره‌ای‌ها نداده بلکه آنرا از دستی به اتومات تغییر داده است! طبق گفته‌های شرکت موترین، مهندسان این شرکت برای اتومات‌شدن این خودرو، بیش از 30 قطعه از جعبه‌دنده را مجددا طراحی کرده‌اند.

مدل دنا پلاس توربو دنده ای دنا پلاس توربو اتومات
نوع موتور EF7-TC
حجم موتور 1645 سی سی
جعبه دنده 5 سرعته دستی 6 سرعته اتومات 2 حالته
قدرت 150 اسب بخار
گشتاور 215 نیوتن متر
شتاب 10 ثانیه 9.5 ثانیه
سرعت 205 کیلومتر برساعت
استاندارد یورو4 قابل ارتقا به یورو5
مصرف ترکیبی 7.94 لیتر 8.1 لیتر

جعبه دنده ای که ایران خودرو برای دنا پلاس توربو اتومات درنظر گرفته از نوع دو حالته است؛ یعنی حالت «اسپرت» و «زمستانی» را هم در اختیار راننده اش قرار می‌دهد. جالب است که ایران خودرویی‌ها میزان مصرف ترکیبی را برای هردو مدل، تقریبا یکسان اعلام کرده‌اند.

در بحث تجهیزات نیز ایران خودرو همان آپشن‌های که به دنا پلاس توربو دنده‌ای اضافه کرده بود، برای دنا پلاس توربو اتومات نیز استفاده کرده. بنابراین هیچ تفاوت آپشنی میان مدل دنده ای و مدل اتومات این خودرو وجود ندارد. مهم‌ترین‌ آپشن‌های دنا پلاس توربو اتومات عبارتند از:

  • سانروف
  • دو ایربگ
  • کروز کنترل
  • تریم تک رنگ (فقط مشکی)
  • رینگ 16 اینچ آلومینیومی جدید
  • ترمز دیسکی عقب
  • طرح جدید سردنده و گردگیر
  • روکش چرمی فرمان با دوخت قرمز
  • موکت کفی خودرو با آرم توربو و نوار قرمز رنگ 

تفاوت دنا پلاس اتومات با دنا پلاس دنده ای

اولین سوالی که برای بسیاری از مشتریان پیش آمده این است که دنا پلاس اتومات به غیر از جعبه دنده اتوماتش، چه تفاوت های دیگری با دنا پلاس دنده‌ای دارد؟ جواب واضح است: هیچ تفاوتی!

آنطور که در سایت ایران خودرو اعلام شده، دنا پلاس اتومات هیچ تفاوتی با دنا پلاس دنده ای ندارد که یعنی همان 5 آپشنی که ایران خودرو به‌تازگی از روی خانواده دنا پلاس حذف کرده بود، در دنا پلاس اتومات هم ناموجود است.

جدول کامل مشخصات فنی و آپشن‌های دنا پلاس اتومات

تفاوت دنا پلاس توربو با دنا پلاس معمولی

در آخرین هفته از آذرماه 96، ایران خودرو با حضور رئیس مجلس، تولیدانبوه دنا پلاس توربو را آغاز کرد؛ خودرویی که در مدل 97 تحویل مشتریان شد. اما این محصول جدید چه تفاوت‌هایی با دنا پلاس دارد؟

جدول کامل مشخصات فنی و آپشن‌های دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو تمایز ظاهری ویژهای با دنا پلاس ندارد. فقط می‌توان از روی طرح جدید و بزرگ‌تر رینگ‌هایش، آنرا تشخیص داد. البته کابین این خودرو نیز با همان تجهیزات کابین دنا پلاس است، اما با سه ویژگی کاملا جدید که عبارتند از:

  • طرح جدید سردنده و گردگیر آن
  • روکش چرمی فرمان با دوخت قرمز
  • موکت کفی خودرو با آرم توربو و نوار قرمز رنگ

تفاوت دنا پلاس با دنا پلاس توربو، درست مانند تفاوت سورن با سورن توربوست. ایران‌خودرو در هر دو مدل، از پیشرانه EF7 یورو 4 بهره گرفته که هم مصرف سوخت و هم شتاب خودرو را بهبود داده.

همچنین از عدد حک‌شده بر گلگیر جلو، می‌توان فهمید که ایران‌خودرویی‌ها اصرار دارند حجم پیشرانه را 1.7 لیتر اعلام کنند؛ درصورتیکه حجم دقیق آن 1646 سی‌سی است و هر طور این عدد را گرد کنید، بازهم 1.6 لیتر می‌شود نه 1.7 لیتر! 

  دنا پلاس دنا پلاس توربو
پیشرانه 1.6 لیتری EF7 1.6 لیتری EF7 توربو
قدرت 115 اسب‌بخار 150 اسب‌بخار
گشتاور 157 نیوتن‌متر 215 نیوتن‌متر
سرعت 190 کیلومتربرساعت 205 کیلومتربرساعت
شتاب 13.5 ثانیه 10 ثانیه
جعبه‌دنده 5 سرعته دستی 5 سرعته دستی
مصرف جاده‌ای 6.2 لیتر 5.7 لیتر
مصرف ترکیبی 7.7 لیتر 7.3 لیتر
وزن 1258 کیلوگرم 1262 کیلوگرم
سایز چرخ 195/60R15 205/50R16

* اطلاعات جدول فوق، از سایت ایران خودرو گردآوری شده است.

تفاوت دنا پلاس با دنا معمولی

دنا پلاس را باید اولین فیس لیفت دنا بدانیم؛ فیس لیفتی که هرچند تغییرات مختصری دارد اما به خوبی توانسته دنا را به بازه قیمتی بالاتری بکشاند!

دنا پلاس در پاییز سال 95 معرفی شد. سپس ایران خودرو از زمستان همان سال آنرا به خطوط تولیدش برد و نهایتا اولین سری آن به‌عنوان مدل 96 به بازار آمد. تفاوت‌های دنا پلاس با دنا معمولی هم در ظاهر است و هم در تجهیزات. مهم‌ترین تفاوت‌های ظاهری دنا پلاس عبارتند از:

  •  تغییر نمای جانبی (خط جانبی و لچکی عقب)
  • تغییر قاب آینه های جانبی
  • جلوپنجره اسپرت‌‌تر با ابعاد بزرگ‌تر
  • تجهیز چراغ‌های جلو و عقب به نئون
  • نوار کرومی دور شیشه
  • دستگیره‌های کرومی در

جدول کامل مشخصات فنی و آپشن‌های دنا پلاس

در بحث تجهیزات نیز ایران خودرو آپشن‌هایی مشتری‌پسندی را به دنا پلاس اضافه کرده است؛ آپشن‌هایی که تاقبل از این روی دنا وجود نداشت. مانند:

  • جاعینکی (*)
  • سانروف (*)
  • دوربین عقب
  • چراغ دی لایت
  • کفپوش موکتی
  • ایربگ های جانبی جلو (*)
  • سیستم پشتیبانی از نویگیشن (*)
  • نورپردازی فضای پای سرنشین یا فوت لامپ
  • آنتن سقف کوسه‌ای یا شارک فین (*)

آپشن‌هایی که با علامت (*) مشخص شده‌اند، از سال 97 به بعد، از روی تجهیزات استاندارد دنا پلاس حذف شده‌ است!

مشخصات دنا پلاگین هیبریدی

روزهای 24 و 25 بهمن‌ماه 1396، برج میلاد تهران میزبان پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو بود. مثل همیشه و در حاشیه این همایش، چندین محصول جدید ایران خودرو نیز به نمایش درآمده بود مانند هایما S5، دنا پلاس توربو و پارس اتومات جدید. اما در کنار این مدل‌ها، شاهد دو خودروی پاک نیز بودیم؛ یکی «رانا برقی» و دیگری «دنا پلاگین هیبرید» که خودرو دوم، توجهات زیادی را به خود جلب کرده.

نسخه هیبریدی دنا، یکسال پس از عرضه دنا پلاس و تنها چندین هفته بعد از فروش دنا پلاس توربو (با اولین تحویل در تابستان 97) رونمایی شده و به همین دلیل نیز احتمال زیادی برای ورودش به بازار کشورمان وجود دارد؛ البته در فاصله زمانی 5 تا 10 سال آتی! 

پیشرانه این خودرو از نوع پلاگین هیبریدی است؛ یعنی با برق شهری یا خانگی نیز قابل شارژ خواهد بود. البته دنا پلاس هیبریدی تنها در یک گوشه جاخوش کرده بود و کسی اجازه تست یا حتی نشستن درون آن‌را نداشت. پس مجبوریم به اطلاعات منتشر شده از سوی ایران خودرو اکتفا کنیم که در جدول زیر آن‌ها را مشاهده می‌کنید. 

نکته دیگر اینکه دنا هیبریدی به گیربکس اتومات مجهز است. پس قطعا ایران خودرو، عرضه آن‌را حداقل به چندین سال پس از عرضه «دنا پلاس اتومات» موکول می‌کند.

قدرت موتور برقی 120 اسب بخار
گشتاور موتور برقی 220 نیوتن متر
نوع باتری 14 کیلووات ساعت
حداکثر ولتاژ باتری 350 ولت
حداکثر پیمایش در حالت برقی 90 کیلومتر

باتوجه به اینکه زیرساخت‌های تولید خودروهای هیبریدی هنوز در خط تولید خودروسازان داخلی ایجاد نشده است، پس حتی در صورت قطعی‌شدن عرضه دنا هیبریدی نیز حداقل چندین سال تا دیدنش در خیابان‌ها فاصله داریم ولی همین که مدیران خودروسازان داخلی، درحال تغییر استراتژی آینده‌شان هستند، بازهم جای شکر دارد!

در مورد قیمت دنا هیبریدی نیز حدس و گمان‌های زیادی وجود دارد اما با توجه به سابقه سایپا در ساخت ساینا برقی، احتمالا قیمت دنا هیبریدی حداقل 2 الی 3 برابر قیمت فعلی دنا خواهد بود؛ هرچند قیمت بسیار زیادی است اما قطعا با گذر زمان و شروع تولیدانبوه باتری‌هایش، قیمت منطقی‌تری پیدا می‌کند.


فروش دنا و دنا پلاس

برای اطلاع از آخرین شرایط فروش ایران خودرو و جهت دیدن به‌روزترین آگهی‌های دنا و دنا پلاس، لینک‌های زیر را ببینید:

»» خرید و فروش دنا و دنا پلاس

»» شرایط فروش فوری و پیش فروش ایران خودرو

دفترچه راهنمای خودرو دنا

برای دانلود دفترچه راهنمای خودرو دنا و دنا پلاس و همچنین دفترچه راهنمای سایر محصولات ایران خودرو، لینک زیر را مشاهده کنید:

»» دانلود دفترچه راهنمای خودرو

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : باما

13 دیدگاه

Hoseynlashkari(162 روز پیش)

دنا پلاس معمولی سانروف هم داره؟

rezapooor(200 روز پیش)

البته قرار بود دنا پلاس اتوماتیک توربو با روکش صندلی چرم و پارچه ، شیشه عقب دودی ، پاور ویندوز شیشه و سیستم پایش باد تحویل داده بشه که زحمت کشید شرکت ایرانخودرو قیمت را افزایش داده و این آپشن هارو حذف کردن

miras1360(213 روز پیش)

سلام دوستان کسانی که قد بلندی دارن واقعا آزاردهنده هست من قدم ۱۸۳ هست گردنم کج شد و سرم چسبید به سانروف

۵۳۹۳(466 روز پیش)

سلام قیمت چنده؟

a.m.b.n (259 روز پیش)

ای خدا، قیمتا ک دارن روز ب روز تغییر میکنن، سوال الکی نپرسین.

MEGAN(287 روز پیش)

عجب دروغ بی شاخ و دومی. بهترین خودرو کلاس c خانوادگی اول مونتاژ داخل مزدا 3- مگان 2000- سراتو اپشنال هستند دنا پلاس که هنوز نرسیده مشکل چراغ چک پیدا میکنه کجا این 3 تا که خدای کیفیت هستند کجا

a.m.b.n (259 روز پیش)

Megan سوار، با وجود اینکه خوشم از مگان میاد، اما حرفت خنده دار بود. سراتو و مزدا دارن تولید میشن درست ولی مگان که خعلی وقته از رده خارج شد(تو کارخونه). متاسفم براتون که تعصبی حرف میزنین و بقیه رو به اشتباه میندازین.

more5059(387 روز پیش)

قیمت و بگید چنده

VRK (319 روز پیش)

در تاریخ 26 شهریور 99 قیمت دقیق این خودرو 620 م شده

Moeinkz (356 روز پیش)

178 قیمت تحویل بهار 220تا 240 قیمت تحویل تابستان

۷۸۹۳(565 روز پیش)

سلام قیمت چنده

اکرمی(690 روز پیش)

سلام قیمت تمام شده چنده ایا موجود است که نقدی بگیریم سانروف واتومات باشه دنا پلاست؟

yony(1037 روز پیش)

تفاوت خیلی زیادی ندارن میشد دنا پلاس توربو با یه فیس و طراحی جدیدتر ارایه داد

Show More