• دنا پلاس توربو اتوماتيک آپشنال
  • دنا پلاس توربو اتوماتيک آپشنال

آپشن‌های جدید برای نسخه ارتقا یافته

بررسی دنا پلاس توربو 6 دنده (MT6)

15 آبان 1402 12:31

دنا پلاس توربو دستی با استاندارد 85گانه

آبان 1402: موتور جدید EF7P بزودی و در دو نسخه تنفس طبیعی و توربوشارژ، در اختیار خانواده دنا پلاس قرار می‌گیرد. با آمدن این موتورهای جدید، تولید دناپلاس معمولی با موتور EF7 و همچنین تولید دناپلاس توربو با موتور EF7TC نیز بتدریج متوقف می‌شود. بنابراین می‌توان چنین گفت که دناپلاس توربو EF7 هم‌اکنون آخرین ماه‌های عمرش را سپری می‌کند!

اما تا قبل از توقف کامل خط تولید دنا پلاس توربو با موتور EF7، شرکت ایران خودرو، برای رعایت استانداردهای جدید، مجبور شده تا نسخه جدیدی از این محصول را به تولید برساند؛ نسخه‌ای که با نام دنا پلاس توربو ارتقا یافته شناخته می‌شود.

حتما به یاد دارید که ایران خودرو در بهار 1402، خانواده دنا پلاس توربو (مدل‌های دستی و اتومات) را به سنسورهای «نور و باران» مجهز کرد و به این ترتیب، کلاس جدیدی را با کد 70410 ساخت. اما در پاییز 1402 شاهد معرفی کد کلاس 70411 هستیم که چندین تفاوت بسیار مهم را نسبت به 70410 دارد که در جدول زیر، آنها را مشاهده می‌کنید:

تفاوت سری قدیم و جدید دنا پلاس توربو دستی
کد کلاس 70410 70411
فرمان برقی دارد دارد
چهار ایربگ دارد دارد
سنسور نور دارد دارد
سنسور باران دارد دارد
سنسور باد تایر (TPMS) x دارد
کنترل پایداری (ESC) x دارد
کنترل کشش (TCS) x دارد
کمکی در سربالایی (HSA) x دارد
ترمز با نیروی کمکی (HBA) x دارد
نشانگر تعویض دنده (GSI) x دارد
استاندارد ایمنی عابر پیاده x دارد

*اطلاعات فوق از سایت ایران خودرو گردآوری شده است.

اطلاعات کامل و مشخصات رسمی دنا پلاس توربوشارژ جدید را از لینک زیر دریافت کنید:

کاتالوگ دنا پلاس توربو دستی ارتقایافته (PDF)

قیمت دنا پلاس توربو 6 دنده در سال 1402

خرداد 1402: شرکت ایران خودرو با کسب مجوز افزایش قیمت محصولاتش از سوی شورای رقابت و پس از اعمال اصلاحیه قیمت خودروها در تاریخ 17 خردادماه، قیمت دناپلاس توربو MT6 را اعلام کرد:

قیمت دناپلاس توربو دنده ای
مدل 6 دنده دستی
کد کلاس 70410
قیمت پایه 408.967 میلیون
هزینه‌ قانونی 5.602 میلیون
هزینه‌ جانبی 67.479 میلیون
قیمت نهایی 482.049 میلیون

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

حذف ایربگ جانبی از دنا پلاس توربو دنده ای

اسفند 1401: در اواسط سال جاری، عضو جدیدی به خانواده دنا پلاس توربو دنده‌ای افزوده شد؛ این عضو جدید، مجهز به گیربکس MT6 است و به همین دلیل نیز آنرا با نام دنا پلاس توربو 6 دنده می‌شناسند. طبق برنامه‌ریزی ایران خودرو، دنا پلاس توربو MT6، بعنوان جایگزین دنا پلاس توربو MT5 معرفی شده و به مرور زمان و با افزایش ظرفیت تولید مدل‌های 6 دنده، عرضه نسخه‌های 5 دنده از این خودرو، بتدریج کمتر و کمتر شده و نهایتا متوقف می‌گردد. 

اما همانطور که می‌دانید، تنها تفاوت دنا پلاس توربو 6 دنده با مدل توربو 5 دنده، داشتن «فرمان برقی» است. ولی به نظر می‌رسد از پاییز 1401 تغییراتی دیگری نیز برای این خودرو اتفاق افتاده و نسخه‌های جدیدی از دنا پلاس توربو دنده‌ای، به تولید رسیده‌اند.

براساس به‌روزرسانی جدید اطلاعات دنا پلاس توربو دنده‌ای در سایت رسمی شرکت ایران خودرو، تیپ‌های جدیدی برای این خودرو معرفی شده که ایربگ جانبی ندارند و به عبارت بهتر، دو ایربگه هستند. این درحالی است که تا قبل از این، تمامی مدل‌های تحویل شده از دنا پلاس توربو دنده‌ای به مشتریان، همگی دارای 4 ایربگ بودند. نکته جالب‌تر اینکه حذف ایربگ‌ها، هم برای مدل‌های «توربو 5 دنده» و هم برای مدل‌های «توربو 6 دنده» رخ داده است!

آغاز تولید انبوه دنا پلاس توربو 6 دنده

مرداد 1401: بعد از گذشت چندین ماه از شروع تولید آزمایشی، حالا آقای کیانوش پرومجیب، قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو، خبر داده که دنا پلاس توربو 6 دنده، به تولیدانبوه رسیده و آماده ورود به بازار کشورمان است. وی همچنین گفته که تا پایان سال 1401، حدود 15 هزار دستگاه از این محصول جدید، تحویل مشتریان می‌شود. اما دنا پلاس توربو 6 دنده چه امکانات جدیدی دارد و تفاوتش با دنا پلاس توربو 5 دنده چیست؟

برای جواب دادن به این سوال، ابتدا باید از گیربکس MT6 آن سخن بگوییم؛ این گیربکس 6 سرعته جدید، که اولین‌بار روی راناپلاس سقف شیشه‌ای (بررسی خودرو رانا پلاس پانوراما) قرار گرفته بود، بیش از 85 درصد قطعاتش نسبت به گیربکس BE ساخت پژو، یا تغییر کرده یا بهبود یافته است.

ضمن اینکه میزان داخلی سازی آن نیز به بالای 95 درصد رسیده. به همین دلیل، صرفه اقتصادی بیشتری برای ایران خودرو دارد. از طرف دیگر، اضافه شدن دنده ششم، باعث کاهش آلایندگی موتور و همچنین باعث بهبود 5 درصدی مصرف سوخت خودرو (در سرعت‌های بالای 120 کیلومتر برساعت) شده است. به لحاظ آپشن‌ها، به غیر از اضافه‌شدن فرمان برقی، تفاوت دیگری میان دنا پلاس توربو 6 دنده با دنا پلاس توربو 5 دنده وجود ندارد.

»» کاتالوگ دنا پلاس توربو 6 دنده (PDF) ««

آپشن های جدید دنا پلاس اتومات

اردیبهشت 1401: در میان انبوهی از محصولات ایران خودرو که در جریان نمایشگاه خودرو تهران 1401 رونمایی شدند، یک دستگاه دنا پلاس توربو اتوماتیک نیز حضور داشت که بدون از هرگونه هیاهوی خبری، گوشه‌ای در غرفه ایران خودرو ایستاده بود. اما این خودروی خاکستری رنگ، با هر دناپلاسی که تاکنون دیده بودیم، متفاوت بود.

رونمایی دناپلاس اتوماتیک آپشنال در نمایشگاه تهران

قبل از هرچیز، دوباره باید یادآوری کنیم که در اینجا، درباره دنا پلاس توربو اتوماتیک صحبت می‌کنیم. خودرویی که ایران خودرو به نمایشگاه امسال آورده بود، در ظاهر فقط با داشتن «شیشه دودی عقب» متفاوت از سایر اعضای خانواده‌اش بود ولی در باطن، تغییرات بسیار خوب دیگری برای آن رخ داده است که مهم‌ترین‌شان، اضافه‌شدن آپشن‌های زیر است:

  •  ورود بدون کلید
  • استارت دکمه‌ای
  • مالتی مدیای جدید
  • سنسور باران
  • سنسور نور (اتولایت)
  • سنسور فاشر باد تایر

این نسخه جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک، با کد کلاس 70705 وارد بازار خواهد شد اما زمان عرضه آن هنوز نامشخص است. البته ایران خودرو با انتشار اطلاعات این خودرو در نمایشگاه تهران، به صورت تلویحی به مشتریان گفته که منتظر فروش آن باشند:

»» کاتالوگ دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک آپشنال ««

    دو محصول جدید دنا پلاس در سال 1400

    اسفند 1399: تقریبا از اواخر پاییز 99 بود که آقای مقیمی (مدیرعامل ایران خودرو) ضمن تایید استفاده از موتور جدید TU5 پلاس به همراه گیربکس 6 دنده جدید (MT6) در رانا پلاس پانوراما، خبر داد که دومین محصول ایران خودرو که با این گیربکس جدید تولید می‌شود، دنا پلاس است. طبق برنامه‌ریزی ایران خودرو، در سال 1400، دو محصول جدید به خانواده «دنا پلاس» اضافه می‌شود که عبارتند از:

    • دنا پلاس بهینه با موتور +EF7 و گیربکس 6 دنده جدید (MT6)
    • دنا پلاس توربو با موتور +TC7 و گیربکس 6 دنده جدید (MT6)

    آقای حاجی اسماعیلی (مدیر پروژه گیربکس 6 سرعته ایران خودرو) گفته که گیربکس MT6 ابتدا روی «رانا پلاس پانوراما» نصب می‌شود. سپس از اوایل سال 1400 نیز ایران خودرو، آنرا روی «دنا پلاس توربو دستی» نصب می‌کند. دنا پلاس توربو MT6، به غیر از ارتقای موتور، تغییر مهم دیگری را تجربه نکرده و حتی آپشن‌هایش با آپشن‌های دنا پلاس توربو MT5 یکسان خواهد بود.

    ایران خودرو همچنین در نیمه اول سال 1400، نسخه نیمه اتومات (AMT) این گیربکس را هم می‌سازد و دوباره آنرا روی رانا پلاس قرار می‌دهد. 

    درباره دنا پلاس بهینه، که با کد +NA در ایران خودرو شناخته می‌شود، هنوز اطلاعات موثقی در دست نیست اما می‌دانیم که با موتور +EF7 به بازار خواهد آمد که تغییرات فنی خوبی مانند فناوری DVVT و پمپ روغن متغیر، مجهز است. در دنا پلاس بهینه، قدرت و گشتاور، تقریبا ثابت مانده اما مصرف سوخت، حدود یک لیتر کاهش یافته است.

    درباره امکانات و آپشن‌های دنا پلاس بهینه، هنوز خبری در دست نیست اما آنطور که رسانه‌ها می‌گویند، باید احتمالا باید منتظر اضافه شدن «فرمان برقی» به این خودروی جدید باشیم.

    مقایسه کیفیت دنا پلاس با دنا پلاس توربو

    آذر 99 | شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در گزارش آبان‌ماه 99 خود، برای نخستین‌بار، وضعیت کیفیت خودرو دنا پلاس توربو را هم بررسی کرده که البته با نتیجه جالبی هم همراه شده است.

    طبق گزارش کیفی آبان 99، دنا پلاس توربو، تنها خودروی موجود در سطح قیمتی 3 بوده و تنها 3 ستاره کیفی گرفته است. این درحالی است که در سطح قیمتی 4، دنا پلاس معمولی در کنار خانواده پژو 207، هردو دارای 4 ستاره کیفی هستند.

    با اینکه شرکت بازرسی، کیفیت خودروها را در سطوح قیمتی یکسان با یکدیگر مقایسه می‌کند (و مثلا خودرویی 4 ستاره در سطح قیمتی 3، کیفیت یکسانی با خودروی 4 ستاره در سطح قیمتی 4 ندارد)، ولی به هرحال واضح است که دنا پلاس توربو، در بحث کیفی، عملکرد ضعیف‌تری نسبت به دنا پلاس معمولی داشته است.

    راهنمای مالتی مدیا دنا

    مهر 99 | ایران خودرو، از شهریورماه 99، سیستم مالتی مدیای جدیدی را روی خانواده دنا نصب کرده که ویژگی‌های زیر را دارد:

    • حافظه داخلی برای نصب نویگیشن
    • مانیتور 7 اینچی
    • بلوتوث برای اتصال به موبایل
    • پورت USB برای پخش فایل‌های صوتی و تصویری
    • اتصال به آی‌پاد
    • پشتیبانی از زبان فارسی

    به همین دلیل، آندسته از مشتریانی که کتابچه راهنمای خودرو آنها با سیستم مالتی مدیای مطابقت ندارد، باید از اطلاعات کاتالوگ زیر، استفاده کنند:

    »» راهنمای سیستم مالتی مدیای جدید (PDF) ««

    افزایش ایربگ‌های دنا پلاس اتومات

    مرداد 99 | در جدیدترین آپدیتی که ایران خودرو در سایت اینترنتی خود انجام داده، شاهد افزایش تعداد ایربگ‌ها در دنا پلاس توربو اتومات هستیم.

    همانطور که می‌دانید، سری اول این خودرو قرار است با کد کلاس 70702 تحویل خریدارانش شود. ایران خودرو برای این کد کلاس تا قبل از تابستان 99، دو ایربگ معرفی کرده بود اما در آپدیت تابستان 99، ایربگ‌های جانبی را هم اضافه کرده و تعداد ایربگ‌های دنا پلاس توربو اتومات را به 4 عدد رسانده است.

    با افزایش تعداد ایربگ‌ها می‌توان چنین نتیجه گرفت که ایران خودرو دیگر تمایلی به عرضه تیپ L1 دنا پلاس توربو اتومات ندارد.


    مشخصات دنا پلاس توربو اتومات

    اردیبهشت 99 | ایران خودرو برای نخستین بار، مشخصات فنی دنا پلاس توربو اتومات را منتشر کرده است.

    جدول مشخصات فنی دنا پلاس توربو اتومات

    طبق اطلاعات ایران خودرو، احتمالا دنا پلاس توربو اتومات قرار است در ابتدا با کد کلاس 70702 تحویل مشتریان شود. بنابراین این خودرو با همان آپشن های دنا پلاس توربو دنده ای کلاس 70402 بدست خریداران می رسد اما با 2 ایربگ بیشتر! یعنی:

    • چهار ایربگ دارد،
    • سانروف دارد،
    • جاعینکی ندارد،
    • آنتن کوسه ای (شارک فین) ندارد.

    تفاوت دنا پلاس توربو اتومات با دنا پلاس توربو دنده ای

    دقیقا از 27 دی‌ماه 96 بود که تست زمستانی دنا پلاس توربو اتومات به مدت 10 روز در کره جنوبی آغاز شد.

    در این تست، علاوه‌بر مهندسان ایرانی و کره‌ای، مشاورانی هندی نیز حضور داشتند. هشتم خردادماه 97 نیز طی مراسمی، تست این جعبه‌دنده اتومات، خاتمه یافت.

    این تست‌ها را شرکت موترین (Motrain) برای ایران خودرو انجام داده‌ است. این شرکت با این‌که تخصص اصلی‌اش در تامین قطعات خودرویی (به‌ویژه جعبه‌دنده) است، اما در زمینه طراحی، تولید و حتی مشاوره نیز خدمات فنی و مهندسی به مشتریانش می‌دهد.

    نکته جالب دنا پلاس توربو اتومات این است که ایران خودرو، سفارش ساخت جعبه‌دنده‌ای جدید را به کره‌ای‌ها نداده بلکه آنرا از دستی به اتومات تغییر داده است! طبق گفته‌های شرکت موترین، مهندسان این شرکت برای اتومات‌شدن این خودرو، بیش از 30 قطعه از جعبه‌دنده را مجددا طراحی کرده‌اند.

    مدل دنا پلاس توربو دنده ای دنا پلاس توربو اتومات
    نوع موتور EF7-TC
    حجم موتور 1645 سی سی
    جعبه دنده 5 سرعته دستی 6 سرعته اتومات 2 حالته
    قدرت 150 اسب بخار
    گشتاور 215 نیوتن متر
    شتاب 10 ثانیه 9.5 ثانیه
    سرعت 205 کیلومتر برساعت
    استاندارد یورو4 قابل ارتقا به یورو5
    مصرف ترکیبی 7.94 لیتر 8.1 لیتر

    جعبه دنده ای که ایران خودرو برای دنا پلاس توربو اتومات درنظر گرفته از نوع دو حالته است؛ یعنی حالت «اسپرت» و «زمستانی» را هم در اختیار راننده اش قرار می‌دهد. جالب است که ایران خودرویی‌ها میزان مصرف ترکیبی را برای هردو مدل، تقریبا یکسان اعلام کرده‌اند.

    در بحث تجهیزات نیز ایران خودرو همان آپشن‌های که به دنا پلاس توربو دنده‌ای اضافه کرده بود، برای دنا پلاس توربو اتومات نیز استفاده کرده. بنابراین هیچ تفاوت آپشنی میان مدل دنده ای و مدل اتومات این خودرو وجود ندارد. مهم‌ترین‌ آپشن‌های دنا پلاس توربو اتومات عبارتند از:

    • سانروف
    • دو ایربگ
    • کروز کنترل
    • تریم تک رنگ (فقط مشکی)
    • رینگ 16 اینچ آلومینیومی جدید
    • ترمز دیسکی عقب
    • طرح جدید سردنده و گردگیر
    • روکش چرمی فرمان با دوخت قرمز
    • موکت کفی خودرو با آرم توربو و نوار قرمز رنگ 

    تفاوت دنا پلاس اتومات با دنا پلاس دنده ای

    اولین سوالی که برای بسیاری از مشتریان پیش آمده این است که دنا پلاس اتومات به غیر از جعبه دنده اتوماتش، چه تفاوت های دیگری با دنا پلاس دنده‌ای دارد؟ جواب واضح است: هیچ تفاوتی!

    آنطور که در سایت ایران خودرو اعلام شده، دنا پلاس اتومات هیچ تفاوتی با دنا پلاس دنده ای ندارد که یعنی همان 5 آپشنی که ایران خودرو به‌تازگی از روی خانواده دنا پلاس حذف کرده بود، در دنا پلاس اتومات هم ناموجود است.

     »» مشخصات فنی دنا پلاس اتومات ««

    تفاوت دنا پلاس توربو با دنا پلاس معمولی

    در آخرین هفته از آذرماه 96، ایران خودرو با حضور رئیس مجلس، تولیدانبوه دنا پلاس توربو را آغاز کرد؛ خودرویی که در مدل 97 تحویل مشتریان شد. اما این محصول جدید چه تفاوت‌هایی با دنا پلاس دارد؟

    »» مشخصات فنی دنا پلاس توربو ««

    دنا پلاس توربو تمایز ظاهری ویژهای با دنا پلاس ندارد. فقط می‌توان از روی طرح جدید و بزرگ‌تر رینگ‌هایش، آنرا تشخیص داد. البته کابین این خودرو نیز با همان تجهیزات کابین دنا پلاس است، اما با سه ویژگی کاملا جدید که عبارتند از:

    • طرح جدید سردنده و گردگیر آن
    • روکش چرمی فرمان با دوخت قرمز
    • موکت کفی خودرو با آرم توربو و نوار قرمز رنگ

    تفاوت دنا پلاس با دنا پلاس توربو، درست مانند تفاوت سورن با سورن توربوست. ایران‌خودرو در هر دو مدل، از پیشرانه EF7 یورو 4 بهره گرفته که هم مصرف سوخت و هم شتاب خودرو را بهبود داده.

    همچنین از عدد حک‌شده بر گلگیر جلو، می‌توان فهمید که ایران‌خودرویی‌ها اصرار دارند حجم پیشرانه را 1.7 لیتر اعلام کنند؛ درصورتیکه حجم دقیق آن 1646 سی‌سی است و هر طور این عدد را گرد کنید، بازهم 1.6 لیتر می‌شود نه 1.7 لیتر! 

      دنا پلاس دنا پلاس توربو
    پیشرانه 1.6 لیتری EF7 1.6 لیتری EF7 توربو
    قدرت 115 اسب‌بخار 150 اسب‌بخار
    گشتاور 157 نیوتن‌متر 215 نیوتن‌متر
    سرعت 190 کیلومتربرساعت 205 کیلومتربرساعت
    شتاب 13.5 ثانیه 10 ثانیه
    جعبه‌دنده 5 سرعته دستی 5 سرعته دستی
    مصرف جاده‌ای 6.2 لیتر 5.7 لیتر
    مصرف ترکیبی 7.7 لیتر 7.3 لیتر
    وزن 1258 کیلوگرم 1262 کیلوگرم
    سایز چرخ 195/60R15 205/50R16

    * اطلاعات جدول فوق، از سایت ایران خودرو گردآوری شده است.

    تفاوت دنا پلاس با دنا معمولی

    دنا پلاس را باید اولین فیس لیفت دنا بدانیم؛ فیس لیفتی که هرچند تغییرات مختصری دارد اما به خوبی توانسته دنا را به بازه قیمتی بالاتری بکشاند!

    دنا پلاس در پاییز سال 95 معرفی شد. سپس ایران خودرو از زمستان همان سال آنرا به خطوط تولیدش برد و نهایتا اولین سری آن به‌عنوان مدل 96 به بازار آمد. تفاوت‌های دنا پلاس با دنا معمولی هم در ظاهر است و هم در تجهیزات. مهم‌ترین تفاوت‌های ظاهری دنا پلاس عبارتند از:

    •  تغییر نمای جانبی (خط جانبی و لچکی عقب)
    • تغییر قاب آینه های جانبی
    • جلوپنجره اسپرت‌‌تر با ابعاد بزرگ‌تر
    • تجهیز چراغ‌های جلو و عقب به نئون
    • نوار کرومی دور شیشه
    • دستگیره‌های کرومی در

    »» مشخصات فنی دنا پلاس ««

    در بحث تجهیزات نیز ایران خودرو آپشن‌هایی مشتری‌پسندی را به دنا پلاس اضافه کرده است؛ آپشن‌هایی که تاقبل از این روی دنا وجود نداشت. مانند:

    • جاعینکی (*)
    • سانروف (*)
    • دوربین عقب
    • چراغ دی لایت
    • کفپوش موکتی
    • ایربگ های جانبی جلو (*)
    • سیستم پشتیبانی از نویگیشن (*)
    • نورپردازی فضای پای سرنشین یا فوت لامپ
    • آنتن سقف کوسه‌ای یا شارک فین (*)

    آپشن‌هایی که با علامت (*) مشخص شده‌اند، از سال 97 به بعد، از روی تجهیزات استاندارد دنا پلاس حذف شده‌ است!


    بررسی انواع دنا ایران خودرو

    از لینک مشخصات فنی دنا، می‌توانید اطلاعات کاملی درباره دنا معمولی و دنا پلاس ایران خودرو کسب کنید. همچنین برای آشنایی با خانواده دنا و اطلاع از ویژگی‌ها و تفاوت‌های دنا پلاس، لینک‌های منتخب زیر را مطالعه کنید:

    اگر شما یکی از مالکان خودروهای دنا یا دنا پلاس هیتید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله قیمت لوازم یدکی دنا را ببینید و از آخرین قیمت قطعات پرمصرف دنا در بازار لوازم یدکی، مطلع شوید. همچنین در مقاله روغن موتور مناسب دناپلاس و دنا توربو می‌توانید اطلاعات کاملی را درباره مشخصات و نوع روغن مورداستفاده در خودروهای دنا کسب کنید.

    برای دانلود دفترچه راهنمای خودرو دنا و دنا پلاس و همچنین دفترچه راهنمای سایر محصولات ایران خودرو، مقاله دانلود دفترچه راهنمای خودرو را مشاهده کنید.


    نتایج قرعه کشی ایران خودرو

    جهت اطلاع از نحوه ثبت نام در قرعه ‌کشی فروش فوق العاده ایران خودرو، چگونگی ثبت نام در قرعه کشی پیش فروش ایران خودرو، مشاهده آخرین آمارهای فروش ایران خودرو و سایر اخبار مرتبط با آن و همچنین جهت اطلاع از تعداد ثبت نام کنندگان خودروها به همراه فهرست برندگان قرعه کشی ایران خودرو، مقاله نتایج قرعه کشی ایران خودرو را مطالعه کنید.

    نویسنده : مرتضی برجسته

    منبع : باما

    دیدگاه کاربران
    Amirali_Rajabzadeh 1402/6/19
    مانیتور دنا توربو ۶ سرعته دستی اندروید اتو نداره؟
    پاسخ
    0
    0
    0
    R7 1400/11/27
    متاسفانه سیستم کی لس واتومات بالابر شیشه ها با کنترل را حذف کرده اند کابین راننده برای افراد قد بلند ودرشت اندام مناسب نیست فرمان گیر می کند ولی بقیه امکانات باتوجه به بقیه محصولات ایران خودرو رضایت بخش هست بخصوص گریبکس۶سرعته اتومات...
    پاسخ
    0
    0
    0
    M12 1400/11/23
    دنا پلاس توربو شارژ دستی فروش یک ساله ، موعد تحویل برج پنج سال 1401، با کد 70408 ثبت نام کردم ، مقع تحویل خودرو به مانند دنا پلاس توربو شارژ دستی با کد 70406 ، با گیربکس شش سرعته + فرمان برقی تحویل میدن یا نه؟
    پاسخ
    0
    0
    0
    Ccfgjjnn 1400/11/14
    ببخشید دنا پلاس دزدگیردارد
    پاسخ
    0
    0
    0
    Ccfgjjnn 1400/11/14
    سلام ببخشید رنگ داشبورد ما تریم دو رنگ است میتونیم به نمایندگی بگیم که رنگ داشبوردشو کامل سیاه کنید
    پاسخ
    0
    0
    0